Lynx hyytyy!!!

Rotaksi

Tai pikemminkin Rotax hyytyy ;) Kelkkani on LYNX 3500 ROTAX 503 moottorilla. Ongelmana on että kone hyytyy kun sen ajaa kuumaksi. Eli noin 5 - 10 minuuttia kulkee kuin viitapiru ja sitten kone alkaa "röpöttämään" ja vauhti hyytyy ja viimein kone sammuu kokonaan eikä lähde käyntiin kirotenkaan. Puolisen tuntia kun odottelee koneen jäähtymistä niin taas lähtee käyntiin ja kulkee 5 - 10 minuuttia moitteetta ja taas hyytyy. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja mistähän tuo johtuu. Huomenna haen uudet tulpat jos vaikka niissä olis vika.

14

10882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hagax

      Varmaan puolassa tai cdi -boksissa vikaa. Nuo aiheuttivat rikkinäisinä samaa vaivaa rotax 503:lle ranger kingissä.Sytytykseen tuo varmasti liittyy, jokin rikkinäinen osa ei kestä lämpöä

      • Kelkkailija9898

        Itsellä oli samanlaisia vaivoja ja syyksi paljastui kaasarin ja ilmanputsarin välissä olevan imuletkun repeämä, kannattaa tarkistaa myös se kaasarin ja pytyn välinen kumikurkku myös, niissä jos on pykimiä/haljennut niin heti kannattaa vaihtaa uusiks sillä itselläkin lähti kylmänä hyvin käyntiin mutta koneen lämmettyä se hyytyi heti kun kaasusta päästi... oli revennyt vieläpä just sieltä alapuolelta joten sormituntumalla löytyi toikin vika !


    • on sun kone

      se on väljä

      • Rotaxi

        10000 kilometriä mittarissa mutta 8000 kilometrissä vaihdettu männät. Kuluuko muka noin nopeesti?


      • puristukset
        Rotaxi kirjoitti:

        10000 kilometriä mittarissa mutta 8000 kilometrissä vaihdettu männät. Kuluuko muka noin nopeesti?

        mulle myytiin kelkka joka oli porattu liian väljäksi eikä sitä voi enää porata.samanlailla käyttäyty ku sulla.


      • Rotaxi
        puristukset kirjoitti:

        mulle myytiin kelkka joka oli porattu liian väljäksi eikä sitä voi enää porata.samanlailla käyttäyty ku sulla.

        Paljonko ne puristukset pitäis olla?


      • kahdeksan pitäs
        Rotaxi kirjoitti:

        Paljonko ne puristukset pitäis olla?

        340 koneessa pitäs olla ainakin 8 mulla oli kylmänä vaa kuusi ja lämpösenä vaan 3 eli ei voi toimia.


      • hwhsbv
        kahdeksan pitäs kirjoitti:

        340 koneessa pitäs olla ainakin 8 mulla oli kylmänä vaa kuusi ja lämpösenä vaan 3 eli ei voi toimia.

        Mulla on 16000 km ilman yhtään männänvaihtoa ajetussa rotax 503:ssa puristukset hieman yli 8 bar lämpöisenä. Jos on alle 7 bar niin alkaa jo tehot hävitä, jos alle 6 bar niin ei toimi enää kunnolla. Rotax ei voi olla väljä alle 10 tkm ajettuna, jollei tuo hirmuista rääkkiä saanut 3300 gls:n konekaan ole.


      • Rotaxi
        hwhsbv kirjoitti:

        Mulla on 16000 km ilman yhtään männänvaihtoa ajetussa rotax 503:ssa puristukset hieman yli 8 bar lämpöisenä. Jos on alle 7 bar niin alkaa jo tehot hävitä, jos alle 6 bar niin ei toimi enää kunnolla. Rotax ei voi olla väljä alle 10 tkm ajettuna, jollei tuo hirmuista rääkkiä saanut 3300 gls:n konekaan ole.

        Mittasin puristukset. Oli melkein 9 baria molemmat. Mitenköhän tuon puolan ja cdi:n toimivuuden voisi kokeilla, muuten kuin ostamalla uudet? Mistähän niitä muuten saa ja paljonkohan ne maksaa?


    • lynx 366

      Lynx rancer king 366 ei aina saa kipinää vaan röpötää 1-pytyllä kun ottaa tulpan pois ja vähän aikaa tuulettaa pyttyä niin taas pelaa

    • cokemoose

      Vaihtakaa tulpat. cdi kai toimii tai ei. puola(t) voisi olla syy, mutta eka tulpat.

    • tulpat menny

      oikeet lämpö arvo tulpat 3500 fc : on ngf br 9 es niillä mulla ainakin pelittäny!!!!!!! poxsi menee tosi harvoin!

      • 1998 skandic

        Meillä oli staattori menny. Oli justa samat ongelmat ja poistui staattorin vaihdolla.


    • Anonyymi

      Puolassa vika,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe