Wixawin ja Saunalahti ..huijareitako?

huijattu

Aina asioista tarkka vaimoni alkoi ihmetellä puhelinlaskun saatuaan ylimääräisistä palveluviesteistä. Ja kas kummaa siellähän oli Wixawin firman lähettämiä viestejä 9 kappaletta 12.35 euroa yhteensä.Googletin tuon nimen ja huomasin että emme ole ainoita joita huijataan.
Saunalahteen ei ole voinut soittaa koska automaatti ilmoittaa jonon olevan harvinaisen pitkän n.45 min.
En kyllä ihmettele jos onkin,onhan tämä huijaus jatkunut jo pitkään.Ihmettelen kyllä operaattorien vastuuta tällaisessa asiassa, samoin kuin ihmettelen ettei ole mitään tapahtunut asian suhteen vaikka keskustelupalstojen mukaan lukuisia rikosilmoituksiakin on jo tehty ajat sitten.
Huomenna maanantaina menen itse poliisilaitokselle ja teen rikosilmoituksen asiasta.
En aio maksaa näitä viestejä.Minulla on aikaa selvittää tämä juttu riittävän pitkälle.
Olisi mukava tietää kuinka monelle näitä tulee ja on tullut vaikkei kaikkia ole huomattu.

Nassesedän sanoin "olen nyt hyvin, hyvin vihainen".

44

7107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla

Mutta operaattorini on Elisa. Nämä operaattorit ovat kai samassa liemessä, hehän vain välittävät puhelut. Sain yhteysosoitteen, johon voi lähettää reklamaation:

[email protected]

Tosin ei kannata laittaa mitään pankkitilejä, kyllä he voivat sen maksaa postiosoituksenakin. Uskon, että heillä on email-osoitteet ja sitä myöten muutkin tiedot.

Kun menet poliisille, pyydä heitä avaamaan nähtesi netti-ketjut ja siitä sitten arvioimaan rikoksen jäävuoren huipun. Moni ei edes tajua tätä, sillä esim. tv:n kilpailut ovat näitä 17-alkuisia numeroita.

Ilmoita myös kuluttajaviranomaiselle.

• / 2 kk

SAma firma lähetti minullekin tekstiviestejä 30 e edestä ennen kuin huomasin asian....

• tyttö-13.w

Mulle rupes nyt tulee joitain viestei et voit lopetaa tämän laittamalla puhelimen juttuu jotain et stop mut en oo lähettänyt sinne muistaakseni mitään!!! niin voitteko selittää?

• rölli1

hieno homma kirjoitella suomi24 sivulle wixasta jospa katsoisitte tämän suomi24:n alareunasta "visailua" ja jopa kokeilisitte oletteko älykkäämpi kuin joku vitun julkkis niin silleen

• pottuuntunut

Juuri siksi tässä nyt ihmetellään, kun huvin vuoksi piti kurkata ko. testiä. Minulta ei kysytty numeroa, ainoastaan operaattori, joten numero on selvitetty muuta kautta. Ja tiedän, että näitä kivojen kavereiden ystävänpalveluksia on tehty ja niinpä täysin tietämättömät maksavat ajanvietepuheluista. Luulisi operaattoreitakin kiinnostavan ko. touhu. Jäävät pian nuolemaan näppejään, kun kansa ei maksa heidän välittämiään juttuja.

• Petetty

DNA Finland laskuttaa minulta 13 euroa Palveluviestejä. Kysyessäni asiaa DNA:lta selvisi, että kännykkääni tulleet typerät tietokilpailukysymykset olivat muka palveluviestejä joltain wixawiniltä. Viestit tulivat numerosta 17270, mutta tästä numerosta viestien tuloa ei voinut lopettaa. Hupaista kyllä DNA:n laskutusneuvonnan virkailija pystyi lopettamaan viestien tulon heti. En tällä hetkellä muista miten olen voinut joutua tämän huijarifirman koukkuun. Osallistuin kerran johonkin ÄÖ-testiin, jossa kysyttiin kännykkänumero, mutta siinä ei puhuttu mitään jatkuvista tietokilpailuviesteistä.

• niin tiedät

miksi ja mitä pitää tehdä. Löydät kahden vuoden ajalta muitakin petettyjä.

• HELPPO JUTTU
        niin tiedät kirjoitti:

miksi ja mitä pitää tehdä. Löydät kahden vuoden ajalta muitakin petettyjä.

http://wixawin.com/tvc.aspx MENKÄÄ TOHON LAITTAKAA NUMERO JA IRTISANOKAA ITTENNE!

• ohops

Tuo 17270 on saunalahden numero. mulle ei oo tullu paitsi pari viestii. ja viel yks juttu... pitääkö siitä maksaa jos elisa, DNA, sonera tai saunalahti lähettää viestejä koko ajan?? eihän siinä oo järkee. hehän yrittää vaan saada lisäää rahaa

• huijattu

Alaikäisen poikani olivat saaneet huijattua tähän juttuun.

Puhelinlaskut vielä tulematta, eli summaa en tiedä, kun rupesin ihmettelemään sille että mitä kumman viestejä se oikein saa.

Tämä olisi mielestäni ryhmäkanteen paikka.

• siellä vastaus

Sieltä löytyy satoja huijattuja. Kuka uskaltaisi laittaa tämän ryhmäkanteen alulle? Minusta operaattoreiden tulisi olla mukana, sillä he ovat tienneet koko ajan tämän "kusetuksen".

• sieltäkin löytyy neuvoja
        siellä vastaus kirjoitti:

Sieltä löytyy satoja huijattuja. Kuka uskaltaisi laittaa tämän ryhmäkanteen alulle? Minusta operaattoreiden tulisi olla mukana, sillä he ovat tienneet koko ajan tämän "kusetuksen".

Minulla oli kova työ ennenkuin sain peruttua maksulliset viestit.Tämä 173372 palvelu ynnä muut vastaavat, toimivat todella epäeettisellä tavalla.
        Minun kohdallani palveluntuottajan taktiikka oli ilmeisesti tämä; joskus viime syksynä osallistuin äö-testiin. Seuraavassa vaiheessa; muutama kuukausi myöhemmin? alkoi "noita viestejä" minullepäin satelemaan aina kaksi kerrallaan.
        Olin jo (huom!)unohtanut koko testin, enkä osannut siis yhdistää asioita tässä vaiheessa...

Ensiksi asiakas siis kalastellaan "ovelalla syötillä", tässä tapauksessa äö-testi. (Tietenkään sitä pienellä kirjoitettua tekstiä ei tule luettua, jossa mainitaan ohimennen, että sitoudut ottaman vastaan viestejä jne).
        Sitten seuraavaksi pidetään taukoa niin, että asiakas kerkiää unohtaa osallistuneensa johonkin testiin...kunnes ensimmäisiä viestejä aletaan laittaa parittain useita viikossa....laskua alkaakin kertyä mukavasti... useita kymmeniä euroja per asiakas...shokkivaihe. Uhri eli asiakas herää liian myöhään...tässä vaiheessa uhri onkin jo pahasti maitohapoilla.....selvittely asian tiimoilta vie voimia,aikaa ja rahaa( puhelut operaattorille jne.).
        Tästä voi itse kukin laskea paljonko tälläisella pelillä tienataan...
        Olen todella tyrmääntynyt tällaisesta toiminnasta (kauniisti sanottuna..!!!).
        Operaattori antoi tuollaisen valitusosoitteen joka valvoo mm. tällaista toimintaa:
        http://www.mapel.fi/
        Tuo osoite tulee lyhennyksestä:
        Maksullisten palvelujen eettinen lautakunta.

• M.R.
        siellä vastaus kirjoitti:

Ja sama saatanan huijaus jatkuu vieläkin. Mulle tuli just lasku 10 viestistä 37.50€, eli hinta vaan on noussut!!!!! Mulla on 10 vuotta vanha puhelin, jolla ei voi edes ottaa heidän viestejä vastaan ja kuitenkin.....
        Onko jo laitettu jonkinlainen ryhmäkanne WIKSAWIN VASTAAN ??

SOITIN SINNE NUMEROON 09611460 ja siellä ikävän oloinen äijä selitti mulle että " JOS IHMINEN ON TYPERÄ NII " jne. milloin haistatin ja löin luurin kiinni.
        37.50 !!! Aikamoinen summa esim. eläkeläiselle !!!

Tälle pitää ehdottomasti tehdä jotakin !!

• huijattu

Viime kuukauden laskussa oli 12€:n edestä näitä palvelutekstiviestejä, sain peruttua tämän tekstareideiden tulon kun huomasin että nämä kysymystekstarit olivat maksaneet minulle. Luulin että jos niihin ei vastaa niin ei maksa mitään. Olin myös ottanut osaa tähän Äo-testiin. Taitaa olla mun äo:ssani parantamisen varaa kun menin tällaiseen halpaan:(
      Tänään tuli taas Saunalahden lasku ja nyt oli vielä 15€:n edestä näitä palveluviestejä. Enää ei tule onneksi kun sain 30.1. peruttua muttä nämä laskuthan tulee takautuvasti. 27€:n edestä huijattiin minuakin. Onneksi älysin jo viime laskusta ja otin selvää siitä miten sen saa peruttua. Tekstasin STOP siihen Wixan numeroon ja sieltä tuli vahvistus.

• Eti

Älkää hyvät ihmiset maksako näitä Wixawinin viestejä, eihän niitä ole tilattukaan, Wixawin kyllä osaa röyhkeästi rahastaa, lähettää saman viestin kahteen kertaan muutaman sekunnin välein ja lisäksi mainosviestin, sekin kahtena.
        Kyllä se pää tuleee vetäjän käteen Wixawinilläin ja veikkaan että katkera sellainen. Jokohan osa Wixawinin porukoista on painunut Thaimaaseen piilottelemaan pullean rahapussin kanssa

• Äo 119

Olen harmikseni saanut Saunalahdelta laskun joka pitää sisällään 69 euron edestä wixawinin palvelutekstiviestejä, en aio maksaa näitä viesti maksuja, ainoastaan käyttämäni palvelut.Olen tehnyt ilmoituksen kuluttaja lautakuntaan ja maksullisten puhelinpalveluiden eettiseen lautakuntaan, ollut useampaan otteeseen yhteydessä sekä Saunalahteen että Wixawiniin. Sieltä selityksiä kyllä tullut tuutin täydeltä. Seuraava siirtoni on Poliisi.
      Toivon että kaikki jotka ovat saaneet perusteettomia palvelutekstiviestien laskuja ,kääntyisivät kuluttaja asiamiehen ja poliisin puoleen.
      Elellisessä laskussa vahingossa maksoin 17.30 ecua, mutta nyt maksu päätä huimaava. Toiminta on mielestäni rikollista .

• dddddddv

älkää maksako näitä laskuja soittakaa operaattorille ja tehkää valitus(elisalla ainakin tuttu juttu sitten pitää tehdä kirjallinen valitus sähköpostitse wixawinille.. kuluttajaneuvonta neuvoo... mutta tässä wixawinin sähköposti osoite ja puh num. [email protected] puh-09611460

• ämiir
        dddddddv kirjoitti:

älkää maksako näitä laskuja soittakaa operaattorille ja tehkää valitus(elisalla ainakin tuttu juttu sitten pitää tehdä kirjallinen valitus sähköpostitse wixawinille.. kuluttajaneuvonta neuvoo... mutta tässä wixawinin sähköposti osoite ja puh num. [email protected] puh-09611460

ei mitään tu mulle apuaaa

• KaarloM

Samaa kokemusta täälläkin. Varoittamatta oli puheluinlaskussa 15 euroa "viihdepalvelu"-maksuja.
      Itse en olut näistä tietoinen. Kysymyksiä kyllä tuli aina kännykkään, jotka poistin. Koskaan en vastannut niihin.
      Puhelinlaskun yhteydessä ymmärsin vasta tämän taitavan huijauksen. Onneksi myös Kuningaskuluttaja-ohjelma käsitteli asiaa.

Reklamoin asiasta enkä maksa maksuja!
      Lainsäätäjät ovat pahasti jälkijunassa näiden huijaustoimein kanssa. Vähän niin kuin tuon dopingin kanssa. Rikolliset kulkevat aina askeleen edellä !

• eikä tunnu loppuvan

ikävintä että markkinoivat osallistu ipod-kilpailuun ym lapsille suunnatuilla sivustoilla joulun aikoihin jopa tv:ssä.
        Meillä syypäänä on tietenkin taas alaikäinen kikkarapää ja tämän "kaverin" usutuksella ongittu kaikkien mahdollisten täysikäisten nimet puhelinnumerot jopa iskän pinkoodi ja sitten iloisesti käyty osallistumassa kaikkiin mahdollisiin visoihin ja kilpailuihin on ja nytpä onkin monet ipodin hinnat siellä hollannissa sekä dna:lla ja elisalla. Ikävää että nämä operaattorit sanoituvat irti kaikesta vastuusta koska ..mistähän näitä senttejä oikein tuleekaan

• HUIJATTU

Olen joutunut saman rikoksen kohteeksi. Yritys on rekisteröity Hollantiin. Olen ollut yhteydessä kuluttajavirastoon. Sinne on tehty useita ilmoituksia ko. firmasta. Tehkää kaikki muutkin ilmoitus sinne.

Rikos on tapahtunut alla olevan tapahtuman kohdalla:

Numero, 050xxxx, on kytketty palveluun IQ-Quiz. Numero on syötetty
      internetissä olevaan kampanjaamme.

Tämän jälkeen on numeroon lähetetty uniikki pinkoodi, 6843, joka on syötetty
      internetissä sille tarkoitettuun kenttään ja täten aktivoitu palvelu
      2008-12-14 23:28.
      Tämä ei pidä paikkaansa

• infoa

Joku on ottanut selvää tällaisista huijausfirmoista ja kirjoittaa asiasta blogissaan: http://zedcheatscodes.blogspot.com/

"Wixawin sai kuluttajanvirastolta jo varoituksen. Jambaa vastaan on aloitettu maailmanlaajuinen oikeudenkäynti."

t: myös huijauksen uhri

• matkapuhelimen avulla

DNA laittoi laskun jossa oli palveluviestejä. Kyseessä oli Zemco.com joka laittoi viestejä minulle ja jotka välittömästi poistin puhelimestani, mutta joudun kuitenkin itse maksamaan nuo saapuneet viestit??? On aivan käsittämätöntä vaikka ei vastaa viesteihin niin on kilpailussa mukana, jos ei tiedä että pitää itse lopettaa ilmoittamalla ettei halua heiltä yksipuolisia viestejä. Olen tottunut käytäntöön, että jos itse laittaa viestin, myöskin maksaa sen itse, mutta tämä Zemgo.com näyttää omaksuneen tavan jossa viestin vastaanottaja maksaa viestit vaikka en niitä halua enkä vastaa niihin. Käsitykseni mukaan tälläinen yritys toimii huijaustarkoituksessa ja joutaa henkilökuntineen kuuta kiertävälle radalle ilman paluulippua ja eväitä. Olen miettinyt myöskin operaattorin vastuuta kun vaikuttaa ihan kuin he antaisivat itselleen ymmärtää, että ihmiset ovat itse tilanneet nuo viestit tietoisesti. Minä en ainakaan ole tilannut heitä laittamaan itselleni roskapostia. Toivottavasti tälläisten yritysten pitäjät saavat maksaa kalliisti huijauksistaan.

• ohops

älä maksa ja yritä bännnädä tai lähettää virus ;D koko zemco.com sivuu

• ässätäti

Kuinka tämä huijaripuulaaki on voinut toimia jo vuosia (keskustelupalstojen perusteella)? Ei mitään laitaa. Olen maksanut 6 kuukautta laskuja, äsken havahduin. Viestejä on tullut samalla siunaamalla sekunnin sadasosalla kaksikin ja toistakymmentä kuukaudessa!

• ÄO mestari

Tehkää valitukset kuluttajariitalautakuntaan vastapuoleksi Wixawin ja operaattori. Operaattorilta pyytäkää laskujen jäädyttämistä käsittelyn ajaksi, ainakin Saunalahti suostui mutta meni asiakaspalvelupäällikölle asti ennenkuin onnistui. Äsken soittivat Wixawinilta palauttavat rahat. Näin kävi itsellekin.

• Seija K
        ÄO mestari kirjoitti:

Tehkää valitukset kuluttajariitalautakuntaan vastapuoleksi Wixawin ja operaattori. Operaattorilta pyytäkää laskujen jäädyttämistä käsittelyn ajaksi, ainakin Saunalahti suostui mutta meni asiakaspalvelupäällikölle asti ennenkuin onnistui. Äsken soittivat Wixawinilta palauttavat rahat. Näin kävi itsellekin.

Hei! Minulle tuli myös puhelu Wiksawiniltä sen jälkeen kun olin tehnyt ilmoituksen ja peruuttanut jäsenyyden STOP -tekstarilla. Uskaltaako näille antaa tilinumeroaan, kun ne ovat jo huijanneet näillä laskuillakin? Pyysivät myös iban- ja swift -koodit pankkiin. Terveisin Seija

• mipesu

ilmeisesti asialle ei ole ehty mitään...tämä sinun juttu oli jo tammikuussa, nyt huhtikuun loppu ja rupesin miettimään puhelinlaskuja viimekk ja tässä kuussa sama...nehän on ne typerät tekstiviestit joita tulee, en ole niihin vastannut ja makssanut kylläkin nyt n.30e. ompa kiva saada kolmelkympil viestejä=(

• Rambe

Näyttää olevan aika pieniä laskuja teillä. Itse tulin huijatuksi 150 € edestä numeroista 17163, 17212. Selvitän tuota juttua parhaillaan ja lisäksi alaikäisen tyttöni puhelimeen tuli tuolta wixawiniltä viesti ja yritin purkaa sopimusta, niin nainen, jolle soitin puhui jossain ulkona virolaisella korostuksella ja olisi halunnut lapsen henkilötiedot ja tilinumeot, johon en tietenkään suostunut. Poliisilla uhkauksen jälkeen viestit loppuivat kuin seinään. Uskon tämän olevan kansainvälistä järjestäytynyttä rikollisuutta.

• Myös huijattu

Itse jätin palveluviestien osuuden maksamatta, tein reklamaation (tosin tuloksetta), eikä ainakaan vielä ole tullut perintätoimistolta yhteydenottoa. Enpä usko että operaattori lähtee oikeusteitse hakemaan muutamaa euroa tai edes muutamaa kymmnentä. Kiistätte vaan laskun ja sillä selvä.

• thyning69

eli olisiko siis fiksuinta vaan jättää palveluviestien osuus maksamatta. itselläni palveluviestejä paukkunut zemco.comista n130eurolla? ja operaattorina saunalahti? ja asiakaspalveluun turha soittaa täällä joku taisikin mainita että joku nainen vastaa ja kyselee vallan typeriä asioita esm juuri henkilötietoja tms tai puhelinnumeroa.

ilmoitelkaa jos muutkin ovat tehneet niin että palveluviestien osuus jätetty pois laskusta ja ilman seruaamuksia niin se olisi makia koska eipä tässä työttömällä ole varmaa maksaa toisensadan luurilaskuja prkl

• sepe, hki

Miten on, onko nyt myöhemmin tullut seuraamuksia siitä, ettet maksanut palveluviestejä? Olen myös "velkaa" Zemco. com:lle noin 40 euroa ja pitäisi maksaa Elisan/ Kolumbuksen kautta näille huijareille. Operaattori levittelee vain tyytyväisenä käsiään, saa varmasti itsekin osansa rahoista, joita eivät ole ansainneet millään tavalla. Miten kuluttajansuojaviranomaiset ovat reagoineet näihin huijareihin, eikö tätä rosvousta saa muka millään loppumaan? Poliisilla ei ole aikaa hoitaa näitä juttuja ainakaan Helsingissä.

• Älllikällä lyöty
        sepe, hki kirjoitti:

Miten on, onko nyt myöhemmin tullut seuraamuksia siitä, ettet maksanut palveluviestejä? Olen myös "velkaa" Zemco. com:lle noin 40 euroa ja pitäisi maksaa Elisan/ Kolumbuksen kautta näille huijareille. Operaattori levittelee vain tyytyväisenä käsiään, saa varmasti itsekin osansa rahoista, joita eivät ole ansainneet millään tavalla. Miten kuluttajansuojaviranomaiset ovat reagoineet näihin huijareihin, eikö tätä rosvousta saa muka millään loppumaan? Poliisilla ei ole aikaa hoitaa näitä juttuja ainakaan Helsingissä.

Onneksi on tämä netti, hain itsekin heti (Viesti lähetetty 20.7.09 klo 18:41:29) tietoa saatuani zemco.com:lta viestin.
        En oikein aluksi ymmärtänyt mistä on kyse ja mitä pitäisi tehdä. Viesti on kokonaisuudessaan: Tekstaa OK numeroon 17220, saat tuloksesi! (Info 990 800 463 874 93 lopeta, tekstaa stop, kestotilaus, puh.laskun yht. 2 e/sms, max 48euroa/kk zemco.com) Lähettäjä 17220

Eikö tämä ole laitonta! Ei tällaista kaiken järjen mukaan saisi tehdä? Soitin numeroon 990 800 463 874 93 ja siellä oli automaatti päällä jonne sain jotenkuten laitettua peruutuksen eli minulle ei pitäisi tulla enää näitä viestejä mutta joudunko maksamaan vastaanotetusta viestistä? Enhän ole pystynyt itse estämäänkään sitä!?

Olisi hyvä tietää miten voisin menetellä ja mistä tähän "rinkiin" on joutunut? Mitään tällaisia huijauksia en ole valmis maksamaan yksinhuoltajana ja työttömänä. Minulle riittää jo Soneran (ent. Aurian)lankapuhelimen ykkösliittymän huikeat viimeiset kuukausimaksut ja se etten ole senttiäkään saanut maksamastani 4200 Mk:n ykkösliitymästäni irtisanoessani liittymän sehän on euroissa n. 700 euroa ja liki tarpeen minunlaiselleni!

Jos joku sattuu tietämään mitä Soneran (ent.Auria) ykkösliittymän ryhmäkanteelle kuuluu niin kiitän vastauksesta etukäteen!

• huijattu
        Älllikällä lyöty kirjoitti:

Onneksi on tämä netti, hain itsekin heti (Viesti lähetetty 20.7.09 klo 18:41:29) tietoa saatuani zemco.com:lta viestin.
        En oikein aluksi ymmärtänyt mistä on kyse ja mitä pitäisi tehdä. Viesti on kokonaisuudessaan: Tekstaa OK numeroon 17220, saat tuloksesi! (Info 990 800 463 874 93 lopeta, tekstaa stop, kestotilaus, puh.laskun yht. 2 e/sms, max 48euroa/kk zemco.com) Lähettäjä 17220

Eikö tämä ole laitonta! Ei tällaista kaiken järjen mukaan saisi tehdä? Soitin numeroon 990 800 463 874 93 ja siellä oli automaatti päällä jonne sain jotenkuten laitettua peruutuksen eli minulle ei pitäisi tulla enää näitä viestejä mutta joudunko maksamaan vastaanotetusta viestistä? Enhän ole pystynyt itse estämäänkään sitä!?

Olisi hyvä tietää miten voisin menetellä ja mistä tähän "rinkiin" on joutunut? Mitään tällaisia huijauksia en ole valmis maksamaan yksinhuoltajana ja työttömänä. Minulle riittää jo Soneran (ent. Aurian)lankapuhelimen ykkösliittymän huikeat viimeiset kuukausimaksut ja se etten ole senttiäkään saanut maksamastani 4200 Mk:n ykkösliitymästäni irtisanoessani liittymän sehän on euroissa n. 700 euroa ja liki tarpeen minunlaiselleni!

Jos joku sattuu tietämään mitä Soneran (ent.Auria) ykkösliittymän ryhmäkanteelle kuuluu niin kiitän vastauksesta etukäteen!

Minulle makoivat takaisin. Eli riitautin asian kuluttajariitalautakuntaan. tästä meni pari kuukautta niin rahat tulivat. Piti ilmoitella tilinumerot, siis iban ja swift. Ei kannata maksaa, sopii operaattorin kanssa että ei maksa noita ja riitauttaa sitten.

Parasta on se, että rahat tuli kahteen kertaan, arvatkaa maksanko takaisin?

• maksettiin
        huijattu kirjoitti:

Minulle makoivat takaisin. Eli riitautin asian kuluttajariitalautakuntaan. tästä meni pari kuukautta niin rahat tulivat. Piti ilmoitella tilinumerot, siis iban ja swift. Ei kannata maksaa, sopii operaattorin kanssa että ei maksa noita ja riitauttaa sitten.

tänään sain 28,90€, hyvä homma

• ei energiat riitä
        huijattu kirjoitti:

Niinpä, nyt vasta olen herännyt tyttären puhelinmaksujen nousua ihmetellässäni. Ja löysin nämä sivut! ILMEISESTI on liitetty mukaan maksulliseen viestiketjuun jonkun tälläsen nettikilpailun tai testin kautta. Wixawin lupasi hyvittää,mutta Eaztwin ei. Tuli enkun-kielinen teksti ja siinä sälytetään syy ja vastuu alaikäisen huoltajalle, eivät ole velvollisia korvaamaan kuulemma. Kuluttajavirasto taas on sivuillaan eri mieltä.
        Yritämme operaattorin saada myös hoitamaan velvollisuutensa, eli emme maksa huijausmaksuja DNA ja muut operaattorit hoitakoon pois huijarit, ollaan vaan maksamatta. Jos tää Suomi24 sivukin siis sisältää näitä testejä....hmmmm....

• peho

Wixawinin huijaus jatkuu. Minulla oli joulukuun laskutuksessa 23 ekua outoa
      summia. Kun otin yhteyttä Saunalahteen, siellä ei ainakaan tunnustettu
      tietoja tästä huijari porukasta. Kertoivat vielä tänä v 2011 tammikuussa olevan
      tulossa vielä yksi laskutus.
      Luulisi Saunalahden näinkin suuren kirjoittelun jälkeen heräävän !!

• Yrittivät minuakin

Minuaki yritettiin huijata vastaavalla tavalla. Nappasin talteen sivun alaosassa pienellä präntätyn tekstin. Tästä voi olla apua.

Wixawin Funclub -tilauspalvelu: 1,50€ rekisteröintimaksu 8€ viikottainen mobiilisisällön latausmaksu, 4€ per vastaanotettu viesti. Sisältö koostuu viidestä kohteesta – soittoäänet, hauska ääni, taustakuva, pelit ja hauska testi. Funclub-tilaus maksaa sinulle 37,50€ kuukaudessa. Latauksista voidaan veloittaa tiedonsiirtomaksuja. Kun lähetät tekstiviestin numeroon 17270 tai syötät yksilöllisen nelinumeroisen PIN-koodin, liityt Wixawinin kestotilauspalveluun ja myönnät lukeneesi ja ymmärtäneesi palvelun käyttöehdot ja suostut sitoutumaan niihin. Kun osallistut palveluun, saat viikottain mobiilisisältöjä sekä linkin, jonka kautta sinulla on myös mahdollisuus voittaa 700 euron arvoinen pääpalkinto – iPad. Linkki ohjaa sinut mobiilisivustollemme, jossa sinun täytyy vastata viiteen vaativaan kysymykseen. Korkeimmat pisteet saaneet käyttäjät kutsutaan ilmaiselle pudotuspelikierrokselle 3. Elokuuta 2011. Kaikki jatkoon selviytyneet, eli huippupisteet saaneet käyttäjät saavat ilmaisen tekstiviestin, jossa heidät kutsutaan pudotuspelikierrokselle. Se on viimeinen vaihe, jonka voittaja saa iPad-puhelimen. Kilpailu päättyy 31.07.2011 klo 17.00. Pudotuspelikierroksella vain se kilpailija, joka vastaa nopeiten oikein, voittaa pääpalkinnon. Voittajaan otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti ja hänen nimensä julkistetaan www-sivustollamme. Katso lisätietoja osoitteesta www.wixawin.com/fi. Palvelun peruuttaminen: tekstaa STOP numeroon 17270 tai soita meille numeroon 09-611460. Wixawin on TMG:n (P.O box 17348 1001 JH, The Netherlands) omistama palvelu, joka tarjoaa innovatiivista tieto- ja viihdesisältöä kännykkääsi. Yksikään alla luetelluista tuotteista tai jälleenmyyjistä ei liity Wixawiniin, eikä sponsoroi tai tue sitä. Tavaramerkit, palvelumerkit, logot (sisältäen rajoituksetta tuotteiden ja jälleenmyyjien nimet) ovat niiden omistajiensa omaisuutta.

• FinSemi

Pistän paremmaksi.

En ole edes antanut numeroani mihinkään, tai laittanut edes tekstiviestiä. Ja ylläri, ylläri. Suihkusta tullessani puhelimessa oli tekstiviesti numerosta 17270:
      "Vahvista viihde-kestotilaus. Hinta 37.5e/kk.Lopetus:Viesti Stop nroon 17270. Internet: wixawin.com.Vastaa OK jos haluat tilata palvelun.Säilytä tämä viesti"

... Tein tuosta heti ilmoituksen kuluttavirastoon, sekä Ficoraan CERT:lle.

En meinaa millään tavalla reagoida tuohon viestiin, ja jos laskutus alkaa juoksemaan on kyseessä selvä huijaus. Tällöin ei varmasti ole epäselvyyttä asiassa.

Ongelmahan on tuo kun järjestelmien 'logit' varsinkin weppiyhteyksien, ovat vain tekstitiedostoja joita kuka tahansa pääsee muokkaamaan. Tämän takia tuolla wixawin:llä pitäisikin olla jotain muuta tukena kun pelkästään heidän logit.

... Saa nähdä tuleeko vielä isompi haloo tästä.

• *stop*
    • operaattorit

Itse olen töissä eräällä näistä mainituista matkapuhelin operaattorista, ja voin sanoa että nämä palveluviestipalvelut on operaattorista riippumattomia ja niistä ei jää meille mitään käteen. Eli vaikka se meidän laskulla näkyy niin ei se meidän vika ole ja joudutaan kuitenkin maksamaaan kyseiset summat sinne huijarifirmalle. Joten ei se suoranaisesti auta, että jätätte puhelinlaskut maksamatta se vaan johtaa perintätoimiin automaattisesti. Ei nuo laskutusjärjestelmät välitä mistä se saamaton summa koostuu.

Huijauksen kohteeksi joutuneena on tärkeintä tehdä rikosilmoitus ja ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan ja ottaa yhteyttä operaattoriin jotta voidaan laskut jäädyttää siksi aikaa että asia selviää. Nuo on vittumaisia juttuja ja yleensä aina asiakas on kuitenkin tietämättään tilannut palvelun, kun se on naamioitu johonkin toiseen.

Mutta tehkää jokaisesta huijauksesta aina ilmoitusta kuluttajavirastoon ja poliisille, saadaan karsittua tätä skeidaa ja kaikkien elämästä helpompaa.

• Kyllä operaattori saa niistä osansa. Tarkkaa summaa en tiedä, mutta se on vähintään n. 25 senttiä viestiltä. Toiseksi ei kukaan voi tulla lisäämään summia operaattorin laskulle ilman operaattorin suostumusta. Operaattori ei toki jokaista laskuttajaa erikseen hyväksy, mutta hyväksyy sen välitysfirman, joka asioi huijarien kanssa.

Jos operaattori pyrkii laskuttamaan huijareiden puolesta, niin se syyllistyy avunantoon.

• maksaja

Kun avaat 17266 viestin 5 kertaa 4 euroa eli 20e tuleelaskua 1s aikana eli robotti hyokkays. Ei tarvitse kuittausta tai tilausta .

• Lapsihuijattu

Jatkuu yhä, ja ei löydy yhtystietoja maksunsaajalle, muuta kuin nimi: netsmart international ltd. En edes tiedä mikä palvelu kyseessä koska en löydä tietoa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      4322
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      23
      2400
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2205
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1849
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      181
      1614
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      27
      1541
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1293
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      1235
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1202
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      136
      1191
    Aihe