pori:maanpäällinen helvetti

guess who

missään,enkä koskaan, ja paljon on tullut nähtyä, ole tavanut yhtä kamalia,ilkeitä,kateellisia,kaksinaamaisia ihmisiä kuin porissa,elämästäni tuli helvettiä sinä päivänä,kun muutin poriin ja vahingossa tutustuin paikallisiin alkuasukkaisiin; jatkuvaa kyräilyä, seläntakana puhumista ja valehtelua ja suoranaista kiusantekoa ja ilkivaltaa,joka kohdistuu koko perheeseeni, syy; kateus. En keksi muuta syytä tähän kuin sen, että paikkakuntalaiset ovat niin sisäsiittoisia ja jo geeniperimältään heikkoja; porilaisen miehen mm tunnistaa jo kaukaa, idioottimainen,häijy tai ontto tuijotus ja yleensä suu roikkuu auki. Ja kuka ei usko;tervetuloa katsomaan. Viimeiset pari vuotta olen kaikilta uusilta tuttavuuksilta kysynyt heti kättelyssä, oletko syntyjäsi porilainen, jos, niin sanon suoraan,että ei kiitos,parempi kun pysyn kaukana.Niinpä kaikki ystäväni ovat muualta muuttaneita,ja yllätys yllätys,täysin samaa mieltä kanssani,eikä oikestaan kukaan asu täällä enää vapaaehtoisesti vaan esim. työn vuoksi. Onneksi työt on pian ohi ja voin jättää ikuiset hyvästit tälle kammottavalle paikalle. Hyvä nyrkkisääntö poriin matkaaville; mitä enemmän porilainen sinulle hymyilee ja mitä ystävällisempi on,sen pahempi selkään puukottaja, kannattaa uskoa hyvällä.
Ainoa hyvä paikka koko paikkakunnalla ja sen lähistöllä oli Ahlainen,mutta eikö senkin pilannut sinne muuttaneet porilaiset...

62

3639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Räpsööläinen

      porilaiset ovat järkkyjä,
      mutta asuppas täällä vuoden,
      niin huomaat miten ihania Porilaiset ovat ;))

      Ahlaisissa on järkevää porukkaa,
      jos ei laske "uudisasukkaita" mukaan. :)

      • ex-porilainen

        Minun on helppo kommentoida, koska olen ex-porilainen. Viime perjantaina tuli elokuva saaresta, jossa harrastettiin pakanallisia uhrimenoja. Jotenkin tuli Reposaari mieleeni...
        Reposaareen pitää syntyä, muuten saattaa polla seota.


      • Ice Cube
        ex-porilainen kirjoitti:

        Minun on helppo kommentoida, koska olen ex-porilainen. Viime perjantaina tuli elokuva saaresta, jossa harrastettiin pakanallisia uhrimenoja. Jotenkin tuli Reposaari mieleeni...
        Reposaareen pitää syntyä, muuten saattaa polla seota.

        Onko ex porilainen se entinen reposaarelainen ?


      • Räpsööläinen
        ex-porilainen kirjoitti:

        Minun on helppo kommentoida, koska olen ex-porilainen. Viime perjantaina tuli elokuva saaresta, jossa harrastettiin pakanallisia uhrimenoja. Jotenkin tuli Reposaari mieleeni...
        Reposaareen pitää syntyä, muuten saattaa polla seota.

        ottaa asiat oikein!
        Niinhän se on. :))


    • Irwin Goodman

      Porilaiset ovat aluksi hieman " jäykkiä ".

      Kun asut pitempään, niin alat jo tottua ajatuksiin ja paikalliseen kulttuuriin. On ILO olla porilainen, ja useasti meitä vain ymmärretään väärin.

      Kun saat ystäviä, niin sinun entisyys alkaa olemaan historiaa.

      • Minä

        Vastaanpa tuohon, että mitäs ne sitten ovat ne ajatukset ja paikallinen kulttuuri, joka pitää oppia ja johon pitää tottua?
        Käsittääkseni täällä on vallalla jyrkkä vasemmistoaate, likimain kommunismi. Kuvitelkaa, muualta maailmasta jo lähes hävinnyt aatemaailma voi hyvin Porissa. Lisäksi on tämä venäläistyyppinen kateus, eli kun jollakin menee huonosti, juntataan se maan rakoon ja nautitaan oikein kovasti, kun itsellä menee HYVIN! Oma napa on kaikkein tärkein ja kiiltävin. Sivistyksestä viis, kunhan näkyy, että hyvin menee.
        Jos muiden jalkoihin tallattuna haet henkistä tukea seurakunnalta, olet muiden silmissä vähintään hullu. Eihän kommunisteilla ole Jumalaa.
        Oiskohan porilaistenkin aika sivistyä ja hyväksyä ihmiset sellaisina kuin ovat sekä rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään ja Jumalaa yli kaiken. Olispahan porilaisilla paljon paremmat oltavat.


      • Yyteri Beach
        Minä kirjoitti:

        Vastaanpa tuohon, että mitäs ne sitten ovat ne ajatukset ja paikallinen kulttuuri, joka pitää oppia ja johon pitää tottua?
        Käsittääkseni täällä on vallalla jyrkkä vasemmistoaate, likimain kommunismi. Kuvitelkaa, muualta maailmasta jo lähes hävinnyt aatemaailma voi hyvin Porissa. Lisäksi on tämä venäläistyyppinen kateus, eli kun jollakin menee huonosti, juntataan se maan rakoon ja nautitaan oikein kovasti, kun itsellä menee HYVIN! Oma napa on kaikkein tärkein ja kiiltävin. Sivistyksestä viis, kunhan näkyy, että hyvin menee.
        Jos muiden jalkoihin tallattuna haet henkistä tukea seurakunnalta, olet muiden silmissä vähintään hullu. Eihän kommunisteilla ole Jumalaa.
        Oiskohan porilaistenkin aika sivistyä ja hyväksyä ihmiset sellaisina kuin ovat sekä rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään ja Jumalaa yli kaiken. Olispahan porilaisilla paljon paremmat oltavat.

        Porissa ei olla totuttu ulkopuolisiin. Kaikki asiat on hoidettu " herrasmaisesti omassa porukassa ".

        Pori on Suomen tuntemattomin 80.000 asukkaan kaupunki, juuri tästä syystä ?

        Ei haluttu ulkopuolisten tuntevan Porin asioita, ja siten homma jatkui aina vain.

        Nyt on onneksi hieman toivoa, että Pori liittyyt taas muuhun Suomeen ?


      • porityttö
        Yyteri Beach kirjoitti:

        Porissa ei olla totuttu ulkopuolisiin. Kaikki asiat on hoidettu " herrasmaisesti omassa porukassa ".

        Pori on Suomen tuntemattomin 80.000 asukkaan kaupunki, juuri tästä syystä ?

        Ei haluttu ulkopuolisten tuntevan Porin asioita, ja siten homma jatkui aina vain.

        Nyt on onneksi hieman toivoa, että Pori liittyyt taas muuhun Suomeen ?

        olen kahdessa vuodessa saanut huomata että täältä vuoden sisään muuttaessani, en tule ikinä kertomaan kenellekkään mitään hyvää kyseisestä kaupungista.


    • kassu

      Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan.

    • Pori Blues

      Toivottavasti Porista tulisi kasvukeskus. Tulisi alueelle uusia ajatuksia sekä työpaikkoja.

      Kaupunki on ihan kaunis ja toimiva, mutta pääkaupunkiseudun paremmat palkat vievät osaajat.

      Sitten kun on perhettä niin Porin on taas monella mielessä, ja kohtuuhintainen elämä voittaa.

    • Veturimiehet Heiluttaa

      Jos muutata pois, niin sitten vasta tajuat asian ytimen. Kaikki eivät viihdy, koska ovat kasvaneet niin erinlaisessa paikassa... mutta porilaisille se on KOTI.

      Porista on tosi moni joutunut muuttamaan, ja siten käymään läpi saman monilla Yliopisto paikkakunnilla.

      Käy katsomassa elokuva VETURIMIEHET HEILUTTAA, joka filmattiin Porissa vuonna 1992. Siinä ovat Kinnunen & Edelman pääosissa, ja juttu on porilaisen käskirjoittama.

      Elokuva sai kovin ristiriitaisen vastaanoton, kun helsinkiläiset kaverit joutuivat näyttelemään porilaisia.

    • turkulainen

      Olen aivan samaa mieltä kanssasi! Kaksi vuotta opiskelua riitti siinä kaupungissa, enkä mielellään mene takasin. Porissa ei myöskään tapahdu mitään. Sunnutaisin ei näy ristin sielua kaupungilla. Ja iltaisin saa pelätä henkensä kaupalla, että turpaan tulee tai puukosta selkään.
      Sitäpaitsi, toi Veturimiehet heiluttaa oli aivan surkea leffa. Sellaista Porissa oikeesti on!

      • se tarina on tosi

        Elokuvan pitäisi nähdä kaikki ne, jotka ovat tulossa Poriin opiskelemaan.

        Se on niin TODELLINEN tarina.

        Monella muulla paikkakunnalla ei olla tehty nuoriso elokuvaa, mutta Porissapa ollaan. Se kertoo enemmän, kuin monet ihmiset edes uskaltavat vierailleen kertoa.


      • Goodbye Pori
        se tarina on tosi kirjoitti:

        Elokuvan pitäisi nähdä kaikki ne, jotka ovat tulossa Poriin opiskelemaan.

        Se on niin TODELLINEN tarina.

        Monella muulla paikkakunnalla ei olla tehty nuoriso elokuvaa, mutta Porissapa ollaan. Se kertoo enemmän, kuin monet ihmiset edes uskaltavat vierailleen kertoa.

