Heippa!
Mulla on jo kymmenisen vuotta ollut jokin rakkula/luomi/paise/talipallo silmäluomessa. Halkaisijaltaan n.3mm. Se on aikojen alusta kasvanut sellaisesta valkoisesta näpystä, nyt tosin suuremmaksi ja ihonväriseksi... Ja nykyään, ehkä parin vuoden aikana, tämä patti on alkanut häiritsemään. Olisko kohtalontovereita tai ihmisiä, jotka osais neuvoa, mitä tälle vois tehdä?
Mulla on sen tyyppinen iho, joka kehittää arpikudosta, joten leikkaus ei ole mahdollinen.. Voisko "patin" esim. "kuristaa" ja jos voi, ni miten suosittelette toimimaan...? Tai laser?
Mulla ollut kainalossa sellanen "irtoluomi", jonka poikaystävä nelisen vuotta sitten kuristi langalla ja mun hiuksella, luomi kuoli pois :) Mutta, kainalo on hiukan eri juttu kun silmäluomi... Auttakaa osaavaiset, mitä voin tehdä? Tai millaselle lekurille pitäis hakeutua?
Kiitos kaikille vastanneille :)
luomi/rakkula/tms. silmässä
3
4562
Vastaukset
- Pant
Kysyit keskustelussani luomirakkulasta joten tässä olisi lyhyt oppimäärä:
Luomirakkula on noin herneen kokoinen patti silmäluomessa (useimmiten yläluomessa) joka johtuu talirauhasen tukkeumasta. Aluksi luomi saattaa punoittaa tai se voi aristaa mutta kehittyneenä se on punoittamaton ja aristamaton.
Kehittymättömänä rakkulan poisto saattaa onnistua kotikonstein esimerkiksi: laittamalla lämmitetyn kananmunan sukan sisään ja pitämällä sitä luomen päällä (mutta kunhan ei sitten polta omaan ihoaan). Mutta jos sinulla on ollut jo kymmenen vuotta mahdollisesti luomirakkula niin kotikonstit ovat aika vähissä silloin ei auta turvautua kuin leikkaukseen. Käy varaamassa silmälääkärille aika koska he varmasti osaavat sanoa mikä se on tai miten sen saisi poistettua.- Kata80
Kiitos kovasti asiallisesta vastauksestasi. Täytyypä taas kysellä myös tästäkin asiasta kun seuraavaksi lekuriin menen :)
- tarkemmin miten
hirtitte sen luomen?sattuiko yms..mulla ois muutama jotka kaipais käsittelyä..teittekö niiku solmun luomen ympärille vai?nirhaamallako?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793