Minulla oli oireita ja kokeilin erilaisia ruokavalioita. Lopulta viljan pois jättäminen poisti oireet ja päättelin itse, että minulla olisi keliakia ja aloitin dieetin.
Olin jo saanut itseni kuntoon, kun sain tietää, että varmuuden sairaudesta saa vain tuhoamalla suolensa uudestaa syömällä kuukauden viljaa ja sitten otetaan näytepala. Kun mietin kuinka kipeä olin ollut ja nyt vihdoinkin terve, ajatus kuukauden (ja yli kunnes paranee) kestävistä mahaoireista kauhistutti. En mene testiin. Koska olo oli parantunut viljan poistolla, en olisi jatkanut viljan syömistä vaikkei minulla keliakiaa todettaisikaan.
Olin lähes terve, mutta vielä jotenkin heikko kuitenkin. Löysin vehnätärkkelyksestä tehtyjä tuottaja mm. leipiä, joissa ei pitänyt olla lainkaan gluteenia. Tulin kuitenkin taas todella kipeäksi ja suolistoni tulehtui. WTF
Googletin ja löysin vilja-ALLERGIAN. Tämä se on pakko olla, mutta sitten heräsi kysymys:
VOIKO MINULLA SILTI OLLA KELIAKIAKIN ELI ONKO MINUN YHA PAKKO OLLA 100% TARKKA RUOKAVALIOSTANI
eikä ajatella että ok se on vain allergia, eli jos vain oireiden kanssa selviää.
syödä esim. jäätelötötterö joskus, jossa on vohvelia
vilja-allergia, mutta voiko minulla
silti olla keliakiakin
0
695
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472