Neurologiset testit

Utelias Anselmi

Jos on aika neurologisille testeille ja mitään tarkempaa ei etukäteen ole ilmoiettu, mitäköhän nämä testit sitten ovat? Kestävät noin tunnin ilmeisesti.

7

15399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain joita minulle tehtiin

Hmm... Odotas kun muistelen...

No siinä kävellään viivaa pitkin (tasapaino).

Sit testataan kuuloa ääniraudalla (kuulohermo).

Katsotaan silmiin lampulla (näköhermot).

Jalkapohjaan vedetään tikulla (Babinski).

Irvistellään ja tehdään ilmeitä (Kasvohermot)

Käsiä läiskitään yhteen eri tavalla (motoriikka)

Polviin kolautetaan kumivasaralla (refleksit)

Hmm.... eipä tule juuri nyt muuta mieleen...

• 3 h kesti minulla

Minulle tehtiin nuo kaikki ja:
        muistitehtäviä, piti piirtää annetun mallin mukaan
        testattiin muistiinpalautuminen
        eli 20 sanasta muistaa mahdollisimman monta
        palikkatestejä
        kognitiivisiä taitoja
        päättelykykyä
        piti piirtää kello oikeassa ajassa..
        kyllä niitä riitti ja kesti kyllä minulla 3 h.

• oireista

Testit määräytyy sen mukaan, minkälaiset on oireet. Tuossa edellä oli noi perusjutut, samantyyppisiä temppuja on vielä melkoinen määrä lisää.
      Neuropsykologiset (muisti, kognitiiviset) tehdään vain, jos oireet eivät ole pelkästään fyysisiä.

• sitten

on sormi nenänpäätesti, silmät kiinni viedään sormi nenänpäähän, että osuuko vai meneekö poskelle, varvas kantapää kävelyä myös.

• Tuulen viemä

Miksi minulle tehtiin tuollainen testi? Ei ollut mitään oireita - ainoastaan jatkuva kiputila selkärankaongelmista.

Tulos oli ikävä kuulla: jotain häikkää on jos vertaa vertailuryhmään eli samanikäisiin akateemisesti koulutettuihin ihmisiin. Luulen kyllä, että olen jotenkin niistä muista poikkeava yksilö.

Minulle tuli kerran kotiin Mensan ÄO mainos - jospa kannattaisi osallistua. Tein siis esitestin. Sen tuloksena ÄÖ olisi imbesillin tasoa.

En todellakaan usko tippaakaan näihin testeihin. Jotain täysin roskaa taitavat olla ja psykologia aikomoista huuhaata!

• Voimat loppumassa

Minulle tehtiin jalkaterän peroneusjänteen kiinnittäminen poikkimenneeseen MT V-luuhun. Noin toista pv sen jälkeen alkoi hermojaraastava tunne,joka ei mielestäni ollut kipua, mitä ymmärrän sillä sanalla. Se oli repivää, kuin oltaisiin revitty tai hangattu jollain karhealla terällä ja jalkapohjaa kohti ja taas jalkaterän päällepuolelle. En saanut nukuttua, elämä oli 8 vko aivan kidutusta vastaavaa.

Lääkäri tutki asiaa viimein, oli seikkailu, miten sain ja pääsin täältä Jumalan selän takaa takaisin leikkaavalle lääkärille, niin hän totesi, että on hermoissa jotain. Avataan ja tutkitaan uudelleen.

Kun kului 2 tuntia, tunsin, miten samanlainen tunne hiipi, muttei enää niin kovana. Nyt on kulunut 2 vko uudesta operaatiosta ja repivä tunne jatkuu. Suostuin ottaan viikko sitten jo Lyricaa, 20 mg. Ei paljoa auta mutta jotain. Nukun 6-7 t ottamalla puolison unilääkkeestä puolet. Ja herään siihen, kun oikein jysähtää, se repivä tunne.

Onko tämä kiinnikkeitä, mitä oli tullut aikaisemman operaation siis n. 2 kk sitten vai kasvaako taas uusia kiinnikkeitä vai onko tämä hermovauriota, jotain kiinnikettä oli kuulema painanut hermotusta jänteen vierellä. Onko tuttua kenellekään.

• olen ollut parikin kertaa noissa testeissä. mun mielestä ne on tosi kurjat. mulla tosin on ollut aivosyöpä ja siksi jouduin noihin testeihin. fyysisesti olen ihan kunnossa tuon sairauteni jäkeen, mutta autolla ajokykyä testattiin testi kestää noin puolitoista tuntia. ja kokoajan kysellään kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe