Niinpä niin... kyllähän tuli karvas maku suuhun kun soitto huoltoon yllättikin negatiivisesti... 60 tkm kohta Astran mittarissa ja edessä onkin jakohihnan vaihto... kone on Z18XE, vuosimallia 01. Huoltokirja vaan väittää vaihdon tulevan 90 tkm:n kohdalla, mutta näin ei ole...
Mutta itse kysymykseen, mihis hintaan olette vaihdatuttaneet jakohihnaa uudempiin G-Astroihin? Merkkiliike tarjosi työtä osineen 400 eurolla, käsittääkseni ilman vesipumppua. Siihen vielä päälle perushuolto niin paketin hinnaksi tulee 650 euroa. Kivaa :(.
Astraan uusi jakohihna 60 tkm, hinta?
10
3724
Vastaukset
- Jakohihna
Joo, mulla on 1.6 16 V, mittarissa 52 000. 4 vuoden määräaikaishuollossa kanssa vaihdettiin jakohihna rullineen ja kiristimineen, vesipumppu ym. 50 euron etukuponkien kanssa meni melkein 600 euroon Porissa Palinilla. Nämä merkkihuollot rosvoavat huollosta aivan käsittämättömiä summia, mutta kun täälläpäin ei toista Opel -huoltajaa ole, tietääkseni.
- Tepa
tekee samallalailla kuin minä, että vaihtaa itse. Ei maksa kuin hihnan verran.
Tällä hetkellä on kolme Opelia pihassa ja laskeskelin, että olen viiden vuoden aikana säästänyt n. 5000-6000ekua tekemällä huollot itse.- Uuppeli
Eikös niitä ole tarvinnut vaihtaa?
- HJH
Uuppeli kirjoitti:
Eikös niitä ole tarvinnut vaihtaa?
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa kiristimet ja vesipumppu (Astrassa jakoremmi pyörittää sitä). Ovat jopa tärkeämpiä vaihtaa kuin itse hihna. Muuten voi joskus olla odotettavissa täystuho!
- Uuppeli
HJH kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa kiristimet ja vesipumppu (Astrassa jakoremmi pyörittää sitä). Ovat jopa tärkeämpiä vaihtaa kuin itse hihna. Muuten voi joskus olla odotettavissa täystuho!
Kertoi vaihtaneensa vain hihnan, ei muuta, siksi utelin. On kyllä kokemusta Astran jakopäästä, kesti n. 3tkm edellinen. Onneksi olin vaihdattanut hihnan ja kiristäjän merkkiliikkeessä, meni takuuseen koko "yläkerran" mottiremontti, oli katkennut kiristäjän pultti, aika harvinaista kait. Tuo oli kyllä ensimmäinen vaihdatus liikkeessä, on kyllä eka opelikin, aina olen vaihtanut kaikkiin muihin merkkeihin pelkän hihnan. Oli tosiaan tuuria kun vaihdatin nyt liikkeessä vaikka maksoinkin siitä 105€, ois voinut maksaa tuo remontti muuten varmaan n. 1-2k€, en uskaltanut kysyä hintaa, olin vaan tyytyväinen kun meni takuuseen ja kiitin kohteliaasti. Olin ostanut sen vasta käytettynä halvalla em. liikkeestä ja kun tiesin tuon jakopääriskin, vaihdatin varalta siinä liikkeessä jotta takuun kans ei tule ongelmia. Ei varmaan ollut liikkeelle hyvä kauppa tämä minun ostos?
- Zafira
Katso osoitteesta pohjoishelsinginauto.fi Hinnat näyttäisivät olevan hieman matalampia. Kyseessä on Opelin merkkihuolto. Itse en ole siellä vielä teettänyt muuta, kuin öljynvaihdon. Se maksoi diesel-zafiraan suodattimineen 50 e.
- astra
60 huolto hihna pumppuineen 485e 1,8 malliin.
- szr
Työnä nokkahihnan vaihto ei vaadi mitään erityisosaamista, joten pienet riippumattomat korjaamot tekevät sen varmasti aivan yhtä hyvin..
Itse vaihdatin 8v Astraan hihnan hintaan 150€. Vesipumppu ja kiristin kuuluivat hintaan. Ei kovin paha hinta, tosin 8v:ssä on varmaan halvemmat osat kuin 16v:ssä.- Hihna
Porissa hihnoja vaihtaa Teerioja p. 02-6356192, että silleen.
- Jakohihna
Halvempaa se on huollon yhteydessä vaihtaa jakohihna ajallaan, kuin jäädä tien päälle kansiremontti á 2000 euroa. (Astra 1.6 16v)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803