Tysabri?

miten on?

Minkälaisia kokemuksia teillä Tysabri-lääkkeestä? Itselläni tähän asti ollut Betaferonia, mutta mahdollisesti vaihtuu Tysabriksi. Ei mitään hajua Tysabrista, mutta kuulemma "tehokkaampi/vahvempi" lääke. Onko parempi vai huonompi? Ja mistä sen tietää? Mitään tuntemuksia, välitöntä fiilistä?

10

5140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatus.

      "Minkälaisia kokemuksia teillä Tysabri-lääkkeestä? Itselläni tähän asti ollut Betaferonia, mutta mahdollisesti vaihtuu Tysabriksi. Ei mitään hajua Tysabrista, mutta kuulemma "tehokkaampi/vahvempi" lääke."

      Ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta Tysabri on immunosuppressiivinen lääke, eli ajaa immuunipuolustuksen osittain alas, jolloin tulet haavoittuvaiseksi muista infektioista helpommin, ihan kuin AIDS potilaat. Haluatko todella tätä? Oletko kysynyt lääkäriltäsi lääkkeen riskit?

      http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=6131/news_db=web_lehti2006/type=1

      MS-tautia tulisi hoitaa antibiooteilla (sillä on bakteerisairaus), minosykliini/doksisykliini ja roksitromysiini/atsitromysiini ovat parhaita vaihtoehtoja.

      http://www.davidwheldon.co.uk/Ignoring-the-Evidence.html

      • tietoa

        Ennen kuin pyydän antibioottilääkitystä bakteerien aiheuttamaan MS-tautiin haluan tuloksia laajoista, useammassa tutkimuslaitoksessa tehdyistä kaksoisokkotutkimuksista. Onko niitä nyt saatavilla?

        Mistä lehdestä tuo David Wheldonin artikkeli on peräisin? Saisiko nimen ja julkaisijan, kiitos.


      • ole saatavilla
        tietoa kirjoitti:

        Ennen kuin pyydän antibioottilääkitystä bakteerien aiheuttamaan MS-tautiin haluan tuloksia laajoista, useammassa tutkimuslaitoksessa tehdyistä kaksoisokkotutkimuksista. Onko niitä nyt saatavilla?

        Mistä lehdestä tuo David Wheldonin artikkeli on peräisin? Saisiko nimen ja julkaisijan, kiitos.

        "Ennen kuin pyydän antibioottilääkitystä bakteerien aiheuttamaan MS-tautiin haluan tuloksia laajoista, useammassa tutkimuslaitoksessa tehdyistä kaksoisokkotutkimuksista. Onko niitä nyt saatavilla?"

        Et usko tätä, mutta vuosi on 2009, ja mitään ei ole tapahtunut sitten vuoden 2005, kun tuo artikkeli julkaistiin. Kukaan virallinen taho ei ole kiinnostunut antibioottihoidosta, sitä hoitoa käyttävät vain vapaaehtoiset, jotka oleskelevat www.cpnhelp.org sivustoilla.

        On olemassa myös muita saitteja. jolla on samanlainen tarina takanaan, ja hieman erilainen viritys, mutta yhtälailla toimiva hoito MS-tautiin ja lähes kaikkiin muihin kroonisiin sairauksiin, esim.

        http://www.marshallprotocol.com

        Kokemukset rajoittuvat potilaiden päiväkirjoihin noilla paikoilla, sekä muihin kertomuksiin, jotka on julkaistu esim. www.bacteriality.com.

        Eli ei ole saatavilla virallisia tutkimuksia, mutta nämä hoidot ovat jo olleet saatavilla yli viisi vuotta, ja monia tyytyväisiä käyttäjiä.

        Siis lääketiede ei vieläkään ole tietoinen asiasta, tai edes halukkaita rahoittamaan tutkimuksia tähän liittyen. Jospa hoidot ovat vain liian hyviä, että niitä voisi päästää julkisuuteen ?

        Aika näyttää, mutta tällä hetkellä näyttää lupaavalta.


    • armar1

      Olen saanut tysabria reilun vuoden ja nyt jopa kävelen!Ennen liikuin rollaattorilla ja kyynärsauvoilla lyhkäsiä n.100 metrin matkoja.Nyt kävelen useita kilometrejä päivässä.Minkäänlaisia sivuvaikutuksia ei ole ollut,kuten interferonissa oli.
      Olen todella onnekas kun olen saanut tämän hoidon.Elämänikin on muuttunut parempaan suuntaan ja mielialakin on korkealla useimmiten.Pahenemisvaiheetkin on takanapäin,siis ei ole ollut kertaakaan tysabrin aloittamisen jälkeen.
      Suosittelen kyllä muillekin,jos vain veriarvot ja yms soveltuvat

      • näin.

        Kuulostaa hyvältä. Mutta kerrothan tänne myös jos tulee sivuvaikutuksia myöhemmin. Lääkkeessä on riskinä esim. aivotulehdus tai maksavauriot jotka voivat ilmetä myöhemmin.


      • menossa

        Mitä verikokeita sinulta otettiin lääkkeen sopivuuden toteamiseksi?


      • armar1
        menossa kirjoitti:

        Mitä verikokeita sinulta otettiin lääkkeen sopivuuden toteamiseksi?

        Joka kerta ennen kuin antavat tysabria ottavat maksakokeet,suuren verenkuvan.Virtsasta tulehdusarvot kuten myös verestä.
        Kolmen kuukauden välein otetaan vasta-aineet,tutkivat muistin,motoriikan ja liikkumisen.
        Sivuoireita ei ole ollut kuin joskus flunssan tapaista,vaikka olen saanut näinkin pitkään.
        Joten tämä on varmaankin minulle sopiva.


      • mäsätyttö

        Mulla on copa, käytän,rollaattori, kun on ollu pahis, pulssihoitona kortisoni,pitää kuitenkin käyttää rollaattoria, voimia on, mitta huimaa, tasapaino Ei PARANE,
        KANNATTAAKO KYSYÄ SITÄ SITÄ TYRAPSIA, KUN OLEN YHTEYDESSÄ NEUROLOGIAN LÄÄKÄRI IN ????
        MIUTEN LÄÄKKEENÄ COPA
        T: halu kävellä normaalisti dg tehty moin 3 vuotta sitten


    • Anonyymi

      Ei mulla MUUTA huonoa ole lääkkeestä kerrottavana ku että olen lähes sokea sen ansiosta

    • Anonyymi

      Käytin tysabri nimistä lääkettä vuodesta 2008 elokuusta vuoteen 2012 saakka. Ei tullut mitään haittavaikutuksia. Eli tosi hyvä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe