Eli,kun menen ostamaan asuntoa niin täytyykö myyjän kertoa jos asunnossa sokeritoukkia tai jotain muita toukkia vai voiko sen vaan jättää kertomatta?
Asunto ja toukat
3
869
Vastaukset
- usein ei
Asun kerrostalossa enkä edes ensimmäisessä kerroksessa. Sokeritoukkia meillä ei ole (ihme kyllä) muut muurahaisia ja hämähäkkejä kyllä. Jokaisessa asunnossa on oma eläimistönsä, jos kyse ei ole todella suurista esiintymistä niin eiköhän ötököiden olamassaolo ole fakta jota tietysti voi tiedustella..
- tilda-
Itseäni pelottaa ostaa asuntoa tämän takia. Lähes kaikissa vuokra-asunnoissani kerrostaloissa on nimittäin ollut jo sokeritoukkia ja turkiskuoriaisia. En todellakaan halua ostaa asuntoa missä asun ötökkö armeijan kanssa.
Mutta mitä velvollisuuksia tästä on, koska myyjä ei välttämättä itse tiedä elukoiden olemasta olosta edes vaikka sitä kysyisin. Tiedän monia ihmisiä, etenkin miehiä jotka ei näe koko toukkia. Ja vanhemmat ihmiset ei myöskään huomaa jotain ihan pikkusia nurkassa eikä niitä näekään ellei katso katsomalla. - zqqzq
tilda- kirjoitti:
Itseäni pelottaa ostaa asuntoa tämän takia. Lähes kaikissa vuokra-asunnoissani kerrostaloissa on nimittäin ollut jo sokeritoukkia ja turkiskuoriaisia. En todellakaan halua ostaa asuntoa missä asun ötökkö armeijan kanssa.
Mutta mitä velvollisuuksia tästä on, koska myyjä ei välttämättä itse tiedä elukoiden olemasta olosta edes vaikka sitä kysyisin. Tiedän monia ihmisiä, etenkin miehiä jotka ei näe koko toukkia. Ja vanhemmat ihmiset ei myöskään huomaa jotain ihan pikkusia nurkassa eikä niitä näekään ellei katso katsomalla.Olen itsekin asunut toukkatalossa. Ihme kyllä, siellä osa naapureistani ei muka koskaan nähnyt toukkia. Ehkä niillä oli huono näkö, tai siivosivat pölynimurilla. Itse kun moppasin ja lakaisin, niin tulivat toukat tutuiksi.
Nyt olen asunut jonkin aikaa muualla, mutta kyllä niitä toukkia täälläkin näkyy, vaikka vähemmän. Joten olen palaamassa sinne toukkatalon naapuriin.. Loppujen lopuksi niitä on ainakin Helsingissä lähes kaikissa vanhoissa kerrostaloissa. Nykyään pelkään lähinnä sitä, että asunnosta löytyisi luteita, kun ovat kuulemma yleistyneet viime vuosina!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812446- 1832014
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1761878Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1221691Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311605- 1231508
Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1781209Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711185Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771143Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,641120