Laitoshuoltaja

pääseekö

laitoshuoltajaksi ilman koulutusta/työkokemusta?
minulla on parin kuukauden kokemus välinehuollosta sairaalassa,joten onkohan siitä apua jos hakee laitoshuoltajaksi?
työpaikkaa tarttisin kipeesti ja muutama laitohuoltajan paikka olis vapaana,joten ajattelin niihin hakea.
onko työ vaikeaa?

kiitos vastauksista,jos joku osaa auttaa :)

14

1857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa,,,

tuossa tapauksessa mutta et sinä saa laitoshuoltajan paikkaa ennen kuin käyt koult. Työn ohella se on pari vuotta tiukat näytöt missä 3 arvijoijaa pipot tiukalla pätemässä. Voithan aina yrittää.

• ...

Elä pelottele minua,olen juuri suunnitellut aloittavani laitoshuoltajan koulutuksen oppisopimuksella :(

• niin tiukkapipoisia ole
        ... kirjoitti:

Elä pelottele minua,olen juuri suunnitellut aloittavani laitoshuoltajan koulutuksen oppisopimuksella :(

kuin tuossa annettiin ymmärtää.....kunhan pelotteli ,... sinne vaan

• olemaan tiukkapipot
        niin tiukkapipoisia ole kirjoitti:

samaan aikaan. Sivusta olen nähnyt niuhotusta liian paljon. Se on tuurista kiinni ketä valvojia sattuu olemaan.

• kolme reputti
        olemaan tiukkapipot kirjoitti:

samaan aikaan. Sivusta olen nähnyt niuhotusta liian paljon. Se on tuurista kiinni ketä valvojia sattuu olemaan.

niuhotusta

• mitään vaikeaa ole.
        niin tiukkapipoisia ole kirjoitti:

Jos osaat siivota niin pääsee läpi. Niin yksinkertaista se on. Jos ei pääse niin ei osaa siivota ja jos ei uskalla suorittaa näyttöä niin ei usko itsekään osaavansa siivota.

• laikkari...
        mitään vaikeaa ole. kirjoitti:

Jos osaat siivota niin pääsee läpi. Niin yksinkertaista se on. Jos ei pääse niin ei osaa siivota ja jos ei uskalla suorittaa näyttöä niin ei usko itsekään osaavansa siivota.

Minulla ei ollut vuosikausien kokemusta, kun suoritin näytöt, mutta läpi menivät eka yrityksellä.

Sellaisen neuvon antaisin oppisopimusta ja näyttöjä harkitsevalle, että kannattaa ottaa asioista selvää, eli valmistautua huolella.
        Silloin kun tietää mitä tekee ja miksi, on varmempi olo, ja myös näytön arvioijat näkevät, että näyttöjen suorittaja osaa perustella menetelmänsä ym.

• ne perustelut?
        mitään vaikeaa ole. kirjoitti:

Valinnaisissa. Tiedän erään keittiöihmisen että pätemällä reputettiin sekin. Vuosia tehnyt keittiöhommia.
        Kyllä se vaan tosi on että riippuu ketkä arvioi. Kaikki eivät halua päteä. Naurettavia syitä olen kuullut hylkäämiselle ja ne eivät tosiaan liity mitenkään siihen ylläpitosiivoukseen.

• näyttöpaikassa
        laikkari... kirjoitti:

Minulla ei ollut vuosikausien kokemusta, kun suoritin näytöt, mutta läpi menivät eka yrityksellä.

Sellaisen neuvon antaisin oppisopimusta ja näyttöjä harkitsevalle, että kannattaa ottaa asioista selvää, eli valmistautua huolella.
        Silloin kun tietää mitä tekee ja miksi, on varmempi olo, ja myös näytön arvioijat näkevät, että näyttöjen suorittaja osaa perustella menetelmänsä ym.

töissä koko ajan? Minulle esim. kerrottiin muutama viikko joulun alla mihin menen näytön tekemään?
        Joulupyhien jälkeen jouduin muualle töihin eikä puhettakaan että olisin päässyt laittamaan näyttöpaikalle valmisteluja koska toisaalla oli kiire. Hyppäsin kylmiltään näyttöön. Sunnuntaina kävin omalla ajalla tekemässä valmisteluja mutta eihän se voi riittää.
        Meinaan että nämä jotka tekevät pitempiaikaista duunia omalla työpaikallaan, on heillä mahdollisuus valmistautua näyttöön jopa kuukausia aikaisemmin.Laittaa ja suunnitella paikat oman näköisekseen,vaikka johan ne onkin.Tässä on mielestäni paljon parannettavaa. Näytön valvojien täytyy myös ottaa huomioon lähtökohdat. Kukaan ihminen joka hyppää outoon taloon muutaman viikon varoitusajalla ei voi olla itsevarma.
        Vituttaa sen verran jos laajassa talossa ei huomaa yhtä juuttaan aikaista teräväkuivainta puuvarrella niin huomautellaan siitä miksi en ole vaihtanut sitä. Pitemmällä ajalla olisin senkin hoitanut kuntoon eli vaihdoin sen siltä istumalta mutta ei auttanut. Siellä on vuosia ollut viittä vaille eläkkeelle jääviä naisia ja sen on näköistäkin,myös siivousmenetelmissä.
        Olen kyllä vihainen myös työnantajalle ettei antanut enempää aikaa valmistautua tai ei ilmoittanut ajoissa missä näyttö pidetään mutta tasan ei käy onnen lahjat.Kokeillaan kerran viel jos ei mene läpi niin oikeastaan en tee sillä laitoshuoltaja lapulla mitään. Nytkin sain komennuksen muualle. Vanhukset vääntää taas paikat näköisekseen,raat pesuaineet pulloissa, harjat yms poistettu varastoihin jne.
        Niin vielä sitten keväällä meidän opettaja lopetti. Oltiin puol vuotta ilman mitään infoa/opettajaa kunnes marraskuun lopulla otettiin yhteyttä että on uusi opettaja ja lähiopiskelupäivä. Saatiin konepassit ja sanottiin että nyt tehdään HOPSi eli se mikä tehdään opiskelun alussa eli pari vuotta sitten olisi pitänyt olla tehty.Alkoi tuntumaan taas että kyllä tämä tästä.
        Oppisopimuskoulutus on perseestä jos se ei toimi kunnolla. Menkää vasta sitten tuohon laitoshuoltajakoulutukseen jos teillä on suht vakaa työympäristö ettei heitellä kuin lapasta laidasta laitaan pitkin kyliä ja koulun puolelta on myös homma hanskassa.
        Nämä ns. ammattilaiset työnantajaa myöten pitäisi tajuta se että yli-ihmisiä ei ole.Rajansa kaikella.Jos ihmisestä puristetaan viimeisetkin mehut töissä ja nipotetaan jostain kastelukannusta kun sitä ei heti löydy niin hyvää päivää! Siivoaminen nyt ei niin tärkeää ole että siihen vaikuttaa tuollaiset pikkuasiat. Siivous se tärkein!
        Se vielä että pomoni oli järkyttynyt myös.Hän sanoi että tietää että osaan hommani. Sehän siinä. Motivaatio on vaan nolla. Jos ja kun saan sen paperin niin jätän nuo siivoushommat ammatti-ihmisille ihan mielelläni.
        Jonkunhan senkin on tehtävä!
        Hyvä että minulla on noita muita tutkintoja jo valmiina takataskussa.
        Mukavaa kevään jatkoa kaikille. Pitäkää suomi siistiä. Minä yritän olla jatkossa sotkematta. ;)

• vielä!
        ne perustelut? kirjoitti:

Valinnaisissa. Tiedän erään keittiöihmisen että pätemällä reputettiin sekin. Vuosia tehnyt keittiöhommia.
        Kyllä se vaan tosi on että riippuu ketkä arvioi. Kaikki eivät halua päteä. Naurettavia syitä olen kuullut hylkäämiselle ja ne eivät tosiaan liity mitenkään siihen ylläpitosiivoukseen.

Koulutus alkoi pari vuotta sitten eikä minullakaan ole paljon siivouskokemusta.Oikeastaan aloitin pääsääntöisesti vasta syksyllä.Että näin.

• laikkari...
        näyttöpaikassa kirjoitti:

töissä koko ajan? Minulle esim. kerrottiin muutama viikko joulun alla mihin menen näytön tekemään?
        Joulupyhien jälkeen jouduin muualle töihin eikä puhettakaan että olisin päässyt laittamaan näyttöpaikalle valmisteluja koska toisaalla oli kiire. Hyppäsin kylmiltään näyttöön. Sunnuntaina kävin omalla ajalla tekemässä valmisteluja mutta eihän se voi riittää.
        Meinaan että nämä jotka tekevät pitempiaikaista duunia omalla työpaikallaan, on heillä mahdollisuus valmistautua näyttöön jopa kuukausia aikaisemmin.Laittaa ja suunnitella paikat oman näköisekseen,vaikka johan ne onkin.Tässä on mielestäni paljon parannettavaa. Näytön valvojien täytyy myös ottaa huomioon lähtökohdat. Kukaan ihminen joka hyppää outoon taloon muutaman viikon varoitusajalla ei voi olla itsevarma.
        Vituttaa sen verran jos laajassa talossa ei huomaa yhtä juuttaan aikaista teräväkuivainta puuvarrella niin huomautellaan siitä miksi en ole vaihtanut sitä. Pitemmällä ajalla olisin senkin hoitanut kuntoon eli vaihdoin sen siltä istumalta mutta ei auttanut. Siellä on vuosia ollut viittä vaille eläkkeelle jääviä naisia ja sen on näköistäkin,myös siivousmenetelmissä.
        Olen kyllä vihainen myös työnantajalle ettei antanut enempää aikaa valmistautua tai ei ilmoittanut ajoissa missä näyttö pidetään mutta tasan ei käy onnen lahjat.Kokeillaan kerran viel jos ei mene läpi niin oikeastaan en tee sillä laitoshuoltaja lapulla mitään. Nytkin sain komennuksen muualle. Vanhukset vääntää taas paikat näköisekseen,raat pesuaineet pulloissa, harjat yms poistettu varastoihin jne.
        Niin vielä sitten keväällä meidän opettaja lopetti. Oltiin puol vuotta ilman mitään infoa/opettajaa kunnes marraskuun lopulla otettiin yhteyttä että on uusi opettaja ja lähiopiskelupäivä. Saatiin konepassit ja sanottiin että nyt tehdään HOPSi eli se mikä tehdään opiskelun alussa eli pari vuotta sitten olisi pitänyt olla tehty.Alkoi tuntumaan taas että kyllä tämä tästä.
        Oppisopimuskoulutus on perseestä jos se ei toimi kunnolla. Menkää vasta sitten tuohon laitoshuoltajakoulutukseen jos teillä on suht vakaa työympäristö ettei heitellä kuin lapasta laidasta laitaan pitkin kyliä ja koulun puolelta on myös homma hanskassa.
        Nämä ns. ammattilaiset työnantajaa myöten pitäisi tajuta se että yli-ihmisiä ei ole.Rajansa kaikella.Jos ihmisestä puristetaan viimeisetkin mehut töissä ja nipotetaan jostain kastelukannusta kun sitä ei heti löydy niin hyvää päivää! Siivoaminen nyt ei niin tärkeää ole että siihen vaikuttaa tuollaiset pikkuasiat. Siivous se tärkein!
        Se vielä että pomoni oli järkyttynyt myös.Hän sanoi että tietää että osaan hommani. Sehän siinä. Motivaatio on vaan nolla. Jos ja kun saan sen paperin niin jätän nuo siivoushommat ammatti-ihmisille ihan mielelläni.
        Jonkunhan senkin on tehtävä!
        Hyvä että minulla on noita muita tutkintoja jo valmiina takataskussa.
        Mukavaa kevään jatkoa kaikille. Pitäkää suomi siistiä. Minä yritän olla jatkossa sotkematta. ;)

Siivous asiakaskohteessa näytön suoritin eri kohteessa, samoin välinehuoltonäytön, mutta muut omassa kohteessa.

On totta, että oman kohteen tuntee paremmin, ja näyttö on sikäli helpompi.

Jos joutuu suorittamaan näytön vieraassa kohteessa, pitäisi saada valmisteluaikaa riittävästi.

• se tutkinto
        vielä! kirjoitti:

Koulutus alkoi pari vuotta sitten eikä minullakaan ole paljon siivouskokemusta.Oikeastaan aloitin pääsääntöisesti vasta syksyllä.Että näin.

oppilaitokselle. Me saatiin kunnon pätevät välineetkin näyttöön sieltä, kun monessa paikassa oli juuri näitä mummoja siivoamassa ja välineet ajalta jeesus. Tai pahimmassa tapauksessa joutui siivoamaan yli 1000 neliön tilaa yhdellä lattiakuivaimella ja pyyhkeellä. Sillä yhdellä pyyhkeellä pyyhittiin sitten niin vessan lattiat kuin kahvihuoneen ja julkisten tilojen pöydätkin. yäääk.

• hakijoista

Jos tarjolla on koulutettuja laitoshuoltajia työkokemuksella, ei sinulla ole mahdollisuuksia. Mutta voihan sitä aina yrittää.

• costc2

ja kannattaa ottaa asiosta selvää
        lähin oppisopimustoimisto,aikuiskoulutuskeskus/puhtaanapito
        työkkärikin voi jeesata
        kerro kuinka kävi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2234
    2. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      922
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      24
      889
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      863
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      51
      831
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      118
      819
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      753
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      733
    Aihe