Kyllä kaikenlaista voi itse

keksiä säästämiseen

jos on oikein tiukalla kuten minä. Naisena annan hiusten kasvaa olkapaille asti, joten on helppo itse ne leikata.
En ole vuosiin käynyt suutarissa. Englannissa ollessa rupesin ostamaan siellä liimattavia kengänpohjia ja leikkaan niistä kantalaput sekä kävely että korkokenkiin ja liiman ne super liimalla. Puulattiat eivät pilaannu.
Ostan tarvikkeita Tarjoustalon ja
Saiturinpörssin alennuksista.
Minulla on varmaan kymmeniä vinkkejä joita en ehdi tähän kirjoittamaan mutta niistä on varmaan hyötyä sillä pystyn suhteellisen hyvin elämään 800 eurolla josta maksan vuokraa 400 euroa.

3

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse voi säästää!

Sain "kohtauksen" ja halusin keittiöön uudet verhot. Tuhlausta.
      JYSKissä oli tarjouksessa 5 m / 5€ pakka erilaisia puuvillakankaita, kuviollisia (ei mitään Marimekkoa). Siis 1€/1m.
      Tuhlasin 5 € talousrahoista ja ompelin anopilta saamallani ompelukoneella kaksi sivuverhoa ja kapan. Pirteyttä tuli köökiin.
      Kaikessa säästetään.
      Myös minulla uudet vaatteet Tarjoustalon alennusmyynnistä.
      "Rikkaina" aikoina tuli ostettua kenkiä reilusti, uusia ei ole vuosiin tarvinnut ostaa.
      Kesällä on mukava liikkua muutaman euron "klokseissa".
      Kaikenlaisia haluja ja tarpeita olisi sisustuksen suhteen, kyttäilen halpoja tuotteita, varsinkin verhoja ja lakanoita makkariin...
      ehkä kevään kuluessa löytyy niinkuin nokkosiakin.

• Lilli-Mallu

Tuttavani, joka on kroonisessa rahapulassa käyttää siivouksessaan kaikkea mahdollista kertakäyttötuotetta.
        Hämmästyin näitä hajustettuja kertakäyttöisiä siivousrättejä pölyjen pyyhkimiseen, mutta hänellä onnettomalla oli "varaa".

Itse leikkaan vanhoista, puhtaista vaatteista siivousriepuja, ja siksakkaan ompelukoneella reunat.
        En osta minkäänlaisia talousriepuja edes keittiöön, vaan käytän vanhoja vaatteita siihen tarkoitukseen.

• siistiä
        Lilli-Mallu kirjoitti:

Tuttavani, joka on kroonisessa rahapulassa käyttää siivouksessaan kaikkea mahdollista kertakäyttötuotetta.
        Hämmästyin näitä hajustettuja kertakäyttöisiä siivousrättejä pölyjen pyyhkimiseen, mutta hänellä onnettomalla oli "varaa".

Itse leikkaan vanhoista, puhtaista vaatteista siivousriepuja, ja siksakkaan ompelukoneella reunat.
        En osta minkäänlaisia talousriepuja edes keittiöön, vaan käytän vanhoja vaatteita siihen tarkoitukseen.

Olen tarkka kaikessa, mutta siivousliinana käytän mikrokuituliinoja, reilun euron kpl. Ne saa pestä 60c.
        Wc pesusssa käytän liinaa joka taitellaan ja siitä tulee 16 puhdasta kohtaa, pesu 60c (vileda Quickstar micro)
        Ostan pesuainetukusta sellaisia pesuaineita, jotka lantraan sumutinpulloon ja näin ne ovat riittoisia.
        Vanhat t-paidat kelpaa kyllä luistimien terien kuivaukseen, auton siivoukseen ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2628
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      116
      2506
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2184
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1963
    5. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1753
    6. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      322
      1306
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1063
    8. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259