Pienten lasten kanssa

Vietnamiin..

Phan Thietiin, Uskaltaakohan lähteä? Onko kellään tietoa, kokemusta.
Lapset ovat 1,5 v ja 3 v.

6

2059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsiperheet

uskaltaa lähteä.Rauhallinen rento lomakylä.
      Valitse hyvä hotelli esim. sea lion sopisi minusta lapsiperheille.
      Hotellin sisäpihalla Iso puutarha ja suomalaistyyppinen leikkipuisto.
      Lapsille oma allas.Hotellin edessä Suora pitkä katu kaikki sen varrella - mopot ajelee aika lujaa siellä vaikka hidasteita, mutta liikkenne ei kova joten kadun ylitys onnistuu helposti.
      Hotellin pihasta liikenne "kaukana" joten ei vaaraa että lapset pääsee juokesemaan heti tielle.Jos pitkä lento 5.5h tunnin bussimatka saigonista phan thietiin onnistuu ei muuta ongelmaa.et

• ja bussimatka

on aika rankkaa noin pienille. Lento reilut 13h ja siihen bussimatka lähes 6h päälle, lisäksi jonottelut ja odottelut kentillä jne. Muuten ihan ok kaikenikäsille.

• millitilli

On se matka niin pitkä välilaskuineen ja bussikyytineen että miettisin pari kertaa ennen kuin noin pienten lasten kanssa lähtisin. Olin joulukuussa Tjäreborgin matkalla ja bussimatka Saigonista Phan Thietiin kesti tosiaan yli 5 h ja matkan aikana oli vain yksi pysähdys, taukopaikka oli valittu huoltikselle jossa oli hyvä kauppa välipalaostoksia varten ja siistit vessat, busseissa ei ole vessoja. Phan Thiet paikkana soveltuu ihan hyvin lapsiperheille, vaikkei siellä kauheasti pikkulapsia näkynytkään.

• MamaL

... olemme lähdössä reilun viikon päästä omatoimimatkalle Vietnamiin ja osan ajasta olemme Phan Thietissä. Lapset ovat 4 ja 8, eli vanhempia kuin teillä, mutta ensimmäinen Aasian reissu tehtiin, kun lapset olivat 1 ja 5 ja se meni täydellisesti. Lennot ovat meillä aina mennyt lasten osalta nukkuessa, eli en hirveästi jännittäisi pitkiä lentoja. Minusta lyhyet 4-6 tunnin lennot ovat lasten kanssa hankalampia. Mutta tosiaan voin kertoa kuulumisia kuukauden kuluttua jahka olemme lomaltamme palanneet.

• matkustusintoilija ejk

todella mukavaa jos matkasi jälkeen jaksat laittaa kuulumisia ja vinkkejä. Meidän olisi tarkoitus lähteä matkaan 2v pojan vesselin kanssa.

• RID

Olimme Vietnamissa vuosi sitten ja siellä itse isoäitinä ajattelin, että Vietnam ei ole sopiva kohde pienten lasten kanssa matkustamiseen. Meidän matkaseurueessamme oli pari lasta, iältään 7 ja 9 vuotiaat. Nuorempia lämismaisia lapsia ei juuri näkynyt Saigonissa eikä Phan Thietissä. Hygieniasta pitää pienempien lasten kanssa olla tarkempi ja siellä kuummuudessa ja ihmisvilinässä se on käytännössä hankalaa. Ainakin Saigonissa liikenne on valtaisa ja kuumuus uuvuttavaa. Kannattaisi varmaan siirtää Vietnamin matkaa lasten kanssa muutemalla vuodella eteenpäin. Matkakohteena Vietnam aikuisnäkökulmasta on aivan upea ja vielä melko eksoottinen. Itse en ainakaan suositellut sinne matkustamista lasteni perheille ( 3,7 ja 9v )vielä tässä vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      84
      6759
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      32
      3139
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1777
    4. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      845
    5. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      45
      723
    6. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      59
      689
    7. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      27
      647
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      29
      646
    9. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      20
      635
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      25
      605
    Aihe