boeing 757

"lamalennot"

On se kummallista ja surkeaa palvelua finnairilta kun matkustajia ympariinsa lennattavat melkein perille koneilla.
Jalleen kanarian lento vain 12 tuntia myohassa kun kone jumissa lumimyrkyn keskella pohjois amerikassa....ahtaasta,haisevasta, vanhasta, alikuntoisesta matkustamosta puhumattakaan...
JIPPII lama finnair!

11

1661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylivoimainen este

      Totta - ja esim. viikon matkalaisilta menee yksi päivä persiilleen. Ja kun kysymyksessä on ylivoimainen este, mitään korvauksia siitä ei ole tiedossa, paitsi mahdolliset ateriakupongit kentälle jo ennenaikaisesti tulleille, kenties muutakin.

      Konetyyppi on pahin mahdollinen, ahdas ja epäkäytännöllinen. Vessoista kauhea tappelu. Finskillä ei mitenkään opasteta sitä, mihin vessaan missäkin päin matkustamoa olevien ihmisten suositellaan menevän. Tämä tehtiin Thomas Cookin lennolla Kanarialle keväällä ja homma pelitti hienosti. Valitettavasti seuraava lento lähiviikkoina on Finskillä, jos ne nyt suostuu lentämään.

      • rupee todella vituttamaan toi jatkuva ruinaus.
        757 ei ole yhtään ahtaampi kuin 747 jota mm. lufthansa käyttää frankfurt-miami välillä.
        onneksi ei kenenkään ole pakko lentää minnekkään.
        menkää airflotilla seuraavaksi niin tiedätte jotain finnairin hyvästä tasosta.


      • seitenviisseiska
        arvo-poika kirjoitti:

        rupee todella vituttamaan toi jatkuva ruinaus.
        757 ei ole yhtään ahtaampi kuin 747 jota mm. lufthansa käyttää frankfurt-miami välillä.
        onneksi ei kenenkään ole pakko lentää minnekkään.
        menkää airflotilla seuraavaksi niin tiedätte jotain finnairin hyvästä tasosta.

        Ihan hyvä leija, osa penkin väleistä lomalennoilla vain turhan ahtaat 190cm rungolle.
        Penkin välit taas riippuu miten lentofirmat ne ovat itse halunneet, esim. 737ssa on ollut hieman väljempää reittilennoilla (muut firmat).


      • mitä tilaa
        seitenviisseiska kirjoitti:

        Ihan hyvä leija, osa penkin väleistä lomalennoilla vain turhan ahtaat 190cm rungolle.
        Penkin välit taas riippuu miten lentofirmat ne ovat itse halunneet, esim. 737ssa on ollut hieman väljempää reittilennoilla (muut firmat).

        Ja Finnairin reittilennoilla turistiluokan penkinvälit ovat 32" ja useassa eurooppalaisessa lentoyhtiössä 31", mutta siltikin Finnair on aina vaan "ahtain".

        Lomalennoilla on aina ahtaampaa, koska matkanjärjestäjät haluavat lennot mahdollisimman edullisesti, eli silloin koneeseen pyritään sijoittamaan mahdollisimman paljon penkkejä. Jos matkanjärjestäjät ja matkustajat olisivat valmiit maksamaan enemmän, niin halutessaan saisivat varmasti tilavampia lomalentojakin.

        Ihan turha verrata lomalentoja ja reittilentoja keskenään, koska kyse on kahdesta eri tuotteesta.


      • on...
        arvo-poika kirjoitti:

        rupee todella vituttamaan toi jatkuva ruinaus.
        757 ei ole yhtään ahtaampi kuin 747 jota mm. lufthansa käyttää frankfurt-miami välillä.
        onneksi ei kenenkään ole pakko lentää minnekkään.
        menkää airflotilla seuraavaksi niin tiedätte jotain finnairin hyvästä tasosta.

        Se riippuu siitä mihin tarkoitukseen maketti on tällätty. Charter-koneet on ahtaita koska lennot ovat halpoja ja niissä matkustavat eivät monesti tiedä paremmasta.

        Jos jollekkin reitille (jossa kilpailua) laittaisi charter-koneen, asiakkaat häipyisivät samantien.

        Airflotissa ei ole muuta vikaa kuin se neuvostoaikainen, huono palvelu.


      • on kamalaa
        seitenviisseiska kirjoitti:

        Ihan hyvä leija, osa penkin väleistä lomalennoilla vain turhan ahtaat 190cm rungolle.
        Penkin välit taas riippuu miten lentofirmat ne ovat itse halunneet, esim. 737ssa on ollut hieman väljempää reittilennoilla (muut firmat).

        Matka on puoli-ilmainen, mutta ego on suuri. Siinä on selvä ristiriita. Ko. konetyyppi on maailmalla kokolailla yleinen reittiliikenteessäkin. Lensi näitten lumien aikana edestakaisin Amerikan mantereen poikki. Kone oli juuri tuo parjattu 757, kiinnitin erityis huomiota juuri penkkiväliin ja kumma kyllä, se oli jokseenkin tarkkaan sama,kuin Lomalentojen koneessa. En ole kovin isokokoinen (kiitos siitä) ja mittasin tuoliväliä siten, että persukset oli omassa selkänojassa kiinni. Polvien ja edessä olevan selkänojan välissä oli silloin juuri ja juuri tila johon nyrkkini mahtui. Kyllä se noissa tilauslentokoneissakin on aika tarkasti saman kokoinen.

        Yleiseti ottaen, jos on noin vaikeaa, niin miksi et pysy kotona, kun raha ei riitä riittävän tilan hankkimiseen.


      • suomi-pax

        niin saatanan tyhmä, että se pitää oikein ohjeistaa, mihin vessaan kannattaa mennä? Tuliko ne siellä Tomppa Cookilla pyyhkimäänkin?

        Toiseksi, jos koneet on ahtaat, niin osta exit-paikka! Eivät vaan mene kaupaksi, kun pitää pari kybää lisää maksaa.

        Kolmanneksi, mikään muu kansa sie seiso sievässä jonomuodostelmassa etelän kentällä, ennenkuin kone Suomesta on edes laskeutunut! Ja Cittarin pussit edelleen (vuonna 2009) kädessä???


      • pakko
        suomi-pax kirjoitti:

        niin saatanan tyhmä, että se pitää oikein ohjeistaa, mihin vessaan kannattaa mennä? Tuliko ne siellä Tomppa Cookilla pyyhkimäänkin?

        Toiseksi, jos koneet on ahtaat, niin osta exit-paikka! Eivät vaan mene kaupaksi, kun pitää pari kybää lisää maksaa.

        Kolmanneksi, mikään muu kansa sie seiso sievässä jonomuodostelmassa etelän kentällä, ennenkuin kone Suomesta on edes laskeutunut! Ja Cittarin pussit edelleen (vuonna 2009) kädessä???

        matkustaa minnekään millään ja toisaalta kaikki saavat matkustaa minne haluavat millä vaan. Oliko kysyttävää?


      • SAS:n lentäjä
        arvo-poika kirjoitti:

        rupee todella vituttamaan toi jatkuva ruinaus.
        757 ei ole yhtään ahtaampi kuin 747 jota mm. lufthansa käyttää frankfurt-miami välillä.
        onneksi ei kenenkään ole pakko lentää minnekkään.
        menkää airflotilla seuraavaksi niin tiedätte jotain finnairin hyvästä tasosta.

        öö, Helsinki Miami on charter-lento eli köyhien turistien lomalento.

        Luftwaffen Frankfurt-Miami on reittilento, ja se kone todellakin on tilavampi. Ja lisää tilaa saa business-luokasta maksamalla. Sitä ei Finskin B757:Ssä tietenkään edes ole.


      • seitenviisseiska
        on kamalaa kirjoitti:

        Matka on puoli-ilmainen, mutta ego on suuri. Siinä on selvä ristiriita. Ko. konetyyppi on maailmalla kokolailla yleinen reittiliikenteessäkin. Lensi näitten lumien aikana edestakaisin Amerikan mantereen poikki. Kone oli juuri tuo parjattu 757, kiinnitin erityis huomiota juuri penkkiväliin ja kumma kyllä, se oli jokseenkin tarkkaan sama,kuin Lomalentojen koneessa. En ole kovin isokokoinen (kiitos siitä) ja mittasin tuoliväliä siten, että persukset oli omassa selkänojassa kiinni. Polvien ja edessä olevan selkänojan välissä oli silloin juuri ja juuri tila johon nyrkkini mahtui. Kyllä se noissa tilauslentokoneissakin on aika tarkasti saman kokoinen.

        Yleiseti ottaen, jos on noin vaikeaa, niin miksi et pysy kotona, kun raha ei riitä riittävän tilan hankkimiseen.

        Itse olen pitkä ja riippuen paikasta ko. mittausmenetelelmällä rakoa jää 0-2cm.
        Siihen edelläolevaan penkkiin tulee joskus hidasälyisiä mitkä yrittää kallistaa selkänojaansa, vaikka niille sanoisi heti, ettei mahdu.


      • Solojewski
        arvo-poika kirjoitti:

        rupee todella vituttamaan toi jatkuva ruinaus.
        757 ei ole yhtään ahtaampi kuin 747 jota mm. lufthansa käyttää frankfurt-miami välillä.
        onneksi ei kenenkään ole pakko lentää minnekkään.
        menkää airflotilla seuraavaksi niin tiedätte jotain finnairin hyvästä tasosta.

        Aasiaan olen lentänyt usemmankin kerran airoflotilla moskovan kautta.
        Aluksi oli koneena ijusinit.
        Nykyään Airoflot lentää aasiaan boeing 777 ja 767 koneilla, iljushinejä saatta joskus olla mutta pääasiassa nykyään boeingin koneita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe