Meidän jälkiä

Hohtavaa ja niin valkeaa
puhdasta lumen hohtoa ja
paljon pieniä jälkiä

kuin hunnutettuja kinoksia
aamun valoisan ikkunani alla

että koskematonta tyyneyttä
on laskeutunut minuun
joka puhuu omaa kieltään

ja hiljaa koskettaen
kuin kuiskaten varoen

- voinko luoksesi
tulla -

jäljet piirtyneinä lumeen
paljon jälkiä silmieni alla

ikkunaani lennähtäen
koputtaen lintuparvesta

- Yksi -

sisään lienee pyrkimässä

ikkunani avaan

jo yksi lentäen
kämmeneni lämpöön.

Nyt voit sydämeeni
tulla ja pesän
sinne rakentaa

hiljaa näin ääneni
linnulleen kuiskii

- Sydämeni lintu liitäen
vapaana minuun
olemme parvena maailmalla -

... ja niin paljon puhdasta
lumen kimallusta
ja jälkiä lumessa

koskemattomassa lumessa

Meidän jälkiä.

10

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      heräsin viereltäsi
      katselin Sinua
      oi...
      kuinka tunsin
      hellyyttä Sinuun
      siihen minulla ei
      ole enää sanoja

      hiljaa poistun viereltäsi
      venyttelen itseäni
      on kahvinkeiton aika

      sen valmistuessa
      katselen ikkunasta
      aamun sineen

      yö on säästänyt
      jälkemme oven edessä
      tänään on luvattu lumisadetta

      kiedot kätesi ympärilleni
      lämmin iho kohtaa lämmön
      se asuu nyt meidän aamussa

      hups...yllätyksekseni
      insipiroit minua:)))

      • Tämähän on jotain tavatonta,jotta
        voisin ketään inspiroida ja minä
        kun luulin,että minä ainoana
        saisin täältä lähdevettä...

        ... aamulumessa kukkii
        huumorinkukkaa.

        Minä Kiitän.


    • runo64-1

      ...taitaa olla hohtavat hanget
      ja valkeat nietokset.
      hyvin olet runosi otsikon
      ja sen synnyttävän tunnelman runoosi
      joten lukijasi on "äimän käkenä"
      siitä "se jokin" runossasi.

      huippuhyvä hyvä dolan!!!

      • ... juu nyt on vasta satanutta
        lunta - ja lumessa jälkiä -johon
        itse en ole vielä omia jälkiäni
        jättänyt.

        Kiitos Sinulle.


    • tomppa2006

      ...ja levollinen on runosi tänään...

      Hieno tunnelma, seesteisellä ja tyynellä kynällä kirjoitettu. Minä pidin.

      • Ikäänkuin korjailisin edellistä
        jälkeäni ja lunta on todella
        tänne tullut lisää yön aikana.

        Kiitän Sinua kommentistasi.


    • Puhtaassa lumessa
      talvisissa kinoksissa
      valkean lumen kauneus
      joka luo valoa mieleen ja sydämeen.

      Hellä kosketus
      kuin kysymys
      mitä mieltä olet
      onko kämmenesi vapaa?

      Pienet jäljet lumessa
      monen linnun tuotantoa
      kuitenkin yksi lintu pääsee
      sisälle sydämesi lämpöön.

      Kaunista tunteilua, pikku lintusia ikkunasi alla.

      • Todella lunta satanut lisää,kuin
        ennustaen runossani...pikku
        pilkkeellä...mutta lintuja
        vain puuttuu.

        Sinulle tähän aamuun lämmin
        - Kiitos.


    • Minanoita

      Hiipivän jälkeni
      jätän tänne..=)

      • Kuin salakieltä
        tunteiden
        lumisissa jäljissä

        ja hymyilevissä
        kasvoissa.

        Minuus Kiittää
        hiipijää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe