Olen ajatellut hakea puhelinmyyntifirmaan töihin mutta vaihtoehtoja ainakin täällä jyväskylässä on ihan kauheasti, teleperformancea ja dialmediaa, myös ainakin näköjään varamiespalvelu ja joku futreperson (?) hakevat puhelintyöntekijöitä asiakasyrityksilleen työvoimatoimiston sivuilla.. Voisitteko ihmiset kertoa kokemuksianne eri puhelinmyyntifirmoista ja varsinkin palkkauskäytännöstä.. kannattaisikohan sitä lähteä kiinteällä tuntipalkalla ainakin näin aluksi kokeilemaan vai onko parempi tuntipalkka provikka?
Eri puhelinmyyntifirmojen
35
3570
Vastaukset
- Kesätöissä siellä...
Olin viime kesänä siellä, ja pomot mukavia, palkka hyvä ja tuli ajallaan ja viihtyvydestä pidetään huolta ihan eri tavalla kuin esim. jossain lehtimyyntifirmassa.
- mieti
kannattaa miettiä sitten kahteen kertaan,,,
- ???
Ai jaa,,, no,,, toisiin tehoaa,,, ja toisiin ei,,,
- oma tuote kunniaan
Mene suoraan "kustantajalle" tai firmalle jossa se on oma tuote.. Vältä jälleenmyyjiä. Niissä on se ero että jälleenmyyjä saa tuotteesta X euroa ja firma pyörii hyvin pitkälti sen varassa. Kustantajalla homma menee toisinpäin. Pelataan hyvin pitkälti kustannusrajoissa ja ei haittaa vaikka budjetit paukkuukin yli. Ei ainakaan vie yritystä konkurssiin kuten jälleenmyyjillä.
- Jyväskylässä olisi..
Eli siis A-Lehdet Oyllä on Jyväskylässä toimisto niin sinne mieluusti. Kokemusta löytyy siitä ja muistakin alan pikkutoimistoista ja kustantaja ehdottomasti paras! Palkat ajallaan ja palkka muutenkin parempi noihin muihin verrattuna. Nykyään olen itse yrittäjänä joten siksi en enää työskentele kyseisessä yrityksessä, mutta suosittelen!
- mestarimyyjä
dial on nykyään osa elisa oyjtä eli pörssiyhtiötä! siellä on kuulemma tosi hyvä paikka ja mahdollisuus edetä. kuulemma paljon myyjistä nostettu johtajia
- ainakaan mene
Dial medialle tai donetolle.
molempien sopimukset on vähintään kyseenalaisia ja palkkaus varsinkin dialilla voi puraista perseelle.
- Fonectalle
Jos oot Jyväskylästä ja pärjäät puhelimen välityksellä tehtävässä mynnissä, hae Fonectalle. Tekevät b to b myyntiä,takuupohja provikat ja provikoille pääsee suht.koht. helposti kunhan on ahkera ja kestää tulospainetta. Kouluttavat hyvin ja hyvät edut, lounarit paljon myyntikilpailuja, pomot ei oo hiostamassa (paitsi tietysti jos et tee töitä, se on itsestään selvää) Itse olin vuoden siellä ja keskiansio oli 3000€/ kk. Sain töitä omaa koulutustani vastaavalta alalta ja lähdin pois, mutta menisin ehdottomasti takaisin jos esim. nykyisessä työssä tulisi lomautuksia ym .
- Fonectaan
Nyt tämän hetkinen maailman rahataloudellinen tila ei ehkä tue Fonectalle menemistä töihin. Yrityksiin kuitenkin myydään eri tuotteita (keltaiset sivut, Fonecta Finder jne) joihin yrittäjät eivät tällä hetkellä uskalla panostaa, koska yksityiset asiakkaat ovat tämän lama/taantuma-hössötyksen vuoksi vähentäneet kuluttamista. Siinä kohtaa kun tämä yleinen tilanne maailmalla alkaa mennä parempaan suuntaan, on Fonecta ehkä hyvä vaihtoehto, mutta ei todellakaan tällä hetkellä. Kokemusta löytyy sen puolesta, että eräs hyvä ystäväni työskentelee eräässä Fonectan toimipisteessä.
- puhut.
Fonectaan kirjoitti:
Nyt tämän hetkinen maailman rahataloudellinen tila ei ehkä tue Fonectalle menemistä töihin. Yrityksiin kuitenkin myydään eri tuotteita (keltaiset sivut, Fonecta Finder jne) joihin yrittäjät eivät tällä hetkellä uskalla panostaa, koska yksityiset asiakkaat ovat tämän lama/taantuma-hössötyksen vuoksi vähentäneet kuluttamista. Siinä kohtaa kun tämä yleinen tilanne maailmalla alkaa mennä parempaan suuntaan, on Fonecta ehkä hyvä vaihtoehto, mutta ei todellakaan tällä hetkellä. Kokemusta löytyy sen puolesta, että eräs hyvä ystäväni työskentelee eräässä Fonectan toimipisteessä.
Toi on kakkapuhetta että eivät muka panosta keltaisiin sivuihin. Yritykselle on aivan loistava paikka mainostaa keltaisilla sivuilla koska ilmoitus on siinä koko vuoden ja se menee myös 02.fi palveluun. Ajatteleppa nyt!
Maksat ilmoituksesta 400-800e ja se on voimassa koko vuoden. Ainoo mistä yrittäjät karsivat on tv ja lehtimainonta.
Näinä aikoina on todella järkevää saada rahoille vastinetta ja tuo kyllä palvelee erittäin hyvin.
Itse olen ollut alalla hommissa vuodesta 2003 ja kokemuksen rinta-äänellä voin sanoo että näin on!! - jajajaja
puhut. kirjoitti:
Toi on kakkapuhetta että eivät muka panosta keltaisiin sivuihin. Yritykselle on aivan loistava paikka mainostaa keltaisilla sivuilla koska ilmoitus on siinä koko vuoden ja se menee myös 02.fi palveluun. Ajatteleppa nyt!
Maksat ilmoituksesta 400-800e ja se on voimassa koko vuoden. Ainoo mistä yrittäjät karsivat on tv ja lehtimainonta.
Näinä aikoina on todella järkevää saada rahoille vastinetta ja tuo kyllä palvelee erittäin hyvin.
Itse olen ollut alalla hommissa vuodesta 2003 ja kokemuksen rinta-äänellä voin sanoo että näin on!!Taitaa se sun tuttus olla huono myyjä :)
- ikkekk
jajajaja kirjoitti:
Taitaa se sun tuttus olla huono myyjä :)
Ei ne hakemistomarkkinatkaan ihan immuuneja taantumalle on, mutta kyllä se bisnes paremmin lamaa kestää kuin mainosmediat yleensä. Silloin kun yritysten tilauskanta on tiukassa ja vanhoja vakioasiakkuuksia kariutuu eri syistä, niin uusien asiakkuuksien metsästäminen on välttämätöntä. Ja tässä yksi tärkeä kanava on hakemistot, sekä netti että painettu.
90-luvun laman hakemistomarkkinoilla nähneenä voin sanoa, että taantuma ei missään nimessä ole huono aika hakea hakemistoyritykseen töihin. Tokikin riippuu paljon siitä, mihin hakemistoyritykseen hakee. - näppylätss
ikkekk kirjoitti:
Ei ne hakemistomarkkinatkaan ihan immuuneja taantumalle on, mutta kyllä se bisnes paremmin lamaa kestää kuin mainosmediat yleensä. Silloin kun yritysten tilauskanta on tiukassa ja vanhoja vakioasiakkuuksia kariutuu eri syistä, niin uusien asiakkuuksien metsästäminen on välttämätöntä. Ja tässä yksi tärkeä kanava on hakemistot, sekä netti että painettu.
90-luvun laman hakemistomarkkinoilla nähneenä voin sanoa, että taantuma ei missään nimessä ole huono aika hakea hakemistoyritykseen töihin. Tokikin riippuu paljon siitä, mihin hakemistoyritykseen hakee.90-luvun laman aikana ainoot mitkä kärsivät oli lehdet,TV ja numeropalvelut.
Sama ilmiö käy nytkin ,koska ovat mielettömän kalliita palveluita jokainen. - ghlglgl
näppylätss kirjoitti:
90-luvun laman aikana ainoot mitkä kärsivät oli lehdet,TV ja numeropalvelut.
Sama ilmiö käy nytkin ,koska ovat mielettömän kalliita palveluita jokainen.ja näissä nopeimmin lama näkyy numeropalveluiden volyymeissa. Ne kun taitaa olla vähän saman tyyppistä luksusta ku vaikkapa luomumunat. Jos on hilloa niin ostaahan väki niitä, mutta ensimmäisten joukossa näistä karsitaan sitten kun tiukaksi menee. Normimunat kun maistuu samalta ja ovat puolta halvempia. Numerot taas saa ilmaiseksi perinteisestä puhelinluettelostakin...
- asiallista keskustelua
ghlglgl kirjoitti:
ja näissä nopeimmin lama näkyy numeropalveluiden volyymeissa. Ne kun taitaa olla vähän saman tyyppistä luksusta ku vaikkapa luomumunat. Jos on hilloa niin ostaahan väki niitä, mutta ensimmäisten joukossa näistä karsitaan sitten kun tiukaksi menee. Normimunat kun maistuu samalta ja ovat puolta halvempia. Numerot taas saa ilmaiseksi perinteisestä puhelinluettelostakin...
Kyllä vaan!! Minä olen laittanut luukut kiinni numeropalvelun suhteen jo pari kuukautta sitten. Kun etsin jotain numeroa niin hankkiudun joko netin ääreen tai katson luettelosta. Olen säästänyt puh-laskuissa suurinpiirtein 20e /kk kun olen tehny noin.
- ...
puhut. kirjoitti:
Itse olen ollut alalla hommissa vuodesta 2003 ja kokemuksen rinta-äänellä voin sanoo että näin on!!Olen itse työskennellyt keskisuuren yrityksen markkinointijohtajana viimeisen 8 vuotta. Kyllähän asia on näin nykyään, että keltaiset sivut ovat jäämässä pois ja hakukonemainonta on päivän sana, joihin yritykset nykyään panostavat ja johon enää kannattaa panostaa mainonnassaan täyspainoisesti. Olen eri alihankkijoidemme markkinointihenkilöiden kanssa keskustellutkin asiasta ja se on päivän ns. trendi. Internetistä ihmiset todellakin hakevat tiedon eivätkä niinkään näistä paperihakemistoista. Pelkkä 02.fi-palvelusta löytyvä ilmoitus tai maininta ei todellakaan riitä tässä tilanteessa markkinointiin. Hakukonemainonnalla tavoittaa huomattavasti enemmän potentiaalia ympäri Suomen. Moninko kertaisesti enemmän googlella on käyttäjiä päivittäin Suomessa kuin 02.fi-palvelulla? Hakukonemainontaakin on myyty kuitenkin jo niin kauan Suomessa, ettei sekään enää ole ns. nouseva ala vaan nykyään sanoisin, että yksityisasiakkaille suunnattu myynti/markkinointi taitaa olla huomattavasti tuottoisampaa.
Ja tuo mainitsemasi 400-800 taitaa riittää vain pieneen rivimainokseen ainakin suuremmilla alueilla. Pääkaupunkiseudulla taidetaan puhua kuitenkin useista tuhansista pienessäkin mainoksessa keltaisilla sivuillanne. Hakukone-mainonta ei tässäkään kohtaa vaadi maksusuoritusta kerrallaan vaan yritys saa sen itse määritellä miten paljon haluaa olla esillä, joten yrittäjällä/yrityksellä on kaikki narut käsissään. - ägädi ägädi
... kirjoitti:
Olen itse työskennellyt keskisuuren yrityksen markkinointijohtajana viimeisen 8 vuotta. Kyllähän asia on näin nykyään, että keltaiset sivut ovat jäämässä pois ja hakukonemainonta on päivän sana, joihin yritykset nykyään panostavat ja johon enää kannattaa panostaa mainonnassaan täyspainoisesti. Olen eri alihankkijoidemme markkinointihenkilöiden kanssa keskustellutkin asiasta ja se on päivän ns. trendi. Internetistä ihmiset todellakin hakevat tiedon eivätkä niinkään näistä paperihakemistoista. Pelkkä 02.fi-palvelusta löytyvä ilmoitus tai maininta ei todellakaan riitä tässä tilanteessa markkinointiin. Hakukonemainonnalla tavoittaa huomattavasti enemmän potentiaalia ympäri Suomen. Moninko kertaisesti enemmän googlella on käyttäjiä päivittäin Suomessa kuin 02.fi-palvelulla? Hakukonemainontaakin on myyty kuitenkin jo niin kauan Suomessa, ettei sekään enää ole ns. nouseva ala vaan nykyään sanoisin, että yksityisasiakkaille suunnattu myynti/markkinointi taitaa olla huomattavasti tuottoisampaa.
Ja tuo mainitsemasi 400-800 taitaa riittää vain pieneen rivimainokseen ainakin suuremmilla alueilla. Pääkaupunkiseudulla taidetaan puhua kuitenkin useista tuhansista pienessäkin mainoksessa keltaisilla sivuillanne. Hakukone-mainonta ei tässäkään kohtaa vaadi maksusuoritusta kerrallaan vaan yritys saa sen itse määritellä miten paljon haluaa olla esillä, joten yrittäjällä/yrityksellä on kaikki narut käsissään.Vielä kun yritykset ymmärtäisivät itse hallinnoida tuota esimerkiksi googlen Adwordsia. Näitä "googlea myyviä narikoita" nykyään on vähän joka nurkalla. Kuka tahansa kun voi laittaa toiminimen pystyyn ja lähteä "myymään googlea" yrityksille.
Ei siihen mitään välistä vetävää ulkopuolista instanssia tarvita, jotta googlen Adwordsia voi yritys markkinoinnissaan hyödyntää.
Parhaaseen lopputulemaan väittäisin btoc-puolella päästävän yhdistämällä sopivalla tavalla hakukonemainontaa (google adwords) sekä käytetyimpiä painettuja hakemistoja (puhelinluettelot). Siis jos lasketaan nyt nuo telkkarit, radiot ja lehdet pois. - googlemainonnasta
... kirjoitti:
Olen itse työskennellyt keskisuuren yrityksen markkinointijohtajana viimeisen 8 vuotta. Kyllähän asia on näin nykyään, että keltaiset sivut ovat jäämässä pois ja hakukonemainonta on päivän sana, joihin yritykset nykyään panostavat ja johon enää kannattaa panostaa mainonnassaan täyspainoisesti. Olen eri alihankkijoidemme markkinointihenkilöiden kanssa keskustellutkin asiasta ja se on päivän ns. trendi. Internetistä ihmiset todellakin hakevat tiedon eivätkä niinkään näistä paperihakemistoista. Pelkkä 02.fi-palvelusta löytyvä ilmoitus tai maininta ei todellakaan riitä tässä tilanteessa markkinointiin. Hakukonemainonnalla tavoittaa huomattavasti enemmän potentiaalia ympäri Suomen. Moninko kertaisesti enemmän googlella on käyttäjiä päivittäin Suomessa kuin 02.fi-palvelulla? Hakukonemainontaakin on myyty kuitenkin jo niin kauan Suomessa, ettei sekään enää ole ns. nouseva ala vaan nykyään sanoisin, että yksityisasiakkaille suunnattu myynti/markkinointi taitaa olla huomattavasti tuottoisampaa.
Ja tuo mainitsemasi 400-800 taitaa riittää vain pieneen rivimainokseen ainakin suuremmilla alueilla. Pääkaupunkiseudulla taidetaan puhua kuitenkin useista tuhansista pienessäkin mainoksessa keltaisilla sivuillanne. Hakukone-mainonta ei tässäkään kohtaa vaadi maksusuoritusta kerrallaan vaan yritys saa sen itse määritellä miten paljon haluaa olla esillä, joten yrittäjällä/yrityksellä on kaikki narut käsissään.Itse en ymmärrä tuota googlevillitystä.Kun haen sieltä jotain niin joudun aika kauan hakemaan.Siinä tulee niin monta sivua tekstiä että ei oikeesti jaksa kaikkia niitä sivuja edes selata.
Sitäkin myös ihmettelen , että joku yleensä viitsii edes maksaa siitä.? Mä perustin nettisivut pari vuotta sitten ja sain sinne kävijöitä yhden päivän aikana joka päivä pyörimään noin 25,000-30,000 kpl Yhtään euroa en laittanut googlelle vaan ainoastaan oikeanlaista tavaraa sisältöön eli sanat ja sisältö pitää olla kunnossa nettisivuilla niin saat kärkipaikan ilmaiseksi googleen.
Taidat olla aika huono markkinointijohtaja jos meinaat vain ja ainoastaan olla googlessa :)Tosin sä olit siellä töissä:) - edelliselle
googlemainonnasta kirjoitti:
Itse en ymmärrä tuota googlevillitystä.Kun haen sieltä jotain niin joudun aika kauan hakemaan.Siinä tulee niin monta sivua tekstiä että ei oikeesti jaksa kaikkia niitä sivuja edes selata.
Sitäkin myös ihmettelen , että joku yleensä viitsii edes maksaa siitä.? Mä perustin nettisivut pari vuotta sitten ja sain sinne kävijöitä yhden päivän aikana joka päivä pyörimään noin 25,000-30,000 kpl Yhtään euroa en laittanut googlelle vaan ainoastaan oikeanlaista tavaraa sisältöön eli sanat ja sisältö pitää olla kunnossa nettisivuilla niin saat kärkipaikan ilmaiseksi googleen.
Taidat olla aika huono markkinointijohtaja jos meinaat vain ja ainoastaan olla googlessa :)Tosin sä olit siellä töissä:)No toki viestini ilmeisesti pystyy ymmärtämään noinkin, mutta alkuperäinen kirjoittaja oli pyytänyt vinkkiä mihin hakea töihin. Nyt tässä alkaa porukka siirtyä toiseen aiheeseen täysin. Siihen vain vertailua olen tässä tehnyt ja kertonut omia mielipiteitäni.
Ja todellakin työskentelen EDELLEEN samassa keskisuuressa yrityksessä. Missään kohtaa en edellisessä viestissäni huomatakseni maininnut, että Google olisi ainut paikka missä yrityksemme mainostaa. Tein vain vertailua Fonectan palveluiden ja hakumainonnan välillä. Taisit vain haluta kärjistää viestini, mutta ei se mitään. Nyt ainakin meni asia ehkä Sinullekin perille.
- Ei pahasti harmita
Teleperformancesta mulla on kokemusta usealta kuukaudelta. Maksavat kiinteää tuntipalkkaa plus projektikohtaisia lisiä. Tuntipalkalla tulee toimeen ja sitten kun kauppa käy hyvin, se näkyy myös tilissä provikoina. (Niiden antama lisä on tosin tilissä vain murto-osa kokonaispalkasta, vaikka olisi tehnyt parasta tulosta. Mutta peruspalkka on aina pohjalla, vaikka joskus kauppa ei luistaisikaan niin hyvin.)
Projektit vaihtuvat, joten työtehtävät eivät pääse puuduttamaan samankaltaisuudellaan. Ja joka hommasta oppii aina jotain uutta.
Eihän se mitään helppoa duunia ole. Tahti on kova ja sarkaa riittää aamusta iltaan. Se kuuluu asiaan.
Puhelinmyyntityö vaatii mielestäni joustavuutta, sinnikkyyttä, ystävällisyyttä ja reippautta - eikä muuntautumiskyvystä&ihmistuntemuksesta ole haittaa näissä hommissa :)
Mulle Tpf on maksanut palkat ajallaan, ei ole mitään valittamista. Ja vielä tämän lisäksi yks mainitsemisen arvoinen asia on tämä: työkaverit siellä ovat parhautta. Alalla on paljon opiskelijoita sekä monen eri alan ihmisiä, jotka ovat vaihtaneet alaa kuka mistäkin syystä.
Työilmapiiri on hyvä ja se jos mikä on iso plussa työnteossa! - puhelinmyyjätär
Kannattaa aluksi valita kiinteä tuntipalkka jos ei ole kokemusta puhelinmyynnistä. (tai tietenkin riippuu tuntipalkasta)
Rekrytointifirmojen asiakasyritys on usein Aditro, joka hakee useita palvelumyyjiä lähes jatkuvasti. Olen käynyt siellä haastattelussa, mutta en tykännyt paikasta. (ilmeisesti vaihtuvuus suurta, työntekijät tosi nuoria) Ja siellä työhön olisi kuulunut myös lehtimyyntiä, jota en halua tehdä. Olen kuullut huonoa palautetta entisiltä työntekijöiltä myös Donetosta ja Teleperformancesta.
Olen koulutukseltani tradenomi, ja työskentelen tällä hetkellä Jyväskylän huonon työtilanteen vuoksi puhelinmyyjänä b to b- myynnissä. Etsin koko ajan koulutustani vastaavaa haastavampaa työtä.. Olen ollut aikaisemmin töissä kahdella suurella operaattorilla ja syksyllä lyhyen pätkän Manpowerilla. Manpowerilla oli hyvä tuntipalkka, mutta en muuten tykännyt paikasta..- haasteita siinäkin
Jos työskentelet yritysmyynnissä niin kirjoittamasi perusteella sinulla on sitten siinäkin vielä kehittymistä. Koska kyllä yritysmyynnissä pitäisi hyvän myyjän jo päästä sellaisille palkoille jollaisiin ei perus tradenomilla ole kiinteällä liksalla toivoakaan. Joten miksi et ota kaikkea irti nykyisestä työstäsi ja myy enemmän? Jos et ole firman paras
myyjä niin sinullahan on silloin vielä haastetta nykyisessäkin hommassa. ;)
ps. Onko ollut paljonkin hyötyä tradenomin koulutuksesta nykyiseen työhösi?
pps. Jos tuntuu että tämä kirjoitus on nätisti sanottuna kettuilua niin olet oikeassa.
ppps. Hyvät myyjät ovat luonteeltaan sellaisia että sama mitä työtä tekevät he ovat ylpeitä siitä
(koska myös tietävät olevansa hyviä siinä) eikä heidän siten tarvitse selitellä kennellekkään miksi kyseistä työtä tekevät.
ppps. "Pienellä" asenne muutoksella saattaisit jopa löytää niitä "haasteellisempia" töitä - Ekonomi
haasteita siinäkin kirjoitti:
Jos työskentelet yritysmyynnissä niin kirjoittamasi perusteella sinulla on sitten siinäkin vielä kehittymistä. Koska kyllä yritysmyynnissä pitäisi hyvän myyjän jo päästä sellaisille palkoille jollaisiin ei perus tradenomilla ole kiinteällä liksalla toivoakaan. Joten miksi et ota kaikkea irti nykyisestä työstäsi ja myy enemmän? Jos et ole firman paras
myyjä niin sinullahan on silloin vielä haastetta nykyisessäkin hommassa. ;)
ps. Onko ollut paljonkin hyötyä tradenomin koulutuksesta nykyiseen työhösi?
pps. Jos tuntuu että tämä kirjoitus on nätisti sanottuna kettuilua niin olet oikeassa.
ppps. Hyvät myyjät ovat luonteeltaan sellaisia että sama mitä työtä tekevät he ovat ylpeitä siitä
(koska myös tietävät olevansa hyviä siinä) eikä heidän siten tarvitse selitellä kennellekkään miksi kyseistä työtä tekevät.
ppps. "Pienellä" asenne muutoksella saattaisit jopa löytää niitä "haasteellisempia" töitäNämä itsestään liikoja kuvittelevat tradenomireppanat eivät kyllä monesti edes ymmärrä myynnin mekaniikkaa ja haastavuutta. Selityksiä kyllä kuulee sitäkin enemmän. Varmasti tämän vuoksi tradenomit tekevätkin nykyään aika lailla paperinpyörityshommia, lojuvat kortistossa yms.
Eihän esimerkiksi kaupallisen alan firman johtoon voida nostaa näin virheellisesti myynnistä ajattelevaa ihmistä, vaikka tradenomin koulutus johtotehtävissä työskentelyn mahdollistaakin. Koulutuksella voi kyllä silloin pyyhkiä takamusta, jos ajatusmaailma todellisuuden kanssa ei kohtaa.
Jokainen myyntialan ammattilainen ja tervejärkinen myyntiorganisaation johtaja tietävät sen, että myyntityön haastavuus löytyy nimenomaan ruohonjuuritasolta. Ja sieltähän ne menestyvät johtajatkin ovat aikanaan kannuksensa hankkineet. Ja monesti ilman minkäänlaista koulutusta... - puhelinmyyjätär
Ekonomi kirjoitti:
Nämä itsestään liikoja kuvittelevat tradenomireppanat eivät kyllä monesti edes ymmärrä myynnin mekaniikkaa ja haastavuutta. Selityksiä kyllä kuulee sitäkin enemmän. Varmasti tämän vuoksi tradenomit tekevätkin nykyään aika lailla paperinpyörityshommia, lojuvat kortistossa yms.
Eihän esimerkiksi kaupallisen alan firman johtoon voida nostaa näin virheellisesti myynnistä ajattelevaa ihmistä, vaikka tradenomin koulutus johtotehtävissä työskentelyn mahdollistaakin. Koulutuksella voi kyllä silloin pyyhkiä takamusta, jos ajatusmaailma todellisuuden kanssa ei kohtaa.
Jokainen myyntialan ammattilainen ja tervejärkinen myyntiorganisaation johtaja tietävät sen, että myyntityön haastavuus löytyy nimenomaan ruohonjuuritasolta. Ja sieltähän ne menestyvät johtajatkin ovat aikanaan kannuksensa hankkineet. Ja monesti ilman minkäänlaista koulutusta...Kyllä nykyisessä työssä haastetta on, koska olen provisiopalkalla.. Enkä mielestäni kuvittele itsestäni liikoja, minulla on yli 8 vuoden kokemus myynti- ja asiakaspalvelutehtävistä ja n. 1,5 vuotta toimistotöistä. Jos haet JKL:ssä esim. sihteerin paikkaa, joka on ilmoitettu MOL:n sivuilla, samaan paikkaan on 350 hakijaa. Täytyy olla todella hyvä tuuri, jos pääsee edes haastatteluun.
Haluaisin löytää työn, joka vastaa ENEMMÄN koulutustani eli jossa pääsee hyödyntämään mm. kielitaitoa ja tekemään monipuolisempia työtehtäviä. (olen suuntautunut kv.liiketoimintaan) En siis luule itsestäni liikoja ja vaadi jotain johtajan paikkaa, koska minulla ei ole esimieskokemustakaan.
Anteeksi vaan jos haluan kehittyä työurallani, puhelinmyyjänä en aio loppuelämääni olla! - mieltä
puhelinmyyjätär kirjoitti:
Kyllä nykyisessä työssä haastetta on, koska olen provisiopalkalla.. Enkä mielestäni kuvittele itsestäni liikoja, minulla on yli 8 vuoden kokemus myynti- ja asiakaspalvelutehtävistä ja n. 1,5 vuotta toimistotöistä. Jos haet JKL:ssä esim. sihteerin paikkaa, joka on ilmoitettu MOL:n sivuilla, samaan paikkaan on 350 hakijaa. Täytyy olla todella hyvä tuuri, jos pääsee edes haastatteluun.
Haluaisin löytää työn, joka vastaa ENEMMÄN koulutustani eli jossa pääsee hyödyntämään mm. kielitaitoa ja tekemään monipuolisempia työtehtäviä. (olen suuntautunut kv.liiketoimintaan) En siis luule itsestäni liikoja ja vaadi jotain johtajan paikkaa, koska minulla ei ole esimieskokemustakaan.
Anteeksi vaan jos haluan kehittyä työurallani, puhelinmyyjänä en aio loppuelämääni olla!Kyllä se vaan niin on että ei puhelinmyynti b to b/ b to c ole pidemmän päälle palkitsevaa muuten kuin rahallisesti. Samat lurinat vedät päivästä toiseen,tuote voi vaihtua mutta samaa luukutusta oli sitten kyseessä jo vanhat asiakkaat tai uusasiakashankinta.Joissakin b to b firmoissa lisäksi joutuu valehtelemaan asiakkaille esim. hakumääriä jotta saisi kaupat alas ja härskeimmät myyjät pärjää hyvin, mutta ne joilla arvomaailma on jotenkin vielä kohdallaan, ei kauan pysty skeidaa heittämään päivästä toiseen. Jos työltään haluaa palkitsevuutta sisällöllisesti, muuttuvia haasteita,mahdollisuutta vaikuttaa asioihin, mielenkiintoisuutta ja ennenkaikkea tunnetta siitä, että sinua arvostetaan asiakkaiden taholta,alkaa puhelinmyynti pidemmän päälle kyrsiä vaikka rahaa tulisikin. Sellaisille ihmisille joille töissä käynti on ihan sama mitä tekee, kunhan siitä tulee rahaa ja osaa myydä, puhelinmyynti on ihan jees.mutta niille jotka etsivät enemän sisältöä työhönsä ei puhelinhuoraaminen vaan ole se juttu, vaikka siellä tienaisi kuinka hyvin. Näin on.
- edeleenkin..
mieltä kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on että ei puhelinmyynti b to b/ b to c ole pidemmän päälle palkitsevaa muuten kuin rahallisesti. Samat lurinat vedät päivästä toiseen,tuote voi vaihtua mutta samaa luukutusta oli sitten kyseessä jo vanhat asiakkaat tai uusasiakashankinta.Joissakin b to b firmoissa lisäksi joutuu valehtelemaan asiakkaille esim. hakumääriä jotta saisi kaupat alas ja härskeimmät myyjät pärjää hyvin, mutta ne joilla arvomaailma on jotenkin vielä kohdallaan, ei kauan pysty skeidaa heittämään päivästä toiseen. Jos työltään haluaa palkitsevuutta sisällöllisesti, muuttuvia haasteita,mahdollisuutta vaikuttaa asioihin, mielenkiintoisuutta ja ennenkaikkea tunnetta siitä, että sinua arvostetaan asiakkaiden taholta,alkaa puhelinmyynti pidemmän päälle kyrsiä vaikka rahaa tulisikin. Sellaisille ihmisille joille töissä käynti on ihan sama mitä tekee, kunhan siitä tulee rahaa ja osaa myydä, puhelinmyynti on ihan jees.mutta niille jotka etsivät enemän sisältöä työhönsä ei puhelinhuoraaminen vaan ole se juttu, vaikka siellä tienaisi kuinka hyvin. Näin on.
Nyt aivan selvästi ajattelette puhelinmyyntityössä työskentelyä pelkkänä soittamisena. Tokihan esimiestehtäviäkin on olemassa. Ja jos on hyvin myyntinsä hoitanut ja on johtajaluonnetta niin esimieheksi vain.
ps. Monessa paikassa saa vastuuta kun sitä on valmis ottamaan. Eli osoittaa kiinnostusta esimiestehtäviä kohtaan käytännön tasolla. - puhelinmyyntiä
edeleenkin.. kirjoitti:
Nyt aivan selvästi ajattelette puhelinmyyntityössä työskentelyä pelkkänä soittamisena. Tokihan esimiestehtäviäkin on olemassa. Ja jos on hyvin myyntinsä hoitanut ja on johtajaluonnetta niin esimieheksi vain.
ps. Monessa paikassa saa vastuuta kun sitä on valmis ottamaan. Eli osoittaa kiinnostusta esimiestehtäviä kohtaan käytännön tasolla.minkähän takia hyvätkin myyjät siirtyy esimiehiksi vaikka palkka voi olla huonompi kuin sillä talon huippumyyjälä? No siksi, että siinä itse ruohonjuuritason myyntityössä ei kukaan sisältöä työhönsä haluava ihminen kauan viihdy.
- että ei ole puhelinmyyntiä
puhelinmyyntiä kirjoitti:
minkähän takia hyvätkin myyjät siirtyy esimiehiksi vaikka palkka voi olla huonompi kuin sillä talon huippumyyjälä? No siksi, että siinä itse ruohonjuuritason myyntityössä ei kukaan sisältöä työhönsä haluava ihminen kauan viihdy.
Jos todella luulet että esimiehet eivät joudu päivittäin tekemään myyntiä puhelimitse niin vähän sitten tiedät esimiestyöskentelystä. Tai varmaan juuri sen takia tällaisen esimiehen palkka on huonompi kuin parhaan myyjän jos ei viitsi omaa myyntityötä tehdä. Esimiehet joutuvat sen lisäksi tekemään jatkuvaa kasvokkain tapahtuvaa myyntityötä.
Jos joku esimiehenä työskentelevä ei ymmärrä mitä tarkoitan niin ei ihme jos ei palkka ole kummoinen. - vaan tiedän
että ei ole puhelinmyyntiä kirjoitti:
Jos todella luulet että esimiehet eivät joudu päivittäin tekemään myyntiä puhelimitse niin vähän sitten tiedät esimiestyöskentelystä. Tai varmaan juuri sen takia tällaisen esimiehen palkka on huonompi kuin parhaan myyjän jos ei viitsi omaa myyntityötä tehdä. Esimiehet joutuvat sen lisäksi tekemään jatkuvaa kasvokkain tapahtuvaa myyntityötä.
Jos joku esimiehenä työskentelevä ei ymmärrä mitä tarkoitan niin ei ihme jos ei palkka ole kummoinen.itse b to b myynnissä olleena, että kaikki esimiehet eivät tee myyntityötä, ainoastaan valvovat että porukka tekee töitä sekä jakelee soitettavaa näille tekee muuta sälää, mutta varsinaiseen asiakassoitteluun eivät osallistu ollenkaan.Kyseessä siis yksi suurimmista mediayhtiöistä Suomessa, voi olla että joissakin pikkupuljuissa ja alihankkijoilla esimies joutuu itse myös soittelemaan.Näistä minulla ei ole kokemusta.
- että et ymmärtänyt
vaan tiedän kirjoitti:
itse b to b myynnissä olleena, että kaikki esimiehet eivät tee myyntityötä, ainoastaan valvovat että porukka tekee töitä sekä jakelee soitettavaa näille tekee muuta sälää, mutta varsinaiseen asiakassoitteluun eivät osallistu ollenkaan.Kyseessä siis yksi suurimmista mediayhtiöistä Suomessa, voi olla että joissakin pikkupuljuissa ja alihankkijoilla esimies joutuu itse myös soittelemaan.Näistä minulla ei ole kokemusta.
Kuten arvelinkin. Et ymmärtänyt pointtia.
Ehkä kannattaisi hetken aikaa käyttää aivojaan ja miettiä että mitäs se myyntityö oikein onkaan..
Ja vastaa sitten uudestaan. (vinkki: Yleensä mitä isompi johtaja/päällikkö sitä ennemmän hän joutuu myyntiä tekemään ja sitä suuremmat "kaupat" ovat kysymyksessä) - 8 vuotta johdossa
että et ymmärtänyt kirjoitti:
Kuten arvelinkin. Et ymmärtänyt pointtia.
Ehkä kannattaisi hetken aikaa käyttää aivojaan ja miettiä että mitäs se myyntityö oikein onkaan..
Ja vastaa sitten uudestaan. (vinkki: Yleensä mitä isompi johtaja/päällikkö sitä ennemmän hän joutuu myyntiä tekemään ja sitä suuremmat "kaupat" ovat kysymyksessä)Missäs olet toiminut esimies tehtävissä kun noin puhelet...? Eihän tuossa ole päätä eikä häntää. Johtajat tekevät ne päätökset ja kantavat vastuun, sekä vastaavat toiminnasta. Harvemmin siellä myyntiä tehdään.
- onkin
8 vuotta johdossa kirjoitti:
Missäs olet toiminut esimies tehtävissä kun noin puhelet...? Eihän tuossa ole päätä eikä häntää. Johtajat tekevät ne päätökset ja kantavat vastuun, sekä vastaavat toiminnasta. Harvemmin siellä myyntiä tehdään.
Toimitusjohtaja myy omistajataholle / hallitukselle
ajatuksen siitä miksi kannattaa investoida esim. uuteen toimitilaan jne.
Myyntijohtaja myy päälliköille jatkuvasti ajatuksia siitä miksi ja miten seuraavan vuoden myyntitavoitteet nousee.
Henkilöstöjohtaja myy firmaa työpaikkana.
Työntekijöiden motivointi on yksi esimiehien vaativimmista myyntihaasteista.
Eli siellä esimiestasolla sitä haastavaa myyntiä vasta tehdäänkin. Ja ihan myynnin perus lainalaisuudet näissäkin myyntitilanteissa pätevät.
Tällä hetkellä monen yrityksen johto miettii kuumeisesti miten saada myytyä henkilöstölle ajatus siitä että irtisanomisia on pakko tehdä ja samalla pitää työntekijöiden työteho riittävän korkealla. - edelliseen
8 vuotta johdossa kirjoitti:
Missäs olet toiminut esimies tehtävissä kun noin puhelet...? Eihän tuossa ole päätä eikä häntää. Johtajat tekevät ne päätökset ja kantavat vastuun, sekä vastaavat toiminnasta. Harvemmin siellä myyntiä tehdään.
Moneen kertaan vihjasin vieteissä siihen mitä tarkoitan mutta ei vissiin menny perille.
Tämä sisälukutaito on yksi mitä esimiehiltä myös vaaditaan ja asioiden ja asiayhteyksien ymmärtäminen. Vaikeaa on tehdä menestyksekkäästi hommia jos kovin kapeasti katsoo asioita.
Monella johtajalla on kylläkin se ongelma että ajattelevat että heidän työtään on tehdä päätöksiä. No ei se päätöksen tekeminen mitään auta vaan konkreettiset toimenpiteet. Ei auta vaikka myyntipäällikkö kuinka päättäisi että "Myynnin on noustava" Ellei hän saa myytyä ajatusta myös alaisilleen ja sitä kuinka siinä onnistutaan.
ps. Tähän ongelmaan me törmäämme usein myös henk.koht tasolla. Päätämme aloittaa esim. kuntoilun. Ja huomaamme että pelkkä päätös ei auttanutkaan. Kaikista haastavin asiakaskunta myynnille olaankin me itse. Kuinka myydä itselle ajatus siitä että konkreettisesti teen jotain esim sille kunnon kohottamiselle.
- ex-myyjä
Voin myös suositella lämpimästi Fonectalle menoa. Itse työskentelin siellä (eri kaupungissa) myyntihommissa, ja kokemusta oli monesta muustakin myyntifirmasta. Tuo homma on kuitenkin sen verran vaativaa, ja omat luonteenpiirteeni pahentavat tilannetta, että lopulta päätin jättää myynnin taakseni. En halunnut ennenaikaiseen hautaan :P
Lukiopohjalta menin puhelinmyyntiä kokeilemaan aikoinaan, koska mitään muutakaan töitä ei saanut. Yllättäen homma luistikin ihan mukavasti ja rahaa tuli.
Voin sanoa, että Fonectalla pidetään työntekijöistä todella hyvää huolta. Koulutukseen panostetaan. Provikoille pääsee varmasti, kun jaksaa ahkerasti tehdä töitä. Lounassetelit saa halutessaan. Firma pitää henkilöstönn ajan tasalla mm. rakennemuutosten, tuloksen ym. osalta säännöllisten tiedotustilaisuuksien muodossa. Esimiehet ovat aina tukena, ja myyjä voi keskittyä olennaiseen (=MYYNTIIN!). Lisäksi on säännöllisesti kilpailuja ja toisinaan tavoitepäiviä /-viikkoja, jolloin koko talo pääsee lähtemään kotiin, kun asetettu myyntitavoite on saavutettu.
Harmittaa, ettei oma pää kestänyt painetta, sillä puuha oli todella tuottoisaa ja työkaverit olivat mukavia. Toivon, että Fonectalle pääsevät ne ihmiset, jotka ovat tosissaan tekemässä töitä ja janoavat kauppaa, sillä Fonecta ansaitsee parhaat ja rehellisimmät työntekijät ja he ansaitsevat Fonectan!- Ex-fonectalainen myös
Olin myös Fonectalla töissä n. 7 kk ja olen samaa mieltä ex-fonectalaisen kanssa Fonectasta. Mielestäni se on varmaan parhaimpia puhelinmyyntiyrityksiä Suomessa. Siellä on todella hyvä koulutus alalle, kilpailuja, ergonominen työpiste jokaiselle, hyvät sosiaaliset tilat, hyvä pohjapalkka n. 1600 eur provisiot. Itsellänikin ensimmäisen kuukauden palkka oli provisioineen n. 3550 eur brutto... mutta tällainenkin myyntityö pitemmän päälle vaatii tietynlaista luonnetta, ahkeruutta, periksiantamattomuutta, pitkäjänteisyyttä ja ennen kaikkea korkeaa PAINEENSIETOKYKYÄ, että tulosta voi tehdä samalla tahdilla kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Itse en kestänyt tätä painetta,kun parin kuukauden jälkeen kauppaa ei samaan tahtiin tullutkaan ahkeruudestani huolimatta, vaikka kuinka yritin...ja väkisinhän kauppaa ei lopulta synnykään. Mieliala alkoi laskea ja lopulta kauppaa ei tullut juuri lainkaan. (Viimeinen tilini oli n. 1300 eur brutto.)Masennuin ja en pystynyt lopulta lainkaan enää puhumaan puhelimessa. Jäin sairaslomalle, jonka jälkeen yritin tulla takaisin töihin, mutta en pystynyt tekemään sitä työtä enää ja jäin uudelleen sairaslomalle ja sitä kautta irtisanouduin Fonectalta. Päätös oli vaikea, sillä kyseessähän oli vaikituinen työ, mutta en ole katunut päätöstäni. Olen sitä mieltä, että terveys on tärkeämpää kuin työ. Alussa meidän tiimissä aloitti 8-9 myyntineuvottelijaa ja yksi toisensa jälkeen lähti pois ja lopulta,kun minäkin olin lähtenyt pois, ex-tiimiini jäi vain yksi,joka oli tullut silloin samaan aikaan Fonectalle töihin samaan tiimiin. Tämä kertonee työn luonteesta. Kaikille puhelinmyyntineuvottelijan työ ei vain sovi, varsinkaan herkille ihimisille,kuten minäkin olen. Silti, jos juuri sinä, joka luet tätä, aioit puhelinmyyntineuvottelijan uralle, kokeile Fonectaa, mutta punnitse tarkkaan täytätkö myyntineuvottelijan ominaisuudet ja luonteenpiirteet. Meillä oli todella hyvä tiimihenki Fonectalla myyntineuvottelijoiden kesken. Hyviä tyyppejä on vieläkin ikävä, mutta itse työtä ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241