Samanaikaisesti uutisoidaan YT-neuvotteluista, irtisanomisista ja lomautuksista.
Ristiriitaa?
Eläkeikää halutaan nostaa.
4
253
Vastaukset
- nimittäin
ristiriitaa.
Nelkyt vuotta työelämässä...
nuoriso kotona löhöämässä...
EI oo järkee.
Mut odottaville äideille ja alle 3-vuotiaitten vanhemmille vuosia vapaata, se olisi kansakunnan pelastus! 90-luvun alussa motivoitiin terveitä, 60 vee alta ja päältä olevia ihmisiä siirtymään eläkkeelle työttömyyspäivärahan turvin. 500 työttömyyspäivän jälkeen pääsi eläkkeelle.
Tämä koski varmaan kymmeniä tuhansia työkykyisiä ihmisiä, joille vakuutettiin, että siirtymällä sivuun he antavat tilaa nuoremmille, koulutetuille ihmisille.
Kuinka kävi. Työttömyys vain jatkui. Harva eläkkeelle potkaistu havaitsi, että hänen tilallaan oli uusi tekijä, päinvastoin, periaatehan jo oli, että työ on loppunut ja työn tekijä siirretään kortistoon tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Nyt sitten huolta kannetaan siitä, että liian suuret joukot ihmisiä ovat ennenaikaisella eläkkeellä ja halutaan kiristää eläkkeellepääsymahdollisuuksia.
Ihan oikein, koska työnantajathan etua enimmäkseen hyödynsivät. Kyllä monelle kuuskymppiselle aikanaan oli kova pala mennä kortistoon kymmenien vuosien työsuhteen jälkeen.
Ääni kellossa on nyt muuttunut. Kuitenkin TA:t edelleen yrittävät päästä työntekijöistään eroon, kuten Laritsa M juuri sanoo.
Ennen lamaa työntekijä oli "yhtiömme suurin voimavara".
Nyt vain riippa.
Vanhanen on kuulemma ehdottanut, että osakkeenomistajat eivät kuittaisi osinkojaan yhteisen edun nimissä.
Ykkösen Jälkiviisaissa Isokallio sanoi asian tiimoilta selvät sanat. Poliitikkojen lausunnot ovat usein pelkkää populismia, jolla vain kalastellaan irtopisteitä tietämättömältä kansalta. Isokallio huomautti, että myös valtio on suuri osakkeenomistaja, jolle osinkotulot ovat hyvin tärkeä tulon osa. "Miten Vanhanen korvaisi sen ja osingoista maksettavat verotulot", kysyi Isokallio.Haastateltava sanoi:
"Kyllä reipas 70v pystyy vielä tekemään mielekkäitä töitä".
Niin, että siitä vaan.
Jos niitä töitä löytyy, kun nuoremmatkin ovat jo ikärasismin kourissa.- tulenlieskat
Eläkeelle kun ei jaksa kipujen kanssa riidellä. Henkilökohtaista jaksaminen, koska olemme yksilöitä.
Nurinkurista koko nykyinen ajattelutapa. Tehtaita siirretään ulkomaille. Työttömiä tehtaillaan. Eläkeikää pidennettäisiin katsomatta yksilön etua, jaksoi tahi ei. Nuoria makuutetaan kotona.
Kuitenkin jo nelikymppistä pidetään liian vanhana joissakin työpaikoissa.
Tietysti kun pidetään kauan työssä, jää eläkkeen maksu vähemmäksi. Toisaalta jos nuoria pidetään kotona ei kerry eläkettä ja taas säästetään. Mihin ihmeeseen säästetään, eurokokouslentoihinko.
Näitä miettiessä huomaa vanhan sanalaskun pitävän paikkansa: suo siellä vetelä täällä. Koko nykyaika on täynnä ristiriitoja.
Lääketehdas siirretään, paikkakunnalle työttömiä. Toisella taas töitä. Työttömien ja työpaikkojen kierrätystä. Kirpputorilta mallia.
Saadaan uutta työvoimaa vaihtoon,kuin asusteita.
Ainoa jolla on liikaa töitä on terveyskeskukset ja sairaalat ja sielläkin säästetään hoitajissa.
Sekin johtaa ennenaikaiseen eläkkeelle oloon. Ristiriitoja kyllä, siltä näyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit695788KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2284499Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202547Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei262472Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111383Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT711305- 961295
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281276Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191141Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1461121