Mistä risiinin siemeniä?

multasormi2009

Niin, osaako joku neuvoa mistä saisi ostaa risiinin siemeniä? Olen käynyt läpi melkein jokaisen kotimaisen firman joka myy siemeniä muttei ole tärpännyt. Suurkiitos neuvoista!

19

8415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy:
      • ruma ja

        myrkyllinen kasvi.


      • myöskään
        ruma ja kirjoitti:

        myrkyllinen kasvi.

        Eikä koristepensas, vaan kesäkukka


      • risiinin ihailija
        ruma ja kirjoitti:

        myrkyllinen kasvi.

        Sehän onn komea ja kaunislehtinen. Kasvaa toista metriä korkeaksi ihan kotipihalle kunhan vaan laittaa siemenet kasvamaan ruukkuun ajoissa.


    • maaritmamma

      tilasin itse risiinin siemeniä www.exoticgarden.fi nettifirmasta.Ohjeita noudattamalla itävät tosi hyvin.

      • kukikasko

        Näin voi vanhastakin viestistä löytää kultajyvän! En ollut onnistunut risiininsiemenhankinnassani, en löytänyt mistään.
        Ehtivät vielä viimetipassa kukkaan kun heti laitan itämään. Eipä ne kukat ole minulle tärkeintä vaan kauniit lehdet. Jos hyvin kasvaa, siitä saa esim. kauniin näkösuojakasvin laatikkoon pikkupihalle. Jotkut toitottavat myrkyllisyyttä, mutta käsittääkseni sitä on vain siemenissä, eivätkä ne ehdi Suomen kesässä kypsyä.

        Olen ensimmäiset siemenet tuonut Mallorcalta syksyllä. Siellä niitä oli aivan korkeina pensaina jossain liikenteenjakajassa. Siemenet olivat kypsiä ja otin mukaan, en silloin 30 vuotta sitten tiennyt mikä kasvi oli kyseessäkään.

        Samalla tavalla olen kasvattanut muitakin outoja, mm, japaninmispelin huonekasviksi ja kesäksi pihalle.


      • väärä paikka
        kukikasko kirjoitti:

        Näin voi vanhastakin viestistä löytää kultajyvän! En ollut onnistunut risiininsiemenhankinnassani, en löytänyt mistään.
        Ehtivät vielä viimetipassa kukkaan kun heti laitan itämään. Eipä ne kukat ole minulle tärkeintä vaan kauniit lehdet. Jos hyvin kasvaa, siitä saa esim. kauniin näkösuojakasvin laatikkoon pikkupihalle. Jotkut toitottavat myrkyllisyyttä, mutta käsittääkseni sitä on vain siemenissä, eivätkä ne ehdi Suomen kesässä kypsyä.

        Olen ensimmäiset siemenet tuonut Mallorcalta syksyllä. Siellä niitä oli aivan korkeina pensaina jossain liikenteenjakajassa. Siemenet olivat kypsiä ja otin mukaan, en silloin 30 vuotta sitten tiennyt mikä kasvi oli kyseessäkään.

        Samalla tavalla olen kasvattanut muitakin outoja, mm, japaninmispelin huonekasviksi ja kesäksi pihalle.

        Suomessa risiini on kesäkukka, ei pensas


      • Eriobotrya japonica
        kukikasko kirjoitti:

        Näin voi vanhastakin viestistä löytää kultajyvän! En ollut onnistunut risiininsiemenhankinnassani, en löytänyt mistään.
        Ehtivät vielä viimetipassa kukkaan kun heti laitan itämään. Eipä ne kukat ole minulle tärkeintä vaan kauniit lehdet. Jos hyvin kasvaa, siitä saa esim. kauniin näkösuojakasvin laatikkoon pikkupihalle. Jotkut toitottavat myrkyllisyyttä, mutta käsittääkseni sitä on vain siemenissä, eivätkä ne ehdi Suomen kesässä kypsyä.

        Olen ensimmäiset siemenet tuonut Mallorcalta syksyllä. Siellä niitä oli aivan korkeina pensaina jossain liikenteenjakajassa. Siemenet olivat kypsiä ja otin mukaan, en silloin 30 vuotta sitten tiennyt mikä kasvi oli kyseessäkään.

        Samalla tavalla olen kasvattanut muitakin outoja, mm, japaninmispelin huonekasviksi ja kesäksi pihalle.

        Minullakin on japaninmispeli (Eriobotrya japonica) siemenestä kasvatettuna. Huonekasvina sen ongelma on, että punkit saastuttaa sen tosi herkästi. Ja kasvaa tosi isoksi nopeasti.

        Siemenet sain Hampurista ostamistani japaninmispeleistä toukokuussa 2007.


    • violetti1
    • huhhuh....

      Mitä järkeä hankkia tuollainen kasvi, jos jo sen koskemisesta voi kuolla...?

    • risiininsiemen

      Kuka hullu nyt niitä siemeniä syö, niistä kuolee, ei koskemisesta.

    • voehan vitalis

      Siis kissa pöydälle. Risiinin siemeniä hankkii vain sellainen joka suunnittelee itsemurhaa tai murhaa. Yksi siemen riittää tappamaan useita nisäkkäitä koska sisältää b ryhman valkuaisainetta joka sakkauttaa veren vajaassa viikossa. Tähän ei sitten ole mitään katumuspilleriä, lähtö on 100% edessä eikä ole kovin helppo tapa.
      Unohda koko juttu ja pane elämäsi kuntoon,. Jos todella haluat lähteä on nopeampiakin tapoja.

    • Darwin

      taitaa olla myrkyttäjät liikkeellä kun risiinin siemeniä kysellään koska koristearvo on kyllä aika mitätön....

    • nimim. piipertäjä

      tere. mulla on ollut risiini jo vuosia kukkapatojen keskus kukkana, on aikas nätti mutta kuten tiedät hyvin myrkyllinen ( tappava ) voin kerätä # punaisia palleroita # talteen ja lähettää sinulle. itävät sitten taikka eivät sillä puutarhalta olen aina ostanut ja olen kuulemma ainoa joka niitä on halunnut. isoissa istutuksissa ovat näyttäviä kasveja. voit soittaa minulle 040-5907317, niin laitan postia tulemaan.

    • Anonyymi

      Exotikgarden.

    • Anonyymi

      Oli aika nostaa tämäkin turha aloitus...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe