lapsekas, lapsenmielinen, lapsellinen rapu

-pohdinjälleen-

Tervehdys! Tarvitsen apua parhaan kaverini suhteen.

Hän on minua kaksi vuotta nuorempi, 18 vuotta vanha kaunis tyttö, minua 2 vuotta nuorempi. Hän näyttää aivan metsäkeijukaiselta vaaleine hiuksineen ja ihanine silmineen.
Hän on todella hoikka, mutta se johtuu siitä että hän sairasti jokseenkin jonkinsortin syömishäiriötä, mutta on kyllä parantunut siitä, hän myös vegaani.

Hän on todella luova ihminen. Hänellä on loistava musiikkikorva ja osaa soittaa monta soitinta.

Hänen luonnettaan minä tässä kyselen vähän erikoisemmin.

Hän on pirteä, elämäniloinen ja supervilkas ja energinen ihminen. Iloinen. Hän saa murehtivimman kuin äreimmänkin ihmisen hymyilemään viattomalla olemuksellaan ja hauskuudellaan. Hänellä on loistava huumorintaju! Lisäksi hänellä on vahva mielikuvitus, vahvempi kuin lapsilla.
Olen ollut hänen kanssaan koulussa ala-asteelta lähtien.

Hän on lapsekas, lapsenmielinen. Miten sen oikein kuvailisi. Kuitenkin, aivan samanlainen kuin lapsi.

Hän on pienenpänä joutunut ongelmiin lapsekkuutensa takia; hän oli todella raisu!

Mutta, asiani on nyt tämä; pelkään hänen puolestaan. Hän ei osaa näyttää tunteitaan (surullisia). Pelkään että hän patoo kaiken sisälleen. Hän on kyllä tulinen ja empaattinen ihminen, mutta en ole nähnyt hänen itkevän sitten 6 luokan.

Esimerkiksi, hänen rakas lemmikkinsä kuoli hänen ollessa 7 luokalla. Hän rakasti sitä kissaa niiin paljon. Mutta hän ei itkenyt. En tiedä itkikö hän sitten kotona, mutta hän vietti aikaa minun ja kavereittensa kanssa aina ilta 8 asti.

Hänelle on muitakin surullisia asioita tapahtunut; hän ei itke. Kerran, kun hän oli 4 ja mä 6, hän itki sen takia kun löysi kuolleen linnun, siis kuoli linnun takia.

Hänellä on myös juttua yhden jätkän kanssa. Ikäisensä jätkän. Hän selvästi pitää tästä jätkästä, mutta tuntuu välttelevän häntä.

Lisäksi, tiedän sen, et se jätkä on tähän mun kaveriin iha kusessa, koska se on mun parhaita kavereita.

Itse voin tässä sanoa, että olen rakastunut kaveriini, mutta minkäs teen. Hän ei tunne samoin minua kohtaan. Joten päätin, että autan häntä ilmaisemaan tunteitaan ja sitoutumaan.

Pelkään vain, että hän ei osaa mitään lapsellisuutensa takia. Hän on oikeasti todella huonon keskittymiskyvyn omaava, hän ei pysy paikallaan edes 5 sekuntia kun keksii aina kaikkea. Hän on kyllä ihan rohkea, mutta hänestä kyllä löytyy ujouttta. Hän on kyllä huono suuttumaan, mutta osaahan hän kyllä suuttuakkin. Mutta hänelle on todella vaikea suuttua. Mun kaveritkaa ei pysty hälle oikee suuttuu.

Hän on sitäpaitsi niin ovela ja nokkela. En osaa oikein auttaa mitään kun hän arvaa heti.

joten

1. Miten hänet saa ilmaisemaan tunteitaan paremmin
2. hän on ollut samanlainen luonteeltaan koko ikänsä, onko hän aina tuollainen, joka ei ota mitään kunnolla vakavasti?
3. onko muita samankaltaisia rapuja?
4. miten voin ees auttaa?

tokihan haluaisin sen ittelleni, mutta kohtalo ei salline nköjään sitä. Ainii, sen ihastus on kaksonen, muistaakseni. Itse olen jousimies.

11

1488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannata metsastaa

      rapu nainen ja jouskari mies ei sovi pitemman paalle yhteen usko se on totta.

      • minä rapunainen

        aviossa jouskarin kanssa ja isovanhempiakin ollaan jo. Ei pidä tuijottaa merkkeihin noin kirjaimellisesti. Kannustan sinua ainakin yrittämään ja katsomaan miehen.


      • vuoden
        minä rapunainen kirjoitti:

        aviossa jouskarin kanssa ja isovanhempiakin ollaan jo. Ei pidä tuijottaa merkkeihin noin kirjaimellisesti. Kannustan sinua ainakin yrittämään ja katsomaan miehen.

        kokemuksesta vain jatkuva taistelu.jos annat jouskarin menna ja itse et vaadi mitaan niin onnistuu varmaan


      • kuin muut omanmerkkinsä edu...
        minä rapunainen kirjoitti:

        aviossa jouskarin kanssa ja isovanhempiakin ollaan jo. Ei pidä tuijottaa merkkeihin noin kirjaimellisesti. Kannustan sinua ainakin yrittämään ja katsomaan miehen.

        naiset.

        Näin jouskarimiehenä sen joudun toteemaa.
        Ootte vaa nii erikoisia!


      • miestä kattoo.
        minä rapunainen kirjoitti:

        aviossa jouskarin kanssa ja isovanhempiakin ollaan jo. Ei pidä tuijottaa merkkeihin noin kirjaimellisesti. Kannustan sinua ainakin yrittämään ja katsomaan miehen.

        vaan sen rapunaisen. Tottahan se on, että horoskooppeihi ei pidä kattoo nii tiuhaa.


    • rapurouva

      Noista mainitsemistasi ominaisuuksista osui seuraavat:
      luovuus, huumorintaju, lapsekkuus, energisyys, herkkyys, rohkeus, ujous, epäsuora lähestyminen ihmissuhteissa.

      Voisit lisätä listaasi omaperäisyyden ja yksityisyyden. Ravut eivät pidä tökkimisestä. He joko loukkaantuvat (sekin on yksi tyypillinen ominaisuus) tai suuttuvat.
      Todennäköisesti et tunne kaikkia piirteitä rapu-ystävässäsi, koska me emme paljasta kaikkia tunteitamme kaikille. Jotain jää aina piiloon. Kun katsot taivaalla täysikuuta, luulet tuntevasi sen. Kun se pienentyy, se on jälleen erilainen, eikä sama kuin mitä aikaisemmin.

      En ymmärrä, miksi sinun pitäisi muuttaa ystävääsi? Monasti ns. "hyväätarkoittavat" kaverit eivät tajua olevansa omavaltaisia ja haluavansa hallita ja määrätä toisen ominaisuuksia. Se ei ole oikein, vai onko mielestäsi? Miltä itsestäsi tuntuisi, jos tuo ystäväsi haluaisi muuttaa sinussa jotain piirrettä? Ainakin oma logiikkani on 'antaa kaikkien kukkien kukkia'. Jostain syystä joillain on se käsitys, että ravun ystävyys olisi kuin menisi seisovaan pöytään, että kaikkea saa ottaa ja kaikesta nauttia. Se ei vain mene niin. Täytyy kunniottaa toista osapuolta, eikä pitää itsestäänselvyytenä.

      Minulla oli aikanaan ihan mukava ystävätär, mutta laitoin välit poikki mm. sen vuoksi, että hän puuttui henkilökohtaisiin ominaisuuksiini aika dominoivasti. Ystävyys ja koirankasvattaminen ovat eri asioita. Ystävyyssuhteissa tulee antaa toisen ihmisen olla sellainen kun on.

      • ja yksityisyyskin kai siihe...

        en mä sitä haluis muuttaa. Sen verra vaa et se on ns. "rohkeempi" näyttämään tunteitaa ja kertomaan niistä. vaikka onhan hän aika suorapuheinen, ois kiva tietää millo hän on oikeesti surulline ja millo ilone.

        Jouskarimiehenä ei oo helppoo.


      • ystävyys itse
        ja yksityisyyskin kai siihe... kirjoitti:

        en mä sitä haluis muuttaa. Sen verra vaa et se on ns. "rohkeempi" näyttämään tunteitaa ja kertomaan niistä. vaikka onhan hän aika suorapuheinen, ois kiva tietää millo hän on oikeesti surulline ja millo ilone.

        Jouskarimiehenä ei oo helppoo.

        että toista ihmistä ei voi muuttaa, kuten sulle jo sanottiin. Olet varmasti varsinainen minä minä minä-tyyppi? Jos nainen ei ole kiinnostunut susta niin et saa häntä väkisin itseesi rakastumaan! Menikö vihdoin jakeluun jousimies pojulle?


      • mielestäni, ihmistä ei voi ...
        ystävyys itse kirjoitti:

        että toista ihmistä ei voi muuttaa, kuten sulle jo sanottiin. Olet varmasti varsinainen minä minä minä-tyyppi? Jos nainen ei ole kiinnostunut susta niin et saa häntä väkisin itseesi rakastumaan! Menikö vihdoin jakeluun jousimies pojulle?

        mutta voi auttaa. Mielestäni tuo on asiatekstiä; perhana vie, menköön jo jakeluun.

        Tuohon ekaan, alkuperäsee tekstiin kommentoin, että rapunainen on monimutkainen, oikeestaa monimutkasempi ku muut. Et sillee. Ittelläni on rapunaine, joka ei ollu helppo tapaus. Oli kyllä nuorempana aika raisu villikko, mut nytte ku tuli äitiksi on se vähä rauhottunu, ei siis oo nii kakaramainen.


    • Rapu88

      Olen ehkä huono esimerkki tässä asiassa, koska lueskelin eilen horoskooppeja ja oma luonteeni oli lähimpänä Kaurista eli sitä todella kivisydämistä kaveria (ei pahalla), mutta paikkansa pitää.

      1. Miten hänet saa ilmaisemaan tunteitaan paremmin?
      - Hän ei ilmeisestikään ole tunteellista tyyppiä, joten sitä asiaa et SINÄ voi muuttaa. Mikäli esim. kuolleen linnun löytäminen saa hänet itkemään, on hyvin mahdollista, että hänen tunteensa kohdistuvat pääasiassa eläimiin, avuttomampiin osapuoliin. Voi olla myös mahdollista, että humalassa hän saattaa murtua ja kertoa sinulle jotain (mikäli hän ei ole absolutisti), mutta hyvin epätodennäköistä, että saat hänestä muita tunteita irti kuin haukkumalla häntä ja silloin hän varmasti suuttuu ja kantaa sinulle kaunaa. Valitettava asia, mutta sinun on joko hyväksyttävä hänet sellaisenaan tai antaa periksi. Ei tee sinullekaan hyvää vitkastella sellaisen ihmisen kanssa, vaikka kuinka rakastaisit.

      2. Hän on ollut samanlainen luonteeltaan koko ikänsä, onko hän aina tuollainen, joka ei ota mitään kunnolla vakavasti?
      - Luultavasti hänellä on huonoja kokemuksia muista ihmisistä, hän on epävarma itsestään, kenties jopa masentunut. Myös lievää narsismia ja antisosiaalisuutta; kenties hän on perfektionisti ja vaatii itseltään paljon? Myös vilkkaus voi kertoa masennuksesta tai muusta luonteenhäiriöstä, joka olisi syytä tutkituttaa psykiatrilla. Uskon, että hän ottaa asioita vakavasti, mutta niin kuin sanoit, hänellä on huono keskittymiskyky ja silloin on tosiaan vaikea ottaa asioista kiinni.

      3. Onko muita samankaltaisia rapuja?
      - Minä. Joskin en sataprosenttisesti.

      4. Miten voin ees auttaa?
      - Tuntien itseni ja oman käytökseni... hän ei ole kiinnostunut sinusta. Anna suosiolla olla, ennen kuin loukkaat itsesi. Pysy hänen tukenaan, mutta älä elättele toivoa. On hyvinkin mahdollista, että sinä olet hänelle vain kaveri tai tukipuu, johon nojata. Mikäli hänellä on ihastus, se voi olla hyvinkin lyhytaikainen ja silloin sinä voit yrittää uudelleen. Omalla vastuulla tietenkin.

      PS. Itselläni on pisin suhde ollut Jousimiehen kanssa ja edelleenkin minulla on toisen Joukkarin kanssa kaveriseksisuhde. Toimiva, mutta myrskyinen suhde.

      • tuosta oli apuu

        ehkä mä en sitä sitten enää yritä, vaan pysyn enemmän tukena.

        Voin kyl sanoo, että hän ei oo absolutisti.
        Hän ei oo ollenkaa narsismiin taipuva, eikä perfektionisti. Hän on kuin 5 vuotias pikkulapsi.

        Hän kyl taitaa olla loppujelopuksi aika ansosiaalinen...

        En usko et saan sitä psykalle..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe