Minä olen jo
vanha mies itsekin
mutta neljännes vuosisadan
vanhempi on mun isäni
Sinulle isä
kirjoitan sanani
vielä ehdin kiittää
sinua elämästäni
Olen niin hyvilläni
että luet runoni
kirjoitan sydämestäni
rakastan sinua, isäni
Vanha mies
16
444
Vastaukset
- padme_amidala
..kommentoidakaan?
Niin on lämmin tunnelma sanoissasi. Rakkaus lähimmäiseen luo tunnelman runoosi.
Kiitos juhlallisesta lukuhetkestä : )- tomppa2006
...ja pitääkin kommentoida, koska aika monella on vielä oma isä elossa ja luovutan runon käyttöönne, jos vain kelpaa...
Tuota lämmintä tunnelmaa tavoittelin. Olen onnellinen sanoistasi, koska tämä vaikein koskaan kirjoittamistani runoista.
- kaaru
Minä ajattelin, että mitähän se Tomppa nyt höpöttää...onhan hän nuori poika rinnallani, enkä minäkään tunne vielä olevani Vanha nainen;)
Ja kaikkihan selvisi, huokasin helpotuksesta. Kyse olikin isästäsi, josta kaunein sanoin kerrot...hienoa Tomppa. Pitäs aina muistaa esittää kiitosta, kun sen vielä ehtii...- tomppa2006
...kiitollisuudella sanani kirjoitin...
Isäukko on 72 v, joten ei koskaan tiedä...(meilläpäin isää kutsutaan äijäksi tai isäukoksi).
Nuori poika hymyilee täällä nyt leveästi. Kiitos kaaru.
Olet et saat kiittää,
kertoa hälle olet rakas.
"Vanha mies"
tuota tuota, mikä on vanha?
Eikö sekii oo kuin, veteen piirretty viiva.
Isän paikka tärkeä, kiitos runostas.
Liisa- tomppa2006
...monelta jää tuo kiitos kertomatta...
On kivoja sanoja, kuten esimerkiksi keski-ikäinen, mutta mielestäni lähes viisikymppinen mies on kyllä jo melko vanha. Onneksi sentään onnellinen ja vanha, heh.
Palautteestasi tahdon kiittää, Liisa.
*hymyilee*
- Keltainen-toukokuu
.. runo saa ihmisen iloiseksi. Liian vähän kiitetään, vanhempia, lapsia, läheisiä ... niin on pieni sana ja kovin kitsaasti käytössä. Mukavaa oli lukea runosi. Esimerkkisi voimalla, kiitos sinulle.: )
- tomppa2006
...tällä palstalla kohta kaksi vuotta...
En muista nähneeni koskaan rakkaus- ja kiitosrunoa isälle. Äideille on muutamia ollut silloin tällöin. Ajattelin korjata erehdyksen. Isät ovat tärkeitä.
Nimimerkillä "isä itsekin".
Palautteesi oli mukava Keltainen-toukokuu, kiitos Sinulle.
- Minanoita
Tämä oli kaunis
rakkauden osoitus
omalle isälle runomuodossa!
Hieno tunnelma!- tomppa2006
...kahdeksaan sanaan sisältyi koko runon tavoite, sanoma ja ydin...
Kiitän hyvästä ja kannustavasta palautteesta.
Hienoa, että juranjauhantavuodet on teillä takanapäin..:-) Miehekäs meininki, kaikin tavoin.., kiitos Tomppa
Tarkkis- tomppa2006
...ja poika isälle suhde ein ole niitä ongelmattomampia...
Uskon että tiedät tämän. Taiteilin runooni aluksi kaikkia menneitä riitoja ja tapahtumia, kunnes huomasin että mitä niitä enää jauhamaan. Asiat on sovittu ja sillä siisti. Poistin kaiken menneeseen viittavan. Näin oli mielestäni parempi.
Luulen sinun tarkoittaneen juranjauhantavuosilla noita aikoja. Miehen kanssa pystyy sopimaan asiat, se on osa miehekkyyttä. Kiitos Tarkkis. tomppa2006 kirjoitti:
...ja poika isälle suhde ein ole niitä ongelmattomampia...
Uskon että tiedät tämän. Taiteilin runooni aluksi kaikkia menneitä riitoja ja tapahtumia, kunnes huomasin että mitä niitä enää jauhamaan. Asiat on sovittu ja sillä siisti. Poistin kaiken menneeseen viittavan. Näin oli mielestäni parempi.
Luulen sinun tarkoittaneen juranjauhantavuosilla noita aikoja. Miehen kanssa pystyy sopimaan asiat, se on osa miehekkyyttä. Kiitos Tarkkis.Juuri näin, niitä vuosia nimenomaan..:-).
Tunnistin kyllä itseni..!
Tarkkis- tomppa2006
tarkampuja kirjoitti:
Juuri näin, niitä vuosia nimenomaan..:-).
Tunnistin kyllä itseni..!
Tarkkis...on ollut vaikeita aikoja...
mutta veri on vettä sakeampaa. Tunnistan itsessäni isäni piirteet ja kaikki eivät niitä hyviä.
Ihana kun saadaan lukea tälläistäkin rakkauden tunnustusta.
Kiitos- tomppa2006
...tämä on rakkautta siinä missä miehen ja naisen välinenkin rakkaus...
Palautteesi ilahdutti kovasti minua. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663195
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272243Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281230Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631147