5-sarjan huoltokustannukset

audista bemariinko?

Onko jollain omakohtaista kokemusta mitä 5-sarjalaisen farmarin huoltokustannukset ja käyttökustannukset käytännössä ovat? Kiikarissa olisi 2003-2005 vuosimallin autot, kilometrejä 50-80tkm ostettaessa ja tarkoitus ajaa sillä n. 100 tkm. Malleina mielessä 520i tai 525/530d. Laatikkona automaatti. Korimalliksi valikoituisi siis joko tämä uudempi tai sitten tuo vanhempi malli, koska tuossa ikähaarukassa liikutaan.

Bensankulutus ei minua kiinnosta, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia paljonko huoltoon pitää rahaa kantaa kun auton pitää ajossa. Itse ei jaksa laittaa, joten merkkihuoltoon varmaankin tulisi turvauduttua.

25

7340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 330 da touring

      Audin huolloista on sen verran kokemusta että lähisuvussa OLI A4 (vaihtoi bemariin) ja sen huollot olivat aivan sikamaisen kalliita vs oma 520i. Hyvänä esimerkkinä voin kertoa että kolautin oman öljypohjani kiveen josta tuli pieni halkeama-> uusi öljypohja merkki liikkeessä, lähisukulaiseltani hajosi audista hansikaslokeron lukko.... kummankin remontti oli saman hintainen!

      Vag tuotteista on sen verran kokemusta että ennen bemareita minulla oli passat variant ja sen huollot oli noin puolet kalliimpaa kuin ed 520i ja nykyisen 330d:n. Nykyiseen tehtiin juuri normi öljyhuolto merkkiliikkeessä 250e, ei paha 3l dieselille(öljy tilavuus 6,75l)! Muutenkin bemarit ovat mainettaan huomattavasti halvempia ylläpitää ja jos vertaa audiin niin aivan sikamaisen halpoja....

      • audista bemariinko?

        Kiitokset tiedoista. Audi on todellakin sikamaisen hintainen ylläpidettävä ja siksi nyt katseet kohdistuu pois VAG-leiristä. Itsellä ollut A4/A6 ja nelos- sekä kuutoskoneesta kokemuksia. 80tkm A6:lla ja huoltokustannukset on varmaan olleet 3 vuodessa sellaiset 5-6 tuhatta Euroa.

        Mitään isompaa ei varsinaisesti ole edes ollut rikki, mutta kaikenmaailman pientä sähkövikaa, tukivarsiongelmaa tms. on korjattu määräaikaishuolloissa. 500 Euroa menee jos mitään ei ole rikki. Isompi 120tkm:n huolto ja vähän normaalien kuluvien osien uusimista (jarrupalat/levyt) ja lasku on 2500 Euroa. Audi on kyllä hyvä auto ajaa, mukava ja aika luotettavakin, mutta huoltaminen on todella kallista.


      • IsoBemu
        audista bemariinko? kirjoitti:

        Kiitokset tiedoista. Audi on todellakin sikamaisen hintainen ylläpidettävä ja siksi nyt katseet kohdistuu pois VAG-leiristä. Itsellä ollut A4/A6 ja nelos- sekä kuutoskoneesta kokemuksia. 80tkm A6:lla ja huoltokustannukset on varmaan olleet 3 vuodessa sellaiset 5-6 tuhatta Euroa.

        Mitään isompaa ei varsinaisesti ole edes ollut rikki, mutta kaikenmaailman pientä sähkövikaa, tukivarsiongelmaa tms. on korjattu määräaikaishuolloissa. 500 Euroa menee jos mitään ei ole rikki. Isompi 120tkm:n huolto ja vähän normaalien kuluvien osien uusimista (jarrupalat/levyt) ja lasku on 2500 Euroa. Audi on kyllä hyvä auto ajaa, mukava ja aika luotettavakin, mutta huoltaminen on todella kallista.

        Ei tullut sitten mieleen etsiä Audille jotain vaihtoehtoista huoltopaikkaa jos huollot marmoritiskillä ovat ihan riistohintaiset? VAG-tekniikkaa nyt hallitsee useampikin korjaamo. Markka-aikana sanottiin, että Audi-huollossa pistetään ne neljä rinkulaa keulalta laskun loppusumman perään..

        Omat kokemukset 8-10 vuotiaan E38 728iA:n huollosta ja korjauksista olivat sellaiset, että noin 1500 euroa meni per vuosi. Uusittua tuli tosin osia, jotka kestänevät seuraavalla omistajalla pitkään (jarrulevyt, pari tukivartta, puslia, vesipumppu). Käytin pikkupajaa kun mahdollista, kiireellisiin tai hankalampiin huoltoihin merkkiliikettä.

        Automaatti jos hajoaa, niin uusi ZF:n loota BMW:ltä n. 5000 euroa tai ZF:n edustajalta 3000. Plus työt. Vanhan laatikon korjaus 1000-2000 euroa. Pätee varmaan muidenkin merkkien automaatteihin..


      • W211 -06

        Mersun 220CDI:hin öljynvaito sudatin 200€, öljytilavuus 2,2l konees 6,5l, ei paha.


      • W211 -=&
        W211 -06 kirjoitti:

        Mersun 220CDI:hin öljynvaito sudatin 200€, öljytilavuus 2,2l konees 6,5l, ei paha.

        No johan tuli kirjotusvirheitä, täytyy varmaan mennä nukkuun.


      • CDI huonoin diesel
        W211 -06 kirjoitti:

        Mersun 220CDI:hin öljynvaito sudatin 200€, öljytilavuus 2,2l konees 6,5l, ei paha.

        Mersun CDI tekniikka on niin mätä että korkapainepumppu ja kaikki ruiskusuuttimet menee vaihtoon jo alle 200 tkm kohdalla. Mersun erikoisuutena myös vesijäähdytteinen laturi, joka on yhtä susi. Näiden kaikkien CDI mersun kalliiden tyyppivikojen korjaamiseen menee yli 8000 euroa normalit huollot ja kulutusosat päälle. Ei halpa !


      • Märsumiäs
        CDI huonoin diesel kirjoitti:

        Mersun CDI tekniikka on niin mätä että korkapainepumppu ja kaikki ruiskusuuttimet menee vaihtoon jo alle 200 tkm kohdalla. Mersun erikoisuutena myös vesijäähdytteinen laturi, joka on yhtä susi. Näiden kaikkien CDI mersun kalliiden tyyppivikojen korjaamiseen menee yli 8000 euroa normalit huollot ja kulutusosat päälle. Ei halpa !

        Mersulla ajavien taksimiesten ei tarvitse huolto ja korjauskustannuksista paljon välitellä, kun rahaa on, ettei oikein paskallekaan oikein kunnolla taivu ja yritän kertoa hyvin yksinkertaisesti, mistä se vauraus johtuu.

        Todellisuudessa tuo väittämäsi on nyt taas niin täyttä bullshittiä ja potaskaa, ettei sitä usko Erkkikään... meinaat siis, että valtaosa takseissa olevista autoista joutaisi seistä mainitsemiesi vikojen takia korjaamolla ja vielä noinkin suurin kustannuksin!
        Kerron salaisuuden, että mersun automaattilaatikko kaupunkiliikenteen taksiajossa alkaa jonkinverran temppuilla n. 300 000 km. kun on jatkuvaa pysähdystä ja kiihdytystä,mutta sekään ei ole jokaisen ongelma, kyllä siinä on vaikuttamassa ajotapa, eikä automaattilaatikon heikkous. eikä normihuoltojen lisäksi ruiskuille tai muillekaan moottoriosille ole noissa kilometreissä vielä tarvetta tehdä mitään, siis ei niin mitään!
        Jos Audi ja BMW olisivat hyviä, niin miksi niitä ei ole takseissa?


    • Bemu-diisseli

      Huoltokustannuksia saa aika radikaalisti pudotettua tekemällä yksinkertaisemmat työt itse. Vauriot ovat tietysti erikseen, mutta nehän korvaa yleensä vakuutus. Lähes kaikkiin Bemareihin löytyy Haynesin tai vastaavia muita hyviä korjauskirjoja, joissa huoltotyöt neuvotaan havainnollisesti. Kaikkein vaikeimmat ja vaativimmat huoltotyöt voi sitten jättää korjaamolle, niin ei laskukaan enää tunnu kovin pahalle. Esimerkiksi E60 dieselin (vm. 2003-10) opas on todella erinomainen apuväline. Vilkaise vaikka kirjastosta tai tuolta
      http://www.ago.fi

      • tee se taas itsemies

        "Huoltokustannuksia saa aika radikaalisti pudotettua tekemällä yksinkertaisemmat työt itse."

        Ei piru ois uskonu et noin voi käydä!
        Ja tuotaha juuri kysyttiinkin.


      • Tee itsemies
        tee se taas itsemies kirjoitti:

        "Huoltokustannuksia saa aika radikaalisti pudotettua tekemällä yksinkertaisemmat työt itse."

        Ei piru ois uskonu et noin voi käydä!
        Ja tuotaha juuri kysyttiinkin.

        Raksuttaako aivot jotenkin tyhjäkäynnillä, vai onko ne präti siellä jalkovälissä?


      • 535iA
        tee se taas itsemies kirjoitti:

        "Huoltokustannuksia saa aika radikaalisti pudotettua tekemällä yksinkertaisemmat työt itse."

        Ei piru ois uskonu et noin voi käydä!
        Ja tuotaha juuri kysyttiinkin.

        "Ei piru ois uskonu et noin voi käydä!"
        Ja tässä meillä on jälleen yksi Bemarin omistava juntti-Einari.


    • bemarin omistaja

      Ei ainakaan 520da:n huollot mitään kovin kalliita ole. Ensimmäinen huolto 30tkm kohdalla maksoi 296€ ja toinen huolto 60tkm kohdalla 392€ johon sisältyi jo mm. jarrunesteen vaihto. Auto vuosimallia 2008 ja talvella katsastin ensimmäisen kerran ilman ongelmia.

      • 520iA

        Ei kuulosta merkkihuollon hinnoilta nuo. Varmaan jossain muualla löytyy noin edullinen hintataso.


      • Leevi Luikku
        520iA kirjoitti:

        Ei kuulosta merkkihuollon hinnoilta nuo. Varmaan jossain muualla löytyy noin edullinen hintataso.

        Milloinkas Löppösen autosta on tehty valtuutettu Bemari-huolto?


      • N.O.Hääppönen
        Leevi Luikku kirjoitti:

        Milloinkas Löppösen autosta on tehty valtuutettu Bemari-huolto?

        Makkosen korjaamo on kaikkein halvin.


    • btcf-fani

      btcf:n kautta tarjolla myös venäläisiä huolto-ohjeita!

    • Si_mo_nen
      • bimmeri-fun

        Siellähän ne parhaat "asiantuntijat" luuraa venäläisine nettilinkkeineen. Kuten Saabilla.


      • J.Erkkux
        bimmeri-fun kirjoitti:

        Siellähän ne parhaat "asiantuntijat" luuraa venäläisine nettilinkkeineen. Kuten Saabilla.

        btfc:n karvanoppavastaavan Pavel Stahanovin mukaan tuo väite on täysin perätön!


      • Göbbendahl
        J.Erkkux kirjoitti:

        btfc:n karvanoppavastaavan Pavel Stahanovin mukaan tuo väite on täysin perätön!

        Pavel välittää edullisia nettihuolto-oppaita. "Rahat meille, virukset teille".


      • Landerunk
        Göbbendahl kirjoitti:

        Pavel välittää edullisia nettihuolto-oppaita. "Rahat meille, virukset teille".

        Kyllä bemarifoorumin karvanoppapojat aina venäläiset voittaa - se on fakta.


    • katselkaa ympärille

      Katselkaa Viron suuntaan, siellä pojat osaa ja viitsii korjata yhtä sun toista paljon halvemmalla kuin Suomessa. Viron BMW-huollossa yhtälailla osaamista.

      • fred scuttle

        Jopa paljon parempaa.


    • hevonenonjaloeläin

      "Kiikarissa olisi 2003-2005 vuosimallin autot, kilometrejä 50-80tkm ostettaessa ja tarkoitus ajaa sillä n. 100 tkm"

      Reality check - hiukan ohi aiheen.

      Tuollaiset autot on ostettu ajettavaksi ja niillä ylensä rulataankin melkoisesti. Haet siis autoa jolla olisi ajettu keskimäärin alle kymppitonni vuodessa.

      Todennäköisyys sille ttä saat mittariltaan ruuvatun auton on melkoinen.

      Jos sensijaan löydät yksilön jolla on ihan oikeasti ajettu 50-80 tkm, ei siinä juurikaan isoja remppoja ole odotettavissa (kaiketi noissa on joku nokkahihna/ketjuhuolto sadantonnin pinnassa, mitä maksaneekaan).


      Jarrulevyt ja palat menee vaihtoon viimeistään jossain 130 paikkeilla ja jotai tukivarsia yms.

    • miksi- miksi???!!!

      Ja taas joku löytänyt 3,5 vuotta vanhan treadin,siis miksi,miksi?!?!?!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe