Miksi rikollisuudesta ei varoiteta tarpeeksi?

Ei enää Afrikkaan!

Matkalaukut hävis paluumatkalla. Ehkä jotakin kiinnosti niin paljo ne tuliaiset?? On tämmäkin tapa jättää turistille mielikuva ko. paikasta! >:(
Meille on selvinnyt että tää on aika yleinen ilmiö tuolla, varsinkin jos on vähäkään arvokkaamapaa tuliaista laukussa. Älkää siis haaveilko että tuotte tuliaisia, jos ei mahdu käsimatkatavaroihin!!!

Onneksi oli vakuutus. Se korvas osan mutta ei pahaa mieltä . varsinkaan lasten

PS. Kyllä Thaimaa on muutenkin parempi, kun on noita lapsia. Mauritius jäi tähän kertaan.

19

4205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole ennen

      kuullutkaan näitä mauritius sivuja ahkerasti lukien että olisi hävinnyt laukut tyystin!

      Minkälaisia tuliaisia teillä oli jos sen takia halutaan viedä koko matkalaukku?

      Itse ajattelin hankkia mausteita, teetä ehkä jonkin halvan vaatteet. Sen takia ei varmaan laukku häviä!?

      On kyllä kurjan kuuloista tuollainen!
      Muutenkin esim. finnmatkoilla ei kerrota asioita kunnolla vaan pääasia näyttää olevan että mahdollisimman paljon saadaan myytyä matkoja, muilla asioilla hälläväliä.
      Itse pitää ottaa joka asiasta selvää ja lukea joka lappu, se pikkutekstikin todella tarkasti.

      • Kari täs taas kerran

        Eka kerta kun joku kertoo mitään tämän tyyppistä ko. paikasta. Laukkuja kyllä häviää kaikkialla maailmassa. Esim. töihin tuli vko sitten tyyppi jonka laukku oli hävinnyt suoralla lennolla Lontoo-Hki (ei oo löytynyt vieläkään)!! Maailma on kyllä varkaita täynnä, enkä tämän perusteella tule tämän talven lomaani Mauritiukselle perumaan...Mitä niin arvokasta laukussa oli, että kannatti varastaa? Itse pyrin pitämään arvotavarat minimissä tai käsimatkatavaroissa.


    • matkatavaroilla

      Oon reissanut väliä HEL-BKK ja HEL-Phuket todella useasti, yli 20 kertaa. Koskaan ei ole mitään hävinnyt, vaikka on ollut arvokkaampaakin tavaraa mukana. Kaljatölkkit ovat saaneet lommoja ja onpa kerran puhjennutkin, kun oli raskaita esineitä laukussa. Thaimaassa matkatavarat ovat turvassa, jos vain jaksaa pakata ne kunnolla.

      Joskus nuorempana olin Kanarialla ja seurueen jäseneltä hävis käsilaukku bussissa mentäessä lentokentälle! mystinen juttu eikä löytynyt. tietysti passi yms. katosivat.

      Espanjassa rosmot vievät bussiin kaksi isoa matkalaukkua: tyhjä ja toinen jonka sisällä on kääpiö. Matkan aikana kääpiö tulee matkalaukusta ulos ja käy muut tavaratilassa olevat laukut läpi. Arvoesineet kääpiö laittaa tyhjään laukkuun ja menee takaisin siihen toiseen. Turvallista matkaa vaan. Myös ruottalaiset ovat kopioineet tätä.

      Mutta että osataan Mauritiuksellakin. Voi ei!

      • =)=)=)

        Tuollehan voi jo nauraa!!!! Täysin absurdia!

        Mutta varkailla on konstinsa vaikka noin pitkälle vietynä =(


    • kenellä siis vastuu

      Miksi ihmeessä kukaan ei enää ota vastuuta itsestään ja omista tekemisistään?

