KIRVELEE

taala

Onkos jotain kotikonstia kun pissatessa kirvelee KOVASTI.Persiljavesi on kokeiltu,mutta ei apua. Lääkäri vasta helmikuun lopuilla.(8 kertaa yössä,,päivällä jopa 4 kertaa tunnissa pitää liruttaa)

6

1197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollinen vti ei kotikons...

Nyt kannattaisi mennä päivystävälle lääkärille, eihän siitä tule mitään kun pitää yötäpäivää juosta jatkuvasti vessassa. Mikäli sinulla on vti, tai muu nopeasti hoitoa vaativa vika virtsateissä ei vaiva odottelemalla parane, vaan mahdollisesti pahenee. Älä odota helmikuuhun asti vaivasi kanssa.

Itselläni oli nuorempana pissatessa vastaavaa kirvelyä, menin lääkäriin, mutta lääkäri ei edes pissakoetta suositellut vaan passitti kotiin saatesanoin "se on vaan sitä kun olet aloittanut sukupuolielämän ja limakalvot eivät ole vielä tottuneet siihen". Ja minä tyttö kärsin puoli vuotta kirvelyä ja suoranaista kipua.
      Sitten en enää kestänyt kun olo vain huononi, "pissalla" piti juosta koko ajan (mitään ei tullut) menin lääkäriin uudelleen ja sitten tulikin kiire. Valkuaista virtsassa runsaasti, sain silloin voimakkaimman penisiliinin josta sain rakkoja(kivuttomia) huuliin, mutta söin kuurin loppuun ja vti parani. Sen jälkeen minulla on ollut useita vti:a, mutta lääkkeet olen saanut sen jälkeen aina ilman vähättelyä.
      Suututti silloinen myös lääkäri joka kysyi miksi en ollut tullut aikaisemmin, sillä enkö tiennyt että vaarana oli munuaisten vaurioituminen, sanoin tälle lääkärille käyneeni puolta vuotta aiemmin vaivan takia, mutta että silloinen lääkäri piti minua luulotautisena eikä suostunut otattamaan helppoa ja halpaa vti-koetta.

• taala

Kiitos viestistäsi,,,ja niimpä menin päivystykseen ja siellähän olikin TULEHDUS:Antibioottikuuri 7 päivää.Aika näyttää.

taala kirjoitti:

Kiitos viestistäsi,,,ja niimpä menin päivystykseen ja siellähän olikin TULEHDUS:Antibioottikuuri 7 päivää.Aika näyttää.

Muista juoda runsaasti vettä, että virtsatiet huuhtoutuvat. Itse join karpalo-ja puolukkamehua välillä kun tuntui, että vettä tulee jo korvistakin.

• TAALA
        mahdollinen vti ei kotikons... kirjoitti:

Muista juoda runsaasti vettä, että virtsatiet huuhtoutuvat. Itse join karpalo-ja puolukkamehua välillä kun tuntui, että vettä tulee jo korvistakin.

Eipä lähtenyt kirvely vaan yltyi ja rupesi tulemaan vähän virtsakin veriseksi.Uusi käynti 11.02-09 lääkärillä ja toinen antibioottikuuri 10 pv. mukaan.Tänä aamuna tulikin sitten oikein kunnon VERIPISSA. Ensin tuli kuin verihyytymä ja sitten aikaste punasta tavaraa ja hetkenpäästä toinen samanlainen.PSA arvot olivat hyvät,,meniskös VIRTSAKIVI piikkiin?? Oiskos kellä kokemuksia??

TAALA kirjoitti:

Eipä lähtenyt kirvely vaan yltyi ja rupesi tulemaan vähän virtsakin veriseksi.Uusi käynti 11.02-09 lääkärillä ja toinen antibioottikuuri 10 pv. mukaan.Tänä aamuna tulikin sitten oikein kunnon VERIPISSA. Ensin tuli kuin verihyytymä ja sitten aikaste punasta tavaraa ja hetkenpäästä toinen samanlainen.PSA arvot olivat hyvät,,meniskös VIRTSAKIVI piikkiin?? Oiskos kellä kokemuksia??

Luin viestisi vasta nyt. Nyt kannattaisi tutkia virtsatiet kunnolla, eli mennä pikaisesti tähystykseen, verivirtsan syy voi olla muukin kuin virtsakivet.
        Tähystimen vieminen virtsaputkeen ei satu, virtsaputkeen viedään puudutegeeliä myös tähystimen mukana. Minulla tuntui vain kylmältä kun tähystin vietiin virtsarakkoon, muutoin toimenpide oli täysin kivuton. Tähystys tehtiin toistuvien vti:en takia.

• TAALA
        mahdollinen vti ei kotikons... kirjoitti:

Luin viestisi vasta nyt. Nyt kannattaisi tutkia virtsatiet kunnolla, eli mennä pikaisesti tähystykseen, verivirtsan syy voi olla muukin kuin virtsakivet.
        Tähystimen vieminen virtsaputkeen ei satu, virtsaputkeen viedään puudutegeeliä myös tähystimen mukana. Minulla tuntui vain kylmältä kun tähystin vietiin virtsarakkoon, muutoin toimenpide oli täysin kivuton. Tähystys tehtiin toistuvien vti:en takia.

Nyt on sitten tavattu Urologi,joka kehui virtsan väriä liian vähän juovan tavaraksi.Ei puhettakaan mistään tähystyksistä, vaan röntgeniin ja U-ääni kuviin.Taas odotellaan uutta aikaa "Urolle" joka olis 21.5.-09.Tuossa Uä kuvasa on kaiketi eturauhasen koko 15.8mm. Onko tuo sitten kauhean iso????
        Juomaankin kehoitettiin ja nimenomaan vettä.(Tämä kaikki tepahtuu Espanjassa jossa olen asunut 14vuotta)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      163
      6532
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      53
      1913
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1671
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1142
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      337
      1085
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      50
      1034
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      990
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      918
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      918
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      897
    Aihe