Diesel ministä

...

Kertokaahan minkälaisia kokemuksia teillä diesel minin omistajilla on, kulutusta, maantieajoominaisuuksia jne. Kiinnostaisi manuaalivaihteisen diesel minin omistajien kertomuksen, jos sitä joku kaunis päivä vaikka omistaisikin...

9

8146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulutustietäjä

      Olen ajanut diesel-Minillä reilun kuukauden. Minulla on tosin automaatti. Kilometrejä on tullut n. 2700 ja ajo ollut sekalaista. Renkaina kitkat. Kulutusmittari näyttää 5,3 L/100km. Ei paha. En säästele kaasua enkä aja pintakaasulla, vaan polkaisen ihan reippaasti esimerkiksi ohituksissa. Auto on mukava ajaa ja kori on napakka. Pääsin kokeilemaan parina päivänä sulalla asfaltilla. Risteyksiin maaseudulla voi päästää huoletta 40-50 km/h eikä auto karkaa mihinkään. Istuma-asento on hyvä ja hallintalaitteet lähellä. Jotkut kytkimet tarvitsevat hiukan totuttelua, mutta kyllä ne oppii. Esimerkiksi vilkkukytkin palaa aina lepoasentoon, vaikka vilkku onkin päällä. Tähän tottuu nopeasti. Nopeusmittari on suurin tietämäni, mutta sijaitsee minimäisesti keskellä. Siitä kaikki mukanamatkustavat näkevät nopeuden ja muun infon, mutta kuski sitä ei juurikaan katsele ajaessaan.
      Kaikenkaikkiaan todella kiva auto ajaa. Dieselin ääni kuuluu kabiiniin kiihdytettäessä, mutta suuremmilla nopeuksilla se häviää (rengasmelun taakse).

      • Samoin

        Mulla kans diesel ja automaatti ja todella tyytyväinen olen ollut. Kolmisen kuukautta ajettu ja uutena hankittu. Ihan em pieniin lukemiin en ole päässyt, mutta kuuden pintaan. Ajo on kuitenkin pelkkää kaupunkiajoa ollut toistaiseksi. Mites edellä kirjoittaneen hehku on käyttäytynyt? Mulla starttaa heti, kerran on vilahtanut hehkun valo kun pakkasta oli -24...


      • nikama5
        Samoin kirjoitti:

        Mulla kans diesel ja automaatti ja todella tyytyväinen olen ollut. Kolmisen kuukautta ajettu ja uutena hankittu. Ihan em pieniin lukemiin en ole päässyt, mutta kuuden pintaan. Ajo on kuitenkin pelkkää kaupunkiajoa ollut toistaiseksi. Mites edellä kirjoittaneen hehku on käyttäytynyt? Mulla starttaa heti, kerran on vilahtanut hehkun valo kun pakkasta oli -24...

        Minulla on lämmin talli, joten hehkua en ole vielä havainnut. Kun käynnistän, niin heti hörätää ja käy kauniisti.
        Minun Mini oli esittelyauto ja sillä oli ajettu 1600 km ennen minua. Ajan kaupunkiajoa ehkä puolet ja maantietä loput. Kyllä osaa pieni auto olla ison auton oloinen maantiellä ja toisaalta pysäköitäessä taas ihan pieni. Olen todella tyytyväinen. Eikä moottorin ääni ole häiritsevä, kun kone on hieman lämmennyt. Talvikelillä luistonesto vilkuttaa, kun polkaisee kaasua. Mini on kuitenkin kevyt ja etupyörät sutivat helposti kiihdytettäessä liukkaalla. Odotan innoissani kesäkelejä.


      • Sivusta seuraaja
        nikama5 kirjoitti:

        Minulla on lämmin talli, joten hehkua en ole vielä havainnut. Kun käynnistän, niin heti hörätää ja käy kauniisti.
        Minun Mini oli esittelyauto ja sillä oli ajettu 1600 km ennen minua. Ajan kaupunkiajoa ehkä puolet ja maantietä loput. Kyllä osaa pieni auto olla ison auton oloinen maantiellä ja toisaalta pysäköitäessä taas ihan pieni. Olen todella tyytyväinen. Eikä moottorin ääni ole häiritsevä, kun kone on hieman lämmennyt. Talvikelillä luistonesto vilkuttaa, kun polkaisee kaasua. Mini on kuitenkin kevyt ja etupyörät sutivat helposti kiihdytettäessä liukkaalla. Odotan innoissani kesäkelejä.

        Onko tuossa Bemarin valmistama moottori vai jonkun muun valmistama?


      • nikama5
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

        Onko tuossa Bemarin valmistama moottori vai jonkun muun valmistama?

        Mini on vm 2008 ja siinä on, kuten kaikissa 2008 dieseleissä, 1,6 litranen 110 hv diesel. Joissakin tiedoissa tehoksi ilmoitetaan 109 hv, mutta sama kone se on kaikissa dieseleissä. Moottorihan on Peugeotin valmistama ja täsmälleen sama kuin Pösö 207:ssä. Moottorinohjausjärjestelmä on BMW:n ja automaattilaatikko tulee kai Getragilta Saksasta. Tietääkö joku varmuudella automaattilaatikon valmistajaa?


      • xdu
        nikama5 kirjoitti:

        Mini on vm 2008 ja siinä on, kuten kaikissa 2008 dieseleissä, 1,6 litranen 110 hv diesel. Joissakin tiedoissa tehoksi ilmoitetaan 109 hv, mutta sama kone se on kaikissa dieseleissä. Moottorihan on Peugeotin valmistama ja täsmälleen sama kuin Pösö 207:ssä. Moottorinohjausjärjestelmä on BMW:n ja automaattilaatikko tulee kai Getragilta Saksasta. Tietääkö joku varmuudella automaattilaatikon valmistajaa?

        on psa valmistamia.samaa konetta löytyy,volvosta pösöstä citikasta mazdasta foordista,eli yleiskone. ainahan psa on osannut hyvät diiselit tehdä.


    • Anonyymi

      Juu mistähän sais uuden minin koneen 1.6d kamalia sivuääniä on

      • Anonyymi

        Ois vähän kiire. Kertokaa jos tiedät mistä sais vaihtokoneen,???
        Kiitos paljon


    • Anonyymi

      Jahans. Paali taitaa kutsua. En tiedä mutta luulen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe