Masentunut lehtikala

japulijapuli

Speksit:
Akvaario 400 l.
Asukit: 25 sitruunatetraa, 6 albiinomonnista, partamonni ja 2 lehtikalaa joista toinen on ilmeisen masentunut.
PH 6,5-7, nousee vedenvaihdossa mutta laskee parissa päivässä 6,5:een. Nitriitti 0 ja nitraatti alle 25. Vedenvaihdot 3 kertaa kuukaudessa 25-30%. Ensimmäisesta kalasta on 4-5 kk. Kasveja ja kantoja on paljon.

Onkelman nimi: Lehtikalapariskunta on asustellut akvaariossa noin kuukauden. Toinen lehtikaloista on suurimman osan ajastaan akvaarion pimeimmässä nurkassa suodattimen takana tuijotellen nurkkaan. Kun uiskentelee pitkin allasta niin näyttää ihan virkeältä ja tulee hyvin juttuun toisen lehtikalan kanssa mutta siis suurimman osan ajasta tuijottelee nurkkaan. Tämä toinen lehtis on ihan pirteä ja syöksyy innoissaan syömään ja tervehtimään kun kansi aukeaa. Toinen vain tuijottelee nurkkaan ja tulee syömään jos jaksaa ja usein "liian myöhään". Olen sitten antanut sille omaan nurkkaansa ruokaa ja joskus syö joskus ei. Mitään ulkoisia merkkejä taudeista yms. en ole huomannut. Evät ja suomut ovat hyvässä kunnossa. Lehtisten koko n. 5cm ilman eviä.

Mikähän sillä voisi olla? Olisiko syytä siirtää kala karanteeniin.

0

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
        Maailman menoa
        241
        2608
      2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
        Maailman menoa
        12
        2162
      3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
        Uskonnot ja uskomukset
        323
        1880
      4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
        Maailman menoa
        103
        1639
      5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
        Maailman menoa
        86
        1546
      6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
        Ikävä
        200
        1250
      7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
        Ikävä
        67
        1200
      8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
        Ikävä
        25
        1131
      9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
        Ikävä
        50
        1083
      10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
        Ikävä
        73
        1016
      Aihe