Oletko asunut Ranskassa?

voitko auttaa?

Hei,

Olen opiskelija ja teen esitelmää kansanvälisestä markkinoinnista.
Jos olet asunut Ranskassa, voisitko kertoa hieman Ranskan hammashoidosta?
Entä, saako Ranskasta Xylitol-tuotteita? Purkkaa, pastilleja jne?
Kiitos sinulle :)

13

2379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ranskansuomalainen..

      En ole törmännyt Xylitol tuotteisiin täällä (en ole tosin etsinytkään.)

      Jos jaksat odottaa muutaman päivän, käyn kaupassa katsomassa tarkemmin, taidan käväistä myös apteekissa ja vajaan parin viikon päästä tapaan hammaslääkärinikin.

      Palaan sitten palstalle kertomaan omista kokemuksistani.


      Osaatko sanoa tarkemmin mitä haluat tietää hammashoidosta täällä? En oikein tiedä mitä sinulle vastata.

      • vastauksestasi

        Hei ja terveiset sinne kauas,täältä lumisesta Suomesta!

        Voi kuinka kiva kun vastasit! Esitelmän pitää olla valmis 6.2 eli on minulla aikaa odotella :)
        Sen haluaisin ranskalaisesta hammashoidosta tietää, tietävätkö hammaslääkärit siellä xylitolin vaikutuksista, suosittelevatko he xylitolin käyttöä jne?
        Tuhannet kiitokset avustasi! Pienikin apua on tervetullut =)


      • ranskansuomalainen
        vastauksestasi kirjoitti:

        Hei ja terveiset sinne kauas,täältä lumisesta Suomesta!

        Voi kuinka kiva kun vastasit! Esitelmän pitää olla valmis 6.2 eli on minulla aikaa odotella :)
        Sen haluaisin ranskalaisesta hammashoidosta tietää, tietävätkö hammaslääkärit siellä xylitolin vaikutuksista, suosittelevatko he xylitolin käyttöä jne?
        Tuhannet kiitokset avustasi! Pienikin apua on tervetullut =)

        Kävin juuri kahdessa apteekissa ja kyselin yhteensä kolmelta apteekkarilta. Kukaan heistä ei tuntenut xylitolia.



        Yksi etsi tietokannasta, xylitol-nimellä ei löytynyt kuulemma mitään. Minä olin jo valmiiksi katsonut netistä ja annoin oman listani hänelle. Löysin: Xylix100, Miradent, Mentos menthe verte au xylitol ja Freedent Clean.

        Hän sitten näillä tiedoilla löysi Miradent merkin alta viisi erilaista purukumia, joissa on Xylitolia. Olisin tilannut, mutta mikään niistä ei ollut saatavilla. Hinta olisi ollut €3.70 / 30 purkkaa.


        Ruokakaupasta ei myöskään löydy.


        Minulla olisi sinulle vastakysymys. Jaetaanko Xylitol purkkaa yleisesti kouluissa, vai onko sen saanti kiinni vanhemmista? Tuossa kun etsiskelin tietoa Xylitolista, tulin Xylitol-netin sivuille ja siellä oli kuvia oikein sellaisista 1000-2000 annostelijoista. Vastauksesta olisi hyötyä, kun tapaan kaksi hammaslääkäria tässä viikon sisällä.


      • sinulle...
        ranskansuomalainen kirjoitti:

        Kävin juuri kahdessa apteekissa ja kyselin yhteensä kolmelta apteekkarilta. Kukaan heistä ei tuntenut xylitolia.



        Yksi etsi tietokannasta, xylitol-nimellä ei löytynyt kuulemma mitään. Minä olin jo valmiiksi katsonut netistä ja annoin oman listani hänelle. Löysin: Xylix100, Miradent, Mentos menthe verte au xylitol ja Freedent Clean.

        Hän sitten näillä tiedoilla löysi Miradent merkin alta viisi erilaista purukumia, joissa on Xylitolia. Olisin tilannut, mutta mikään niistä ei ollut saatavilla. Hinta olisi ollut €3.70 / 30 purkkaa.


        Ruokakaupasta ei myöskään löydy.


        Minulla olisi sinulle vastakysymys. Jaetaanko Xylitol purkkaa yleisesti kouluissa, vai onko sen saanti kiinni vanhemmista? Tuossa kun etsiskelin tietoa Xylitolista, tulin Xylitol-netin sivuille ja siellä oli kuvia oikein sellaisista 1000-2000 annostelijoista. Vastauksesta olisi hyötyä, kun tapaan kaksi hammaslääkäria tässä viikon sisällä.

        Heips,

        Kiitos vaivan näöstäsi ! =) Aika jännää, ettei siellä tunneta Xylitolia ja niin vaikea mistään saada.
        Minulla ei ole kouluikäisiä lapsia, joten en tiedä jaetaanko kouluissa ja päiväkodeissa purkkaa, mutta luulisin että joissain päiväkodeissa ja kouluissa näin tehdään... Fennobonin sivuilla aiheesta sanotaan näin:
        KSYLITOLIPURUKUMIT JA -PASTILLIT: PÄIVÄKODIT, KOULUT MUUT LAITOKSET

        Fennobon Oy on valmistanut ja markkinoinut ksylitolituotteita päiväkodeille ja kouluille jo v. 1996 lähtien. Ksylitolipurukumi ja -pastilli kuuluukin nykyisin jo osaksi joka päiväistä ruokailua. Ksylitolipastilli tai -purukumi otetaan aina aterian ja välipalan jälkeen. Ksylitoli katkaisee ruokailun jälkeisen happohyökkäyksen ja ehkäisee hampaiden reikiintymistä.

        Edullisia 700 g tukkupusseja koulut, päiväkodit ja muut laitokset voivat tilata suoraan www.purkkakauppa.fi kautta.
        lähde: http://www.fennobon.fi/?cm=products&aid=93


      • Muuttamassa Ranskaan

        Hei, Minkälaista on hammaslääkärien hinnoittelu Ranskassa? Onko kallista? Olen itse muuttamassa sinne syksyllä ja aion todennäköisesti asua siellä joitain vuosia. Olen kuullut erinoimaisesta ranskalaisesta terveyshuollosta, oletan että tämä maine pätee myös hammashoitoon? Kiitos, t. Niko


    • xylitol?

      Asun Ranskassa, ja valitettavasti viimeisten 40 vuoden aikana olen joutunut ravaamaan tarpeettoman usein hammaslääkäreillä :(
      Ei koskaan kukaan ole mitaän pastilleja tai purkkaa ole suositellut ! Henkilokohtaisesti en usko, että purkanjauhanta muutenkaan on erikoisen suositeltavaa.

      • ...........

        Heips,

        Ksylitoli on luonnon oma makeutusaine, joka maistuu hyvältä, raikkaalta ja viileältä. Ksylitolin vaikutuksia on tutkittu jo pitkään ja tutkimustulokset osoittavat kiistattomasti, että ksylitolilla on hampaiden reikiintymistä ennaltaehkäisevä vaikutus, ja säännöllisesti käytettynä edistää suun terveyttä.

        Ksylitolia esiintyy pieniä määriä useissa kasvikunnan tuotteissa mm. marjoissa, hedelmissä. Myös ihmisen elimistö valmistaa ksylitolia aineenvaihdunnan tuloksena. Ksylitolia valmistetaan teollisesti mm. koivun kuituaineesta ja kasvinosista, jotka sisältävät ksylaania. Prosessissa ksylaani hajotetaan ksyloosiksi, joka muutetaan kemiallisesti ksylitoliksi. Ksylitolin teollinen valmistus tuottaa täysin samanlaista ksylitolia kuin luonnossa esiintyvä.

        Ksylitoli, aikaisemmalta nimeltään koivusokeri, kuuluu kemialliselta koostumukseltaan polyoleihin eli ns. sokerialkoholeihin. Ksylitoli ei ole kuitenkaan sokeri, vaan se on yksi sokeria korvaavista raaka-aineista. Ksylitoli eroaa muista polyoleista (esim. sorbitoli ja maltitoli) eli makeuttajista siten, että kuuden hiiliatomin sijaan sen kemiallinen rakenne muodostuu viidestä hiiliatomista. Viiden hiiliatomin ansiosta suun bakteerit eivät pysty käyttämään ksylitolia ravinnokseen.
        lähde:http://www.fazermakeiset.fi/fi/Xylident/Tietoa-ksylitolista.aspx


      • nipottaja
        ........... kirjoitti:

        Heips,

        Ksylitoli on luonnon oma makeutusaine, joka maistuu hyvältä, raikkaalta ja viileältä. Ksylitolin vaikutuksia on tutkittu jo pitkään ja tutkimustulokset osoittavat kiistattomasti, että ksylitolilla on hampaiden reikiintymistä ennaltaehkäisevä vaikutus, ja säännöllisesti käytettynä edistää suun terveyttä.

        Ksylitolia esiintyy pieniä määriä useissa kasvikunnan tuotteissa mm. marjoissa, hedelmissä. Myös ihmisen elimistö valmistaa ksylitolia aineenvaihdunnan tuloksena. Ksylitolia valmistetaan teollisesti mm. koivun kuituaineesta ja kasvinosista, jotka sisältävät ksylaania. Prosessissa ksylaani hajotetaan ksyloosiksi, joka muutetaan kemiallisesti ksylitoliksi. Ksylitolin teollinen valmistus tuottaa täysin samanlaista ksylitolia kuin luonnossa esiintyvä.

        Ksylitoli, aikaisemmalta nimeltään koivusokeri, kuuluu kemialliselta koostumukseltaan polyoleihin eli ns. sokerialkoholeihin. Ksylitoli ei ole kuitenkaan sokeri, vaan se on yksi sokeria korvaavista raaka-aineista. Ksylitoli eroaa muista polyoleista (esim. sorbitoli ja maltitoli) eli makeuttajista siten, että kuuden hiiliatomin sijaan sen kemiallinen rakenne muodostuu viidestä hiiliatomista. Viiden hiiliatomin ansiosta suun bakteerit eivät pysty käyttämään ksylitolia ravinnokseen.
        lähde:http://www.fazermakeiset.fi/fi/Xylident/Tietoa-ksylitolista.aspx

        Mitä olen lukenut, on xylitol hyvä makeutusaine. Kuitenkin se tunnetaan vain Suomessa. Se lienee lähinnä markkinointiasia kuten sadat muutkin asiat. Ranskassa ja Saksassa asuneena ja muutenkin työni takia jatkuvasti muutakin Eurooppaa kiertäneenä tunnen Keski-Euroopan kokolailla hyvin.

        Paljon on muutakin, mitä on vain Suomessa, vai oletteko ikinä tavanneet Keski-Euroopassa sellaisen ihmisen jolla olisi laktoosi-intoleranssi? -Väärin, kyllä heitä siellä on mutta kukaan ei tiedä että tuollainen vaiva on edes olemassa.


      • nipottajalle
        nipottaja kirjoitti:

        Mitä olen lukenut, on xylitol hyvä makeutusaine. Kuitenkin se tunnetaan vain Suomessa. Se lienee lähinnä markkinointiasia kuten sadat muutkin asiat. Ranskassa ja Saksassa asuneena ja muutenkin työni takia jatkuvasti muutakin Eurooppaa kiertäneenä tunnen Keski-Euroopan kokolailla hyvin.

        Paljon on muutakin, mitä on vain Suomessa, vai oletteko ikinä tavanneet Keski-Euroopassa sellaisen ihmisen jolla olisi laktoosi-intoleranssi? -Väärin, kyllä heitä siellä on mutta kukaan ei tiedä että tuollainen vaiva on edes olemassa.

        Kyllä Xylitol tunnetaan muuallakin maailmassa, varsinkin Japanissa ja Koreassa, Koreassa esim. mainoksia Xylitorpurkasta, jossa hyppii suomalainen ukko, joka sanoo Hyvä...hyvä..
        Kyllä Fennobon ja Fazer, johon Fennobon nykyään kuuluu, vie tuotteitaan eurooppaan moneenkin maahan ja Usaan.Ranska ei niihin maihin kuulu ja siksi kyselin täällä asiasta, koska tosiaankin teen koulutyötä aiheeseen liittyen. Kaikki apu tervetullutta, en ole suinkaan väittelemässä asiasta täällä. :)


      • ...
        nipottajalle kirjoitti:

        Kyllä Xylitol tunnetaan muuallakin maailmassa, varsinkin Japanissa ja Koreassa, Koreassa esim. mainoksia Xylitorpurkasta, jossa hyppii suomalainen ukko, joka sanoo Hyvä...hyvä..
        Kyllä Fennobon ja Fazer, johon Fennobon nykyään kuuluu, vie tuotteitaan eurooppaan moneenkin maahan ja Usaan.Ranska ei niihin maihin kuulu ja siksi kyselin täällä asiasta, koska tosiaankin teen koulutyötä aiheeseen liittyen. Kaikki apu tervetullutta, en ole suinkaan väittelemässä asiasta täällä. :)

        Minakin asun taalla ranskassa ja olen kaupoista etsiskellyt xylitol-purkkaa. Ainakin yhdesta Hollywood (joka nayttaisi olevan suosituin ranskalaisten keskuudessa) nimisesta purkasta nayttaisi loytyvan xylitolia. Maaraa ei kuitenkaan sanota ja muitakin makeutusaineita loytyy.


    • Kaunis....

      Kiitän teitä, kommenteista ja avusta, työ on tehty!
      Kiitooooooooooooooooooos :D
      Ja hyvää jatkoa teille :)

    • ranskansuomalainen...

      Tällaista olen saanut selville. Olen siis kysynyt kolmelta apteekkarilta, kukaan ei tuntenut Xylitol sanaa. Kysyin myös kahdelta kokeneelta hammaslääkäriltä, kumpikaan ei tuntenut Xylitolia, (mutta suosittelivat sinänsä sen käyttöä, kun selostin mistä on kyse.)

      Joka tapauksessa "ufsbd" eli Ranskan Hammalääkäriliitto suosittelee Xylitolin käyttöä (heidän net sivuiltaan ei kyllä Xylitol hakusanalla tule yhtään osumaa.)

      Löysin, kun oikein kunnolla etsin, kaupasta purukumia, jossa mainittiin ihan päällä, että se sisältää Xylitolia, jopa 50%, "Mentos Cube." Itse asiassa Xylitolia sisältävää purukumia kyllä kaupasta löytyy, mutta myyntivaltti tuo nimi ei ole. Se mainitaan pienellä printillä sisällyksessä. Sitä löytyi loppujen lopuksi aika monesta purukumista, mutta alle suositeltavan 50%'n.

      • Kiitokset...

        ...Vaivannäöstäsi! Asia on ollut kovin mielenkiintoinen ja Sinusta ollut suuri apua, kiitos!
        Oikein kivaa kevään jatkoa Sinulle!
        Palautin työn ja mainitsin siinä näitä asioita ja sen että sain hyvää apua Ranskan päässä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2357
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      284
      2265
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      74
      1749
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1452
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1298
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1289
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1030
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1020
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      891
    Aihe