kurkku kipeenä 3 vkoa

plaah!

Ei ole kuumetta, ei yskää eikä nuhaakaan. Limaa valuu nielussa ja se on vähän kipeä. Ei siis kovaa kipua. Pitäisikö mennä lekurille vai onko tuo vaan joku sitkeä kurkkuvirus? En ole mennyt lääkäriin sen takia, koska kuumetta ei ole. Kokemusteni mukaan aika monet lääkärit antavat antibiootit vaikkei syytä olisi.

5

1130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulla on

nielutulehdus. Itse kärsin niistä ja oireet ovat tismalleen kuvailemasi kaltaiset.
      Nielutulehdukseen ei antibiootteja anneta eikä tarvitakaan. Tulehdus paranee itsestään.
      T: kokemusta on (useampi nielutulehdus/vuosi...)

• 3iy1yjk

"Nielutulehdukseen ei antibiootteja anneta eikä tarvitakaan. "

Kyllä annetaan ja tarvitaan, jos kyseessä on bakteerin aiheuttama nielutulehdus. Hoitamattomana saattaa seurata mm. sydänlihastulehdus, joka hoitamattomana saattaa olla kohtalokas.

Homeopaatit saavat elää ituhippielämäänsä niinkuin tahtovat, mutta meille normaaleille ihmisille on turha tuputtaa perustelemattomia uskomuksianne.

• kurkun kuivaminen ja jatkuvat

pikku tulehdukset kurkussa on normaalia tupakan polttajille.Itse poltan ja kyllä kurkussa tuntunut jo 10 vuotta välillä enemmän ja välillä vähemmän kipuja,tunnottomuutta ja limaa pukkaa välillä.

• angiinaa?

Yksi kirjoittaja kirjoitteli, että ei anneta nielutulehdukseen antibiootteja. No, itselläni juuri tänään todettiin bakteerin aiheuttama nielutulehdus, ja siis tuli 10 pv antibioottikuuri.
      Miten ihmeessä odottelet 3 viikkoa ennen lääkäriinmenoa? Itse menin heti, ja odotan nyt paranevani 3 päivässä, kun sain heti lääkkeet.

• jeejeeeesss

itse menin kans kovissa kuumeissa arvauskeskukseen ja koko pää oli aika kipiä, turvotusta ja kipua kaulas. määräsivät nielutulehdukseen tuon 10 pv antibiootti-kuurin. kuuri loppuu huomenna, olo ollut ok mutta "pala" kurkussa on tuntunut enemmän ja pahempi, ei oikin viitti syödä mitään kovin kiinteää, tuntuu ettei mee läpi.. ärsyttävä ja ahdistava ja ankia, menis jo pois :( hitto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2926
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      74
      832
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe