Oudot oireet?

Itchy77

Minulle tulee noin 2-4 kertaa vuodessa voimakas reaktio, johon kuuluu seuraavia oireita:

- Nenän tukkoisuus ja kutina
- Kurkun kutina, kipu ja turpoaminen, yskä
- Kasvojen ja päänahan kutina
- Korvien kutina
- Silmien kutina
- Flunssainen olo, mutta ei kuumetta

Oireet kestävät noin 5-7 päivää. Nyt olen syönyt oireisiin Cetiritziniä, se ei auta paljoakaan.

Kuulemmma aiheuttaja voi olla jokin lisäaine tms. Voiko näin voimakkaita reaktoita tulla jostain lisäaineesta? Siinä onkin sitten mysteeri, että mitä varoa?

Testejä minulle ei ole tehty, "koska tällaiset jutut ei näy kokeissa". Minulla ei ole lemmikkejä, ei todettuja ruoka-aineallergioita.

Onko jollakulla samankaltaisia oireita? Oletko saanut apua ja/tai tietoa?? Olen tosi kiitollinen vastauksista! :)

4

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä80

      Jos oireita tulee noin harvoin, niin mietipä itse mistä ne voisivat johtua? Kukaan muu ei voi sitä salapoliisityötä puolestasi tehdä. Onko jokin harvinainen herkku, jota syöt vain 2-4 kertaa vuodessa? Oletko oireiden ilmaantumisen aikaan värjännyt hiuksia? Käyttänyt kuorintavoidetta? Oleillut tietyssä tilassa, jossa et muuten vietä aikaasi? Onko sinulla ollut kissa/koira hoidossa?Tai jotain muuta tavallisuudesta poikkeavaa?

      Itselläni on muutaman kerran tullut "mysteeri-ihottumaa" ja aina ovat kaikki mysteerit ennemmin tai myöhemmin selvinneet, kun on tarkemmin tekemisiään miettinyt. Viimeksi oli ihottumaa pelkästään oikean käden keskisormessa. Meni hetken aikaa kunnes tajusin, että syyllinen on rullahiiren rulla! Pari päivää poissa tietokoneelta paransi ihottuman. Eli syyllistä voi joutua etsimään, eikä kukaan muu kuin sinä tiedä edes mistä etsinnän aloittaa.

      • Itchy77

        Olen miettinyt, mitä olisin syönyt erilaista tai tehnyt. Sehän siinä just onkin, kun en meinaa millään keksiä, eli tavallisuudesta poikkeavaa ei mielestäni juuri ole.

        Ainut on, että jos oireet tulisivat viiveellä, esim. olen syönyt viime aikoina enemmän kananmunaa ja oireiden alkamispäivänä söin banaania muutaman viikon tauon jälkeen. Niistä (ei ainakaan tietääkseni??) ole tullut aikaisemmin oireita.

        Todellista salapoliisityötä tämä on, pitää kirjoittaa ylös nyt mitä on syönyt, verrata sitten ensi kerralla!


      • suklaakakku
        Itchy77 kirjoitti:

        Olen miettinyt, mitä olisin syönyt erilaista tai tehnyt. Sehän siinä just onkin, kun en meinaa millään keksiä, eli tavallisuudesta poikkeavaa ei mielestäni juuri ole.

        Ainut on, että jos oireet tulisivat viiveellä, esim. olen syönyt viime aikoina enemmän kananmunaa ja oireiden alkamispäivänä söin banaania muutaman viikon tauon jälkeen. Niistä (ei ainakaan tietääkseni??) ole tullut aikaisemmin oireita.

        Todellista salapoliisityötä tämä on, pitää kirjoittaa ylös nyt mitä on syönyt, verrata sitten ensi kerralla!

        tuleeko maha kipeäksi vai vain noi oireet jotka mainitsit? itselläni on hiivasyndrooma, hiiva suolistossa siis ja jos syön jotain jota en saisi niin vatsaoireiden lisäksi tulee vahvat flunssaoireet(lihaskipu, kurkkukipu, nenä vuotaa), vaikkei kuumetta ole. Myös kutina liittyy hiivasyndroomaan.


    • hometta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2042
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1255
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1197
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe