Katsastus huijausta

Mondeo-06 virheetön

Hirveä hinta katsastuksesta eikä leimaa saa vaikka auto olisi kunnossa. Parempi olisi taas valtion monopolikatsastussysteemi. Hinnat oli kajaanissa ainakin halvemmat ja palvelu kyllä tylyä mutta ei pomppautettu autoija esimerk Ipd laitteen takia. Nyt yhtä p.....aa koko touhu!!! V----tuttaaa.

43

3463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syväojankadulla?

siellä aina etsivät jonkun vian että tulee uusinta näyttö ja saavat rahaa. Varistiellä ainakin oli hyvä palvelu (vaikka piti käydä toisen kerran) kun katsastin -87 volvon. Käsijarru piti korjata ja vähän hitsata pohjaa.

• menit

Käytä aina valtion konttoria. Näin minä olen tehnyt jo 15 vuotta. On neljä autoo. Maksoin hyvät oppirahat yksityiselle.

• sekin on mutta

parempi ja asiallisempi palvelu.

• Yksityisiä
        sekin on mutta kirjoitti:

parempi ja asiallisempi palvelu.

ne ovat Kajaanin molemmat konttorit, valtio ei harjoita Suomessa katsastustoimintaa.

Itse olen katsastanut autoni jo useita vuosia syväojankadulla ja tyytyväinen olen ollut.

• valtiosta

Missä se valtion katsastusasema muka on? A- katsastuksen omistaa nykyään englantilainen yhtiö!! Valtiolla ei ole katsastusasemaa koko suomessa enää.

• hylkäyksen syy

Rauhotu hyvä mies, siis mikä oli hylkäyksen syy? Mikä Ipd-laite, häh? Tarkottaako hää OBD:tä?

• Ford on jo

loppuun ajettu. Se on sama kuin 20 vuotta vanha mersu tai volvo.

• sarvijaakko111
        Ford on jo kirjoitti:

se on ihan sama kummalla konttorilla sitä autoa käyttää jos auto on kunnossa niin kyllä se menee konttorilla kun konttorilla läpi... mut itse olen käyttänyt syvänojankadulla mutta nyt käytin valtion konttorilla ja hyvää palvelua oli ja vielä autokin meni katsastuksesta läpi...............

• Pia Raus
        sarvijaakko111 kirjoitti:

se on ihan sama kummalla konttorilla sitä autoa käyttää jos auto on kunnossa niin kyllä se menee konttorilla kun konttorilla läpi... mut itse olen käyttänyt syvänojankadulla mutta nyt käytin valtion konttorilla ja hyvää palvelua oli ja vielä autokin meni katsastuksesta läpi...............

Entinen suomalainen valtionasema on nyt englantilaisten pääomasijoittajien omistama. Olen aina käyttänyt ajokkiani siellä.
        Tänä vuonna teetin taas autolleni katsastushuollon, obd sun muut mittaukset mukaan. Varasin ajan netistä, joten en rasittanut siltäkään osin aa-aseman työrauhaa.
        Obd-mittauksen todistuksen näyttämisestäjouduin maksamaan viisi euroa. Siis siitä, että SAIN näyttä todistuksen asemalla virkailijalle!

Kolmen auton omistaja siirtyy nyt koo-asemalle katsastuttamaan ajokkejaan...

• Nissan Micra
        Pia Raus kirjoitti:

Entinen suomalainen valtionasema on nyt englantilaisten pääomasijoittajien omistama. Olen aina käyttänyt ajokkiani siellä.
        Tänä vuonna teetin taas autolleni katsastushuollon, obd sun muut mittaukset mukaan. Varasin ajan netistä, joten en rasittanut siltäkään osin aa-aseman työrauhaa.
        Obd-mittauksen todistuksen näyttämisestäjouduin maksamaan viisi euroa. Siis siitä, että SAIN näyttä todistuksen asemalla virkailijalle!

Kolmen auton omistaja siirtyy nyt koo-asemalle katsastuttamaan ajokkejaan...

Merkikorjamon tuntitaxa on älyttömät 75 eeroa tunti. Mutta se kalpenee katsastuskonttorin tuntipalkkiolle: yli 200 euroa tunti.

Kattokaas kellosta kuinka kauan siellä menee...

• asia.
        Ford on jo kirjoitti:

Useimmat 20 vuotta täyttäneistä volvoista tai mersuista ei todellakaan ole loppuun ajettuja, sen sijaan moni muu sen ikäinen rimpula on.

• voleman
        asia. kirjoitti:

Useimmat 20 vuotta täyttäneistä volvoista tai mersuista ei todellakaan ole loppuun ajettuja, sen sijaan moni muu sen ikäinen rimpula on.

Mersuissa pakkaa pelti hapertumaan jo kymmeneen vuoteen, samoin kaikenlaista pikkuvikaa iskee niihin. Volvo kyllä kestää pitempäänkin kuin 20 vuotta.

• Ei kymmenen sakissa.
        Ford on jo kirjoitti:

Älkääs nyt Mersuväki kovin reuhatko, monta mersua ajaneena voin sanoa että vikoja siihen tulee aivan samalla tavoin kuin muihinkin. Ero on vain siinä että Mersuväki pitää turpansa kiini korjauksistaan. Tilastot vikaantumisista on enenmän oikeassa kun eri kylien kävelevät internetit.
        Viimeinen mersu, 11 v vanha on ollut korjaamolla vajaan kolmentuhannen edestä, että sellainen on tosiasiallinen helmi. Silti olen sitä mieltä että hyvä se on mutta mainettaan huonompi.

• muovimersu
        Ei kymmenen sakissa. kirjoitti:

Älkääs nyt Mersuväki kovin reuhatko, monta mersua ajaneena voin sanoa että vikoja siihen tulee aivan samalla tavoin kuin muihinkin. Ero on vain siinä että Mersuväki pitää turpansa kiini korjauksistaan. Tilastot vikaantumisista on enenmän oikeassa kun eri kylien kävelevät internetit.
        Viimeinen mersu, 11 v vanha on ollut korjaamolla vajaan kolmentuhannen edestä, että sellainen on tosiasiallinen helmi. Silti olen sitä mieltä että hyvä se on mutta mainettaan huonompi.

no sehän pitääkin paikkansa että ne uudemmat muovimersut on heikkoja siinä missä muutkin. Mutta taksitolpalla näkee edelleen niitä 20-vuotiaita mersuja (ei muuten volvoja). Niillä saatetaan monessakin tapauksessa kyllä ajaa moninkertainen määrä tusina-autoon verrattuna.

• Hyvä matka auto.
        muovimersu kirjoitti:

no sehän pitääkin paikkansa että ne uudemmat muovimersut on heikkoja siinä missä muutkin. Mutta taksitolpalla näkee edelleen niitä 20-vuotiaita mersuja (ei muuten volvoja). Niillä saatetaan monessakin tapauksessa kyllä ajaa moninkertainen määrä tusina-autoon verrattuna.

Aivan, kyllä niillä ajaa moninkertaisen määrän kun huotaa niinkuin pitääkin, mutta mihinverrattuna. Veikkaampa että laskupino korjaamolta on myös moninkertainen, kokemusta on. Itsellä oli 124 malli kerran ja iso oli laskupino siinäkin kun alustamurheita, jousia vahdettiin kun itsestään katkeilivat ja muualtakin kohenneltiin.
        Se vain on lekendaa tuo mersujen ylivertaisuus.
        Niin mikä merkki onkaan se vähävikaisin euroopan tilastojen mukaan, ei ikäväkseni ole mersu ?

• pitää huoltaa
        Hyvä matka auto. kirjoitti:

Aivan, kyllä niillä ajaa moninkertaisen määrän kun huotaa niinkuin pitääkin, mutta mihinverrattuna. Veikkaampa että laskupino korjaamolta on myös moninkertainen, kokemusta on. Itsellä oli 124 malli kerran ja iso oli laskupino siinäkin kun alustamurheita, jousia vahdettiin kun itsestään katkeilivat ja muualtakin kohenneltiin.
        Se vain on lekendaa tuo mersujen ylivertaisuus.
        Niin mikä merkki onkaan se vähävikaisin euroopan tilastojen mukaan, ei ikäväkseni ole mersu ?

eikä se mersu ihan muuten vaan maksa hieman enempää. Ettet vaan olisi mennyt ostamaan mittariruuvattua 124:sta ja susia yksilöitä on olemassa aina joka merkissä.

• Tuttu peli.
        pitää huoltaa kirjoitti:

eikä se mersu ihan muuten vaan maksa hieman enempää. Ettet vaan olisi mennyt ostamaan mittariruuvattua 124:sta ja susia yksilöitä on olemassa aina joka merkissä.

Yllättävää kyllä ei mersut nykyään kovin kalliita käytettynä ole.
        Mitä tulee tuohon mittarin ruuvaukseen, naapurini osti sen 124:n uutena ja ajoi sillä vajaat 200 000 km jonka sitten ostin.Tiesin täsmälleen mitenpaljon naapurini sillä ajoi.
        Kun luovuin siitä oli mittarissa 360 000 km .
        Kyllä nuo MB on hyviä mutta ei niin virheettömiä kuin luullaan.Kaikkiaan niitä on neljä ollut.

• sekin on yksityinen
        sarvijaakko111 kirjoitti:

ei ole mitään valtion konttoria sekin on yksityinen.

A-Katsastus Varistiellä ja K1-Katsastus Syväojankadulla. MOLEMMAT YKSITYISIÄ FIRMOJA.

• Katsastutin autoni

Edellisen kerran katsastutin autoni 11/06(63€) ja nyt perjantaina katsastutin sen jälleen joka maksoi 80€. Huima on hinnannousu, kahdessa vuodessa 17€.

• suorastaan sairas

Joo, ei kait sitä noilla hinnoilla kohta enää kukaan katsastakaan autoaan, kuin joka toinen vuosi?

• Maakunta

Pohjois-Karjala ja valitse Joensuu, Q-Katsastus 34 € kaikilla herkuilla, siinä jää bensarahat ja vaikka shoppailee samalla :)

• T-a-u-n--u-s

Olen varmaan jo 30 vuotta elämästäni kuullut kuukausittain kuinka näissä kaikennimisissä taunuksissa on vaikka mitä ihmeellisimpiä vikoja ja silti niitä viitsitään kaupasta hakea ihan itselle ajettavaksi.

No, senhän takia meillä Suomessa on tuo katsastussysteemi, jotta rikkinäisiä autoja korjattaisiin ja vikojahan löytyy tasapuolisesti muunkin merkkisistä värkeistä kuin näistä ( saako nelikirjaimista F-sanaa kirjoittaa nykyään internettiin, telkkarissa aina lukee F***). Ja nykyään vikoja löytyy jatkuvasti sellaisista osista, joiden nimet ei sano monellekaan mitään, mutta niin pirun tärkeitä ovat kahdessa paikkaa; ostaessa lisävarusteissa/vakioasennettuna hintaa nostaessa ja vikatilastoissa.

• on tämä.......

kyseinen laite, minkä takia auto pompotettiin ??? Ostakaa vain mahdollisimman uusia autoja, minä pysyn vanhemmissa, niin kauan kun voin, millä voi ajaa ja ilman mitään laitteita

• tarkoitatko obd

Tarkoitatko OBD? Mitä vikaa ilmoitti? Noita vikoja voi itsekin katsoa ja kuittailla pois.

• mikä on ?????????

sitten OBD.....ei selvinnyt vieläkään

• On Board Diagnostics
        mikä on ????????? kirjoitti:

sitten OBD.....ei selvinnyt vieläkään

On Board Diagnostics on järjestelmä...

http://www.autowiki.fi/index.php/OBD

MItä vikaa se katsastaja sanoi sen auton kertovan sen OBD-diagnostiikan kautta?

• opimme tästä...........
        On Board Diagnostics kirjoitti:

On Board Diagnostics on järjestelmä...

http://www.autowiki.fi/index.php/OBD

MItä vikaa se katsastaja sanoi sen auton kertovan sen OBD-diagnostiikan kautta?

pysykäämme vanhimmissa autoissa en tarvitse OBD tekniikkaa

• vain uudemmista tarkastetaan
        opimme tästä........... kirjoitti:

pysykäämme vanhimmissa autoissa en tarvitse OBD tekniikkaa

OBD tsekataan vain uudemmista autoista.

"..pääsääntöisesti bensiinikäyttöisiä henkilöautoja, jotka on otettu käyttöön 1.1.2001 tai sitä myöhemmin.

Myös joitain jo 1.1.2000 jälkeen käyttöönotettuja henkilöautoja tarkastetaan, jos auton pakokaasupäästöt on hyväksytty direktiivin 98/69/EY mukaan."

Eli meille joilla on vanhempi auto, mutta kuitenkin toimiva OBD-diagnostiikka autossa, siitä ei ole kuin hyötyä. Kiva tsekkailla erinäisiä auton antureiden antamia tietoja, miten auto toimii. Varsinkin kun ahtopaineet&tehot on tuplattu normaaliin nähden.

Paljonko maksaisitte, jos joku lukisi teille OBD-diagnostiikan ja kuittailisi sen sille mallille että katsastuskin onnistuu? (Ilman kuittia tietenkin.)

• mittaus
        vain uudemmista tarkastetaan kirjoitti:

"..pääsääntöisesti bensiinikäyttöisiä henkilöautoja, jotka on otettu käyttöön 1.1.2001 tai sitä myöhemmin.

Myös joitain jo 1.1.2000 jälkeen käyttöönotettuja henkilöautoja tarkastetaan, jos auton pakokaasupäästöt on hyväksytty direktiivin 98/69/EY mukaan."

Eli meille joilla on vanhempi auto, mutta kuitenkin toimiva OBD-diagnostiikka autossa, siitä ei ole kuin hyötyä. Kiva tsekkailla erinäisiä auton antureiden antamia tietoja, miten auto toimii. Varsinkin kun ahtopaineet&tehot on tuplattu normaaliin nähden.

Paljonko maksaisitte, jos joku lukisi teille OBD-diagnostiikan ja kuittailisi sen sille mallille että katsastuskin onnistuu? (Ilman kuittia tietenkin.)

"Myös joitain jo 1.1.2000 jälkeen käyttöönotettuja henkilöautoja tarkastetaan, jos auton pakokaasupäästöt on hyväksytty direktiivin 98/69/EY mukaan."

Kun obd-mittaus aloitettiin oli autoja, jotka olivat käyttöönotettuja vuoden 2000 puolella, tehtiin obd-mittaus. Nykyisin obd-mittaus suoritetaan vain 2001 ja sen jälkeen ko. autoille.
        http://www.ake.fi/pdf/1607-208-20041.1.2005.pdf

• on....................
        vain uudemmista tarkastetaan kirjoitti:

paljon vanhempi auto, ilman OBD-diagnostiikkaa, aina on mennyt läpi, autoon kun työnnetään kaikkea joutavaa, on mahdolista vain, että ne ei toimi koskaan, välillä remonttia pitää tehdä, suurimman osan voi tehdä itse, mitä ei itse osaa, kysylee viisaammilta

• remonttia vaikka olisi vuos...
        on.................... kirjoitti:

paljon vanhempi auto, ilman OBD-diagnostiikkaa, aina on mennyt läpi, autoon kun työnnetään kaikkea joutavaa, on mahdolista vain, että ne ei toimi koskaan, välillä remonttia pitää tehdä, suurimman osan voi tehdä itse, mitä ei itse osaa, kysylee viisaammilta

ihan samalla tavalla voi tehdä itse remonttia vaikka olisi vuosimallia 2009. Tutustupa pikkusen autofoorumeiden juttuihin.

joko sulla on jarru- tai ohjaustehostin siinä autossasi?

• KILPAILUTTAKAA
      • uudelleen

jälkitarkastukseen samalle asemalle... AH, IHANAN KALLISTA!!!!!!!!!!!

• jälkitarkastukseen
        uudelleen kirjoitti:

minä olen ymmärtänyt että yksi katsastus kerta kerrallaan riittää,vai onko ne lakipykälät muuttuneet?

• vaan...
        jälkitarkastukseen kirjoitti:

minä olen ymmärtänyt että yksi katsastus kerta kerrallaan riittää,vai onko ne lakipykälät muuttuneet?

faktaa, että keskim. 27% määräaikaiskatsastuksessa käytetyistä autoista "pitää" hylätä.
        Q-katsastuksessa se näkyy olevan 33% eli joka kolmas auto toivotetaan tervetulleeksi uudelleen kuukauden kuluessa.

• vielä linkki
        vaan... kirjoitti:

faktaa, että keskim. 27% määräaikaiskatsastuksessa käytetyistä autoista "pitää" hylätä.
        Q-katsastuksessa se näkyy olevan 33% eli joka kolmas auto toivotetaan tervetulleeksi uudelleen kuukauden kuluessa.

http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Katsastus/

• Mondeo-06
        uudelleen kirjoitti:

pompata nyt useammankin kerran, kun rupesi arvostelemaan julkisesti.

Suomussalmella pomppasi tosin katsastusmies aikoinaan, kun riittävän pitkään ensin pompotti asiakkaita virheellisesti. Valitus tuotti tulosta! Se oli tosin sitä valtion virkamiesaikaa...

• pitäisi mennä.

Katsastus tulisi muuttaa siten että auton mittari kilometrien suhteen sinetöitäisiin (kuten taxit) ja katsastus määräytyisi ajettujen kilometrien jälkeen. Katsastusmiehen määrittämänä.
      Vanhemmissa autoissa katsastusväli voisi olla pienempi esim 10 000 km ja uudemmissa esim. 20 000 km.
      Monet ajavat vain muutaman tuhatta vuosittain ja sitten pitää ravata joka h...tin vuosi katsastuksessa.
      Se on sitä kusetusta.

• ne jarrut

kun autolla ajetaan vahän ja katsastus ois esim. 3-4 vuoden välein. Jarrut kun tykkää et niillä jarrutellaan.

• ajelevan?
        ne jarrut kirjoitti:

kun autolla ajetaan vahän ja katsastus ois esim. 3-4 vuoden välein. Jarrut kun tykkää et niillä jarrutellaan.

Ei muuta kuin kevytkatsastus km-lukeman perusteella, tosiaan.
        Ja mikä siinä katsastuksessa maksaa?

Jos haluttaisiin, niin auton voisi ajaa pelkästää testiradan läpi parissa minuutissa ja tulosteesta ( tarvittaessa autosta) voisi katsoa tulokset jos vikoja löytyisi.
        Omistaja itse voisi ajaa radan läpi, maksaa muovikortilla, ja asioida toimistossa.

Tällaisia katsastuksia on jo muualla maalimassa käytössä ja hinta ei ole todellakaan suomalaistasoinen!

• selvityksen
        ajelevan? kirjoitti:

Ei muuta kuin kevytkatsastus km-lukeman perusteella, tosiaan.
        Ja mikä siinä katsastuksessa maksaa?

Jos haluttaisiin, niin auton voisi ajaa pelkästää testiradan läpi parissa minuutissa ja tulosteesta ( tarvittaessa autosta) voisi katsoa tulokset jos vikoja löytyisi.
        Omistaja itse voisi ajaa radan läpi, maksaa muovikortilla, ja asioida toimistossa.

Tällaisia katsastuksia on jo muualla maalimassa käytössä ja hinta ei ole todellakaan suomalaistasoinen!

mukaan suomen katsastushinnat eurooppalaista keskitasoa.

• mitehä tuo naapurin
        selvityksen kirjoitti:

mukaan suomen katsastushinnat eurooppalaista keskitasoa.

mansikki tuostahi lentää pyrähti ohi ikkunan.
        keskitasoa nähneetkään ja vaikka olisi, niin saksassa katsatetaan joka toinen vuosi...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe