Miksiköhän jalkani toisinaan väsyvät niin etten tahdo millään päästä eteenpäin... onko kellään muulla 2diabetestä sairastavalla ja tabletteja syövällä samantapaisia oireita?
Väsyvät jalat
9
6114
Vastaukset
- os..
taitaa sellaiset oireet olla hyvin tavallisia. Minulla tulee myös suonenvetoa aika usein.
Käytän itse tekemääni hierontalaitetta, joka tuntuu auttavankin, mutta ei se ongelma poistu kokonaan. Pitäisi muistaa myös tehdä iltakävelyä.
Tässä on jalkojen hierontakone Chi Machine:
http://www.massager-machines-and-more.com/chi-machine/ - 2-dia
2-diabeetikko olen ja tabletti lääkityksellä. Myös verenpaine, verenkierto, kolestroli pillerit.. Jaloistani lähtee voimat helposti kävellessä, lumitöitä tehdessä, ja esim haravoidessa myös käsistä. Kun sitten on jonkin aikaa huilannut, niin voimat palautuu. Jalkapohjani on luitenkin lähes jatkuvasti kivuliaat ja toisessa pohkeessani, mikäli sitä rasitan "liikaa", niin kova puristava kipu. Et ole vaivoinesi yksin.
- puoli vuotta sa....
Jalkavaivat ovat sitten näköjään yleisiä diabetestä sairastavilla...ikävä kyllä. Täytyy vaan hoitaa kuntoaan ja yrittää eteenpäin. Käyn kyllä ihan "elävällä" hierojalla jolta saan myös apua.Kiitos vastauksistanne ja jatketaan.
- si.ni
Se on valitettavasti merkki siitä että sinulla on jaloissa heikentynyt verenkierto ja sitä kutsutaan myös katkokävelyksi. sun kantsii mennä lääkäriin niin se mittaa sun verenpaineen jaloista. Itse olen juuri menossa varjoainekuvaukseen koska toisessa jalassa on 30% huonompi verenkierto. Itselläni oli jalan rasittumista ja juuri pohkeseen osoittautunut kipu. Rappuja kävellessä oli pysähdyttävä hetkeksi, samoin kävellessä. Äidilläni oli samat oireet alk.1995 ja 2002 amputoitiin toinen jalka.
- jalkahoitajalla
Myös minulla jalat väsyy, mutta kyseessä ei ole katkokävelyoire, jalat vain väsyvät. Käyn säännöllisesti kaksi kertaa vuodessa diabetesjalkahoitajalla ja jalkojen kuntoa seurataan tarkasti. Vaikka ikää on jo 60 jalat ovat kohtuullisessa kunnossa. Tunto on säilynyt, vain pieniä hermotuntemuksia on alkanut tulla varpaiden kärkiin. Myöskään verenkierrossa ei ole havaittu ongelmia. Uskon ja toivon etten joudu amputoitavaksi ja siksi huolehdin jaloistani tarkasti. Tuon väsymisen lisäksi jaloissani on "matkamittari", jalat eivät kestä kävelyä 5-6 km päivässä enempaa yhtäjaksoisesti. Päkiät kipeytyvät niin paljon että jalkoja on pakko lepuuttaa eikä pysty enää kävelemään kuin pakottavan tarpeen verran.
- T2D
Todennäköisesti verenkierrossa jotain häiriötä, tai sitten hermotuksessa, näin lääkäri sanoi. Lähetteen sain jonnekin. Nyt muuta ei voi, kuin odottaa. Viime viikkoina on jalka mennyt kipeämmäksi ja kylmemmäksi. Jalkaterässä ja pohkeessa tuntuu jotain ihmeellistä puristavaa kipua/tunnetta. Kevättä kohti tässähän mennään ja lämpimämpiä kelejä.
- väsyvät jalat
T2D kirjoitti:
Todennäköisesti verenkierrossa jotain häiriötä, tai sitten hermotuksessa, näin lääkäri sanoi. Lähetteen sain jonnekin. Nyt muuta ei voi, kuin odottaa. Viime viikkoina on jalka mennyt kipeämmäksi ja kylmemmäksi. Jalkaterässä ja pohkeessa tuntuu jotain ihmeellistä puristavaa kipua/tunnetta. Kevättä kohti tässähän mennään ja lämpimämpiä kelejä.
Nyt kun ilmat on vähän lämmenny niin jalat toimii vähän paremmin. Jätin pois kofeiinikahvin ja teen.. siinäkin on ehkä joku vitsi. Lääkäriajan olen jo tilannut ja jospa hän mittais niitä jalkapaineita joista en oo ikinä kuullutkaan.Keväänodotusta :)
- samasta kyse
väsyvät jalat kirjoitti:
Nyt kun ilmat on vähän lämmenny niin jalat toimii vähän paremmin. Jätin pois kofeiinikahvin ja teen.. siinäkin on ehkä joku vitsi. Lääkäriajan olen jo tilannut ja jospa hän mittais niitä jalkapaineita joista en oo ikinä kuullutkaan.Keväänodotusta :)
Olen saanut jalkani parempaan kuntoon kun tottelin fysioterapeuttia ja ostin kunnolliset lämpimät talvisaappaat joihin mahtuu nuo räätälintyönä minulle tehdyt tukipohjalliset. Kipuja ei ole ollut lainkaan niin paljon kuin aikaisemmin. "Saan" kyllä jalkani kipeäksi juhlakengillä joihin nuo pohjalliset eivät mahdu. Ilmeisesti nuo tukipohjalliset tasaavat painon tasiasesti koko jalkapohjalle ja rasitus vähenee. Hienoa kun oma terveyskeskukseni tarjoaa tuollaisen palvelun veloituksetta.
- 2-dia
samasta kyse kirjoitti:
Olen saanut jalkani parempaan kuntoon kun tottelin fysioterapeuttia ja ostin kunnolliset lämpimät talvisaappaat joihin mahtuu nuo räätälintyönä minulle tehdyt tukipohjalliset. Kipuja ei ole ollut lainkaan niin paljon kuin aikaisemmin. "Saan" kyllä jalkani kipeäksi juhlakengillä joihin nuo pohjalliset eivät mahdu. Ilmeisesti nuo tukipohjalliset tasaavat painon tasiasesti koko jalkapohjalle ja rasitus vähenee. Hienoa kun oma terveyskeskukseni tarjoaa tuollaisen palvelun veloituksetta.
Osittain varmaan on samantyyppistä, nuo kivut vain on jatkuvia, olen kokeillut erilaisia kenkiä, joista ei sanottavampaa vaikutusta. Kotosalla villasukat jalassa, jotta jalat pysyisi jollain tavalla lämpiminä. Se onkin hassua, että toinen jalka on paljon pahempi kuin toinen. Mutta kyllä se tästä vielä, kun pitää mielen positiivisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799