Niin, osaako joku neuvoa mistä saisi ostaa risiinin siemeniä? Olen käynyt läpi melkein jokaisen kotimaisen firman joka myy siemeniä muttei ole tärpännyt. Suurkiitos neuvoista!
Mistä risiinin siemeniä?
23
9375
Vastaukset
- löytyy:
- ruma ja
myrkyllinen kasvi.
- myöskään
ruma ja kirjoitti:
myrkyllinen kasvi.
Eikä koristepensas, vaan kesäkukka
- risiinin ihailija
ruma ja kirjoitti:
myrkyllinen kasvi.
Sehän onn komea ja kaunislehtinen. Kasvaa toista metriä korkeaksi ihan kotipihalle kunhan vaan laittaa siemenet kasvamaan ruukkuun ajoissa.
- maaritmamma
tilasin itse risiinin siemeniä www.exoticgarden.fi nettifirmasta.Ohjeita noudattamalla itävät tosi hyvin.
- kukikasko
Näin voi vanhastakin viestistä löytää kultajyvän! En ollut onnistunut risiininsiemenhankinnassani, en löytänyt mistään.
Ehtivät vielä viimetipassa kukkaan kun heti laitan itämään. Eipä ne kukat ole minulle tärkeintä vaan kauniit lehdet. Jos hyvin kasvaa, siitä saa esim. kauniin näkösuojakasvin laatikkoon pikkupihalle. Jotkut toitottavat myrkyllisyyttä, mutta käsittääkseni sitä on vain siemenissä, eivätkä ne ehdi Suomen kesässä kypsyä.
Olen ensimmäiset siemenet tuonut Mallorcalta syksyllä. Siellä niitä oli aivan korkeina pensaina jossain liikenteenjakajassa. Siemenet olivat kypsiä ja otin mukaan, en silloin 30 vuotta sitten tiennyt mikä kasvi oli kyseessäkään.
Samalla tavalla olen kasvattanut muitakin outoja, mm, japaninmispelin huonekasviksi ja kesäksi pihalle. - väärä paikka
kukikasko kirjoitti:
Näin voi vanhastakin viestistä löytää kultajyvän! En ollut onnistunut risiininsiemenhankinnassani, en löytänyt mistään.
Ehtivät vielä viimetipassa kukkaan kun heti laitan itämään. Eipä ne kukat ole minulle tärkeintä vaan kauniit lehdet. Jos hyvin kasvaa, siitä saa esim. kauniin näkösuojakasvin laatikkoon pikkupihalle. Jotkut toitottavat myrkyllisyyttä, mutta käsittääkseni sitä on vain siemenissä, eivätkä ne ehdi Suomen kesässä kypsyä.
Olen ensimmäiset siemenet tuonut Mallorcalta syksyllä. Siellä niitä oli aivan korkeina pensaina jossain liikenteenjakajassa. Siemenet olivat kypsiä ja otin mukaan, en silloin 30 vuotta sitten tiennyt mikä kasvi oli kyseessäkään.
Samalla tavalla olen kasvattanut muitakin outoja, mm, japaninmispelin huonekasviksi ja kesäksi pihalle.Suomessa risiini on kesäkukka, ei pensas
- Eriobotrya japonica
kukikasko kirjoitti:
Samalla tavalla olen kasvattanut muitakin outoja, mm, japaninmispelin huonekasviksi ja kesäksi pihalle.Minullakin on japaninmispeli (Eriobotrya japonica) siemenestä kasvatettuna. Huonekasvina sen ongelma on, että punkit saastuttaa sen tosi herkästi. Ja kasvaa tosi isoksi nopeasti.
Siemenet sain Hampurista ostamistani japaninmispeleistä toukokuussa 2007.
- violetti1
Risiinin siemeniä löytyy ainakin Siemenkauppa.comista http://www.siemenkauppa.com/28-kukat-1-2-vuotiset
- huhhuh....
Mitä järkeä hankkia tuollainen kasvi, jos jo sen koskemisesta voi kuolla...?
- risiininsiemen
Kuka hullu nyt niitä siemeniä syö, niistä kuolee, ei koskemisesta.
- voehan vitalis
Siis kissa pöydälle. Risiinin siemeniä hankkii vain sellainen joka suunnittelee itsemurhaa tai murhaa. Yksi siemen riittää tappamaan useita nisäkkäitä koska sisältää b ryhman valkuaisainetta joka sakkauttaa veren vajaassa viikossa. Tähän ei sitten ole mitään katumuspilleriä, lähtö on 100% edessä eikä ole kovin helppo tapa.
Unohda koko juttu ja pane elämäsi kuntoon,. Jos todella haluat lähteä on nopeampiakin tapoja.- Anonyymi
Hommasin itselle talteen pahanpäivän varalle
- Darwin
taitaa olla myrkyttäjät liikkeellä kun risiinin siemeniä kysellään koska koristearvo on kyllä aika mitätön....
- rissinni
Nelson Gardenilla on:
http://www.siemenkauppa.com/kukat-1-2-vuotiset/113-risiini-zanzi-palm-.html - nimim. piipertäjä
tere. mulla on ollut risiini jo vuosia kukkapatojen keskus kukkana, on aikas nätti mutta kuten tiedät hyvin myrkyllinen ( tappava ) voin kerätä # punaisia palleroita # talteen ja lähettää sinulle. itävät sitten taikka eivät sillä puutarhalta olen aina ostanut ja olen kuulemma ainoa joka niitä on halunnut. isoissa istutuksissa ovat näyttäviä kasveja. voit soittaa minulle 040-5907317, niin laitan postia tulemaan.
- Anonyymi
Exotikgarden.
- Anonyymi
Oli aika nostaa tämäkin turha aloitus...
- Anonyymi
Ainakin nykyään saa. Joku aika sitten tilasin 5kpl talteen
- Anonyymi
Minkähän idioottimaisenkyselyn nostolla tätä palsta seuraavaksi aktivoidaan ??
- Anonyymi
Eestistä tilasin 60 kpl siemeniä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758