        Saiko elokuva jo aikoinaan niin valjun vastaanoton, juuri tästä syystä ?

        PORIN on ehdottomasti tuntemattomin 100.000 asukkaan kaupunki koko Suomessa.

        Elokuvaa kävi katsomassa 55.000 elokuvateattereissa, ja sitten Festivaalit ja videolevitys päälle.

        Elokuva muistaakseni oli englanniksi

        GOODBYE PORI

        joten festivaalilla sen markkina arvo kaupungille oli erittäin marginaalinen ?

        Kaupungin olisi pitänyt olla jo käsikirjoitus vaiheessa mukana, ja siten tukea tätä nuorison ns cult elokuvaa.


      • Niinpä niin jaapa jaa

        Noniin turkulaiset, spurgulaiset ja muutkin. Turusta voin sanoa, että siellä vasta saakin pelätä iltaisin, mm. puukon kanssa satunnaisia vastaantulijoita uhkailevia teinejä. Ulkomaalaiselle Turku on erityisen vaarallinen, tuon lisäksi joutuu kuuntelemaan niitä svenskabetrelloja aivan riittämiin. Olen muuten laittanut merkille, että aina käydessäni turkulaisissa baareissa (siis ihan hyvämaineisissa) olen nähnyt, miten joku saa turpaansa. Usein myös näkyy naisten hakkaajia. Sellaista siis Turussa, ei teitä turhaan pidetä Suomen pöljimpänä porukkana. Silti ex-porilaisena voin sanoa sinulle "turkulainen", että tulepa tänne Imatralle, sillä jos luulet Porin olevan tylsä ja hidas tai vain muuten mielestäsi paska paikka, niin tule tänne Imatralle. Täällä kun olet sen pari vuotta, niin saat vähän perspektiiviä maailman surkeudesta.
        Ps. No hard feelings


      • PR konsultti
        Goodbye Pori kirjoitti:

        Saiko elokuva jo aikoinaan niin valjun vastaanoton, juuri tästä syystä ?

        PORIN on ehdottomasti tuntemattomin 100.000 asukkaan kaupunki koko Suomessa.

        Elokuvaa kävi katsomassa 55.000 elokuvateattereissa, ja sitten Festivaalit ja videolevitys päälle.

        Elokuva muistaakseni oli englanniksi

        GOODBYE PORI

        joten festivaalilla sen markkina arvo kaupungille oli erittäin marginaalinen ?

        Kaupungin olisi pitänyt olla jo käsikirjoitus vaiheessa mukana, ja siten tukea tätä nuorison ns cult elokuvaa.

        Oliko käsikirjoittaja porilainen ?

        Hänen olisi pitänyt olla Porin kaupunkiin yhteydessä jo käsikirjoitus vaiheessa, ja siten sopia miten PORI voisi olla paremmin elokuvassa esillä.

        Nyt kaikki tämä esivalmistelu ilmeisesti jäi tekemättä, ja hyvät rahat ja markkinointi ponnistelut virkamiehiltä saamatta ?

        Eikö melkein kaikki näyttelijätkin tuotu junalla Poriin, ja sitten vain aloitettiin filmaukset.

        Kukaan ei ilmeisesti kaupungin puolelta edes tiennyt, että tälläistä elokuvaa filmataan kaupungissa.


      • Dingo goes museo
        PR konsultti kirjoitti:

        Oliko käsikirjoittaja porilainen ?

        Hänen olisi pitänyt olla Porin kaupunkiin yhteydessä jo käsikirjoitus vaiheessa, ja siten sopia miten PORI voisi olla paremmin elokuvassa esillä.

        Nyt kaikki tämä esivalmistelu ilmeisesti jäi tekemättä, ja hyvät rahat ja markkinointi ponnistelut virkamiehiltä saamatta ?

        Eikö melkein kaikki näyttelijätkin tuotu junalla Poriin, ja sitten vain aloitettiin filmaukset.

        Kukaan ei ilmeisesti kaupungin puolelta edes tiennyt, että tälläistä elokuvaa filmataan kaupungissa.

        Kaveri oli porilainen.

        HS palkitseminen ei mennyt aivan ohi Porissakaan.

        Siitä puhuttiin kahviloissa ja puhuttiin radiossa ja kirjoitettiin lehdissä jne jne...

        Julkisuutta oli vaikka kuinka, mutta epäonnistunut näyttelijä valinta Edelman & Kinnunen latisti hieman filmaamisen ennakko tunnelimia Porissa.

        Olisi pitänyt saada joitain lahjakkaita porilaisia näyttelijöitä mukaan, ja siten tuoda esille oikeanlainen PORI KUVA.

        Siihen aikaan kaikki radio asemat soitivat pääasiassa porilaista musiikkia, ja hype oli koko kaupunkia kattava.


      • turkulainen
        Niinpä niin jaapa jaa kirjoitti:

        Noniin turkulaiset, spurgulaiset ja muutkin. Turusta voin sanoa, että siellä vasta saakin pelätä iltaisin, mm. puukon kanssa satunnaisia vastaantulijoita uhkailevia teinejä. Ulkomaalaiselle Turku on erityisen vaarallinen, tuon lisäksi joutuu kuuntelemaan niitä svenskabetrelloja aivan riittämiin. Olen muuten laittanut merkille, että aina käydessäni turkulaisissa baareissa (siis ihan hyvämaineisissa) olen nähnyt, miten joku saa turpaansa. Usein myös näkyy naisten hakkaajia. Sellaista siis Turussa, ei teitä turhaan pidetä Suomen pöljimpänä porukkana. Silti ex-porilaisena voin sanoa sinulle "turkulainen", että tulepa tänne Imatralle, sillä jos luulet Porin olevan tylsä ja hidas tai vain muuten mielestäsi paska paikka, niin tule tänne Imatralle. Täällä kun olet sen pari vuotta, niin saat vähän perspektiiviä maailman surkeudesta.
        Ps. No hard feelings

        Harmi, jos Turussa olet sellaisiin baareihin eksynyt, missä käy naistenhakkaajia. Itse en sellaista paikkaa vielä ole löytänyt. Sitäpaitsi, ruotsi sattuu olemaan toinen äidinkielemme. On se kumma, että kateellista porukkaa aina löytyy.. siis ollaan katkeria, jos toiset puhuvat ruotsia ja suomea sujuvasti :) Mun mielestä se on rikkaus, puhuu sit suomea, ruotsia tai vaikka venäjää tai kaikkia yhtäaikaa..


      • Maa on syntinen
        turkulainen kirjoitti:

        Harmi, jos Turussa olet sellaisiin baareihin eksynyt, missä käy naistenhakkaajia. Itse en sellaista paikkaa vielä ole löytänyt. Sitäpaitsi, ruotsi sattuu olemaan toinen äidinkielemme. On se kumma, että kateellista porukkaa aina löytyy.. siis ollaan katkeria, jos toiset puhuvat ruotsia ja suomea sujuvasti :) Mun mielestä se on rikkaus, puhuu sit suomea, ruotsia tai vaikka venäjää tai kaikkia yhtäaikaa..

        Kuuluisin turkulainen Porissa, on REIJO MÄKI.

        Kuinka kuuluisa hän on Turussa ?

        Se kirjailija... kyl sää tierät ?


      • jee jee
        turkulainen kirjoitti:

        Harmi, jos Turussa olet sellaisiin baareihin eksynyt, missä käy naistenhakkaajia. Itse en sellaista paikkaa vielä ole löytänyt. Sitäpaitsi, ruotsi sattuu olemaan toinen äidinkielemme. On se kumma, että kateellista porukkaa aina löytyy.. siis ollaan katkeria, jos toiset puhuvat ruotsia ja suomea sujuvasti :) Mun mielestä se on rikkaus, puhuu sit suomea, ruotsia tai vaikka venäjää tai kaikkia yhtäaikaa..

        No joo. Tarkoitus ei ollut mitenkään yleistää ko. juttuja, yöelämässä tietty aina sattuu ja tapahtuu. Turussa on toki ihan ok porukkaakin. Silti voin sanoa, että todelliset ruostekaupungit (hiljaiset, patoutuneet) löytyvät kyllä Itä-Suomesta. Turku ja Porikin ovat aivan asiallisia mestoja näiden Itä-Suomen tuppukylien rinnalla.


      • Krisse
        Maa on syntinen kirjoitti:

        Kuuluisin turkulainen Porissa, on REIJO MÄKI.

        Kuinka kuuluisa hän on Turussa ?

        Se kirjailija... kyl sää tierät ?

        vastaamaa su huutoos, ko ole porilaine. Ole mää tietyst käyny Turus iha itteki, mut kyl Vares o tehny Turkuu tunnetuks paljo lissää tääl Poris!


      • nousukausi
        Krisse kirjoitti:

        vastaamaa su huutoos, ko ole porilaine. Ole mää tietyst käyny Turus iha itteki, mut kyl Vares o tehny Turkuu tunnetuks paljo lissää tääl Poris!

        Filmataanko Porissa nyt joatakin elokuvaa ?

        Onko siella näkynyt, skybreakersin van autoa ?

        He ovat stunt team, siihen elokuvaan.


      • turkulainen
        jee jee kirjoitti:

        No joo. Tarkoitus ei ollut mitenkään yleistää ko. juttuja, yöelämässä tietty aina sattuu ja tapahtuu. Turussa on toki ihan ok porukkaakin. Silti voin sanoa, että todelliset ruostekaupungit (hiljaiset, patoutuneet) löytyvät kyllä Itä-Suomesta. Turku ja Porikin ovat aivan asiallisia mestoja näiden Itä-Suomen tuppukylien rinnalla.

        ..onkin, että Itä-Suomen tuppukylät on todellisia tuppukyliä Turun ja Porin rinnalla. Tosin, kokemusta ei itselläni ole, mutta voin vain kuvitella. Vaikka, kyllähän Turkukin väliin liian pieneltä kylältä tuntuu. Toisaalta, en osaisi kuvitella asuvani muuallakaan.


      • Kamreeri
        Goodbye Pori kirjoitti:

        Saiko elokuva jo aikoinaan niin valjun vastaanoton, juuri tästä syystä ?

        PORIN on ehdottomasti tuntemattomin 100.000 asukkaan kaupunki koko Suomessa.

        Elokuvaa kävi katsomassa 55.000 elokuvateattereissa, ja sitten Festivaalit ja videolevitys päälle.

        Elokuva muistaakseni oli englanniksi

        GOODBYE PORI

        joten festivaalilla sen markkina arvo kaupungille oli erittäin marginaalinen ?

        Kaupungin olisi pitänyt olla jo käsikirjoitus vaiheessa mukana, ja siten tukea tätä nuorison ns cult elokuvaa.

        Tuskin filmi nyt " 1 miljoonaa taalaa " maksoi ?

        Eikö se ollut sellainen low budget elokuva.

        Kinnunen & Edelman otettiin messiin, kun heidän palkat eivät silloin olleet mitä tänään.


      • Kova Ydin
        Kamreeri kirjoitti:

        Tuskin filmi nyt " 1 miljoonaa taalaa " maksoi ?

        Eikö se ollut sellainen low budget elokuva.

        Kinnunen & Edelman otettiin messiin, kun heidän palkat eivät silloin olleet mitä tänään.

        APU 48 lehdessä on Edelmanista juttua.

        Siinä kerrotaan hänen nuoruudestaan, ja miten elokuvat ovat vaikuttaneet häneen.


      • Jet
        Maa on syntinen kirjoitti:

        Kuuluisin turkulainen Porissa, on REIJO MÄKI.

        Kuinka kuuluisa hän on Turussa ?

        Se kirjailija... kyl sää tierät ?

        Reijo Mäki on kotoisin Siikaisista ja hänen kirjojensa päähenkilö Jussi Vares Merikarvian Alakylästä.


      • Riihiketo
        se tarina on tosi kirjoitti:

        Elokuvan pitäisi nähdä kaikki ne, jotka ovat tulossa Poriin opiskelemaan.

        Se on niin TODELLINEN tarina.

        Monella muulla paikkakunnalla ei olla tehty nuoriso elokuvaa, mutta Porissapa ollaan. Se kertoo enemmän, kuin monet ihmiset edes uskaltavat vierailleen kertoa.

        Olisi joulun aikaa kiva järjestää joku

        VETURIMIEHET HEILUTTAA tapahtuma.

        Silloin kuitenkin kaikki taas tulevat sukuloimaan perheineen, ja ei ole moneen päivään juuri mitään oikeaa tekemistä

        Vanhoja kavereita olisi kiva nähdä, ja aina on kiva muistella menneitä.


    • Mää

      Taidat elää aikamoisessa lumemaailmassa.

      Pori on lämmin ja ystävällinen kaupunki. Täällä ihmiset auttavat toisiaan jos tarvetta siihen löytyy. Tämän olen itse kokenut ja monet muista suurista kaupungeista tulevat ovat todenneet saman.

      Tämän lisäksi porilaisissa kaupoissa saa lähes aina iloisen Moi-tervehdyksen, eikä mitään virallista ja kylmää Heitä.

      • Krisse

        missä ja keissä ja miksi oikeastaan tällä palstalla on noin porikielteisiä kannanottoja! Onkohan se vika Porissa, meissä porilaisissa, vai juuri Sinun itsesi suhtautumisessa uuteen paikkaan, uusiin ihmisiin? Eikö meitä suomalaisia ole yritetty opettaa jo pitkään, että "maassa maan tavalla, tai maasta pois"! Tämä opetus lienee mennyt perille jo ulkomaanmatkailun yhteydessä, mutta missä onkaan ymmärrys kotimaan rajojen sisällä? Me suomalaisethan olemme monista eri heimoista muodostunut kansa, omine erilaisine tapoinemme ja kulttuurihistorioinemme! Erilaisuus on rikkautta ja erilaisuuden ymmärtäminen ja hyväksyminen on pitkälti itsekasvatuksen paikka! En tarkoita tällä, ettei mikään saisi muuttua, tottakai, mutta yritetään samalla huomioida toinen toisemme. Ei minun tapani puhua ja toimia ole se ainoa oikea tapa!


      • Porilainen

        "Pori on lämmin ja ystävällinen kaupunki."

        Ja Pohjois-Koreassa on maailman korkein elintaso.

        "Täällä ihmiset auttavat toisiaan jos tarvetta siihen löytyy. Tämän olen itse kokenut ja monet muista suurista kaupungeista tulevat ovat todenneet saman."

        31 vuotta Porissa asuneena tiedän, ettei väitteesi Porin lämpimyydestäsi ja ystävällisyydestä pidä alkuunkaan paikkaansa.
        Sen on pelkkää propagandaa, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Aivan samanlaista propagandaa taistolaiset levittivät 70-luvulla Neuvostoliiton ihanuuksista.


      • Krisse
        Porilainen kirjoitti:

        "Pori on lämmin ja ystävällinen kaupunki."

        Ja Pohjois-Koreassa on maailman korkein elintaso.

        "Täällä ihmiset auttavat toisiaan jos tarvetta siihen löytyy. Tämän olen itse kokenut ja monet muista suurista kaupungeista tulevat ovat todenneet saman."

        31 vuotta Porissa asuneena tiedän, ettei väitteesi Porin lämpimyydestäsi ja ystävällisyydestä pidä alkuunkaan paikkaansa.
        Sen on pelkkää propagandaa, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Aivan samanlaista propagandaa taistolaiset levittivät 70-luvulla Neuvostoliiton ihanuuksista.

        vuosissa tuplasti Porista ja porilaisista! Annetaan ajan kulua, ehkä Sinullekin vielä joskus avautuu tämä "porilaisuus" positiivisemmalla tavalla?!


    • Matka 2004

      Miten saada enemmän turisteja houkutelluksi Poriin ?

      Onko kukaan ajatellut, että mitkä ovat Porin vahvuudet ?

      Eikö rahaa mene turhempaankin, ja olisi hyvä olla joku raha sampo mistä myös tulisi kaupungille rahaa & mainetta.

      Onko esim YYTERI, aivan kuollut koko pitkän talven ?

      • poriginal

        Jos Reijo MÄKI kirjoittasi hyvän kirjan Porista, niin sitten hän.

        Kyllä hän paikat tuntee, ainakin alan mestat.


      • Tuuthasie takasii
        poriginal kirjoitti:

        Jos Reijo MÄKI kirjoittasi hyvän kirjan Porista, niin sitten hän.

        Kyllä hän paikat tuntee, ainakin alan mestat.

        Elokuva VETURIMIEHET HEILUTTAA oli ainakin pettymys.

        Näyttelijä valinnat menivät hieman pieleen, eikä Pori siten päässy kovin hyvin esille.

        Kaupungissa olisi tuolloin ollut vaikka kuinka potentiaalia nousta koko maan # 1, sekä musiikissa että elokuvissa.


      • örh

        miten tänne kukaan uskaltaisi tulla, tulee lisää väkivaltasyytteitä vaan!!


    • mää

      Ehkä oot vaan niin vittumainen ihminen ettei sust kukaan tykkää... Ei se tilanne siit muuutu kun pääset muuttamaan täältä "maanpäällisestä helvetistä" pois!

    • Porio

      Olet paljolti oikeassa.

      Monet ovat kanssasi samaa mieltä, ja toiset taas koettavat puolustaa Poria ja sen mainetta.

      Minusta kuitenkaan ei kovinkaan moni edes pysty vertailemaan tälläisiä asioita, ja mistä me tiedämme kuka on ihmisenä millainen ?

      Ei kuitenkaan YKSI ihminen tee jollekkin 80.000 asukkaan kaupungille tiettyä mainetta. Se on suuremman " yhteisön " käsissä, ja siksi kaikki positiivinen kommunikaatio on tarpeen kaupungissa.

      Kun ei puhuta... niin kuka sitä tietää millainen toinen on ? Kun puhutaan niin sitten vasta se selviää, aika yksinkertaista ja helppoa.

      Toisille ihmisille taas kirjoittaminen on paljon helpompaa, ja siten voi myös antaa oman panoksensa.

      Koulussa kun kaikille opetetaan molemmat, niin milloin tätä taitoa saa sitten käyttää...

      Olen ilolla todennut, että niin moni kirjoittaa tänne ja siten koettaa osaltaa parantaa taikka huonontaa Porin mainetta...

      Hyvä että on keskustelua... sillä olemmehan me koko kansakunnan tulevaisuus.

      Kyllä Porista juttua riittää, kuten Ässistä sekä Jazzeista... ja meidän omasta kaupunkimme tulevaisuuden visioista.

    • True

      Joten ei ole ihme, että koko paikka on täynnä vajaaälyisiä. Ei sinne kukaan tervejärkinen muuta hetkesikään edes töihin.

      • Hei

        Äläs nyt hei noin pahasti sano, nimittäin, et selvästikään ole käynyt saati asunut Imatralla. Tervetuloa tänne katteleen, tämä se vasta /cereikä onkin!


      • kummitusjuna

        Minusta Porissa on hyvä henki.

        Kaikkia yhdistää oikea porilaisuus, ja kesällä heitä tuntuu tulevan joka tuppukylästä lisää.

        Osa minunkin kavereista on joutunut muuttamaan kaupungista pois, opiskelemaan & töihin & naimisiin ulkomaille.

        Pidämme kuitenkin yhteyttä, vaikka asumme ihan eri paikoissa.


      • Pihlava City

        Riippuu siitä mihin vertaa ?

        Laitatko hieman sitä sinun nykyistä paikkaa, niin katsomme oikein kartasta.


      • Krisse
        kummitusjuna kirjoitti:

        Minusta Porissa on hyvä henki.

        Kaikkia yhdistää oikea porilaisuus, ja kesällä heitä tuntuu tulevan joka tuppukylästä lisää.

        Osa minunkin kavereista on joutunut muuttamaan kaupungista pois, opiskelemaan & töihin & naimisiin ulkomaille.

        Pidämme kuitenkin yhteyttä, vaikka asumme ihan eri paikoissa.

        Porista on luonnollista muuttoa pois ja samalla Poriin tulee uusia asukkaita. Tämähän on aivan normaalia kiertokulkua nykypäivänä. Ihmiset alkoivat liikkua enemmän 1800-luvulla, agraariyhteiskunta alkoi teollistua ja työvoimaa tarvittiin muuallakin kuin suvun vuosisataisilla asuinpaikoilla! Me saimme silloin liikkua maassa vapaasti "muuttokirjoilla" ja nyt me jo saamme liikkua vapaasti EU:n alueella henkilöllisyystodistuksella! Passilla jo koko maapallolla!


      • Porio
        Krisse kirjoitti:

        Porista on luonnollista muuttoa pois ja samalla Poriin tulee uusia asukkaita. Tämähän on aivan normaalia kiertokulkua nykypäivänä. Ihmiset alkoivat liikkua enemmän 1800-luvulla, agraariyhteiskunta alkoi teollistua ja työvoimaa tarvittiin muuallakin kuin suvun vuosisataisilla asuinpaikoilla! Me saimme silloin liikkua maassa vapaasti "muuttokirjoilla" ja nyt me jo saamme liikkua vapaasti EU:n alueella henkilöllisyystodistuksella! Passilla jo koko maapallolla!

        Ei Pori niin paha paikka ole mitä sanotaan.

        Laitan seuraavan listan.

        Kuuluisia ihmisiä jotka ovat asuneet joskus Porissa

        # Jörn Donner

        # Matti Kassila

        # Tapio Liinoja

        # Juha Rantasila

        # Mark Jooris

        # Harri Syväsalmi

        # Akseli Gallen Kallela

        # Anna Zigure

        # jne jne

        Lista on vaikka kuinka pitkä... joten olkaa ystävällisiä siellä tuntemattomille, joista voi tulla vaikka esim kaltaisi kuuluisuuksia.


      • Kuka & Mitä & Häh
        Porio kirjoitti:

        Ei Pori niin paha paikka ole mitä sanotaan.

        Laitan seuraavan listan.

        Kuuluisia ihmisiä jotka ovat asuneet joskus Porissa

        # Jörn Donner

        # Matti Kassila

        # Tapio Liinoja

        # Juha Rantasila

        # Mark Jooris

        # Harri Syväsalmi

        # Akseli Gallen Kallela

        # Anna Zigure

        # jne jne

        Lista on vaikka kuinka pitkä... joten olkaa ystävällisiä siellä tuntemattomille, joista voi tulla vaikka esim kaltaisi kuuluisuuksia.

        Kaikki muut olivat tunnistettavia, paitsi

        MARK JOORIS ?

        Kuka hän on, ja millä alalla ?


      • rusketusraja

        Ei me haluta puhua, niistä sinun kavereista.

        Ollaan mitä ollaan, mutta jokin raja pitää olla ?


      • Anonyymi
        Porio kirjoitti:

        Ei Pori niin paha paikka ole mitä sanotaan.

        Laitan seuraavan listan.

        Kuuluisia ihmisiä jotka ovat asuneet joskus Porissa

        # Jörn Donner

        # Matti Kassila

        # Tapio Liinoja

        # Juha Rantasila

        # Mark Jooris

        # Harri Syväsalmi

        # Akseli Gallen Kallela

        # Anna Zigure

        # jne jne

        Lista on vaikka kuinka pitkä... joten olkaa ystävällisiä siellä tuntemattomille, joista voi tulla vaikka esim kaltaisi kuuluisuuksia.

        Lista jatkuu

        #josef mengele

        #don johnson

        #karl fazer

        #riitta havukainen

        #eric trump

        #elvis presley

        #japi

        #niki lauda


    • Sananvapaus
    • niinpä

      Jokainen sana alkuperäisessä viestissä oli totta.
      Olen vuodessa saanut huomata nimenomaan tuon selkäänpuukottamisen hienouden.

      vuodessa olen tutustunut isoon määrään porukkaa joista edes hiukan lähemmäksi pääsevät voi laskea yhdellä kädellä. Kaikesta ollaan kateellisia, poikaystävästä, autosta, kaikesta.
      Etenkin naiset ovat aivan käsittämättömän hirveitä, suorastaan säälittäviä.

      YHTÄKÄÄ PORILAISTA EN TIEDÄ JOKA EI PUHUISI PAHAA KAVERISTAAN. Onneksi minulla on tämä oma pieni perheeni johon voin luottaa. muut painukoon..

      • MeneSinMistOotTullukki!

        Ei muutku reppu selkää ja Raumal! Siellä ja monessa muus paikas asiat niin paljo paremmi ja ihmiset niin mukavia :)

        suosittelen myös katsomaan esimerkiksi peiliin, ettei tule ikäviä pettymyksiä. Kiitos erittäin fiksuista mielipiteistä. Noinkin lyhyehköstä tekstistä sain selville, miksi sinua ollaan kohdeltu kaltoin. Voin varmuudella sanoa, että minne ikinä menetkin niin noilla asenteilla vastaanotto on mitä on riippumatta paikasta!


    • Nouth

      Jännää lukea tätä whitethrashin jauhantaa kuinka kyräileviä paikkakunta X:n ihmiset ovat. Yleensä ryyditetään tekstiä vielä, kuinka "paskaa" on asua jossain jne... Lukekaas muitakin kaupunkipalstoja niin sama ininä. Ehkä syyllisiä ovatkin kirjoittajat eivätkä ne ihmiset, jotka elävät normaalia elämää.

      • Anonyymi

        Porissa ne normaalit ihmiset juuri ei saa elää sitä elämäänsä rauhassa.


    • tutkittu juttu

      Syyllisiä ovat kyrpiintyneet raumalaiset...

    • Anonyymi

      Danny rulez!

      T. Hakki

    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa. Totta joka sana.

      Aloitusviesti on vanha, mutta Porissa mikään ei ole muuttunut sinä aikana. Juuri näistä syistä minäkin muutin aikanaan pois.

    • Anonyymi

      Olette outoja,itsellä hyviä kokemuksia Porissa,moni ystävällinen ja mukava.

      • Anonyymi

        Olen asunut elämäni aikana useammassa kaupungissa. Ylivoimaisesti veemäisimmät ihmiset olen tavannut Porissa. Ja asuin siellä sentään noin 20 vuotta elämästäni.

        Rehellisesti sanottuna kaikki koko aikana tapaamani mukavat porilaiset on yhden käden sormilla laskettuna.

        Porilainen aina puolustautuu toteamalla, että ei ne ihmiset sen parempia ole muuallakaan. On se kumma, kun minä en missään muualla ole kohdannut yhtä ikäviä ihmisiä. Monet ovat jopa mukavia! Toisin kuin Porissa...


    • Anonyymi

      Meneppä Nakkilaan siellä vasta ilkeää porukkaa on

      • Anonyymi

        Porin seudulla ylipäätään asuu veemäisiä ihmisiä. Ihan sama oliko sitten Pori, Nakkila tai vaikka Ulvila. Samaa ihmisroskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porin seudulla ylipäätään asuu veemäisiä ihmisiä. Ihan sama oliko sitten Pori, Nakkila tai vaikka Ulvila. Samaa ihmisroskaa.

        Pakko kyllä lisätä tähän se, että porilaiset vihaa kaikkia muita satakuntalaisia ja pitävät niitä maalaisjuntteina (:D ) ja itseään sivistyneinä kaupunkilaisina.

        Vastaavasti kaikki muut Satakunnassa pitää porilaisia mulkvisteina.

        Hienoa aluetta.


    • Anonyymi

      Vittumaisten ja yksinkertaisten junttien kaupunki.

      Omasta mielestä ollaan jotain suoria ja rehellisiä, vaikka se on silkkaa käytöstapojen puutetta.

    • Anonyymi

      Pahimpia kaikista ovat jätetyt porilaiset naiset.Ensin ollaan niin prinsessaa vaikka vyötärö on kuin michelin mies rengasmainoksessa.Hyvä esimerkki sihteeriopistossa on porilainen nainen jolla on "hyvä kroppa" tekstinsä mukaan.Kuvissa näkyy että läskit tursuaa ihan urakalla.
      Kun sitten miehelle ei kelpaa sohvaperuna suhteeseen, alkaa selän takan paskan puhuminen että tuo on kohdellut minua väärin ja se on paha tyyppi jne.Asiaa selostetaan suurennellen kaikille miespuolisille kavereille ja panoille koittaen saada joku porukka sen perään joka kehtasi sanoa vatsarenkaita keräävälle ei.

    • Anonyymi

      Puhut asiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe