Voiko kasvatustieteen (yleinen) kanssa valita minkälaisia sivuaineita tahansa? Mitkä ovat kannattavimmat? Toki riippuu paljon siitä millaista työtä haluaa tulevaisuudessa tehdä, mutta jos ei osaa tarkasti määritellä. Itseäni kiinnostaa psykologiset aineet, jossain määrin kauppatieteet ja paljon myös kielet (etenkin englanti), mitä näistä saisi kasaan?
Onko kasvatustieteitä opiskelleella millaiset mahdollisuudet kansainväliseen työhön/opiskeluun? Onko paljon eroja yliopistojen välillä? Itse olen eniten kiinnostunut Tampereen yliopistosta.
Kasvatustiede sivuainevalinnat yms
1
699
Vastaukset
- kasvatuspsykan opiskelija
Seuraavassa vastaan Oulun yliopiston yleisen kasvatustieteen käytännöistä, jotka eivät pitkälti siis ole samat kuin muiden Suomen yliopistojen. Jos olet kiinnostunut psykologiasta, suosittelen Oulun yliopistoa, jossa voi valita opiskeleeko pääaineena kasvatuspsykologiaa vai kasvatustiedettä. Tällöin aineopintoihin asti opiskelet aivan samoja psykologian opintoja kuin muualla Suomessa psykologian laitoksissa. Painotus syventyvissä opinnoissa on kuitenkin eri. Yleisen kasvatustieteen kanssa et voi aivan mitä tahansa sivuaineita valita (esim. lääkiksen puolelta), mutta pystyt kuitenkin pitkälti vaikuttamaan niihin itse. Jos sinua kiinnostaa kauppatieteet, voit halutessasi käydä kauppatieteellisen puolelta sivuaineena vaikkapa perusopinnot. Jos taas haluat ottaa sivuaineeksi englannin, sekin onnistuu. Opettajaksi halutessasi sinun täytyy kuitenkin käydä vähintään 60op:n edestä englannin opintoja ja tämän lisäksi käydä opettajan pedagogiset opinnot, jotka ovat myös 60op (25op on pedagogista opinnoista kasvatustieteen perusopintoja).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3978553Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1702891- 131232
- 761008
- 64928
- 25916
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61913- 55893
- 64852
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72822