Yön tunne

Taivas liekehtii
sydän salamoi
mieli ottaa vallan

- minne minua viedään -

taivaanrannan revontulet
rantametsikkö loimuaa

- kuka sytytti nuotion -

lähistöllä;
jäänkiteet kimmeltää
loimujen loisteissa

- kuu kummottaa taivaalla
pian aurinko jo nousee.

Ja koko maailmani valottuu
ja minä

tässä - niin Helvetin sekaisin
tästä kaikesta.

Kuka ja mikä heitti minut
tähän tunteiden kehään
palamaan.

Ja edessäni on Yö.

4

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Belethiel

      On tainnu olla aika rankka yö,
      mieli ja sydän palaen/salamoiden "tässä - niin Helvetin sekaisin tästä kaikesta.".
      Aika ja elämä, kuu ja aurinko, jatkaa kulkuaan välittämättä ihmisen tuskailuista,
      miksi kaikki tapahtuu, kun ei oikein edes tiedä mitä tapahtuu.
      Joo että tällasta tällä kertaa kohos mieleeni runostasi.
      Saattoihan tää tietty olla vain runokin,
      ehkä.

      • Nyt minulla on sellainen luulo,että
        piru on astunut "raamatun"väliin mutta
        Sinä rohkeana olet arvannut astua
        aivan tavallisen dolanin runon sisälle,
        eikä mitään helvetin tulia täällä pala.

        Hyvä ystävä : Tämä on VAIN runo,eikä
        mitään sivu sellaisia,eikä
        tavallisuudesta poikkeavaa ole tapahtunut.

        Tarjoan täällä Sinulle iltakahvit
        - tuletko - jos kerron kuka olen
        ja missä asun niin näet elämäni
        sisäpuolelle... saanen hymyllä
        huikata perääsi.

        Kiitos kommentistasi...olen jo tainnut
        muut säikyttää yöpuulle.


      • Belethiel
        dolan kirjoitti:

        Nyt minulla on sellainen luulo,että
        piru on astunut "raamatun"väliin mutta
        Sinä rohkeana olet arvannut astua
        aivan tavallisen dolanin runon sisälle,
        eikä mitään helvetin tulia täällä pala.

        Hyvä ystävä : Tämä on VAIN runo,eikä
        mitään sivu sellaisia,eikä
        tavallisuudesta poikkeavaa ole tapahtunut.

        Tarjoan täällä Sinulle iltakahvit
        - tuletko - jos kerron kuka olen
        ja missä asun niin näet elämäni
        sisäpuolelle... saanen hymyllä
        huikata perääsi.

        Kiitos kommentistasi...olen jo tainnut
        muut säikyttää yöpuulle.

        Meinasitko, että runoasi kuin piru "raamattua" luen, et kai sentään kumminkaan, valitsin vaan taas kerran huonot sanamuodot. Toki pystyn fiktiivisen minän runoon kokijaksi laittamaan. Koitan säätää ilmaisua suuntaan objektiivisempaan.

        Enhän minä sentään kuvittele, että jossain Danten helvetissä elät, mutta jostainhan ne sanatkin pursuaa, mielen perukoilta, vaikkei juuri tapahtuvasta tilanteesta/tunnetilasta kysymys olisikaan. Mutta uskon, uskon ettei helvetti oo valloillaan.

        Jaa että kahville, no mikäs siinä, ainahan sitä naamion taa vois kurkistaa, että kerro vaan, niin katsotaan, hän täällä hymyillen sulle toteaa.

        Kiitän palautteenpalautteesta jälleen kerran, nämä ovat tosi hyviä oppitunteja parempaan itsekriittisyyteen ja omien kommenttien itsearviointiin, siis ennen kuin painaa "lähetä"nappia.


      • Belethiel kirjoitti:

        Meinasitko, että runoasi kuin piru "raamattua" luen, et kai sentään kumminkaan, valitsin vaan taas kerran huonot sanamuodot. Toki pystyn fiktiivisen minän runoon kokijaksi laittamaan. Koitan säätää ilmaisua suuntaan objektiivisempaan.

        Enhän minä sentään kuvittele, että jossain Danten helvetissä elät, mutta jostainhan ne sanatkin pursuaa, mielen perukoilta, vaikkei juuri tapahtuvasta tilanteesta/tunnetilasta kysymys olisikaan. Mutta uskon, uskon ettei helvetti oo valloillaan.

        Jaa että kahville, no mikäs siinä, ainahan sitä naamion taa vois kurkistaa, että kerro vaan, niin katsotaan, hän täällä hymyillen sulle toteaa.

        Kiitän palautteenpalautteesta jälleen kerran, nämä ovat tosi hyviä oppitunteja parempaan itsekriittisyyteen ja omien kommenttien itsearviointiin, siis ennen kuin painaa "lähetä"nappia.

        Huomenta tähän pyhäaamuun.
        En minä pirua,äläkä Sinäkään
        turhaan "taktiikaasi"muuta
        minua kohtaan...ollaan vain
        omia itseämme.
        Ei olla helvetissä tänäänkään,
        vaikka joskus sieltäpäin
        sanat runoon sinkoavatkin.
        Zorron naamiot pois kasvoilta
        kuin myös koko olemukseltamme
        ... no,pidetään nyt ainakin
        vaatteet päällämme,ihan kuin
        aamussa yritän pikku huumoriakin
        käyttää.

        Älä nyt ystävä hyvä pingota
        sitä Lähetä nappia...olet
        mielenkiintoinen pakkaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe