miten pärjäätte 500e kuussa

pk seudulla

eli äitiysloma loppuu jään hoitovapaall. laps saa kuntalisän ja lapsilisän.

7

1161

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä**

hyvin niukasti... kyllä sillä pärjää mutta isommista ostoksista on turha haaveilla, eli jos on ostettava rikkinäisen sohvan tilalle uusi niin haaveeksi jää. Siksi minäkin lähdin töihin että saisin edes vähän panostetua kodin ja elämän laatuun. Nyt joku leimaa materiaaliseksi minut ;P

• huonosti

surkeeta on joo...

• nuukasti eletään

Niin kyllä sitä pärjää, kirpputoreilta löytyy mahtavia löytöjä ja jopa välillä parempia aarteita kuin marketeista ja designkaupoista. Maitoa kuluu 2-3 litraa päivässä, mutta se haetaan lidlistä. Muu ruoka ostetaan s-kaupoista ja joka kuukausi saadaan hiukan takaisin. Nyt ollaan kaverin kanssa löydetty paikka josta saadaan arkisin ilmaista ruokaa:maitotuotteita, lihaa, leipää, kasviksia ja paljon muuta. Ennen tuli syynättyä rahaa mihin sattui eikä kyllä hävetä olla leipä jonossa! Asunto on nätisti sisustettu ja vaatteet on päällä.. ja lapsi on turvallisesti äidin kanssa vielä vähän aikaa kotona niin kuin pitääkin alle 3 vuotiaana!

• sammakkoprinsessa06

ei sillä nyt mitenkään erityisesti pärjääkään, mutta on mulla lapsilla isäkin, jolla on tulot myös. Yhteisillä tuloilla pärjätään sitten just ja just kun olen hoitovapaalla, mutta lyhyt aikahan tuo on ihmiselämässä, joten..

• ja työt loppuu

taas kohta

• freccy

sillä pärjääkään liian hyvin, suosittelisin säästämään rahaa minkä pystyt, että on ainakin hätävara jos tulee jotain äkillistä menoa, sairaustapausta tms. Mä oon säästäny pitkään vähän joka kuukausi ja säästössä on nyt mukavasti, maaliskuussa alkaa hoitovapaa.

• tai mene

töihin äläkä valita siellä, urpo! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      70
      2952
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1175
    Aihe