Terve,
Tarvitsen uuden kynnyksen (puu) WC oven alle. Kyseessähän on suhteellisen yksinkertainen puukappale, mutta kuitenkin tietyn korkuinen, levyinen ja pituinen sekä sisältää yhden erimuotoisen kulman. Mitään välineitä ei kuitenkaan itseltä löydy, joten saako tällaisia puukappaleita jostain pääkaupunkiseudulla mittatilaustyönä?
Maalamisen, kiinnittämisen yms voisin tehdä itsekin.
Ovenkynnys jostain mittatilaustyönä?
4
836
Vastaukset
- oflkdpsplda
Käyppäs rauta- tai puutavarakaupassa. Sieltä niitä saa kynnyksiä ihan suoraan hyllystä.
- .m.
Saahan niitä kynnyksiä monesta rauta- tai puutavaraliikkeestä suoraan hyllystä joo. Tuppaavat vain usein vaatimaan työstämistä, jotta niistä lopulta saa halutunlaisia. Jos nyt ylipäätään ovat edes alunperinkään siihen suuntaan, että voisivat mitenkään haluttuun oviaukkoon käydä. Etenkin vanhemmissa taloissa varmasti joutuu tekemään työtä kynnysten kanssa.
Itse uusin jokin aika sitten alkuperäiset vuodelta 1966 olleet kynnykset asuntoni remontin yhteydessä wc:n ja keittiön oviaukkoihin. Keittiöön löytyi sopiva kynnyslauta hyllytavarana K-Raudasta. Sitä piti vain hieman lyhentää ja piti sahata oviaukon karmien kolot sopiviksi molempiin päihin. Wc:n oviaukkoon taas tein korotetun kynnyksen vesiesteeksi kahdesta osasta.
Jos kysyjä kynnys vaatii siis jonkinlaista korotusta, niin voi olla aika hankala löytää valmiina juuri sopivaa. Kannattanee kysyä kuitenkin liikkeistä. Ennemmin ehkä myös jostain puusepältä jos ei itseltä löydy välineitä tai kykyä tehdä kynnystä itse. Puutavaraliike ei ole kuitenkaan mikään puuseppä. - leikellä sabluuna
.m. kirjoitti:
Saahan niitä kynnyksiä monesta rauta- tai puutavaraliikkeestä suoraan hyllystä joo. Tuppaavat vain usein vaatimaan työstämistä, jotta niistä lopulta saa halutunlaisia. Jos nyt ylipäätään ovat edes alunperinkään siihen suuntaan, että voisivat mitenkään haluttuun oviaukkoon käydä. Etenkin vanhemmissa taloissa varmasti joutuu tekemään työtä kynnysten kanssa.
Itse uusin jokin aika sitten alkuperäiset vuodelta 1966 olleet kynnykset asuntoni remontin yhteydessä wc:n ja keittiön oviaukkoihin. Keittiöön löytyi sopiva kynnyslauta hyllytavarana K-Raudasta. Sitä piti vain hieman lyhentää ja piti sahata oviaukon karmien kolot sopiviksi molempiin päihin. Wc:n oviaukkoon taas tein korotetun kynnyksen vesiesteeksi kahdesta osasta.
Jos kysyjä kynnys vaatii siis jonkinlaista korotusta, niin voi olla aika hankala löytää valmiina juuri sopivaa. Kannattanee kysyä kuitenkin liikkeistä. Ennemmin ehkä myös jostain puusepältä jos ei itseltä löydy välineitä tai kykyä tehdä kynnystä itse. Puutavaraliike ei ole kuitenkaan mikään puuseppä.esim. tukevasta pahvista, minkä mallin mukaan puuseppä pystyy kynnyksesi tekeen, eli leikkaa
"pääty-profiili"! Näin onnistuin itse. Ps.
Olen tehnyt "kynnyksen kerran myös 10x10 laatalla/ silikoni kiinnityksenä, ja selkeästi lattialaatasta poikkeavalla värillä, esim.
valk. tai vaal.harmaa sointuu moneen Wessaan... - Opiskelija6
leikellä sabluuna kirjoitti:
esim. tukevasta pahvista, minkä mallin mukaan puuseppä pystyy kynnyksesi tekeen, eli leikkaa
"pääty-profiili"! Näin onnistuin itse. Ps.
Olen tehnyt "kynnyksen kerran myös 10x10 laatalla/ silikoni kiinnityksenä, ja selkeästi lattialaatasta poikkeavalla värillä, esim.
valk. tai vaal.harmaa sointuu moneen Wessaan...Kiitti vihjeistä. Kyseessä tosiaan vähän normaalia paksumpi kynnys, joten leikkeilyä pitää tehdä. Käyn kuitenkin tarkistamassa rautakaupat ja pohdin sitten uusiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872