Uudiskohteen hinnasta tinkiminen?

Asunnon ostaja

Paljonko olette onnistuneet tinkimään uudiskohteen hinnoista? Itse kyttäilen kohdetta missä useampi asunto myymättä ollut jo pitemmän aikaan, yli vuoden. Asunnon hinta 330 000 euroa, paljonko kannattaisi rakennuttajalle tarjota, vai voiko rakennuttajalle ylipäänsä tehdä tarjousta?

7

5744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irtoaa..

...älä missään nimessä maksa ainakaan neukkukuutiosta täyttä hintaa!

• tuunari_mikko

ja talosta miten sijoittuvat hinnoissansa

• se on selvä

Miksi rakennuttaja myisi ne tappiolla? Rakentamista varten on otettu lainaa ja rakennettu kiinteistö on lainan vakuutena. Jos kohteita ei saada myytyä niin lainaa ei voida maksaa ja viimekädessä yhtiö kaatuu ja asunnot menee pakkohuutokauppaan ja pankki joko saa omansa pois tai ei saa.

Rakennuttajalla ei ole mitään pakkoa myydä niitä halvalla ja ottaa niistä tappiota.

• että raaka-aineiden

hinnat ovat laskeneet n. 30%. Ukkoja potkitaan ulos ja halvimmat ja tehokkaimmat saavat jäädä. Asuntoja pystytään rakentamaan tälläkin hetkellä yli 20% halvemmalla kuin hulluina vuosina 2006-2008. Rakentaja voi siis myydä valmiit kohteet omakustannushintaan tai jopa tappiolla, koska uudet kohteet valmistuvat halvemmalla ja niistä saa jopa katetta.

• Tai jää tontille.

Jos yli vuoden myynnissä niin kellot pitäisi jo soida. Kyllä ne vastaan tulevat hinnoissa.
      On täällä pk seudulla jopa viidettä vuottakin myynnissä olevaa...asumatonta mutta umpiluu mikä umpiluu. Rikaskin lienee kun hinnastaan kiinni pitää.
      Alennus jatkuu kuitenkin ja luvassa on hyviä alekampanjoita pitkin vuotta. Ja ensi vuottakin.

• kehiin

Tarjosin Tampereella 140000€ maksavasta uudiskohteesta ennen joulua 135000. Ei tullut kauppoja. 137500 oli myyjän viimeinen tarjous ja asunto on valmistunut 2007 lopussa ja siitä saakka odotellut ostajaa. Et tällaista.

• pari viikkoa sitten
        kehiin kirjoitti:

Tarjosin Tampereella 140000€ maksavasta uudiskohteesta ennen joulua 135000. Ei tullut kauppoja. 137500 oli myyjän viimeinen tarjous ja asunto on valmistunut 2007 lopussa ja siitä saakka odotellut ostajaa. Et tällaista.

Tampereelta Tampellasta juuri valmistuneen kaksion. Sain hinnasta -10%.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      976
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe