Arvotonko?

kenttäposti

Moi.

Tulipa kaivettua esiin lapsuudessa keräämiä postimerkkejä. Ihan mielenkiinnon vuoksi kysyisin ammattilaisilta, että onko suomalaisilla merkeillä minkäänlaista rahallista arvoa?(siis en tarkoita mitään kymppitonneja:)

Esim, 1800-luvun loppupuolen merkeillä? Katselin juuri postimuseon sivuilta ja tunnistin mm omasta kansiosta merkin jonka malli on 1889. Merkki on keltainen, nimellisarvoltaan 0,20 markkaa. ilmestymispäivä on 7.12.1889, taitelija Wilhelm Brandstake. Merkki on hyväkuntoinen.

3

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapen

      luettelon mukaan A hammasteella, postituore 60 euroa, leimattu 0,50 euroa. B hammasteella postituore 2 euroa, leimattu 0,50 euroa. Todelliset hinnat 10-35% luettelohinnoista.

      • kenttäposti

        Niin arvelinkin, että ei ehkä kannata vielä merkkien takia irtisanoa itseään :) Vanhemmissa keskusteluissa olikin joku kysellyt noista kenttäposti merkeistä. Niitäkin löytyy useita, väriltään vihreitä ja violettejä, kuvana siis torvi/miekka ja vuosiluku 1943. Nämäkin on varmaan "euron merkkejä"?

        Olisiko mitään osoitetta/kirjaa mistä voisi katsoa Neuvostoliiton postimerkkejä? Kansiollinen olisi näitäkin ja ikää merkeillä jo jonkin verran?(lähinnä kiinnostaisi eräs merkki jossa ei ole hammastusta ollenkaan. Tätä hampaattomuutta tuli monesti lapsena ihailtua)


      • Michelin
        kenttäposti kirjoitti:

        Niin arvelinkin, että ei ehkä kannata vielä merkkien takia irtisanoa itseään :) Vanhemmissa keskusteluissa olikin joku kysellyt noista kenttäposti merkeistä. Niitäkin löytyy useita, väriltään vihreitä ja violettejä, kuvana siis torvi/miekka ja vuosiluku 1943. Nämäkin on varmaan "euron merkkejä"?

        Olisiko mitään osoitetta/kirjaa mistä voisi katsoa Neuvostoliiton postimerkkejä? Kansiollinen olisi näitäkin ja ikää merkeillä jo jonkin verran?(lähinnä kiinnostaisi eräs merkki jossa ei ole hammastusta ollenkaan. Tätä hampaattomuutta tuli monesti lapsena ihailtua)

        Itä-Eurooppa ja siitä Rubland. Merkit kuvattu ja hinnoiteltu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      542
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe