Vain hän

Hän kulkee säveleenä nuoteillani
hän saattaa runoni tunnelmiin

hän sulkee tunteensa kätkien

Yössään

tarttuu hetkeensä taivaltaen
puristaa rintaansa vasten
sydäntään painaen

Laulun kaiho

kuuluu kaikuna kauempaa
tuulen huminan siivillä

kantautuu tyhjään sydämeeni
minua näin koskettamaan

Yön syliin

matkani hiljaa painautuu
hauraaseen lumeen jälkeni jää
huokuu mainen hiljaisuus

mieleni temppelin huoneisiin
pieneen hetkeen hän katsomaan

sitä vartioi yössä
yksi partio vain

- aamussa meitä
näin odottaen.

18

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunis ja herkkä on runosi kaiku
      vain hän, ei koskaan kukaan muu
      alusta loppuun niin ihana haiku
      tämä runo hänen korviinsa kantautuu.

      Näin vastarunollani mielipiteeni lausuin, erittäin kaunis runo, miun makkuuni!

      • Kiitos - vastarunostasi,joka
        kantautui tänne asti
        ja hyvin mielelläni otan
        vastaan.

        Tais olla käskynkkää
        nämä runot
        yhdessä.


      • dolan kirjoitti:

        Kiitos - vastarunostasi,joka
        kantautui tänne asti
        ja hyvin mielelläni otan
        vastaan.

        Tais olla käskynkkää
        nämä runot
        yhdessä.

        Ihanasti sanottu, tuo käskynkkää, no
        käskynkkäähän ne olivat, tai ainakin
        toivottavasti olivat. :)


      • diinaliin1 kirjoitti:

        Ihanasti sanottu, tuo käskynkkää, no
        käskynkkäähän ne olivat, tai ainakin
        toivottavasti olivat. :)

        Tuolta edelliseltä sukupolvelta jäänyt
        mieleeni ja tuo meidän eräänlaiset
        kommenttiraidat saattoivat minut
        tähän tilanteeseen...itse en koskaan
        ole tuota käyttänyt - karkuun ehkä
        juoksisin...


    • Belethiel

      Laakeilla laineilla hiljaa herkästi keinuu tämä runosi, miltei unenomaisena. Erityisesti pidin kohdasta
      "mieleni temppelin huoneisiin
      pieneen hetkeen hän katsomaan" ,
      se piirtää kauniin tunnekuvan mieleeni. Yön kaihoa vartioidaan aamuun asti. Kaunis lukukokemus kiitos Sinulle siitä. En halua edes ryhtyä analysoimaan, joskus on vaan voitava/saatava/osattava nauttia tunnelmasta.

      • Tuo temppeli sana tuli kuin
        luonnostaan korostamaan
        koko tätä pikku tunnelmaa.
        Kuin tuo hetkiseksi katsomaan,
        jolla on myös oma tarkoituksensa
        tässä runossa.

        Kiitos kommentistasi,joka oli
        herkkää luettavaa.


    • kaaru

      miten voimakas on rakkaus
      se parantaa mielen
      saa sanoja lauluihin
      runoihin, tarinaksi elämän

      yön syli saa sen heräämään
      päivällä kuljetamme sitä
      sydämellä kuin salaa
      aarretta, johon ulkopuolisen
      käsi ei yllä

      en tiedä...mun piti vain sanoa
      että hieno runo, mutta sormet
      kirjoitti näin...hymyilee
      ja katsoo ikkunasta
      aamua valkenevaa
      lumen peittämää maisemaa:)

      • Tämä myöhään syntynyt runoni ainekset
        olivat eräiltä kohdin valmiina minussa
        jonkun päivän ja niistä sitten loin
        tälläisen lopputuloksen.

        Anna sormesi kulkea vapaina
        ajatuksiesi voimalla,kyllä
        täällä otetaan vastaan
        mielihyvin.

        Valkeaa näyttää ikkunan ulkopuolella
        oleva maisema ja kauniilta se näyttää
        - vain Aurinko
        puuttuu. Kiitos Sinulle.


    • lindalinda1

      voi olla toisen ihmisen merkitys yksinäisyydessä,
      se on luettavissa tämän runosi sisältä.

      ' hän kulkee säveleenä nuoteillani
      hän saattaa runoni tunnelmiin '

      Kovin haikea on sisältö tässä runossasi,
      mutta kauniita säkeitä kaikki tyystin.

      • Hei linda ja Kiitos.

        Tämä minussa aikansa kyti
        ennenkuin valmiiksi kirjoitin.
        Tuon sanamuotoja vain minä
        pähkäilin kuin järjestystä
        ja jotenkin näin sen päätin.

        Hyvää viikkoa Sinulle.


    • Minanoita

      kävelee pianon
      koskettimilla

      vaikka sydäntä
      puristaa

      korvakuulolla hän
      hakee kauneimpia
      sointuja

      joihin aamun
      on hyvä lumensa
      varistaa..


      Todella kaunis koskettava
      runo Sinulta! Kiitos sanoo lukija =)


      Noits

      • Tämä ei ole soittomiehiä
        mutta voisin koskettimilla
        kävellä mutta voi sitä

        naista,
        joka sitä sävellyksen
        soittoa kuuntelisi

        aihetta lienee
        kirkkoherranvirastoon
        - naisen toimesta -
        jos ei omista määrätynlaista
        luonteen lujuutta itsessään.

        Kiitän hellyydestä.


    • madrunner

      tekstistä taitava sovittaja tekisi hienon biisin.. hienoa

      • Kiitos - ehkä tuota sanamuotoa
        kuin järjestystä voisi juotua
        hiomaan,kun itsekin taistelin
        myöhään niiden kanssa.
        Sanat kuin rytmit ovat hyvin
        tärkeitä biisin teossa ja
        onhan noita joskus tullut
        opeteltua ominpäin.


    • KuunKeiju
      • Kiitos ja vielä kerran
        - Kiitos.
        Hyvä musiikki on niitä
        elämän hedelmiä tunne
        asteikolla mitattuna
        ja toisinaan se kertoo

        -sisällään-enemmän
        kuin mikään muu.

        Vain hiljaa ja
        kuunnellen
        - antaa musiikin
        viedä
        runon sanoin.


    • Mysteriet

      Minäpä taidan omia tämän runon ihan itselleni =)

      Tykkään!!!!

      • Kyllä saat ja kaikki toisetkin
        tämän palstan kivat naiset,
        joita olen tähän saakka
        täällä tuntenut

        ja: Rakkaudelle !
        ...
        ilman miehen imelyyttä,jos siitä
        saan syytöksiä ;
        niin hyvä syy minun
        täältä poistua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe