Voisiko joku heittää joitain perusjuttuja halvoista ruokaohjeista
Kaipaan ruokaohjeita.
4
720
Vastaukset
- tässä sulle
http://www.youtube.com/watch?v=-O_PForm55A&feature=related kaikki kattoo ja eniten tota videoo katttonu/ levittänny nii lupaan palkita. Jos katotte ja teette mitä video katsoo! Siis levittämään ja katsomaan!!
- Kuivamies
Kun ostat ruokaa, niin kannattaa ottaa selville, kuinka suuri osuus siitä on vettä. Vesimäärä nimittäin vaihtelee ravintoaineesta toiseen yllättävän paljon.
Esimerkiksi jossain kurkussa on 97 % vettä.
Toisaalta taas pähkinöissä on vain pari prosenttia vettä. Vaikka pähkinät maksavat nytkin Lidlissä 13 euroa kilo, niin eivät ne oikeasti ole kalliita, sillä saat 98 % ruokaa, et vettä.
Samoin näkkileipä on tavallista leipää kalliimpaa kilohinnaltaan, mutta todellisuudessa halvempaa, sillä ostat vain kuivaa ravinto-ainetta, et vettä.
Tässä muutama vesipitoisuus:
Porkkana 89 %
Peruna 77 %
Maitorahka 82 %
Maito 90 %
Viili 89 %
Raejuusto 77 %
Sulatejuusto 53 %
Liha sika tai nauta noin 70 %
Lauantaimakkara 64 %
Juustot 36 -47 %
Kaakaojauhe 3 %
Lakritsi 15 %
Hunaja 18 %
Makaroni 11 %
Keitetty makaroni 78 %
Riisimurot 3 %
Riisi 11 %
Ruisleipä 35 %
Ranskanleipä 36 %
Pizza 70 - 78 %
Hapankorppu 5 %
Kaali 88 %
Ketsuppi 70 %
Perunalastut 3 %
ÄLÄ OSTA VETTÄ
Kanna kotiin ruokaa, älä vettä:
http://vinkki.tv/video1/syo_kevyesti.wmv - Tupukka
- Keitä riisi.
- Paista uunissa kalapuikot
- Tee ohjeen mukaan valmis-bearnaisekastiketta (tai laita vähän lisää lientä niin saat enemmän soosia)
- Laita riisit uunivuokaan, mausta maun mukaan (itse oon laittanut currya, pippuria, juustoa yms.)
- lado päälle kypsät kalapuikot
- kippaa päälle bearnaisekastike ja vaikka vähän juustoraastetta
Pidä uunissa (200 astetta) kunnes pinta saa vähän väriä. Helppo ja suht edukas pöperö. - Martta-tätisi
Käväisehän näillä sivuilla!
http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289