      ON nyt ihme, jos ei tajua, että kaikkea voi sattua matkalla! Milloin mitäkin häviää, kuulopuheiden mukaan ihan missä päin maailmaa tahansa, jopa Suomessa!
      Täälläkin jaksetaan valittaa milloin mistäkin, että miksi matkatoimisto ei varoittanut, että matkalaukut voi hävitä, tai miksi ei kerrottu, että kännykkä ei toimi tai jopa ettei eurot kelpaakaan matkakohteessa!

      Hoh hoijjaa! Eikö enää tervettä maalaisjärjeä ole olemassa?

    • järki mukaan

      voivat tulla hyvinkin perässä, ovat vain jatkolennolta jääneet pois, tottahan teitte katoamisilmoituksen. Reissatessa sattuu ja tapahtuu, minultakin on muutaman kerran matkalaukut jääneet välille ja tulleet kerran seuraavana päivänä, kauimmin viipyneet viikon matkalla. Afrikan matkoilta, neljältä sellaiselta ei koskaan ole kadonnut mitään, eikä myöskään reissukavereilta.
      Oliskohan kuitenkin asenteessa vikaa jos tuo yllätyksenä tuli, ei matkanjärjestäjän itsestäänselvyyksiä pidäkään ilmoittaa.

      • 4 kertaa käynyt

        Hotellissa annat laukkusi kuljettajalle joka sitoo ne tiukasti katolle. Kentällä saat laukkusi ja viet ne lähtöselvitykseen. Siitä niitä siirretään suoraan koneeseen ja seuraavan kerran saat ne Vantaan lentokentällä. Missä vaiheessa huomasit matkalaukkusi kadonneen? Hotellissa, linjaautossa vai Vantaalla? Älä yritä!!


    • maassa maan tavalla....

      ...kyllä tällaiset asiat pitäisi tietää, jos Afrikkaan menee.

      • arvakkaas kuka taas?

        Kyllä ihan oikeasti on paskapuhetta, jos joku väittää että Mauritius olisi joku "varkaiden paratiisi". Eikä tolla paikalla oo MITÄÄN tekemistä Afrikan kanssa paitsi ilmansuunta.
        Olen asunut ulkomaila ja matkustanut hiukan siellä ja täällä. Aina sattuu ja tapahtuu, mutta HARVOIN olen tuntenut oloani niin tervetulleeksi ja turvalliseksi kuin tuolla!
        Tosiaan tuntuu siltä, että tämä keskustelun aloitus oli suunnilleen matkatoimiston joka EI tee matkoja ko. kohteeseen? Käykää te siellä thaimaassanne. Ei ihmeellisempää enää kuin kanariansaaret!


      • tuo taisi ollakin!=)
        arvakkaas kuka taas? kirjoitti:

        Kyllä ihan oikeasti on paskapuhetta, jos joku väittää että Mauritius olisi joku "varkaiden paratiisi". Eikä tolla paikalla oo MITÄÄN tekemistä Afrikan kanssa paitsi ilmansuunta.
        Olen asunut ulkomaila ja matkustanut hiukan siellä ja täällä. Aina sattuu ja tapahtuu, mutta HARVOIN olen tuntenut oloani niin tervetulleeksi ja turvalliseksi kuin tuolla!
        Tosiaan tuntuu siltä, että tämä keskustelun aloitus oli suunnilleen matkatoimiston joka EI tee matkoja ko. kohteeseen? Käykää te siellä thaimaassanne. Ei ihmeellisempää enää kuin kanariansaaret!

        Ei hän ole vastannut kysymyksiinkään millään tavalla.


      • poro taisi olla
        tuo taisi ollakin!=) kirjoitti:

        Ei hän ole vastannut kysymyksiinkään millään tavalla.

        En tuollaista kuullut kahden viikon matkan aikana koskaan tapahtuneen, enkä ole vastaavasta lukenut. Meidän matkalla eräältä rouvalta kyllä varastettiin käsilaukku ikkunasta nappaamalla. Joka puolella tilaisuus tekee varkaan, mutta me liikuimme vapaasti myös pimeällä, enkä ole missään tuntenut itseäni niin turvatuksi kuin Mautritiuksella. En ainakaan jossain Egyptissä, jossa vartioita oli kivääreineen joka puolella... Mauritiuksella on taskuvarkaita pääkaupungissa, mutta muualla ihmisiä ei kai ole tarpeeksi, jotta varkaat voisivat työskennellä rauhassa.


      • Kerran käynyt.
        poro taisi olla kirjoitti:

        En tuollaista kuullut kahden viikon matkan aikana koskaan tapahtuneen, enkä ole vastaavasta lukenut. Meidän matkalla eräältä rouvalta kyllä varastettiin käsilaukku ikkunasta nappaamalla. Joka puolella tilaisuus tekee varkaan, mutta me liikuimme vapaasti myös pimeällä, enkä ole missään tuntenut itseäni niin turvatuksi kuin Mautritiuksella. En ainakaan jossain Egyptissä, jossa vartioita oli kivääreineen joka puolella... Mauritiuksella on taskuvarkaita pääkaupungissa, mutta muualla ihmisiä ei kai ole tarpeeksi, jotta varkaat voisivat työskennellä rauhassa.

        Mitä juttelin paikallisten asukkaitten kanssa niin rikollisuutta on. Se keskittyy lähinnä Port Louisiin, taskuvarkaita ja ryöstöjä. Itärannikon lomakohteissa kannattaa olla tarkkana, pimeään aikaan liikkumista ei suositella, ei varsinkaan yksin. Länsirannikon Le Morne,Flic en Flac, Trou aux Biches ovat kuulemma täysin turvallisia. Pientä varovaisuutta Grand Baiessä.
        Ennakoidaan tilanteita ja pidetään senverran käteistä ja arvotavaraa mukana ettei pahemmin kirvele. Ketään siellä ei tapeta.


    • voi voi

      Kannattais pysyä siellä Thaimaassa (ihan kiva paikka muuten), jos tällaiset asiat ovat niin tärkeitä.

    • kysyvä ei ehkä eksy....

      miten sanotaan paikallisella kielellä seuraavat asiat:

      "minut on ryöstetty"
      "lompakkoni on viety"
      "hänellä on/oli ase"
      "varas!"
      "poliisi!"

      jos joku auttaa, kiitoskia!!!

      • Miksi te edes vaivaudutte?

        Ainakin jos nyt ranskaksi, englanniksi ja kreoliksi nuo opettelet, niin varmasti pärjäät. Myös lause, "olen suomalainen ja harrastan suomi24:sella hassua kirjoittelua" , kannattaa lisätä repertuaariin...


    • lepako

      Harmi, että teille jäi huono maku suuhun. Vastapainoksi kerron ihmisille kuitenkin, että omalla kohdallani matkalaukut saapuivat perille ajallaan ja oikeaan paikkaan. Menomatkalla matkalaukusta hajosi rengas, lentoyhtiöiden rajun käsittelyn vuoksi. Paluumatkalla jännäsin, miten laukku kestää, mutta kokonaisena se saapui eikä vaurioiden määräkään ollut lisääntynyt.

      Lisäksi tuliaiset rommipulloa myöten olivat tallessa ja ehjinä. Olisikohan Ei enää Afrikkaan -nimimerkin kohdalla kysymys ihan tavallisesta matkatavaroiden katoamisesta, joita ikävä kyllä tapahtuu matkustajille toisinaan?? Eikä niinkään siitä, että matkakohde oli Mauritius...

    • jouka

      itse olen käynyt 3 kertaa Afrikassa ja kaikki on aina mennyt loistavasti. Ihme yleistystä yhden Mauritiuksen matkan takia tehdä johtopäätös koko Afrikasta. Itse tiedän tapauksia jolloin Thaimaan retkillä jotkut on menettäneet henkensäkin!

    • jamesmcl

      Ei tuo liity Mauritiukseen mitenkään. Tavaraa voi hävitä missä vaan. Tässä on reissattu ympäri maailmaa paljonkin puolihuoleti, eikä koskaan ole hävinnyt mitään. Kannattaa mennä Mauritiukselle, upea paikka.

      • liittänyt

        linkin maailman turvallisimmista maista, Mauritius oli sijalla 5. Afrikan turvallisin maa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe