Avensis 2009, 1.6 Valvematic

coro1

Onko kukaan päässyt koeajamaan uutta Avensista 1.6 Valvematic koneella? Riittääkö puhti ollenkaan?

21

13972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeileen

sillähän sen huomaa, 5 vaihde päälle 80 kympin vauhdissa ja kaasu pohjaan, jos imuäänet vain lisääntyy niin ei riitä (silloin luokitellaan mopoksi), mutta jos kakistelematta lähtee vetään niin hyvä. Vääntöjä pitää koneessa olla vähintään 200 Nm, se on itsellä aina mielessä kun autoa etsin.

• varmasti

nopeampi kuin BMW 316i.

• TOYOPET

Avensis on myös paljon laadukkaampi ja parempi ajaa. Kävin viikonloppuna katsomassa 3-sarjan pmv:tä (oiskohan ollut 318 E90) ja voi vitsi mikä rimpula. Citroen C4:kin on hienompi auto. Toisaalta BMW onkin finninaamaisten amispoikien suosikkiauto. Mitäpä sillä elämänkokemuksella voisi olettaakaan...

• Roadmään

Viikon ajellut yxkutosella. En ole uskaltanut kauheasti vielä revitellä sisäänajovaiheessa. Sen verran hyvin puhtia on, että vaihteita tulee hypittyä yli kiihdytyksessä. Vaihteisto pelaa kuin unelma ja auto todella hiljainen kovassakin vauhdissa. Hiljaisuus ja vakaa kulku hiukan hämäävät kiihtyvyyden tunnetta. Mulle ainakin riittää tuo 1.6.

• ddjsssj

Maanteitä tahkovalle kaupparatsulle ei paras vaihtoehto mutta kyllä 1.6:lla ehtii. Varsinkin jos ajelee pääasiassa taajamassa, 1.6 on ihan passeli. Suorituskykyä pitää hakea kierroksilla koska vääntö on 1.6:lle tyypillisesti pienenpuoleinen isoon autoon.

• harkinnut...

Pitäisi itsekin käydä kokeilemassa uutta Avea ja nimenomaan 1,6-koneella.
      Käytettyjä 1,8--> bensakoneisia olen tässä katsellut ja huomannut, että 50-80tkm ajetut pari-kolme vuotiaat maksaa helposti liki 20000eur. Tuntuu siltä, että mieluummin uhraa jonkin verran enemmänrahaa ja ostaa ihan uuden ykskutosen, lisäksi päästöt ja kulutus hieman pienempiä.

Pääasiassa ajo kuitenkin taajama voittoista, enkä ole tyypiltäni "urheiluautoilija".

• 1,6:n

vastaa vanhaa 1,8:a.Normaali ajossa et jää jalkoihin.

• harkitseva tollo
        1,6:n kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!

Olen ajellut jonkin verran TA25 sedania 1,6-koneisena ja mielestäni sekin jo liikkui ihan kohtuullisesti, uudessahan on hieman enemmän potkua. Painon noususta en tiedä(muuta kuin omalta kohdalta).

Noissa 1,6:ssa on kulutus/kulkupuoli ihan mukavassa suhteessa. Ainakin Mazda 323:sen 1,8:ssa on 2-litrasen kulutus, mutta kulkuhalut ei paljoa voita 1,6:sia.

• tty
        1,6:n kirjoitti:

Olen aiemmin aina ostanut perusmallin toyotan (2,5-3v)välein,nyt ostin avensiksen 1.8 sol,joka on n.3000e perusmallia kalliinpi.Jos haluaa vakionopeussäätimen autoosa,niin ero pienenee.Käsitykseni on,että kolmen vuoden kuluttua saan 1000e enemmän kuin perusautosta saisi.(häviö siis 2000e).Vetokoukku metalliväri ei nosta arvoa yhtään (n.1500e)

• vähän on
        tty kirjoitti:

Olen aiemmin aina ostanut perusmallin toyotan (2,5-3v)välein,nyt ostin avensiksen 1.8 sol,joka on n.3000e perusmallia kalliinpi.Jos haluaa vakionopeussäätimen autoosa,niin ero pienenee.Käsitykseni on,että kolmen vuoden kuluttua saan 1000e enemmän kuin perusautosta saisi.(häviö siis 2000e).Vetokoukku metalliväri ei nosta arvoa yhtään (n.1500e)

Nautinnoista joutuu maksamaan extraa. Onneksi aina ei tarvtise ajatella pelkällä järjellä, autokaupoissa monesti tunne sanelee paljon.

• kantaan!
        vähän on kirjoitti:

Nautinnoista joutuu maksamaan extraa. Onneksi aina ei tarvtise ajatella pelkällä järjellä, autokaupoissa monesti tunne sanelee paljon.

-autokaupoissa tunne sanelee paljon-

Siksi valintani ei koskaan tule olemaan Toyota!

• vs. järki
        kantaan! kirjoitti:

-autokaupoissa tunne sanelee paljon-

Siksi valintani ei koskaan tule olemaan Toyota!

Niin, sinun kohdalla se auto ei ole sitten järjellä valittu, vaan tunteella... pitäiskö tämä olla jotenkin positiivinen asia?

Minun kohdalla tunteella ei ole merkitystä. Määrittelen autoni kriteerit ihan järjellä ja valitsen sen mukaan. Eikä minua kiinnosta tippaakaan, että mitä muut ajattelevat autostani tai mitä autoja muut ovat ostaneet, olen siis todellinen individualisti. Tämä onkin minua ihmetyttänyt, että jotkut oikeesti miettii, että mitä naapuri ajattelee autosta. Jotkut typrykset perustelevat ostostaan persoonallisena ja massasat erottuvana, mutta heillähän auton valinta ei ole nimenomaan yksilöllinen, vaan perustuu muiden valintoihin.

• teillä...
        vs. järki kirjoitti:

Niin, sinun kohdalla se auto ei ole sitten järjellä valittu, vaan tunteella... pitäiskö tämä olla jotenkin positiivinen asia?

Minun kohdalla tunteella ei ole merkitystä. Määrittelen autoni kriteerit ihan järjellä ja valitsen sen mukaan. Eikä minua kiinnosta tippaakaan, että mitä muut ajattelevat autostani tai mitä autoja muut ovat ostaneet, olen siis todellinen individualisti. Tämä onkin minua ihmetyttänyt, että jotkut oikeesti miettii, että mitä naapuri ajattelee autosta. Jotkut typrykset perustelevat ostostaan persoonallisena ja massasat erottuvana, mutta heillähän auton valinta ei ole nimenomaan yksilöllinen, vaan perustuu muiden valintoihin.

poijaat selitykset!:DDDDD

• tty
        vs. järki kirjoitti:

Väitetäänhän,että ostopäätös on aina tunnepohjanen.Seuraavilla järkisyillä huijasin itseäni tunnepäätökseen.
        Ajan uudella autolla,koska autolla ajetaan myös paljon työmatka-ajoa kelillä kuin kelillä jakm-rahat riittää auton vahtamiseen ennen takuun umpeutumista.(nurkka-ajoon riittäisi hyvin tonnin auto).Vanha ave1.6 ei kuormattuna oikein tahtonut ohituskaista tilanteessa pysyä mukana kun ei aina ole mahdollisuutta ennakoida sekä moottoritienopeudessa turhan korkealla kierrosnopeudella.Uudessa tilanne välitysten suhteen voi olla eri.Varustetasoa perustelin vakionopeussäätimen tarpeella.Toiseksi tärkeimpänä pidin puhelua auton kaiuttimien kautta.Sitten tulisi suksiluukku takapenkin selkänojassa sen jälkeen muu minulle tarpeeton varustelu mm.automaatti-ilmastointia en osaa etukäteen arvostaa kovin.

• malli!

Tilasin koeajamatta ykskutosen. Koeajoin manuaali-1,8-koneisen, vakaa ja hyvä ajaa. Nykyinen Ave on myös 1,6 bensa ja on riittänyt mainiosti. Se on poijjaat niin, että 1,6 liikkuu reippaasti, kun vaan osaa ja uskaltaa käyttää vaihdekeppiä! Sinne ovat jääneet useimmiten jurnuttamaan isot kaksi ja kolmelitraiset preemiumit kun ohituskaistoilla ja motarilla vetelen ohi. Lisäksi aina, siis aina, merkistä riippumatta, perumalli peruskoneella on taloudellisesti ainoa fiksu ostos, sen arvon alenema on kaikkein pienin. Nytkin sain Aveni vaihdettua sikapienellä välirahalla.

• niin...

...oot pelle, ykskutonen reippaasti? HAH!!!!

• oikeinn

seitsemässä vuodessa karvalakki ja 1.8: varustellumpi malli maaksavat saman verran käytettynä,jonnekkin ne rahat vaan katoaa

• Sinun,.

On tilata perusmalli koska rahat ei riitä parempaan.

• 2.4 STW
        Sinun,. kirjoitti:

On tilata perusmalli koska rahat ei riitä parempaan.

Kaikilla se raja on jossakin kohtaa. Useimmat Tojon ostajat (kuten VWn, Fordin jne) ostaa sen pääasiassa järkisyistä perheautoksi. Silloin ei puhuta siitä riittäisikö rahat parempaan vaan kuinka paljon pitää sijoittaa, että saa riittävän auton perheen käyttöön tinkimättä muusta elämisestä.

Meillä perheautojen ostajilla on näes perhe. Minä ainakin käytän ylimääräisen 100e kuussa ennemmin perheen kanssa kuin auton kanssa mutta huvinsa kullakin.

• satsaa autoihin
        2.4 STW kirjoitti:

Kaikilla se raja on jossakin kohtaa. Useimmat Tojon ostajat (kuten VWn, Fordin jne) ostaa sen pääasiassa järkisyistä perheautoksi. Silloin ei puhuta siitä riittäisikö rahat parempaan vaan kuinka paljon pitää sijoittaa, että saa riittävän auton perheen käyttöön tinkimättä muusta elämisestä.

Meillä perheautojen ostajilla on näes perhe. Minä ainakin käytän ylimääräisen 100e kuussa ennemmin perheen kanssa kuin auton kanssa mutta huvinsa kullakin.

Audipojut ne huolettaa kaikki liikenevät euronsa(velkaa paljon) kotteroihinsa, koska heillä ei koskaan voi edes olla omaa perhettä. Kundithan ei onneksi pysty keskenään lisääntymään.

• Morgan Kane

Katsokaapa tämä linkki:

http://auto.fi.msn.com/page.php?page_id=2&news_id=200900622

Siinä kerrotaan, että Avensis sai huonoimman statuksen Ruotsissa, jossa siirryttiin uuteen turvallisuusluokitukseen varkauksien osalta.

Tästä seuraa se, että vakuutusmaksu voi siellä nousta 30% kun taas parhaalla statuksella varustettua auto (renault, audi) vakuutusmaksu putoaa 30%. Aik törkeää, tilaat uuden auton joka on kenen vaan vilppiveikon rullattavissa ja laskun maksetaan me kaikki vakuutusmaksuina.

Alla artikkeli copy/pastettuna ellei joku uskalla painaa linkkiä.

"Kirjoittaja: Clas von Bell
      Toyota Avensis helppo pala rosvoille? (06.03.)

Ruotsin autovakuutusmaailma ottaa käyttöön Englantilaisen turvaluokituksen. Luokituksen avulla arvioidaan, miten helposti auton voi varastaa ja miten helposti siihen voi murtautua. Uusi Toyota Avensis ei täytä vähimmäisvaatimuksia.

Luokituksen on kehittänyt Englantilaisten vakuutusyhtiöitten yhteenliittymä Thatcham. Luokituksesta käytetään nimeä NVSA-normi. Luokituksen avulla tullaan nyt hinnoittelemaan Ruotsin kaskovakuutuksia. Paremman luokituksen saanut auto saa hiukan halvemmat vakuutukset ja huonosti menestynyt auto saa keskiarvoa kalliimman kaskovakuutuksen.

Autojen luokitus määritellään kahdessa vaiheessa. Ensin valmistaja itse luokittelee auton viisitähtisellä asteikolla. Kun auto tulee Ruotsin markkinoille, vakuutusyhtiöitten yhdistys tarkastaa pisteytyksen ja tekee lopullisen luokituksen. Viisi tähteä on paras ja yksi tähti huonoin.

Luokitus tehdään sekä murtoturvallisuuden että varastettavuuden osalta. Lisäksi käyteään kolme kirjanta määrittelemään autojen turvatasoa. D tarkoittaa että auto ei täytä vaatimuksia, A, että se läpäisee vaatimukset ja E että se ylittää vaatimukset. Kirjaimet tulevat englanninkielestä, D = Deficient, A = Acceptable ja E = Exceeds requirements.

Jos auto ruotsissa saa D-merkinnän, voi sen vakuutusmaksu nousta 30 prosenttia. Jos se saa E-merkinnän voi vastaavasti tulla 30 prosentin alennus maksuissa.

Koko Ruotsin lista on oheisen linkin takana. Listasta näkee, että etenkin Toyotalla on työsarkaa uuden Avensiksen kanssa. Toki moni muukin auto on saanut D-merkinnän, mutta ne ovat pääasiassa yksittäisiä malleja.

Kaksi valmistajaa on saanut pelkästään E-luokituksia: Audi ja Renault.

Ruotsin vakuutusyhdistys ei vielä ole saanut tietoja seuraavista merkeistä: BMW, Mercedes, Opel och Suzuki. Ne puuttuvat siis listalta.
      "

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2221
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1836
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1354
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      980
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      945
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      776
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      729
    Aihe