Helpdesk-työ (eli saako niitä ja mikä on palkkahaitari)

puhelinorja

Olen ollut nyt kohta puoleen puolisentoista vuotta Irlannissa töissä helpparissa (ensimmäinen vuosi ihan perushelpparissa ja viimeiset puoli vuotta UserAdminina). Edessä on muutto Suomeen puolison elämäntilanteen vuoksi.

Minulla ei ole IT-alan koulutusta (kesken olevat opinnot toki joita jatkan kun pääsen takaisin Suomeen). Minulla on AD:sta mikkisoftan serti, mutta muuta ei sit ole.

Onko PK-seudulla paljonkin helpparitöitä ja mistä kannattaisi lähteä kyselemään? Minkälainen palkkataso siellä on?

21

10616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytyy
    • helpdesktöissä

      Työvoimasta on oikeasti pulaa vielä monissa yrityksissä. Työkokemus on paljon tärkeämpi valintakriteeri kuin koulutus, eli sinulla on erittäin hyvät saumat työllistyä. Mitä nopeammin toimit, sitä parempi tässä tilanteessa. Monet yritykset rekrytoivat tosiaan välitysfirmojen kautta. PK-seudulta siirtyy help desk palveluita pätevän työvoiman puutteen vuoksi jatkuvasti muualle.

    • siitä vaan

      Laita avoimia hakemuksia vetämään jo nyt. Sulla on paremmat mahdollisuudet kuin alalle valmistuneilla työllistyä, koska olet työssäoppinut. Menet kirkkaasti ohi monesta suomalaisesta höpöhöpö-tutkinnon suorittaneesta. Ja ulkomaantyökokemus on pelkästään plussaa.

      • ASIAnosainen

        Helpparityöt menee kokoajan Intiaan ja Malesiaan. Tietääkseni Mobiili-Nokiankin HelpDeskiä hoidetaan jostain "Malaysiasta".

        Höpöhöpöä sen verran, ettei kannata kauheita palkkatoiveita täällä Suomessa elätellä. Palkkahaitari alkaa jopa alle kahdestatonnista. 2500€:hen vaaditaan perusliksana jo paljon vastuuta ja osaamista. Ainahan voi pyytää.


      • Penguin
        ASIAnosainen kirjoitti:

        Helpparityöt menee kokoajan Intiaan ja Malesiaan. Tietääkseni Mobiili-Nokiankin HelpDeskiä hoidetaan jostain "Malaysiasta".

        Höpöhöpöä sen verran, ettei kannata kauheita palkkatoiveita täällä Suomessa elätellä. Palkkahaitari alkaa jopa alle kahdestatonnista. 2500€:hen vaaditaan perusliksana jo paljon vastuuta ja osaamista. Ainahan voi pyytää.

        Miten ihmeessä se peruskäyttäjä ymmärtää jos joku aasialainen yrittää jotain selittää, kun eivät aina ymmärrä selvää suomeakaan? Kyllä se pitää suomalaiselle suomalainen olla, vaikka ei oman virman tukihenkilö olisikaan. "Sitten sina menna se menu..."


      • Globalisaation lähetti
        Penguin kirjoitti:

        Miten ihmeessä se peruskäyttäjä ymmärtää jos joku aasialainen yrittää jotain selittää, kun eivät aina ymmärrä selvää suomeakaan? Kyllä se pitää suomalaiselle suomalainen olla, vaikka ei oman virman tukihenkilö olisikaan. "Sitten sina menna se menu..."

        Kai mattimeikäläisille on pakko suomeksi tukea tarjota, mutta yrityksissä oletetaan kyllä ITC-ammattilaisten hallitsevan poikkeuksetta englannin kielen. Firmoissa lähituki ulkoistetaan vauhdilla ja vastaavat työpaikat pysyvät luonnollisesti Suomessa. Mutta kyllä tuokin kehitys tietää noiden vakanssien lukumäärän huomattavaa pienenemistä Suomessa.

        Kaikki se muu helpparihomma, mikä voidaan, viedään esim. Aasiaan. Mutta onhan sitä esim. NSN:lläkin Virossa. Sieltä voidaan vielä heittää murtaen suomeakin, mutta varautukaa nyt hyvänen aika ammattimiehet vaan siihen, että englantia jatkossa väännetään. Kyllä ne asiat niinkin hoituu!


      • Penguin
        Globalisaation lähetti kirjoitti:

        Kai mattimeikäläisille on pakko suomeksi tukea tarjota, mutta yrityksissä oletetaan kyllä ITC-ammattilaisten hallitsevan poikkeuksetta englannin kielen. Firmoissa lähituki ulkoistetaan vauhdilla ja vastaavat työpaikat pysyvät luonnollisesti Suomessa. Mutta kyllä tuokin kehitys tietää noiden vakanssien lukumäärän huomattavaa pienenemistä Suomessa.

        Kaikki se muu helpparihomma, mikä voidaan, viedään esim. Aasiaan. Mutta onhan sitä esim. NSN:lläkin Virossa. Sieltä voidaan vielä heittää murtaen suomeakin, mutta varautukaa nyt hyvänen aika ammattimiehet vaan siihen, että englantia jatkossa väännetään. Kyllä ne asiat niinkin hoituu!

        Englanti nyt sattuu vaan olemaan IT:n standardi. Mutta siellä firman puolella ei kukaan välttämättä sitä, ainakaan IT-versiota, puhu, joten vähintään se tulkki pitää olla.


      • aloittaja
        Penguin kirjoitti:

        Englanti nyt sattuu vaan olemaan IT:n standardi. Mutta siellä firman puolella ei kukaan välttämättä sitä, ainakaan IT-versiota, puhu, joten vähintään se tulkki pitää olla.

        Firmojen sisäinen kieli on tietysti aina englanti, koska vaikka se ykköstaso olisi Suomessa niin serverit ja CTS on taatusti jossain halpatyömaassa. Ja sen vuoksi jo pelkkä puhelujen loggaaminen vaatii suhteellisen sujuvaa englanninkielen taitoa. Minä puhun nyt sujuvasti englantia joten se ei olisi lainkaan ongelma ja pystyn jopa tukemaan englanniksi puhelimessa. Lähinnä mietin sitä, että vaaditaan Suomessa helppareissa sujuvaa ruotsin kielentaitoa, jota minulla ei ole.

        Mutta juu suurin osa asiakkaita haluavat tukensa nimenomaan suomeksi jos puhuvat suomea äidinkielenä. Intialaisten aksentista on vaikea saada selvää vaikka puhuisi englantia kuinka hyvin. Joudun tukemaan virolaisia suomeksi ja se on kyllä aika usein yhtä tuskaa. Vaikka muka osaavat suomea niin on pakko puhua kirjakieltä ja puhuttava hitaasti. Heillä on mahdollista valita tukikieleksi joko englanti ja suomi, ja ne jotka valitsevat suomen niin jos minulla olisi päivän työt menneet pilalle koneongelman vuoksi niin en kyllä asiakkaana jaksaisi virolaiselle puhua hitaasti. Englantia ei kannata edes yrittää, se rajoittuu suurimmalla osalla hyvin triviaaliin perusenglantiin ja troubleshoottaukseen tarvitaan kuitenkin suht tarkkaa tietoa, että mitä tapahtuu kun teet mitäkin. Ei se onnistu peruskouluenglannilla.

        Hyvä tietää, että töitä on kuitenkin olemassa eikä kaikkea ole siirretty Ruotsiin tms. Palkaksi 2 500e kuulostaa varsin suurelta kun Irlannissa maksetaan noin. 1800e/kk ensimmäiseltä vuodelta, noin sata euroa nousee. Toki siis täällä pelataan niillä bonuksilla, että kuten olet tietyn ajan jälkeen vielä töissä niin saat jonkun könttäbonuksen tms.


      • koko helppari :)
        aloittaja kirjoitti:

        Firmojen sisäinen kieli on tietysti aina englanti, koska vaikka se ykköstaso olisi Suomessa niin serverit ja CTS on taatusti jossain halpatyömaassa. Ja sen vuoksi jo pelkkä puhelujen loggaaminen vaatii suhteellisen sujuvaa englanninkielen taitoa. Minä puhun nyt sujuvasti englantia joten se ei olisi lainkaan ongelma ja pystyn jopa tukemaan englanniksi puhelimessa. Lähinnä mietin sitä, että vaaditaan Suomessa helppareissa sujuvaa ruotsin kielentaitoa, jota minulla ei ole.

        Mutta juu suurin osa asiakkaita haluavat tukensa nimenomaan suomeksi jos puhuvat suomea äidinkielenä. Intialaisten aksentista on vaikea saada selvää vaikka puhuisi englantia kuinka hyvin. Joudun tukemaan virolaisia suomeksi ja se on kyllä aika usein yhtä tuskaa. Vaikka muka osaavat suomea niin on pakko puhua kirjakieltä ja puhuttava hitaasti. Heillä on mahdollista valita tukikieleksi joko englanti ja suomi, ja ne jotka valitsevat suomen niin jos minulla olisi päivän työt menneet pilalle koneongelman vuoksi niin en kyllä asiakkaana jaksaisi virolaiselle puhua hitaasti. Englantia ei kannata edes yrittää, se rajoittuu suurimmalla osalla hyvin triviaaliin perusenglantiin ja troubleshoottaukseen tarvitaan kuitenkin suht tarkkaa tietoa, että mitä tapahtuu kun teet mitäkin. Ei se onnistu peruskouluenglannilla.

        Hyvä tietää, että töitä on kuitenkin olemassa eikä kaikkea ole siirretty Ruotsiin tms. Palkaksi 2 500e kuulostaa varsin suurelta kun Irlannissa maksetaan noin. 1800e/kk ensimmäiseltä vuodelta, noin sata euroa nousee. Toki siis täällä pelataan niillä bonuksilla, että kuten olet tietyn ajan jälkeen vielä töissä niin saat jonkun könttäbonuksen tms.

        En usko, että ruotsinkielestä tulee merkittävä este työllistymiselle. Paljon enemmän arvostetaan varmasti työkokemustasi ulkomailta.

        Itsekin meinasin sinne Irlantiin tulla, mutta sitten vetäydyin,kun ei oikein houkuttele.
        Palkkatarjous nyt olisi ~1600e /kk (netto) ja arvata voi että vuokrahinnat jos hipoo 1000 €/kk niin eipä paljo tolla palkalla houkuta. :)

        Sinällään kuulostaa hupsulta, että palvelisin ison suomalaisen yhtiön suomalaisia asiakkaita Irlannista käsin. Aika hulluks on menos tää helppareitten ulkoistus.


      • Tuon repäisit
        koko helppari :) kirjoitti:

        En usko, että ruotsinkielestä tulee merkittävä este työllistymiselle. Paljon enemmän arvostetaan varmasti työkokemustasi ulkomailta.

        Itsekin meinasin sinne Irlantiin tulla, mutta sitten vetäydyin,kun ei oikein houkuttele.
        Palkkatarjous nyt olisi ~1600e /kk (netto) ja arvata voi että vuokrahinnat jos hipoo 1000 €/kk niin eipä paljo tolla palkalla houkuta. :)

        Sinällään kuulostaa hupsulta, että palvelisin ison suomalaisen yhtiön suomalaisia asiakkaita Irlannista käsin. Aika hulluks on menos tää helppareitten ulkoistus.

        ...vuokrahinnat jos hipoo 1000 €/kk....

        Itse olen vuokrafirman kautta tukemassa erästä suurta suomalaista firmaa eräässä suuressa jenkkiläisessä IT-firmassa helpparissa ja palkkani on n. 2300€/brutto puhelin ja ateriaetu.


      • höpöhöpö helpparii :)
        Tuon repäisit kirjoitti:

        ...vuokrahinnat jos hipoo 1000 €/kk....

        Itse olen vuokrafirman kautta tukemassa erästä suurta suomalaista firmaa eräässä suuressa jenkkiläisessä IT-firmassa helpparissa ja palkkani on n. 2300€/brutto puhelin ja ateriaetu.

        Siis sama juttu, vuokrafirman kautta jenkki yhtiössä, jonka palkkaus tasoa 1800€/kk (brutto), verojen jälkeen jäisi ~ 1600 €/kk. Ehkä ovat laskeneet palkkaa.. tiedä häntä, vai maksavatko työsuhteen keston mukaan lisiä. Se täti sano, ettei palkka ole neuvoteltavissa, ja saatat VUODEN jälkeen saada PIKKU korotuksen. Tuohon laskelmaan ei kuulunu se "relocation package", jonka joutuu maksamaan takasin, jos ei pysy sitä ekaa vuotta duunis.

        Kyllä vain, ootko seurannu yhtään vuokrakämppien hintoja? "Solukämppiä" (siis oma huone ja yhteiset tilat talosta) saa alkaen 500 €/kk ja ylöspäin. Jos haluis esim. yksiön tai kaksion tapasta majotusta, niin vuokrahinnat on sit siinä 1000 € pinnassa. Kun täällä Suomessakin on kauheita vuokrahintoja, niin siellä ne nyt on aika älyttömiä. (esim. www.daft.ie)

        Olinhan minä sinne melkein jo tulossa, mutta mieli muuttu. Rekrytoija vaikutti siltä, että muuttaminen toiseen maahan on ihan pikkujuttu että "voitko muuttaa viikon sisällä". Äh, forget it, Suomessaki tienaa paremmi moni duunari.


      • Tuon repäisit
        höpöhöpö helpparii :) kirjoitti:

        Siis sama juttu, vuokrafirman kautta jenkki yhtiössä, jonka palkkaus tasoa 1800€/kk (brutto), verojen jälkeen jäisi ~ 1600 €/kk. Ehkä ovat laskeneet palkkaa.. tiedä häntä, vai maksavatko työsuhteen keston mukaan lisiä. Se täti sano, ettei palkka ole neuvoteltavissa, ja saatat VUODEN jälkeen saada PIKKU korotuksen. Tuohon laskelmaan ei kuulunu se "relocation package", jonka joutuu maksamaan takasin, jos ei pysy sitä ekaa vuotta duunis.

        Kyllä vain, ootko seurannu yhtään vuokrakämppien hintoja? "Solukämppiä" (siis oma huone ja yhteiset tilat talosta) saa alkaen 500 €/kk ja ylöspäin. Jos haluis esim. yksiön tai kaksion tapasta majotusta, niin vuokrahinnat on sit siinä 1000 € pinnassa. Kun täällä Suomessakin on kauheita vuokrahintoja, niin siellä ne nyt on aika älyttömiä. (esim. www.daft.ie)

        Olinhan minä sinne melkein jo tulossa, mutta mieli muuttu. Rekrytoija vaikutti siltä, että muuttaminen toiseen maahan on ihan pikkujuttu että "voitko muuttaa viikon sisällä". Äh, forget it, Suomessaki tienaa paremmi moni duunari.

        Käsitin vähän väärin tuon juttusi näin lauantain kunniaksi, mutta niinhän minä yleensäkin teen ;-)

        Puhuttiin vuokrafirmoista, niin ajatus ei taipunut asuntojen vuokriin.

        Olen siis Suomessa helpparissa vuokrafirman kautta tukemassa suurta suomalaista firmaa suuressa jenkkiläisessä IT-firmassa.


      • aloittaja
        höpöhöpö helpparii :) kirjoitti:

        Siis sama juttu, vuokrafirman kautta jenkki yhtiössä, jonka palkkaus tasoa 1800€/kk (brutto), verojen jälkeen jäisi ~ 1600 €/kk. Ehkä ovat laskeneet palkkaa.. tiedä häntä, vai maksavatko työsuhteen keston mukaan lisiä. Se täti sano, ettei palkka ole neuvoteltavissa, ja saatat VUODEN jälkeen saada PIKKU korotuksen. Tuohon laskelmaan ei kuulunu se "relocation package", jonka joutuu maksamaan takasin, jos ei pysy sitä ekaa vuotta duunis.

        Kyllä vain, ootko seurannu yhtään vuokrakämppien hintoja? "Solukämppiä" (siis oma huone ja yhteiset tilat talosta) saa alkaen 500 €/kk ja ylöspäin. Jos haluis esim. yksiön tai kaksion tapasta majotusta, niin vuokrahinnat on sit siinä 1000 € pinnassa. Kun täällä Suomessakin on kauheita vuokrahintoja, niin siellä ne nyt on aika älyttömiä. (esim. www.daft.ie)

        Olinhan minä sinne melkein jo tulossa, mutta mieli muuttu. Rekrytoija vaikutti siltä, että muuttaminen toiseen maahan on ihan pikkujuttu että "voitko muuttaa viikon sisällä". Äh, forget it, Suomessaki tienaa paremmi moni duunari.

        Joo siis vuokrataso Dublinissa kaksiosta on tosiaan tuo 1000e, yksiö on siitä 800-900e (jos sellaisen löytää niin tajuton tuuri) ja itse maksan 3 makuuhuonetta talosta 1400e/kk (meitä on kaksi maksajaa). Dublinissa ei ole pieniä kaksiota tai yksiöitä edes tarjolla. Plus asunnot on TOSI huonokuntoisia (uudetkin talot vuotaa ja hajoilee sieltä täältä). Ja siis vuokraan tulee sit ne sadat eurot päälle per kuukausi kun vuotavaa kämppää yrittää lämmittää tms.

        Relocation package on juuri se 800e muistaakseni. Kun on tehnyt ekan sopparin loppuun niin saa bonuksen, joka oli minulla 1000e, ja n. 2000e korotus vuosipalkkaan. Ennen bonukset olivat isompia kuin minulla ja luultavasti taantuma leikkaa niitä vielä lisää. Jos tekee iltavuoroa tai out of office hoursia niin silloin saa enemmän palkkaa MUTTA korvaus on paljon huonompi kuin esim. Suomessa olisi ilta/yölisät.

        Irlanti on ihan kiva maa matkailla ja ekat puoli vuotta menee siinä Irlanti-huumassa. Sitten pikku hiljaa ei jaksa enää repiä kelttiromantiikkaa jääkylmästä talosta aamuisin, romanialaisista keräjäläisistä, sekoilevista vuokrafirmatädeistä ja ties mistä. Irlantilaisista itsestään minulla ei ole huonoja kokemuksia eikä itseasiassa firmastakaan jolle työskentelen. Ainoastaan vuokrafirmasta joka maksaa palkan.


      • hullun hommaa...
        aloittaja kirjoitti:

        Joo siis vuokrataso Dublinissa kaksiosta on tosiaan tuo 1000e, yksiö on siitä 800-900e (jos sellaisen löytää niin tajuton tuuri) ja itse maksan 3 makuuhuonetta talosta 1400e/kk (meitä on kaksi maksajaa). Dublinissa ei ole pieniä kaksiota tai yksiöitä edes tarjolla. Plus asunnot on TOSI huonokuntoisia (uudetkin talot vuotaa ja hajoilee sieltä täältä). Ja siis vuokraan tulee sit ne sadat eurot päälle per kuukausi kun vuotavaa kämppää yrittää lämmittää tms.

        Relocation package on juuri se 800e muistaakseni. Kun on tehnyt ekan sopparin loppuun niin saa bonuksen, joka oli minulla 1000e, ja n. 2000e korotus vuosipalkkaan. Ennen bonukset olivat isompia kuin minulla ja luultavasti taantuma leikkaa niitä vielä lisää. Jos tekee iltavuoroa tai out of office hoursia niin silloin saa enemmän palkkaa MUTTA korvaus on paljon huonompi kuin esim. Suomessa olisi ilta/yölisät.

        Irlanti on ihan kiva maa matkailla ja ekat puoli vuotta menee siinä Irlanti-huumassa. Sitten pikku hiljaa ei jaksa enää repiä kelttiromantiikkaa jääkylmästä talosta aamuisin, romanialaisista keräjäläisistä, sekoilevista vuokrafirmatädeistä ja ties mistä. Irlantilaisista itsestään minulla ei ole huonoja kokemuksia eikä itseasiassa firmastakaan jolle työskentelen. Ainoastaan vuokrafirmasta joka maksaa palkan.

        Niin eihän sitä voi odottaa, että se olisi Suomi.

        Olen naureskellut keskusteluille, joissa käy ilmi että miten irlantilaiset ovat niin rentoja, että verokortinkin saamiseen menee useita viikkoja. Kerrassaan ihanaa rentoutta verrattuna takakireisiin suomalaisiin. (sarkastisesti)

        Enpä sitten tiedä miten pitkälle tuo ihastus olis kantanu. Eipä juuri tee mieli olla kasvattamassa johtajien optiopottia. Nekin muutamat (~500/kk) sataset mitkä tollaki ulkostuksella säästää per työntekijä menis mun eläkepottiin Suomessa jne jne.. >


      • aloittaja
        hullun hommaa... kirjoitti:

        Niin eihän sitä voi odottaa, että se olisi Suomi.

        Olen naureskellut keskusteluille, joissa käy ilmi että miten irlantilaiset ovat niin rentoja, että verokortinkin saamiseen menee useita viikkoja. Kerrassaan ihanaa rentoutta verrattuna takakireisiin suomalaisiin. (sarkastisesti)

        Enpä sitten tiedä miten pitkälle tuo ihastus olis kantanu. Eipä juuri tee mieli olla kasvattamassa johtajien optiopottia. Nekin muutamat (~500/kk) sataset mitkä tollaki ulkostuksella säästää per työntekijä menis mun eläkepottiin Suomessa jne jne.. >

        Irlannissa kyllä selviää jos on helkkarin oma-aloitteinen. Minulla ei ole ollut ongelmia viranomaisten kanssa ja verokortin sain todella nopeasti. Irlannin kanssa valtiona ei varsinaisesti mitään ongelmaa ole. Täällä on rakennettu kauhealla vauhdilla ja puolalaiset sun muut itäeurooppalaiset urakoitsijat ovat sitten hirveällä tahdilla rakentaneet uusia taloja. Kun rakennusvalvonta ei ole kovin kummoisella tasolla niin talot on sitä varsin nopeasti kyhätty kasaan. Jos talo rakennetaan 2kuukaudessa betonilaatalle niin eihän siitä nyt kauhean hyvää lopputulosta voi odottaa.

        Suurimmalla osalla se ihastus on kantanut 3-4kk ja sit on lähdetty takaisin Suomeen. Tosin helpdesk-työkää ei ole ihan kauhean helppoa ja oikeastaan erittäin harva on oikeasti hyvä siinä. Kun pitäisi olla teknisesti perustasonkäyttäjää syvemmällä tasolla SEKÄ olla asiakaspalvelija. Yleensä ihmiset on hyviä vain toisessa. Ja ne jotka ei ole hyviä kummassakaan ryhtyvät "laaduntarkkailijoiksi". Sen lisäksi pitäisi olla jonkin asteista älyä tajuta, että se mitä voi tehdä konekoneella ei välttämättä ole paras idea kustomoidussa ympäristössä. Eniten lähinnä vituttaa se, että täällä lusmut pääsevät pesiytymään ja uusivat sopimuksiaan vuodesta toiseen. Helppoahan se on olla jos toiset tekevät työt. Mitään tehokkuuden mittauksia ei ole.


    • Anonyymi

      ei paljoa näillä datanomin papereilla tee kun ei ole työkokemusta :D

      • Anonyymi

        Olet kuitenkin löytänyt yli 10 vuotta vanhan keskustelun kommentillesi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuitenkin löytänyt yli 10 vuotta vanhan keskustelun kommentillesi...

        Vittuako sillä on merkitystä, kuinka vanha joku keskustelu on?! Jos keskustelu on täällä, se on käytettävissä ja kommentoitavissa UUNO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittuako sillä on merkitystä, kuinka vanha joku keskustelu on?! Jos keskustelu on täällä, se on käytettävissä ja kommentoitavissa UUNO

        Kestikö yhtä kauan lukea datanomiksi uliseva amiska


    • Anonyymi

      Kuinka paljon teknistä osaamista helpdesk-työntekijältä vaaditaan? Onko tämä vain henkilö, joka välittää ongelmat eteenpäin osaajille, vai ratkooko hän itsekin ongelmia. Serverin konffaus/virtualisointi, verkkohäiriöiden diagnosoinnit, tietokannan siirrot/korjaukset, batch/powershell-skriptit ym automaatiot kuuluvatko helpdeskerin työnkuvaan?

      • Anonyymi

        helpdeski voi olla porrastettu eri tasoihin. Tiereihin. Jos helpdesk neuvoo osaamatonta loppukäyttäjää, mikä on se yleisin tilanne, niin sellaiseen tarvitaan sovelluksen käyttämisen osaava helpdesk. Mitä kompleksisemmasta jutusta on kysymys, niin aina spesiaalimmasta helpdesk neuvonnasta on kyse. Ei kyse ole silloin enää loppukäyttäjän neuvonnasta vaan järjestelmän bugien fiksaamisesta. Help-desk työntekijän palkka voi siksi vaihdella paljonkin riippuen millä Tier-level tasolla operoidaan. https://www.bmc.com/blogs/support-levels-level-1-level-2-level-3/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe