Diesel ministä

...

Kertokaahan minkälaisia kokemuksia teillä diesel minin omistajilla on, kulutusta, maantieajoominaisuuksia jne. Kiinnostaisi manuaalivaihteisen diesel minin omistajien kertomuksen, jos sitä joku kaunis päivä vaikka omistaisikin...

9

10671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulutustietäjä

      Olen ajanut diesel-Minillä reilun kuukauden. Minulla on tosin automaatti. Kilometrejä on tullut n. 2700 ja ajo ollut sekalaista. Renkaina kitkat. Kulutusmittari näyttää 5,3 L/100km. Ei paha. En säästele kaasua enkä aja pintakaasulla, vaan polkaisen ihan reippaasti esimerkiksi ohituksissa. Auto on mukava ajaa ja kori on napakka. Pääsin kokeilemaan parina päivänä sulalla asfaltilla. Risteyksiin maaseudulla voi päästää huoletta 40-50 km/h eikä auto karkaa mihinkään. Istuma-asento on hyvä ja hallintalaitteet lähellä. Jotkut kytkimet tarvitsevat hiukan totuttelua, mutta kyllä ne oppii. Esimerkiksi vilkkukytkin palaa aina lepoasentoon, vaikka vilkku onkin päällä. Tähän tottuu nopeasti. Nopeusmittari on suurin tietämäni, mutta sijaitsee minimäisesti keskellä. Siitä kaikki mukanamatkustavat näkevät nopeuden ja muun infon, mutta kuski sitä ei juurikaan katsele ajaessaan.
      Kaikenkaikkiaan todella kiva auto ajaa. Dieselin ääni kuuluu kabiiniin kiihdytettäessä, mutta suuremmilla nopeuksilla se häviää (rengasmelun taakse).

      • Samoin

        Mulla kans diesel ja automaatti ja todella tyytyväinen olen ollut. Kolmisen kuukautta ajettu ja uutena hankittu. Ihan em pieniin lukemiin en ole päässyt, mutta kuuden pintaan. Ajo on kuitenkin pelkkää kaupunkiajoa ollut toistaiseksi. Mites edellä kirjoittaneen hehku on käyttäytynyt? Mulla starttaa heti, kerran on vilahtanut hehkun valo kun pakkasta oli -24...


      • nikama5
        Samoin kirjoitti:

        Mulla kans diesel ja automaatti ja todella tyytyväinen olen ollut. Kolmisen kuukautta ajettu ja uutena hankittu. Ihan em pieniin lukemiin en ole päässyt, mutta kuuden pintaan. Ajo on kuitenkin pelkkää kaupunkiajoa ollut toistaiseksi. Mites edellä kirjoittaneen hehku on käyttäytynyt? Mulla starttaa heti, kerran on vilahtanut hehkun valo kun pakkasta oli -24...

        Minulla on lämmin talli, joten hehkua en ole vielä havainnut. Kun käynnistän, niin heti hörätää ja käy kauniisti.
        Minun Mini oli esittelyauto ja sillä oli ajettu 1600 km ennen minua. Ajan kaupunkiajoa ehkä puolet ja maantietä loput. Kyllä osaa pieni auto olla ison auton oloinen maantiellä ja toisaalta pysäköitäessä taas ihan pieni. Olen todella tyytyväinen. Eikä moottorin ääni ole häiritsevä, kun kone on hieman lämmennyt. Talvikelillä luistonesto vilkuttaa, kun polkaisee kaasua. Mini on kuitenkin kevyt ja etupyörät sutivat helposti kiihdytettäessä liukkaalla. Odotan innoissani kesäkelejä.


      • Sivusta seuraaja
        nikama5 kirjoitti:

        Minulla on lämmin talli, joten hehkua en ole vielä havainnut. Kun käynnistän, niin heti hörätää ja käy kauniisti.
        Minun Mini oli esittelyauto ja sillä oli ajettu 1600 km ennen minua. Ajan kaupunkiajoa ehkä puolet ja maantietä loput. Kyllä osaa pieni auto olla ison auton oloinen maantiellä ja toisaalta pysäköitäessä taas ihan pieni. Olen todella tyytyväinen. Eikä moottorin ääni ole häiritsevä, kun kone on hieman lämmennyt. Talvikelillä luistonesto vilkuttaa, kun polkaisee kaasua. Mini on kuitenkin kevyt ja etupyörät sutivat helposti kiihdytettäessä liukkaalla. Odotan innoissani kesäkelejä.

        Onko tuossa Bemarin valmistama moottori vai jonkun muun valmistama?


      • nikama5
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

        Onko tuossa Bemarin valmistama moottori vai jonkun muun valmistama?

        Mini on vm 2008 ja siinä on, kuten kaikissa 2008 dieseleissä, 1,6 litranen 110 hv diesel. Joissakin tiedoissa tehoksi ilmoitetaan 109 hv, mutta sama kone se on kaikissa dieseleissä. Moottorihan on Peugeotin valmistama ja täsmälleen sama kuin Pösö 207:ssä. Moottorinohjausjärjestelmä on BMW:n ja automaattilaatikko tulee kai Getragilta Saksasta. Tietääkö joku varmuudella automaattilaatikon valmistajaa?


      • xdu
        nikama5 kirjoitti:

        Mini on vm 2008 ja siinä on, kuten kaikissa 2008 dieseleissä, 1,6 litranen 110 hv diesel. Joissakin tiedoissa tehoksi ilmoitetaan 109 hv, mutta sama kone se on kaikissa dieseleissä. Moottorihan on Peugeotin valmistama ja täsmälleen sama kuin Pösö 207:ssä. Moottorinohjausjärjestelmä on BMW:n ja automaattilaatikko tulee kai Getragilta Saksasta. Tietääkö joku varmuudella automaattilaatikon valmistajaa?

        on psa valmistamia.samaa konetta löytyy,volvosta pösöstä citikasta mazdasta foordista,eli yleiskone. ainahan psa on osannut hyvät diiselit tehdä.


    • Anonyymi

      Juu mistähän sais uuden minin koneen 1.6d kamalia sivuääniä on

      • Anonyymi

        Ois vähän kiire. Kertokaa jos tiedät mistä sais vaihtokoneen,???
        Kiitos paljon


    • Anonyymi

      Jahans. Paali taitaa kutsua. En tiedä mutta luulen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe