Hyviä kyniä magan piirtoon?

Manga: it's my life.

Ajattelin vähän panostaa ostamalla uudet oikeasti hyvälaatuiset kynät. Minkälaiset ovat hyvät Mangan piirtoon, ja tietenkin muuhunkin piirtämiseen. Onko ehdotuksia? Hintaa saisi olla 50euroakin, jos vain tarvitsee. En ole mikään ammattimainen piistäjä, vaan piirrän vain huvikseni mangaa, joten en kuitenkaan mitään 200euron kyniä aio ostaa(jos niin kalliita edes on:))

17

5046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaahas...

      Saahan sitä hassata rahansa mihin tykkää. Mutta en usko että ammattilaisetkaan 50 euron kyniä käyttää.

      Mutta tässä sulle pari laatumerkkiä, silti kohtuuhintaisia ja saatavilla kirjakaupoista:
      http://www.letraset.com/manga/
      http://www.rotring.com/

      Stabilo on myös tunnettu kynistä ja tusseista, joskin heidän valikoimansa on vähemmän, ööö..., "ammattimainen".

      Jos haluat ihan oikeesti kehittää itseäsi niin opettele käyttämään sivellintä ja mustetta pullosta (kirja- ja askartelukaupat).

      Ja mitä siihen taiteelliseen näkemykseen ja omaleimaiseen lopputulokseen tulee niin ei se ole välineistä kiinni. Parin euron kynällä joku voi loihtia esiin huikeat visiot.

      • sivustaseuraaja

        Tässä lokosessa on varmasti syvä paikka kysyä. Voisitko suositella kelvollista pakettia aloittelevalle piirtelijälle, joka on vielä epätietoinen mitä välineitä piirtelyyn tarvitaan. Periaatteella kyllin hyvä ja oikea välinesarja, jotta harrastus ei lopu koska tussilla on tylsä piirtää. Ilmasta en toki tahtoisi maksaa, mutta toisaalta kunnolliset työvälineet ovat tärkeämpiä kuin niiden hinta (muuten ne jäävät vain rojuksi kirjoituspöydälle).

        Ainakaan minä en ole sarjakuvapiirtäjille suunnattuja aloittelijan paketteja, jossa on kaikki tarvittava alkuun pääsemiseksi. Sellaisiahan näkee ainakin öljy/pastellivärien kohdalla.


      • ...
        sivustaseuraaja kirjoitti:

        Tässä lokosessa on varmasti syvä paikka kysyä. Voisitko suositella kelvollista pakettia aloittelevalle piirtelijälle, joka on vielä epätietoinen mitä välineitä piirtelyyn tarvitaan. Periaatteella kyllin hyvä ja oikea välinesarja, jotta harrastus ei lopu koska tussilla on tylsä piirtää. Ilmasta en toki tahtoisi maksaa, mutta toisaalta kunnolliset työvälineet ovat tärkeämpiä kuin niiden hinta (muuten ne jäävät vain rojuksi kirjoituspöydälle).

        Ainakaan minä en ole sarjakuvapiirtäjille suunnattuja aloittelijan paketteja, jossa on kaikki tarvittava alkuun pääsemiseksi. Sellaisiahan näkee ainakin öljy/pastellivärien kohdalla.

        En tiedä onko semmoista pakettia olemassakaan missä on "kaikki mitä tarvitset" yhdessä läjässä.

        Suomalaisessa kirjakaupassa joskus näin jonkun tussipaketin jota mainostettiin pakkauksessa nimenomaan mangapiirtäjille. En nyt muista minkä niminen ja mitä sisälsi. Olisko ollut Letraset.

        Mutta muutenhan sarjakuvapiirtäjä on samanlainen kuin moni muukin taiteilija - kaikkea kamaa kertyy, jos ei heti niin sitten kun niille on tarvetta. Hae kirjastosta joku "taideharrastuskirja" tms, niissähän yleensä ensin lyödään pöytään valikoima rompetta ja sanotaan "osta nämä", ja karsi niiden ehdotuksista pois kaikki mitä et tarvitse.

        Luonnosteluun tietysti nippu lyijykyniä. Varsinaisen sivunpiirtoon monet ammattilaiset käyttävät vaaleansinistä värikynä (siis puuväri) jonka päälle sitten tussaavat millä tykkäävät. Vaaleansininen siksi että se häviää hyvin kun sivut skannataan ja muutetaan mustavalkokuviksi. Mikä ettei vaikka vaaleankeltainenkin, mutta sitä ei tahdo nähdä paperilta kovin hyvin.

        Rasterikalvojen käyttö onkin sitten ihan oma taiteenlajinsa, siihen en puutu. Olen kyllä nähnyt aiheesta kaupassa opaskirjan.

        Tosiaan noi välineet on aika henkilökohtaisia juttuja. Jonkun käpälään sopii paremmin joku toinen kynä, joku saa kiksinsä jostain tietystä tussin kärjen koosta, jne...


      • manga-fan
        ... kirjoitti:

        En tiedä onko semmoista pakettia olemassakaan missä on "kaikki mitä tarvitset" yhdessä läjässä.

        Suomalaisessa kirjakaupassa joskus näin jonkun tussipaketin jota mainostettiin pakkauksessa nimenomaan mangapiirtäjille. En nyt muista minkä niminen ja mitä sisälsi. Olisko ollut Letraset.

        Mutta muutenhan sarjakuvapiirtäjä on samanlainen kuin moni muukin taiteilija - kaikkea kamaa kertyy, jos ei heti niin sitten kun niille on tarvetta. Hae kirjastosta joku "taideharrastuskirja" tms, niissähän yleensä ensin lyödään pöytään valikoima rompetta ja sanotaan "osta nämä", ja karsi niiden ehdotuksista pois kaikki mitä et tarvitse.

        Luonnosteluun tietysti nippu lyijykyniä. Varsinaisen sivunpiirtoon monet ammattilaiset käyttävät vaaleansinistä värikynä (siis puuväri) jonka päälle sitten tussaavat millä tykkäävät. Vaaleansininen siksi että se häviää hyvin kun sivut skannataan ja muutetaan mustavalkokuviksi. Mikä ettei vaikka vaaleankeltainenkin, mutta sitä ei tahdo nähdä paperilta kovin hyvin.

        Rasterikalvojen käyttö onkin sitten ihan oma taiteenlajinsa, siihen en puutu. Olen kyllä nähnyt aiheesta kaupassa opaskirjan.

        Tosiaan noi välineet on aika henkilökohtaisia juttuja. Jonkun käpälään sopii paremmin joku toinen kynä, joku saa kiksinsä jostain tietystä tussin kärjen koosta, jne...

        Minulla on näitä COPIC ciao-tusseja,kaksi päätä ohuempi ja paksumpi.Yksi kynä maksaa 3,59 e,mutta jos haluat kymmenen kynän setin,niin 25 e.


      • manga-fan
        manga-fan kirjoitti:

        Minulla on näitä COPIC ciao-tusseja,kaksi päätä ohuempi ja paksumpi.Yksi kynä maksaa 3,59 e,mutta jos haluat kymmenen kynän setin,niin 25 e.

        Heipparallaa!
        Löysin copic ciao-tussin kuvan,tässä osoite:
        http://www.tempera.com/shop/index1.html

        Sitten annan tuon sivuston osoitteen,koska siellä on älyttömästi muita kyniä/tusseja ja mangatarvikkeita muutenkin!
        Osoite: www.tempera.com/shop


      • manga-fan
        manga-fan kirjoitti:

        Heipparallaa!
        Löysin copic ciao-tussin kuvan,tässä osoite:
        http://www.tempera.com/shop/index1.html

        Sitten annan tuon sivuston osoitteen,koska siellä on älyttömästi muita kyniä/tusseja ja mangatarvikkeita muutenkin!
        Osoite: www.tempera.com/shop

        Täällä on se linkki,kirjoitin otsikkoon noin koska muuten olisitte ehtineet kirjoittaa sen tuonne ylös!

        Linkki:http://www.tempera.com/shop/


      • manga-fan
        manga-fan kirjoitti:

        Täällä on se linkki,kirjoitin otsikkoon noin koska muuten olisitte ehtineet kirjoittaa sen tuonne ylös!

        Linkki:http://www.tempera.com/shop/

        anteeksi,en saa sitä linkiksi!


      • Aloittaja
        manga-fan kirjoitti:

        anteeksi,en saa sitä linkiksi!

        meillä on jokunen piirrustus kirja ja kirjastostakin on tullut lainattua ja luin niitä kynä kohtia missä kerrottiin mitä erilaisilla kynillä voi tehdä ym..


      • Nunzku
        manga-fan kirjoitti:

        Minulla on näitä COPIC ciao-tusseja,kaksi päätä ohuempi ja paksumpi.Yksi kynä maksaa 3,59 e,mutta jos haluat kymmenen kynän setin,niin 25 e.

        Nii, mistäs noita copic kyniä/promarkereita voisi ostaa?Tänään kävimme etsimässä tytölle kyniä, eikä löytynyt oulun seudun kaupoista.Tietääkö kukaan täällä mistä niitä saa, paljonko maksaa...yms.


      • bööbuu

        Kyllä mä ainaki käytän viidenkymmenen euron kyniä. Eikä oo mitään halpahallin kyniä.


    • aloittelia

      onko mitään verkkokauppaa josta voi ostaa copic kyniä ?

    • Hemuli (:

      Minäkin tässä niitä etsiskelen... Ystäväni kertoi niiden maksaneen noin 7,00 euroa. Mikä sellainen nettikauppa olisi hyvä?

    • LåL
    • tussimies
    • klikkailia
    • otakuu

      Itse ostin suomalaisesta kirjakaupasta promarker tusseja 30e edestä, olen ihan tyytyväinen. Ei ihan toimi kopiopaperin kanssa kun vähän leviää, mutta ei haittaa käyttöä ainakaan mulla ja enemmän piirtelen paksummalle paperille.

    • Aaduck

      Adlibris nimisestä verkkokaupasta saa halvalla(tai no miten sen nyt ottaa) oisko ollu jotain 2,70€ per tussi mikä on halvin mitä ainakin itse oon löytäny:) ja valikoima on tosi laaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe