korpeen, vaikka Rölli Peikon seuraksi.
Äsken lähdin kauppaan ja piti sen takia tiirata peilistä onko hiukset hyvin.
Ja voi voi taas pitää lähteä parturiin kun en itse osaa leikata takaa hiuksia.
Tää ainainen ittensä miettiminen näin kaupunkioloissa on todella ärsyttävää.
Kun asuis metsän keskellä ja eläis kun Rölli olis elämä poikaa tai tyttöä. Naureskelis kaikille jonninjoutaville asioille.
Dipidi di dippi dappi dapada dei jne.
Taidan muuttaa
40
1452
Vastaukset
- muistipakka
kiikelin reviirille, se on jo ominut röllipeikon itelleen.
- Meriläinen
röllin viereltä mullekin paikka löytyy, on meinaan iso metsä se, ja oonpa Röllin tavannutkin joskus, kysyn siltä.
- Tiitelin Tuure
Meriläinen kirjoitti:
röllin viereltä mullekin paikka löytyy, on meinaan iso metsä se, ja oonpa Röllin tavannutkin joskus, kysyn siltä.
se Mörri Möykky kun Sirkatkin soittaa saloilla..
- Meriläinen
Tiitelin Tuure kirjoitti:
se Mörri Möykky kun Sirkatkin soittaa saloilla..
kanssa lähden päiväksi luolaan.
Siellä ei auringonvalo satu silmiin. - varmaankin sitten
Meriläinen kirjoitti:
kanssa lähden päiväksi luolaan.
Siellä ei auringonvalo satu silmiin.siis asuu eli löytyy sisäinen päivänsäde. : )
- Meriläinen
varmaankin sitten kirjoitti:
siis asuu eli löytyy sisäinen päivänsäde. : )
ja eriittäin säteilevä sellainen, työkaveri väitti viime viikolla että olen löytänyt auringon.
Kenties hän olikin oikeassa. - ihanaa kevätaurinkoa
Meriläinen kirjoitti:
ja eriittäin säteilevä sellainen, työkaveri väitti viime viikolla että olen löytänyt auringon.
Kenties hän olikin oikeassa.varsinainen Kultu KImallus, erään Roopeankan silmäterä.
- Meriläinen
ihanaa kevätaurinkoa kirjoitti:
varsinainen Kultu KImallus, erään Roopeankan silmäterä.
lennähdän ja taikasauvallani iloa ja onnea kaikekke kansalle ja etenkin teille taion.
- Pirre*
joskus lähettävä immeisten ilimoille, ja - kammattava tukka, vaikkei tahtois..:)
Olen muuten samaa mieltä kaupunkiympäristön orjuuttavasta vaikutuksesta..- Meriläinen
asunut korvessa ja se oli ihanaa, ja siellä tulee kuntoa hoidettua arkiaskarein.
Puiden pilkkomiset, veden kannot saunaan, ym ym.
Nyt kun olen saanut vakityöpaikan täältä pitää kaks kertaa miettiä mitä tekee, mutta eläkkeellä sitten :) - Pirre*
Meriläinen kirjoitti:
asunut korvessa ja se oli ihanaa, ja siellä tulee kuntoa hoidettua arkiaskarein.
Nyt kun olen saanut vakityöpaikan täältä pitää kaks kertaa miettiä mitä tekee, mutta eläkkeellä sitten :)työkuntosi säilyy, ja pääset mummon mökkiin asumaan, ei se kyllä aina ole herkkua sekä - se umpihanki :)
Meriläinen kirjoitti:
Nyt kun olen saanut vakityöpaikan täältä pitää kaks kertaa miettiä mitä tekee, mutta eläkkeellä sitten :)Vielä muutama vuosi sitten asuimme ahkerasti mökilläni kesät ja talvet. Nyt kun ikää alkaa karttua ei ole enää siihen työmäärään riittävää tarmoa. Korvessa asuminen on kaikkea muuta kuin ihanaa dilipatidippaata.
Ensin kolaat tien tupaan ja saunalle. Lämmöt päälle ja tulet takkaan, saunapuut saunaan. Etsit järvestä sopivan kohdan ja poraat avannon kairalla ja kuljetat veden kelkalla saunamökkiin.
Ei silti kun mökki ja sauna ovat lämpiminä sekä ruoka porisee hellalla niin autuus siellä on asua. Kuitenkin täällä pienellä kirkolla korven laidalla on omat hyvät puolensa asustaa. Korven Sanomat tököttää aamulla ovessa ja tupa on aina lämmin. Siitä ovesta ulos ja lenkkeilemään valmiiksi auratuille kävelyteille.- Meriläinen
korpikirjailija kirjoitti:
Vielä muutama vuosi sitten asuimme ahkerasti mökilläni kesät ja talvet. Nyt kun ikää alkaa karttua ei ole enää siihen työmäärään riittävää tarmoa. Korvessa asuminen on kaikkea muuta kuin ihanaa dilipatidippaata.
Ensin kolaat tien tupaan ja saunalle. Lämmöt päälle ja tulet takkaan, saunapuut saunaan. Etsit järvestä sopivan kohdan ja poraat avannon kairalla ja kuljetat veden kelkalla saunamökkiin.
Ei silti kun mökki ja sauna ovat lämpiminä sekä ruoka porisee hellalla niin autuus siellä on asua. Kuitenkin täällä pienellä kirkolla korven laidalla on omat hyvät puolensa asustaa. Korven Sanomat tököttää aamulla ovessa ja tupa on aina lämmin. Siitä ovesta ulos ja lenkkeilemään valmiiksi auratuille kävelyteille.kokemusta löytyy.
13 vuotta sitten asuin talossa missä oli kannettava vesi eikä muita hienouksia kun sähkö.
Pulsaatori koneella pyykin pesin.
Talvella tuli on ongelmia kun vesi kaivosta kuivui.
Sauna lämmitettiin ja sulatettiin pesuvesi lumesta, mutta pyykit kävin pesemässä naapurissa ja ruoka vesi saatiin sieltä.
Aikaa myöten ja eron ja kaikenlaisten muiden ongelmien kautta pääsin tähän auvoiseen olotilaan, josta jälleen kaipaan korpeen tai saareen tai ...
Mutta tyytyväisenä nytkin tässä konettani näpyttelen.
Vedä ponnarille ja anna sen kasvaa. Mä leikkaan itse hiukseni takaakin, tosin viimeksi leikkasi kuusivuotias lapsenlapseni hiukseni. Ja viis euroa maksoi.
- Meriläinen
niin ohut ja onneton, vaikka kait se olis paras ratkaisu kun jatkuvat käsittelytkin tekee pahaa sille.
Meriläinen kirjoitti:
niin ohut ja onneton, vaikka kait se olis paras ratkaisu kun jatkuvat käsittelytkin tekee pahaa sille.
Osta tuuhentavaa shampoota ja syö B-vit. Olet oikeassa käsittelyt vaan pahentaa tilannetta..
- tuota muut
sinusta miettii?
Itselle kukin on se tärkein, vain.- Meriläinen
mutta itselle kyllä, vaan jos asuu siellä missä muita ei ole, se ei ole niin tärkeää.
Ja toisaalta kyllä varmaan muutkin katsoo mieluummin ihmistä joka vähän itsestään välittää kun sellaista joka itsensä repsahtamaan päästää.
On varmenpi olo toisten edessä.
- HTZA
olen, mökikllä, uskomaton näky.
- Meriläinen
kauan pois palstalta, kerro mitä näet?
- HTZA
Meriläinen kirjoitti:
kauan pois palstalta, kerro mitä näet?
pienet urvut, pakkasen kirjoman lumihangen, Ilveksen jäljet, Jäniksen epätoivoisten hyppyjen sinkomaa lunta, hangen pinnalla. Verisen läikän avantoni lähellä.
Tyhjän Madekatiskan.
Kuumanahöyryävän kroppani haikujen lävitse, kuun hohteen, ajatukseni näkevät kehittyvät Koivunlehdet ja kutevan Hauen, Kevätauringon sulattamat juonteet mökkitiellä.
Kesäauringon lämmittämän meriläistytön, ojentelemassa jäseniään laiturilla.
Ja paljon muutakin..
- HTZA
elää hyttysen toukka.
Se kerää, vanhentuessaan, ympärilleen ruman kuoren tikuista ja muista lastuista, muhkuraisista kivensirpaleitakin.
Komeat, Urostaimenet, syövät niitä mielellään.
Jos se sattuu jäämään syömättä, kuoriutuu siitä kaunis perhonen ja sitä tavoittelevat kaikki.
Sammakotkin.
Siinä sitä on suutelemista.- Meriläinen
kerro mulle minkälaista digikameraa suosittelisit ihmiselle, joka on ennen kuvannut hyvin yksinkertaisella tavallisella kameralla?
Ostettuani tämän tietokoneen on tullut mieleen että olisi mukavaa saada kuvia koneellekin. - HTZA
Meriläinen kirjoitti:
kerro mulle minkälaista digikameraa suosittelisit ihmiselle, joka on ennen kuvannut hyvin yksinkertaisella tavallisella kameralla?
Ostettuani tämän tietokoneen on tullut mieleen että olisi mukavaa saada kuvia koneellekin.niin siitä 20 prossaa pois.
Eli 600-800.
Saattaa tuntua kalliilta, mutta on viisasta.
Ja runoilun saat luvan kestää, itsehän kysyit mitä ajattelen.
Sinuahan minä. - Meriläinen
HTZA kirjoitti:
niin siitä 20 prossaa pois.
Eli 600-800.
Saattaa tuntua kalliilta, mutta on viisasta.
Ja runoilun saat luvan kestää, itsehän kysyit mitä ajattelen.
Sinuahan minä.on rahaa ja kaikki maksaa.
Täytyy kysellä kaupoista, en tiennyt tietokoneistakaan juuri mitään mutta hyvän sain olen tähän tyytyväinen. - Meriläinen
seurannut joissa juuri näitä tikkukasoja jotka liikkuu pitkin ja poikin.
Ja yks erittäin mielenkiintoinen toukka on muurahaisleijona.
Ne elää toukkana vuosia ja niistä kuoriutuu aikaa myöten korentoja
Toukkana eläessään ne syö kaikkia muurahaisia ja muita joita ne saalistaa hiekan alla.
Kun kuoppaan joku onneton eksyy ne tarttuu siihen ja imee tyhjäksi ja heittää kuoret menemään.
Letoaikaa ei näilläkään ole kuin yksi kesä jos sitäkään.
Ihmeellinen on maailma, niin kovin ihmeellinen.
Mutta tämän kaiken sinä varmaan jo tiesitkin. - henrii
varmaan vesiperhon toukkaa.
- HTZA
henrii kirjoitti:
varmaan vesiperhon toukkaa.
kaikki Sudenkorentoa pienemmät ovat hyttysiä.
:)
- PAKKASAKKA
Pakkasakka paiskaa kelkkapuvun , karvalakin , karvakengät ja rukkaset yllensä ulos mennessään . Ei tartte paljon hiuksia miettiä , hyvin pyssyy järjestyksessä!PS.muuta meitin kulmille , tänne mahtuu , takkutukatkin , eipä sitten erotu liiaksi alkuperäis asukeista! MOIPS!
- Meriläinen
Pakkasakka.
Koskaan ei meriläisen elämän tapahtumia voi tietää.
Juuri äsken Saanasta sisareni kanssa puhuttiin.
Kaikki tässä elämässä on mahdollista.
- HTZA
tuleekohan se viesti nyt?
- peruukki -
niin minä oon suunitellu.
Tukka on ainainen riesa, vaikka sitä kuinka föönaa en koskaan oo tyytyväinen, siis peruukki.- Meriläinen
sen sanoit, vielä monelle värille ja kaikkea pituutta niin hyvin menee, aina väri vaatetuksen mukaan ja pituus käytännöllisyyden.
Eli töihin lyhyt ja kun menee treffeille pitkä.
Se oli siinä.
tänne vaan, täällä on mukavaa ja niin rauhallista.
Hommaa kuitenkin se peruukki, joutuu täältäkin maalikylään käymään.
Ellet sitten täysin omavaraiseksi ala. Vaikka mikäs siinä, riittävän iso metsätontti, että puutaa riittää lämmitykseen.
Kaikkea mahdollista syötävää keväällä maahan kasvamaan, muutama kana ja possu. Tuohesta väännät virsut jalkaan.
Joutusit ehkä kyllä tästä palstasta luopumaan, netit kun ei kynttilänvalolla toimi.- Meriläinen
tulee ihan vaikeuksia päättää mihin suuntaan lähteä.
Mutta jos vaikka ajassa taaksepäin....
Ei taitais sekään olla mun juttu, on tässä ajassa paljon hyvää, onneks ajatuksin pääseee ajassa ja paikassa äkkiä muualle.
Vieläkun ottaa ton musiikin avuks niin hetkessä on jo muualla.
Kun tosi asia on ettei itseään pakoon pääse mihinkään.
Mutta kiitos kutsusta on mukavaa huomata että on monta paikkaa mihin on tervetullut.
- viivi-amaldiina
kaksi kertaa jos mielenne maalle korpeen asumaan.
Ikää tulee lisää, joku kaunis päivä ei jakseta kaikkea tehdä itse. Kuka auttaa.
Päädyimme itse luopumaan maalla asumisesta, oli iso tontti, paljon huoneita suurilta osin lämmitys puulla (uunit ja puuhella). Lumityöt, puutarhatyöt, kasvimaat, ym, ym,. Kun olimme työssä sinne oli kiva mennä olihan se kuin asuisimme mökillä, mutta kun jäin eläkkeelle, oli ystävät kaukana, kaupat kaukana, oltiin kaikesta kaukana. Nyt on kaikki likellä, ja olemme vapaita matkusteluun tai ihan mitä mieleen juolahtaa. Omakotitalossa olet aina kiinni jos ajattelet lähteä jonnekkin talvella, kuin kesälläkin.- ent.tehtaantyttö
on hissi. Tuuletusparveke joka kerroksessa samalla omalla tasanteella, ei huolta, kuka pitää huolta talosta. Ei puutarhatöitä. Ei lumitöitä. Pyykkitupa jossa, voi pestä, ja kuivata vaatteensa täysin kuivaksi. Avain maksaa 45 e. Mattopesula jossa voi isoilla koneilla pestä mattonsa tai käsin jos haluaa. Saunavuoron voi ottaa tai olla ottamatta..pihatyöt tekee oma huoltomies..joka tarvittaessa tulee paikalle...Reissuun voit lähteä huoletta, ulko-oven saa aina tarvittaessa takalukkoon...autopaikan saa sähkötolpalla...Asunnoissa vielä nykyisin kun automaattisulakkeet, ja sähkö tulee jos, vaan muistat maksaa sähkölaskun. Huolentonta asumista...
t.friidu - viivi-amaldiina
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
on hissi. Tuuletusparveke joka kerroksessa samalla omalla tasanteella, ei huolta, kuka pitää huolta talosta. Ei puutarhatöitä. Ei lumitöitä. Pyykkitupa jossa, voi pestä, ja kuivata vaatteensa täysin kuivaksi. Avain maksaa 45 e. Mattopesula jossa voi isoilla koneilla pestä mattonsa tai käsin jos haluaa. Saunavuoron voi ottaa tai olla ottamatta..pihatyöt tekee oma huoltomies..joka tarvittaessa tulee paikalle...Reissuun voit lähteä huoletta, ulko-oven saa aina tarvittaessa takalukkoon...autopaikan saa sähkötolpalla...Asunnoissa vielä nykyisin kun automaattisulakkeet, ja sähkö tulee jos, vaan muistat maksaa sähkölaskun. Huolentonta asumista...
t.friidukyllä olen tyytyväinen valintaamme.
Meillä on omat autotallitkin tässä, ja asunto on alimmassa kerroksessa.
Ei tarvitse leikata ruohoa kesällä ja hoidella kukkapenkkejä, ja sitä paitsi minulla alkoi ottaa henkeen jo se ajoleikkurin päästökin vaikka ei terve ihminen sitä itsessään havainnutkaan. On valmis lämpö, ei tarvihe kantaa puita, ei siis niin mitään, kunhan maksaa yhtiövastikkeensa, veden ja sähkön.
Olemme kuin kaksi lintua omassa 80 neliön tilassa, tää on ihanaa. :)Saunaan pääsee kaksi kertaa viikossa. - Meriläinen
ihan oikeasti nyt hyvä ja halpa asunto.
Tää kaikki muuttoleikki on kait sitä mun levottoman mielen tuotosta.
Mulla aina lapsesta asti on ollut olo etttä uusia asioita, sinne ja tänne.
Mutta nyt se oikeesti on laimentunut, ja kaikki tuntuu olevan vaan tätä ajatusleikkiä.
Musta on tullut ensinnäkin liian laiska enää lähtemään mihinkään.
Ja toisekseen miksi lähtisin, mulla on kaikki täällä ja kohta menen leikkauttamaan hiuksiani.
Jotain se on ittensä eteen tehtävä. - Meriläinen
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
t.friiduEhkä se onkin just se kun on niin huoletonta asumista.
Mäkin vielä asun kesäisin tässä puistojen kaupungissa.
Teillä tosin on se talvipuutarhakin joten ootte vähän edellä meitä.
Pitäiskin sanoa tolle meidän puutarhurille että kotkassa on kaikki mutta talvipuutarha uupuu.
Kotieläintäkään en ole edes ajatellut juuri siksi että pääsen lähtemään ex tempore jos tilanne tulee eteen.
Kasveille vaan vettä niin että viikon pärjäävät naapuri käy heittämässä lisää jos tarve on.
Ja onhan mulla sellainen naapurikin että puolin ja toisin lainailemassa käydään milloin mitäkin.
Saan sen ukkoakin välillä lainaksi, kun tulee jotain mistä en itse selviä :).
Hyvä täällä on olla.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62968
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel113860Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla294850- 59769
- 55683
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k95599Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai46581- 57580
- 23576
- 79564