Kiuas ostoksille menossa ja haluaisin mielipiteitä näiden kahden ehdokkaan väliltä. Kyseessä on ihan perussauna, noin 3,5 m2. En ole mikään himosaunojatar, mutta jos nyt vaikka tulisi, kun mahdollisuus valita kiuas. Kummasta kiukaasta tulee siis ihanan pehmeät ja kosteat löylyt? Kiitos vastauksista etukäteen.
Helon CAVA vai PIKKUTONTTU
9
1130
Vastaukset
- Onkohan..
..tuollaisessa saunassa sähkökiuas vakiona? Eikö oikea suomalainen perus-sauna ole savusauna, tai hieman uudempi 20 - 50 luvun tynnyrikiuas sauna. ;)
Oma saunani on vain reilun viiden kuution.
Itse haen Starkista tänään puukiukaan Helo 16S joka maksoi 132 €. Olisin ostanut mieluummin Helo 12, mut oli 58 euroa kalliimpi?
"Helon CAVA vai PIKKUTONTTU"
Onhan noi nättejä, en tiedä millaiset löylyt tulee koti-sähkökiukaista, mutta uskon että toimii myös jotenkin.
Näinhän valmistaja mainostaa noista :
Huoneistokiukaat
"Huoneiston sähkökiukaat on suunniteltu kuluttajan huoneistosaunoihin. Tässä tuoteryhmässä voi valita erilaisia muotoja ja ominaisuuksia sekä erilaisia ohjaustekniikoita.
Kivimäärällä on oleellinen vaikutus löylyn laatuun. Isolla kivimäärällä saadaan aikaan matala kylpemislämpötila ja samalla "pisaramaiset löylyt". Vaihtoehtoja aina perinteisistä malleista kalusteisiin integroitaviin malleihin"
http://www.saunatec.fi/main.php?f=show&nav=0;2339;2340;2348&t=l- ...
Hupsista.. hyvä huomautus :)Niin tää kiuas tulee paritaloon ja tarkoitus on ostaa nimenomaan sähkökiuas. kaupunkilainen kun oon.. :)
- Onkohan..
... kirjoitti:
Hupsista.. hyvä huomautus :)Niin tää kiuas tulee paritaloon ja tarkoitus on ostaa nimenomaan sähkökiuas. kaupunkilainen kun oon.. :)
-
Niin nyt kait ymmärsit ?
Et tärkein asia kiukaan valinnassa on löylyjen kannalta ISO KIVIMÄÄRÄ!
Tässäkin valitettavasti pätee tuo yhtälö. Et ei ole tärkein asia toi ulkonäkö, vaan usein miten se on jopa pettävä asia, kuten kaiken kokenut tietää. ;) - markkinointi
Onkohan.. kirjoitti:
-
Niin nyt kait ymmärsit ?
Et tärkein asia kiukaan valinnassa on löylyjen kannalta ISO KIVIMÄÄRÄ!
Tässäkin valitettavasti pätee tuo yhtälö. Et ei ole tärkein asia toi ulkonäkö, vaan usein miten se on jopa pettävä asia, kuten kaiken kokenut tietää. ;)Käytä kotisivujasi paasaamiseen
- molemmista
Olen päässyt kokeilemaan molemmat tuotteet ja kyllä se pikkutonttu suuren kivimäärän ansiosta antaa hyvät löylyt. Cava on lähempää ihan perus postilaatikko kuiasta, mutta ihan toimiva sekin.
- Saunapukki
Cava on tuhnu ja ylihintainen. Tontusta saa ihan hyvät löylyt mutta saunan pitää olla vähintään 2400mm korkea että saa löylyä myös jaloille. Mielestäni tonttu on ylihintainen siihen nähden mitä saa. Itse suosittelen kokemusteni perusteella ikiä. Ikissä parhaat löylyt mielestäni sekä varmasti laadukkaimmat materiaalit. Siinä haittapuolena vain hinta. Tai Vuolux/mondex. Ne on edullisia molemmat nykypäivänä.
Eikä oma fortekaan huono ole. Ei sitä vain voi "hetivalmiiksi" kutsua parhaimmalla tahdollakaan. Kastorilta on myös tulossa mielenkiintoinen kiuas. Kivimäärä on se mikä kiukaassa pitkälti loppupeleissä kuitenkin ratkaisee. - kokeillut
Saunapukki kirjoitti:
Cava on tuhnu ja ylihintainen. Tontusta saa ihan hyvät löylyt mutta saunan pitää olla vähintään 2400mm korkea että saa löylyä myös jaloille. Mielestäni tonttu on ylihintainen siihen nähden mitä saa. Itse suosittelen kokemusteni perusteella ikiä. Ikissä parhaat löylyt mielestäni sekä varmasti laadukkaimmat materiaalit. Siinä haittapuolena vain hinta. Tai Vuolux/mondex. Ne on edullisia molemmat nykypäivänä.
Eikä oma fortekaan huono ole. Ei sitä vain voi "hetivalmiiksi" kutsua parhaimmalla tahdollakaan. Kastorilta on myös tulossa mielenkiintoinen kiuas. Kivimäärä on se mikä kiukaassa pitkälti loppupeleissä kuitenkin ratkaisee.Pääsin kerran saunamaan pikkutontulla ja löylyt olivat todella pehmeät. Makuasia varmaan. Itse olin aikaisemmin kylpenyt vain noilla peruslaatikko sähkökiukailla ja ero oli niin suuri, että heittelin innoissani löylyä kiukaan kylmäksi. (kiuas oli sammutettu jo tuntia ennen kun minä saunaan kerkesin)Olisin ostanutkin pikkutontun, jos rahat olisivat riittäneet...
- valvotaan
kokeillut kirjoitti:
Pääsin kerran saunamaan pikkutontulla ja löylyt olivat todella pehmeät. Makuasia varmaan. Itse olin aikaisemmin kylpenyt vain noilla peruslaatikko sähkökiukailla ja ero oli niin suuri, että heittelin innoissani löylyä kiukaan kylmäksi. (kiuas oli sammutettu jo tuntia ennen kun minä saunaan kerkesin)Olisin ostanutkin pikkutontun, jos rahat olisivat riittäneet...
Paasaatte täällä vuorokaudet ympäri.
- lung
valvotaan kirjoitti:
Paasaatte täällä vuorokaudet ympäri.
Eikös olekin hämmästyttävää. miten kiuasvalmistajat saunakeskustelussa tuovat merkkejään esille?
Vai voisiko olla ihan vaan käyttäjät, jotka keskustelevat eri kiukaiden ominaisuuksista.
Onkohan tämä nyt Helon, Harvian vai kenties Ikin mainos tämä mun kirjoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110