Arvotonko?

kenttäposti

Moi.

Tulipa kaivettua esiin lapsuudessa keräämiä postimerkkejä. Ihan mielenkiinnon vuoksi kysyisin ammattilaisilta, että onko suomalaisilla merkeillä minkäänlaista rahallista arvoa?(siis en tarkoita mitään kymppitonneja:)

Esim, 1800-luvun loppupuolen merkeillä? Katselin juuri postimuseon sivuilta ja tunnistin mm omasta kansiosta merkin jonka malli on 1889. Merkki on keltainen, nimellisarvoltaan 0,20 markkaa. ilmestymispäivä on 7.12.1889, taitelija Wilhelm Brandstake. Merkki on hyväkuntoinen.

3

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapen

      luettelon mukaan A hammasteella, postituore 60 euroa, leimattu 0,50 euroa. B hammasteella postituore 2 euroa, leimattu 0,50 euroa. Todelliset hinnat 10-35% luettelohinnoista.

      • kenttäposti

        Niin arvelinkin, että ei ehkä kannata vielä merkkien takia irtisanoa itseään :) Vanhemmissa keskusteluissa olikin joku kysellyt noista kenttäposti merkeistä. Niitäkin löytyy useita, väriltään vihreitä ja violettejä, kuvana siis torvi/miekka ja vuosiluku 1943. Nämäkin on varmaan "euron merkkejä"?

        Olisiko mitään osoitetta/kirjaa mistä voisi katsoa Neuvostoliiton postimerkkejä? Kansiollinen olisi näitäkin ja ikää merkeillä jo jonkin verran?(lähinnä kiinnostaisi eräs merkki jossa ei ole hammastusta ollenkaan. Tätä hampaattomuutta tuli monesti lapsena ihailtua)


      • Michelin
        kenttäposti kirjoitti:

        Niin arvelinkin, että ei ehkä kannata vielä merkkien takia irtisanoa itseään :) Vanhemmissa keskusteluissa olikin joku kysellyt noista kenttäposti merkeistä. Niitäkin löytyy useita, väriltään vihreitä ja violettejä, kuvana siis torvi/miekka ja vuosiluku 1943. Nämäkin on varmaan "euron merkkejä"?

        Olisiko mitään osoitetta/kirjaa mistä voisi katsoa Neuvostoliiton postimerkkejä? Kansiollinen olisi näitäkin ja ikää merkeillä jo jonkin verran?(lähinnä kiinnostaisi eräs merkki jossa ei ole hammastusta ollenkaan. Tätä hampaattomuutta tuli monesti lapsena ihailtua)

        Itä-Eurooppa ja siitä Rubland. Merkit kuvattu ja hinnoiteltu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      61
      3158
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1132
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1028
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      100
      939
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      923
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      801
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      794
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      88
      662
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      615
    Aihe