http://www.mtv3nettitv.fi/?treeId=309&progId=3699
ei vittu mitä paskaa, mitä uhoomista....tosi miesten työtä ou jee, kattokoon ken pystyy!
rekkakuskit jäällä
26
4114
Vastaukset
- rautakuski
...kiinnostavan, vai ihan vahingossako satuit klikkaamaan. Täällä on jo todettu, että se on väkisin tehtyä realitya heikkotasoisista tyypeistä. So what? Itse ajan 65 tuntia viikossa. Eipä paljoa kiinnosta katsella lisää ajamista televisiosta.
- tunnit pyörii
siinä 90h/2vkoa ja silti katson ko. sarjaa.
Samanlaisia ihmistyyppejä siinä esitellään mitä meiltä Suomesta löytyy. Lähinnä tuo Ameriikan mantereen kalusto ja sen eroavaisuus Eurooppalaisesta kiehtoo. Ilmeisesti se edullinen polttoaine meren takana mahdollistaa vielä sen että esim laitteiden ilmanvastuskerroin on luokkaa Turun tuomiokirkko. Jenkkirekkojen ergonomiassa voisi olla myös hieman parannettavaa. Ja onhan se metka nähdä välillä telkkarissa muitakin kuin Yhdysvaltalaisia Amerikan mantereelta. Ja kuulla heidän puhetta vaikka samaa kieltä puhuvatkin. - Täällä..
Kehut kun rikot lakia? T. Tavaraliikenteen KAUKOkuljetuksien ammattilainen
- tessinlukija
Täällä.. kirjoitti:
Kehut kun rikot lakia? T. Tavaraliikenteen KAUKOkuljetuksien ammattilainen
Millä perusteella 90h/2vk on laiton? Milloin tuo 90h/2vk on muutettu muuksi? Eihän sitä säännöllisesi voi ajaa, mutta kahden viikon jaksossa käsittääkseni voi olla 90h, jos seuraavalla viikolla on sitten vähemmän, kuten mm. rahtarit.fi esimerkin mukaan: 34h 56h 34h 56h, eli kahden perättäisen viikon summa se 90h.
TESsissä lukee kyllä näin:
"2-viikkojaksossa säännöllinen työaika on 80 tuntia."
Mutta esim. Rahtareiden sivuilla on mainittu edelleen:
"4. VIIKOTTAISET ENIMMÄISAJOAJAT
Ajoaika on viikossa enintään 56 tuntia. Kahden peräkkäisen viikon aikana ajoaika voi olla kuitenkin
enintään 90 tuntia." - Rautakuskia
tessinlukija kirjoitti:
Millä perusteella 90h/2vk on laiton? Milloin tuo 90h/2vk on muutettu muuksi? Eihän sitä säännöllisesi voi ajaa, mutta kahden viikon jaksossa käsittääkseni voi olla 90h, jos seuraavalla viikolla on sitten vähemmän, kuten mm. rahtarit.fi esimerkin mukaan: 34h 56h 34h 56h, eli kahden perättäisen viikon summa se 90h.
TESsissä lukee kyllä näin:
"2-viikkojaksossa säännöllinen työaika on 80 tuntia."
Mutta esim. Rahtareiden sivuilla on mainittu edelleen:
"4. VIIKOTTAISET ENIMMÄISAJOAJAT
Ajoaika on viikossa enintään 56 tuntia. Kahden peräkkäisen viikon aikana ajoaika voi olla kuitenkin
enintään 90 tuntia."Ajaa 65h viikossa?
- mielenkiinnolla´´
Samanlaisia ihmistyyppejä löytyy myös meiltä, laidasta laitaan.
Se mikä sarjassa kiinnostaa, on se että vaikka ollaan samoilla leveysasteilla, toimintatavat ja kalusto poikkeaa toisistaan aika paljon. Ilmeisesti menovesi on siellä vielä tarpeeksi edullista kun kaluston ilmanvastuskerroin on luokkaa Turun tuomiokirkko. Myös amerikkalaisvalmisteisten auton hytin ergonomia poikkeaa eurooppalaisesta melko paljon.
Ja mukava välillä kuulla telkkarista muutakin kuin britti- tai jenkkienglantia, silloin harvoin kun sitä katson.
Omat jakson tunnit pyörii siinä 90h/2vkoa, pidän työstäni ja seuraan mielelläni miten muut sen tekee.- Ruuhkakivi
En oo muilla Eurooppalaisilla ajanut kuin 2007 ja 2009 mallisilla Freightlinerilla (valmistaja Daimler Trucks North America eli Mersu) ja Volvolla...täytyy Euroopassa olla hyvä ergonomia autoissa jos Eurooppalaiset päihittää...siis tulee mieleen että onko niissä malleissa tosiaan eroa vai onko se vain omaa mielikuvitustani?
- Ruuhkakivi
Ruuhkakivi kirjoitti:
En oo muilla Eurooppalaisilla ajanut kuin 2007 ja 2009 mallisilla Freightlinerilla (valmistaja Daimler Trucks North America eli Mersu) ja Volvolla...täytyy Euroopassa olla hyvä ergonomia autoissa jos Eurooppalaiset päihittää...siis tulee mieleen että onko niissä malleissa tosiaan eroa vai onko se vain omaa mielikuvitustani?
1. Daimler Trucks North America: Freightliner ja Western Star.
2. VOLVO: Volvo ja Mack.
3. DAF: Peterbilt ja Kenworth.
Ei amerikkalaisilla ole omaa merkkiä ollenkaan...kaikki valmistus on Eurooppalaisten firmojen hallussa... - Ricky fani
Ruuhkakivi kirjoitti:
1. Daimler Trucks North America: Freightliner ja Western Star.
2. VOLVO: Volvo ja Mack.
3. DAF: Peterbilt ja Kenworth.
Ei amerikkalaisilla ole omaa merkkiä ollenkaan...kaikki valmistus on Eurooppalaisten firmojen hallussa...Moi!Kiva huomata että säkin olet näillä foorumeilla.Olen seurannut teidän touhuja jo jonkin aikaa netistä.Ikävä kun Mark lähti muihin hommiin.Ja uusi taitaa olla ihan pihalla.Laita takaisin Haitille ja katso joku osaava tilalle.
Ai sellaiseksi on mennyt USA:n autoteollisuus.Mutta kyllä pitkänokkainen Kenworth sykähdyttää vanhaakin rahtimiestä vielä.Ja se Ice Roaad Truckers on tosi hyvä.Oliko se Kouvolan mies siellä ajamassa.Juuso oli nimi? Kova jätkä olet vetämään maileja.Hyvää matkaa Floridaan! - oletko miettinyt?
Ruuhkakivi kirjoitti:
1. Daimler Trucks North America: Freightliner ja Western Star.
2. VOLVO: Volvo ja Mack.
3. DAF: Peterbilt ja Kenworth.
Ei amerikkalaisilla ole omaa merkkiä ollenkaan...kaikki valmistus on Eurooppalaisten firmojen hallussa...Sulla on kyydissä täysin kokematon uusi kuljettaja. Et ole itsekään vielä kovin montaa vuotta ajanut. Olisiko aika katsoa peiliin?
Sen sijaan että etsit Fiton ajamisesta jatkuvasti vikoja niin mitäs jos toimisit niin kuin vanhemman kollegan tuossa tilanteessa kuuluukin, eli opastaisit ja kannustaisit. Vai onko jo niin pahasti kusta noussu päähän ettet pysty enää neuvomaan kun olet itse niin tosi kokenut?? Solvaat kaveria avoimesti netissä, mites on, tietääkö tuo Fito mitä siitä kirjoittelet? Pitäskö sille kertoa kuinka reilun kaverin kyytiin on päässyt? - nooooooh
oletko miettinyt? kirjoitti:
Sulla on kyydissä täysin kokematon uusi kuljettaja. Et ole itsekään vielä kovin montaa vuotta ajanut. Olisiko aika katsoa peiliin?
Sen sijaan että etsit Fiton ajamisesta jatkuvasti vikoja niin mitäs jos toimisit niin kuin vanhemman kollegan tuossa tilanteessa kuuluukin, eli opastaisit ja kannustaisit. Vai onko jo niin pahasti kusta noussu päähän ettet pysty enää neuvomaan kun olet itse niin tosi kokenut?? Solvaat kaveria avoimesti netissä, mites on, tietääkö tuo Fito mitä siitä kirjoittelet? Pitäskö sille kertoa kuinka reilun kaverin kyytiin on päässyt?Kyllä kaverista aika nopeasti näkee, onko siitä kuskiksi vai ei ole. Vaikka joku alussa tekee virheitä ja on hidas tumpelo, sen vaan tietää, onko se kehityskelpoinen vai ei. Väitän että 9 tapauksessa kymmenestä.
Mutta opettaa pitää, selvä se. - valmistusmaa
Ruuhkakivi kirjoitti:
En oo muilla Eurooppalaisilla ajanut kuin 2007 ja 2009 mallisilla Freightlinerilla (valmistaja Daimler Trucks North America eli Mersu) ja Volvolla...täytyy Euroopassa olla hyvä ergonomia autoissa jos Eurooppalaiset päihittää...siis tulee mieleen että onko niissä malleissa tosiaan eroa vai onko se vain omaa mielikuvitustani?
mikä tahansa, kalusto poikkeaa täällä meillä käytetystä melko paljon. En sano että välttämättä huonompaan mutta aikalailla erilaiselta tuo kajuutta näyttää verrattuna siihen mitä täällä Suomessa pyörii.
Kerros muuten kun siellä Ameriikan mantereella pyörit, tässä Rekkakuskit jäällä- sarjan ekassa jaksossa kaveri loikkasi kesken turneen hytin puolelle hakemaan kahvia. Suomentaja oli kääntänyt tämän "cruise controlin" automaattiohjaukseksi. Olenko aivan väärässä kun väitän että kyseessä oli vain vakionopeussäädin, kyllähän ehjä auto tasaisella alustalla kuitenkin suoraan menee vaikkei ratista pidä kiinni?
Ps. Ajan vapaalla ollessani Toyotalla, joka on kasattu Ranskassa. Kuitenkin miellän tämän auton Japanialaiseksi. Ei kai sellaista yhden valtakunnan automerkkiä enää olekaan. - Ruuhkakivi
oletko miettinyt? kirjoitti:
Sulla on kyydissä täysin kokematon uusi kuljettaja. Et ole itsekään vielä kovin montaa vuotta ajanut. Olisiko aika katsoa peiliin?
Sen sijaan että etsit Fiton ajamisesta jatkuvasti vikoja niin mitäs jos toimisit niin kuin vanhemman kollegan tuossa tilanteessa kuuluukin, eli opastaisit ja kannustaisit. Vai onko jo niin pahasti kusta noussu päähän ettet pysty enää neuvomaan kun olet itse niin tosi kokenut?? Solvaat kaveria avoimesti netissä, mites on, tietääkö tuo Fito mitä siitä kirjoittelet? Pitäskö sille kertoa kuinka reilun kaverin kyytiin on päässyt?todella tietää missä mennään ja mikä on miehen taso, niin ota yhteys...yhteystiedot sivuilla usvaaputkeen.com.
Omasta mielestäni en ole kertonut kuin tosiasioita...ja niistäkin vain jäävuoren huipun...tarkoitus ei ole mollata.
Mutta kun mies ilmoittautuu hommiin hyvänä kuljettajana...ja toisaalta saan omilla sivuillani kirjoittaa mitä mieleen tulee...tosin olen koettanut pitäytyä tosiasioissa. - EmakkoPoika
Ruuhkakivi kirjoitti:
todella tietää missä mennään ja mikä on miehen taso, niin ota yhteys...yhteystiedot sivuilla usvaaputkeen.com.
Omasta mielestäni en ole kertonut kuin tosiasioita...ja niistäkin vain jäävuoren huipun...tarkoitus ei ole mollata.
Mutta kun mies ilmoittautuu hommiin hyvänä kuljettajana...ja toisaalta saan omilla sivuillani kirjoittaa mitä mieleen tulee...tosin olen koettanut pitäytyä tosiasioissa.Kehittymättömän pojun ekosivut, joissa äidinrakkauden puute huutaa riveiltä
- Yhteystiedot
Ruuhkakivi kirjoitti:
todella tietää missä mennään ja mikä on miehen taso, niin ota yhteys...yhteystiedot sivuilla usvaaputkeen.com.
Omasta mielestäni en ole kertonut kuin tosiasioita...ja niistäkin vain jäävuoren huipun...tarkoitus ei ole mollata.
Mutta kun mies ilmoittautuu hommiin hyvänä kuljettajana...ja toisaalta saan omilla sivuillani kirjoittaa mitä mieleen tulee...tosin olen koettanut pitäytyä tosiasioissa."reiluna kaverina" Ruuhkakivi varmaan antaa tänne ton Fiton yhteystiedot niin voidaan kertoa sille mitä tämä Ruuhkakivi kirjoittaa siitä ikiomilla sivuillaan. Fito on sen näkönen jannu että tollanen läskitynnyri ruuhkakivi saa aika pahasti turpaansa kun Fito suuttuu..
- Ruuhkakivi
Yhteystiedot kirjoitti:
"reiluna kaverina" Ruuhkakivi varmaan antaa tänne ton Fiton yhteystiedot niin voidaan kertoa sille mitä tämä Ruuhkakivi kirjoittaa siitä ikiomilla sivuillaan. Fito on sen näkönen jannu että tollanen läskitynnyri ruuhkakivi saa aika pahasti turpaansa kun Fito suuttuu..
minne Fiton yhteystiedot voi laittaa...niin panen tulemaan...enklanti hoono...creole kelpaa...
- Ruuhkakivi
EmakkoPoika kirjoitti:
Kehittymättömän pojun ekosivut, joissa äidinrakkauden puute huutaa riveiltä
"ekosivut" - on varmaan uutta nykysuomea kun en ollenkaan "jymmärrä" mitä kirjoittaja mahtaa em. sanalla tarkoittaa...
Sen siitä saa kun on pois Suomesta 25 vuotta...uusia sanoja tulee...
- FTVC3T4532
IDIOOTTEJA!
- Ruuhkakivi
3 miljoonaa rekkaa tien päällä ja kukaan ei tiedä minne menee...ja kusta tulee...
- Salkkarifani..
Ihan kakkaa! Lisää salkkariuusintoja ja bumtsibumia, ottaa päähän tommoset likaiset äijät yäk!
- jäätien kuningas..
kivaa ajaa isova autova,mielellään b-junaa.ja päästellä kunnon pieruja ajajessa,tosi upeeta ajaa isova rahtiautova,ajattelin ensi talvena lähtiä jenkkeihin ajamaan jäätielle,onko muita vapaaehtoisia lähtemään tienaan kunnon tili???
- tosiaankin
mielestään TOSImiehet tekevät SUURTA rahaa, leikkiautoillaan. Ja yrittävät pysyä tiekarhun karhentamalla jäätiellä 30km/h vauhdissa, mutta eivät pysy.
Kertakaikkiaan onnettomia kuskeja, joista ei yksikään pystyisi ajamaan päivääkään suomalaisen puutavara-auton perässä. Kuormat hurjia 7 tonnin lasteja, jotka ukko kuin ukko vie vaikka traktorilla.
Autot linja-auton mittaisia, jeesuksen aikaisia romuja, joilla ei ole tehnyt uutenakaan mitään. Ovia yritetään tilkitä ilmastointiteipillä, ja silti niissä ei pysy edes pirtupullo sulana.
Se ensimäinen 70km tietä, joka on heidän mielestään maailman vaarallisin tienpätkä, on kunnoltaan parempi ja leveämpi kuin esim. nelostie Suomessa . Tosin jos siellä tuollaisia kuskeja on, se varmasti onkin maailman vaarallisin tie.
Vaikka jäällä ei saakkaan ajaa kovaa, eikä suurilla kuormilla (viimejaksossa max. lasti 34 tonnia). Tuohon samaan urakkaan tarvittaisiin muutama kymmenen suomalaista autoa ja kuskia. Sekä jotakin järkeä ajamiseen ja lastien suunnitteluun ja romut on kaivoksilla kolmessa viikossa.
PS. Itse en ole rekkakuski, mutta sen verran olen sivusta seurannut, että kyllä suomalaiset kuskit ovat ammattilaisia näihin klovneihin verrattuna.- Needfood Mac
Otitko huomioon siellä on pakkasta kokoajan yli -35C ?????
Helppo se täällä suomen tropiikissa nollakeleillä huristella.
Toisaalta kuskit vaikutti kyllä turhan huolettomilta tunareilta.
Kuormat kiinni miten sattuu ja muutenkin hajoo vähän väliä mikä milloinkin.
kaiken huippu oli tässä viime jaksossa kun se hipinretaleen näkönen kitaran rämpyttäjä oli otettu mukaan sadan "miehen" joukosta.Vaikutti moniongelmaiselta pössyttelijältä jota ei Suomessa kukaan ottas rengikseen. Mutta sen isäntäkin näky olevan oikea älynjättiläinen paskanjauhaja riistoporvarin perikuva, pystyyn nostettu porsas.
Kyllähän tuota kattelee paremman puutteessa, ihan niinku "Idolsia"......(jos on pakko:),) - Ruuhkakivi
Needfood Mac kirjoitti:
Otitko huomioon siellä on pakkasta kokoajan yli -35C ?????
Helppo se täällä suomen tropiikissa nollakeleillä huristella.
Toisaalta kuskit vaikutti kyllä turhan huolettomilta tunareilta.
Kuormat kiinni miten sattuu ja muutenkin hajoo vähän väliä mikä milloinkin.
kaiken huippu oli tässä viime jaksossa kun se hipinretaleen näkönen kitaran rämpyttäjä oli otettu mukaan sadan "miehen" joukosta.Vaikutti moniongelmaiselta pössyttelijältä jota ei Suomessa kukaan ottas rengikseen. Mutta sen isäntäkin näky olevan oikea älynjättiläinen paskanjauhaja riistoporvarin perikuva, pystyyn nostettu porsas.
Kyllähän tuota kattelee paremman puutteessa, ihan niinku "Idolsia"......(jos on pakko:),)Eiköhän ukot jotka ajavat jäätiellä ole juuri niitä joita ei Interstatelle päästetäkkään? Korttinsa juoneita tai muuten hukanneita...Ja autot sen mukaisia...eli ei normaalitiekuntoisia...Jos joku pystyy parempaan niin on tosi suuri tili tiedossa...ei muuta kuin Kanadaan ajamaan...Sinnehän on joitain suomalaisia kuljettajia mennyt viimeisen vuoden, parin aikana...ehkä tulevat jaksot sitten kertovat miten he homman hoitavat...
- teidän
Ruuhkakivi kirjoitti:
Eiköhän ukot jotka ajavat jäätiellä ole juuri niitä joita ei Interstatelle päästetäkkään? Korttinsa juoneita tai muuten hukanneita...Ja autot sen mukaisia...eli ei normaalitiekuntoisia...Jos joku pystyy parempaan niin on tosi suuri tili tiedossa...ei muuta kuin Kanadaan ajamaan...Sinnehän on joitain suomalaisia kuljettajia mennyt viimeisen vuoden, parin aikana...ehkä tulevat jaksot sitten kertovat miten he homman hoitavat...
Rekkannekin ovat ihan leluja oikeisiin autoihin verrattuna. Pääasia tuntuu olevan se, että tuulilasi on tukittu yli puoleksi jollakin naurettavalla lipalla ja autosta löytyy 14 tuuman pakoputket.
Et saa Suomessa ketään ajamaan tuollaisia linttoja. Suomeen ne ei sovellu ollenkaan, koska tuollaisilla kuuden metrin akseliväleillä ei pysty ajamaan kuin suoraa tietä. Ja täällä niitä ei juurikaan ole. Muutama liikennöitsijä niillä on yrirttänyt täällä ajaa, mutta täälläkin on alalla kilpailua ja tuollaisella kalustolla tiedossa on nälkäkuolema.
Pari-kolme suomalaista ei kerro mitään siitä, kuinka täällä asiat hoidetaan. Tosin ei kerro tuon TV_sarjan pääosanesittäjätkään sitä, kuin homma siellä hoituu.
Käyn säännöllisesti vilkaisemassa sivujasi, varmaan käynyt siitä asti kun ne avasit. Eli tiedän mitä teet. Ja näyttää että teet sen paremmin kuin "alkuasukkaat" teillä päin tekevät. Mutta se ei muuta miksikään sitä, että tuo sarja on lähinnä komediaa... - Johnavski
Ruuhkakivi kirjoitti:
Eiköhän ukot jotka ajavat jäätiellä ole juuri niitä joita ei Interstatelle päästetäkkään? Korttinsa juoneita tai muuten hukanneita...Ja autot sen mukaisia...eli ei normaalitiekuntoisia...Jos joku pystyy parempaan niin on tosi suuri tili tiedossa...ei muuta kuin Kanadaan ajamaan...Sinnehän on joitain suomalaisia kuljettajia mennyt viimeisen vuoden, parin aikana...ehkä tulevat jaksot sitten kertovat miten he homman hoitavat...
Hi Ricky! Jokos "usvaaputkeen"-sivusto on ok? Vajaa kuukausi virustorjunta hälytti troijalaista, enkä viitsinyt pitemälle jatkaa. Muuten toiminut ok...
-John-
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka922999GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770