Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Oliiviöljy vai rypsiöljy?

Olive-

Monesti on kinasteltu että kumpi on parempaa, rypsiöljy vai oliiviöljy. Monet väittävät että rypsiöljy olisi parempaa, mutta miksei sitten kaupoissa myydä kosmetiikkaa jossa on rypsiöljyä kuten rypsiöljyvoidetta, rypsiöljysuihkusaippuaa ym. Mutta oliiviöljypohjaisia ihonhoitotuoteita on vaikka kuinka paljon.

8

3245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joukahainen..

      rypsiöljyssä on tosiaan alphalinoleeni-happoa aika paljon josta keho voi kehittää dha:ta.
      Siten jos syö rypsiä tarpeeksi niin saa välttämättömät rasvahapot toisin kuin oliivi öljystä jossa ei tarpeeksi ALA:a
      tuplasti e-vitamiiniakin löytyy rypsistä.

      En ole varma miksi ei käytetä iho voiteena.
      Itsekään ei ole tullut mieleen että tuohon kävisi.

      Hamppuöljy pohjaisia voiteita näkyy kyllä jossa on paljon tuota alphalinoleeni happoa ja lisäksi huippua gammalinoleeni happoa.
      Olen vuosia ostanut tuota kotimaista hampunsiemen öljyä apteekista ihon hoitoon - sisäisesti ja ulkoisesti käytän.
      Leivän päälle laitan kylmäpuristettua kotimaista rypsiöljyä ja hamppuöljyä.
      Olen oikeen päässyt öljyjen makuun :)
      Iho pysyy niin mukavan kosteana ja hiuksetkin voi paremmin.
      hammpuöljyä voi myös hieman sekoittaa johonkin voiteeseen ja levittää iholle. hyvää tekeepi.

      • Tuo öljyn sekoittaminen voiteeseen ennen käyttöä onkin näppärä keino, täytyy kokeilla kun mun atooppinen ihottuma on taas pahenemaan päin
        (syynä runsas punttisalilla käynti, kotona käytän
        oliiviöljysaippuaa ja se auttaa mulla).

        Tee majoneesia, on vielä maukkaampaa ja onnistuu
        helposti sauvasekoittimella.


      • Hyvä.avokadoöljy

        Onpas sikakallista oliiviöljyä! Melkein 18e pullollinen. Ruokakaupasta noita extra virgin oliiviöljyjä saa muutamalla eurolla. Olen tykästynyt nykyään avocadoöljyyn ja lykin sitä joka paikkaan:) Käytän silmämeikin poistoon, kasvojen iholle ennen kosteusvoiteen levitystä, vartalolle suihkun jälkeen ennen vartalovoiteen, levitystä ja vielä 1 jälkitruokalusikallinen päivässä sisäisesti. Ja ostan ruokakaupasta niin ei tarvitse maksaa mitään luontaistuotekauppa-extraa.

        https://www.foodie.fi/entry/ext-virgin-avokadooljy/9421009030347


      • Hyvä.avokadoöljy

    • mrx-08

      Rypsiöljy härskiintyy helposti, varsinkin jos
      sen emulgoi veteen. Syynä se, että rypsiöljyssä on
      paljon monityydyttämättömiä rasvahappoja.

      Oliiviöljystä tulee hyvin kovaa, vähän vaahtoavaa
      saippuaa, joka sopii monelle ihotyypille. Mä teen
      oliviöljysaippuani itse. Käyn nykyään punttisalilla
      sen verran useasti, että käytännön syistä olen siirtynyt käyttämään suihkusaippuaa eikä mun iho
      voi hyvin enää (atooppista ihottumaa).

    • Amalia

      Kannattaa kokeilla myös kookosöljyä. On edullinen ja hyvin imeytyvä eikä myöskään tahraa.
      Googleta hakusanalla kookosöljy.

      • öljyt

        öljy,neitsyt,sellainen,ja kookos on rasvanakin paras,täysin neutraali rasva.


    • Viljelijä

      Koska meillä ei kasva oliivipuita, julkaisee rypsiöljyntuottajien yhteistyötaho jatkuvasti valtaisia määriä tieoa siitä, miksi meidän pitäisi syödä jotakin muuta kuin makarooninpurijoitten, ranskalaisten hienohelmojen, espanjankikoloitten tai kreikankamakien.
      Turkinsulttaaneista puhumattakaan, syödää oliiviöljyä niin laajalti, että pidä kiinni siitä rypsistä.
      Minä en sitä edes maista, jos sattuisia maistumaan samalle, mille pellolla haisee.

      Oliivi on jumalten lahja ihmiskunnalle, kuten valkosipuli ja soijakin.
      Kaikki kolme voi leimata julkaisemalla kotimaisia tieteellisiä tutkimuksia siitä, miten ne ovat tarpeettomia, koska suomalainen tarvitsee vain ruisleipää sen päälle rypsiöljyä ja viereen kapan kotimaista perunaa (huomaa, että ulkomainen peruna ei sisällä niitä tärkeitä ihmeaineita joita suomalaisessa on).
      Ne kun huuhtelee maidolla alas, on terveys taattu.
      Uskoo ken tahtoo.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe