Hierovatuoli

Tulevamami89

Elikkäs olen rv19 ja selkäkivut on aivan kaameat, hyvä että kävelemään pystyy kunnolla, niin mitä mieltä olette että onko turvallista käyttää sähkökäyttöistä hierovaatuolia? Tai oikeastaan se on sellainen hong kongista ostettu tuolin päälle laitettava hierovapäällinen..
Oma neuvolantätini ei osannut sanoa asiaan mitään.. :)

14

3855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv19+2

      itselläni on sellainen obh nordican shiatsu tuoli (tuolinpäällinen). Se vanhempi ja halvempi versio. Siinä hieronta perustuu pyorivään liikkeeseen. Siinä on myös istuin osassa reisien kohtaa hieronta joka on toteutettu tärinällä. Näitä tärinöitä en uskalla käyttää. Samoin yleensä sanotaan ettei hierojakaan saa hieroa raskaana olevan alaselkää. Tuossa obh nordicassa saa erikseen yläselän hieronnan. Ja mullehan tämä sopii, sillä juuri yläselkä reistaa. Viime raskaudessa oli ongelmia kyllä alaselän kanssa. Silloin pärjäilin ihan jyväpussin ja kylmägeelin avulla...

      • Tulevamami89

        Niin juuri se.. Eli voin käyttää niitä yläselälle tarkoitettuja ohjelmia? Itselläni on kyllä enimmäkseen alaselkä todella kipeä, mutta pitää keksiä jokin muu helpotus! :)

        Kiitos neuvostasi!


      • rv19+2
        Tulevamami89 kirjoitti:

        Niin juuri se.. Eli voin käyttää niitä yläselälle tarkoitettuja ohjelmia? Itselläni on kyllä enimmäkseen alaselkä todella kipeä, mutta pitää keksiä jokin muu helpotus! :)

        Kiitos neuvostasi!

        joo eli kuten tuossa yhdelle kommentoijalle vastailinkin olen yläselän ohjelmia ainakin itse käyttänyt. Enkä ole noussut tuolilta pois silloin kun se aloittaa hieronnan ensin alhaalta. En usko että se muutaman sekunnin alaselän hieronta mitään synnytystä vielä käynnistä. Jos siinä laitteessa on kielto ettei saa käyttää raskaana, on se varmaan juuri siksi ettei alaselkää saa hieroa raskauden aikana. Firmat haluavat pestä kätensä jos joku vaikka käyttää sitä väärin...

        Mutta tosiaan lääkäri kun en ole en voi 100% varmuudella sanoa ettei ole haittaa. Itse kyllä tuota yläselän hierontaa olen käyttänyt ja tulen käyttämään. Se olisi eri asia jos käyttäisin sitä useita kertoja päivässä, niin ehkä sitten kieltoja kuuntelisin (jos kohdistuisi myös yläselkään). Nyt tosiaan käytän sitä kerran tai kaksi viikossa. Kylmägeeli ja lämmitetty jyväpussi ovat hyvä apu yläselänkin hoidossa.


    • ......

      Mun kaverin tuolin ohjeissa (samantyylinen mut laadukkaampi) luki ettei sovellu raskaana oleville naisille. Eihän normaaliin hierontaankaan saa mennä raskaana. Alaselkä jätetään käsittelemättä tai annetaan joku "lempeämpi hieronta".

      Tee selkälihasjumppaa (neuvolan vihkosissakin mukana ohjeita) ja kiinnitä huomiota patjaan. Ja käske miehen hieroa hellästi.

      • rv19+2

        Mun mielestä saa mennä normaaliin yläselän hierontaan. Siksi siis uskallan käyttää tuota yläselän osaa tuosta hierontatuolista. Alaselkää ja sitä reisien tärinää en uskalla käyttää. No en kyllä sitä joka päivä käytä edes yläselälle...


      • Tulevamami89

        Minkä takia ei saa mennä hierojalle?

        Tässä minun laitteeni ohjeessa lukee että pitää keskustella lääkärin kanssa ennen laitteen käyttöä, mutta en saanut lääkäriin yhteyttä..

        Tässä laitteessa on kolme eri hieronta tyyliä shiatsu-, pyörivä- ja reisihieronta. Shiatsussa ja pyörivässä hieronnassa pystyy valitsemaan joko ylä- tai alaselän hieronnan tai sitten koko selälle.


      • rv19+2
        Tulevamami89 kirjoitti:

        Minkä takia ei saa mennä hierojalle?

        Tässä minun laitteeni ohjeessa lukee että pitää keskustella lääkärin kanssa ennen laitteen käyttöä, mutta en saanut lääkäriin yhteyttä..

        Tässä laitteessa on kolme eri hieronta tyyliä shiatsu-, pyörivä- ja reisihieronta. Shiatsussa ja pyörivässä hieronnassa pystyy valitsemaan joko ylä- tai alaselän hieronnan tai sitten koko selälle.

        http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=7283350

        kätilö siis vastaa tuolla hieronta-asennoista mutta myös näin:
        "Joissain suosituksissa on mainittu, että voimakasta alaselkähierontaa pitäisi välttää raskauden aikana. Itse on osaa ottaa tähän kantaa. Yläselän ja niskan hieronnasta ei kuitenkaan ole mitään haittaa sikiölle eikä raskaudelle."


        Toinen linkki:
        http://www.mtv3.fi/helmi2005/hyvinvointi/artikkeli.shtml/501929?hyvinvointi-voin_hyvin-hieronta

        "Entä odottavat äidit? Jos käyt hierojalla odotusaikana, kerro hierojalle raskaudesta. Liian voimakas alaselän hierominen saattaa joskus käynnistää synnytyksen, vaikka riski on pieni. Raskaus ei siis ole sinänsä hieronnan este, mutta huomioon otettava seikka kuitenkin."

        Googlesta kun etsii hakusanoilla hieronta ja raskaus löytyy tietoa.


      • Tulevamami89
        rv19+2 kirjoitti:

        http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=7283350

        kätilö siis vastaa tuolla hieronta-asennoista mutta myös näin:
        "Joissain suosituksissa on mainittu, että voimakasta alaselkähierontaa pitäisi välttää raskauden aikana. Itse on osaa ottaa tähän kantaa. Yläselän ja niskan hieronnasta ei kuitenkaan ole mitään haittaa sikiölle eikä raskaudelle."


        Toinen linkki:
        http://www.mtv3.fi/helmi2005/hyvinvointi/artikkeli.shtml/501929?hyvinvointi-voin_hyvin-hieronta

        "Entä odottavat äidit? Jos käyt hierojalla odotusaikana, kerro hierojalle raskaudesta. Liian voimakas alaselän hierominen saattaa joskus käynnistää synnytyksen, vaikka riski on pieni. Raskaus ei siis ole sinänsä hieronnan este, mutta huomioon otettava seikka kuitenkin."

        Googlesta kun etsii hakusanoilla hieronta ja raskaus löytyy tietoa.

        Kiitos linkeistä!


    • ei ole ollut ongelmia

      Koska hieronnan vahvuutta voi säädellä omalla painolla tai laittamalla tuolin ja selän väliin esim pyyhkeen lisäksi, olen huoletta käyttänyt tuolia koko selkään. Tuolin hankin (obh nordican shiatsu tuolinpäällinen) pari vuotta sitten esikoista odottaessani ja siitä on ollut apua molemmissa raskauksissa.

      Odotan toista lasta raskausviikolla 35. Kävin myös juuri fysioterapeutilla hieronnassa, joka hieroi yläselän ja hartioiden lisäksi reippaasti alaselkää, koska ongelmani oli pääosin alaselän kipu. Hieronta tehtiin istuallaan, kuten odottaville tehdään, eikä ollut puhetta, ettei alaselkää saisi hieroa.

    • hieronta

      tuolin ohjekirjassa ainakin lukee, että ei saa käyttää jos on esim. raskaana.

    • tuoliistuin

      voi saada aikaa reisissä odottamattomia aaltoja ja väristyksiä

    • minä80

      Kyselin hieronnasta tutulta fysioterapeutilta. Alkuraskaudesta (n. 4 ekaa kuukautta) saa hieroa normaalisti. Asento tietysti pitää valita olotilan mukaan, eli jos mahallaan ei ole hyvä olla niin sitten kyljellään tai istualtaan. Niska-hartiaseutua saa hieroa koko raskauden ajan, mutta alaselän hieronta loppuraskaudessa voi tosiaan käynnistää synnytyksen. Että siitä vain kaikki yliaikaiset kunnon hierontaan sen perinteisen sauna-seksi-siivous litanian perään :)!

    • apua ja neuvoja

      fysioterapeutilta. Tukivyö joka tukee sekä selkää että alavatsaa. (kunnon vyö, ei niitä nettikauppojen tukiliivejä)

      On auttanut selkäkipuihin jotka oli aiemmin 24/7 eikä kävelystä meinannut tulla mitään. Sain myös jumppaohjeita mutta ne nyt ei tässä vaiheessa enää vahvista mitään mutta pitävät paikkoja vähän jäntevimpinä ja liikkeiden avut auttanevat synnytyksessä. Ei tule kramppeja jne. Näin vk 32 sitä ei enää kovin taivu mihinkään mutta ohjeiden jumpannut olen :D ja olen sitä mieltä että ei se ihan turhaakaan ole.

      Kuulin jostain hieronnan ja etenkin hierovien tuolien olevan huonoja osan jopa kiellettyjä raskaana olevilta. Stimuloi kuulemma synnyttämään.

    • Anonyymi

      kokeilin kaverilla Ogawan hierontatuolia. Oli kyllä kova peli. Jäi kyllä miettimään ostoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe