Raskausoireita vai jälkiehkäisyn sivuvaikutuksia?

Vainoharhainenko?

Onko kellään tietoa kuinka kauan jälkiehkäisystä voi tulla sivuvaikutuksia? Nehän ovat samanlaisia kuin raskausoireet..? Otin jälkiehkäisypillerin 2.1., 26 tuntia panon jälkeen ja sen jälkeen oli muutaman päivän oireita (etovaa oloa, väsymystä, palelua, röyhtäilyä, jatkuvaa vessassa ravaamista, nipistelyä alavatsassa), joiden olettaisin johtuvan jälkiehkäisystä. 12. päivä alkoi ruskea tuhruttelu, jota kesti viikon, jonka jälkeen tuli veristä vuotoa pari päivää. Sen jälkeen vielä muutama päivä ruskeaa tuhruttelua. Nyt oireet ovat tulleet takaisin. Laskeskelin, että jos olisin raskaana, nyt alkaisi rv 6. Raskaustestejä olen tehnyt 3 kpl (hieman panikoin, ja viimeinen testi varmuuden vuoksi kun oli bileet) ja kaikki näyttivät negatiivista! Ja kysymys kuuluukin, voiko jälkiehkäisypilleri aiheuttaa vieläkin oireita?! Missä vaiheessa kannattaisi mennä lääkäriin jos oireet vaan jatkuu? Kiitos vastauksista jo etukäteen!!

21

23986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paksuna

Oireet täsmää! Kuulostaa tutulta ku muistelen omaa raskauttani!

• marjat!

Sehän on tehny jo kolme NEGATIIVISTA testiä ja jonkinlaiset menkatkin on ollu!! Kumma miten vainoharhasen herkästi porukka kuvittelee heti sikiävänsä 'paksuks' :D

• mun mielestä
        marjat! kirjoitti:

Sehän on tehny jo kolme NEGATIIVISTA testiä ja jonkinlaiset menkatkin on ollu!! Kumma miten vainoharhasen herkästi porukka kuvittelee heti sikiävänsä 'paksuks' :D

Luitko ollenkaan ensimmäistä viestiä?! Oireita vieläkin! Ei voi johtua je-pilleristä enää! "Menkat" kesti vaan pari päivää! Ei normaalia!

• oksentelin
        marjat! kirjoitti:

ja koin kaikki raskausoireet. 5 testiä näytti negatiivista...

• mullakin
        mun mielestä kirjoitti:

Luitko ollenkaan ensimmäistä viestiä?! Oireita vieläkin! Ei voi johtua je-pilleristä enää! "Menkat" kesti vaan pari päivää! Ei normaalia!

on vauvakuumeiluissa mieli kehitelly vaikka mitä oireita enkä silti oo ollu paksuna! Yökötys ym. oireet voi johtua vaikka mistä muustakin syystä kun raskaudesta. Menkkoja on ollu vaikka minkälaisia ja silti ne kuitenkin on ollu ihan oikeet menkat.

• satuapa

Ja saatat stressissäsi kuvitellakin/aiheuttavan itsellesi väsymystä, palelua jne. Se ei tietenkään tee niistä edes silloin yhtään sen vähäisempiä.

Kyllä jälkiehkäisypillerit ainakin kiertoa sotkee pidempäänkin, joten se ei ole outoa.

Olet tehnyt noin monta raskaustestiä, joten todennäköistähän on, ettet raskaana ole. Olen minä itsekin tuon raskaudenpelon aiheuttamat pahoinvoinnit jne. kokenut, eikä ne tunnu yhtään vähäisemmiltä, vaikka kuinka yrittää itselleen selittää, ettei todennäköisesti raskaana ole.

Siitä huolimatta kyllä mielestäni voit mennä jo nyt itseäsi rauhoittaaksesi vaikka terveydenhoitajan/lääkärin kautta labraan otattamaan raskaustestin. Kysy vaikka terveydenhuollostasi (ajanvarauksesta), miten saat ajan raskaustestiin.

• '''

Omakokemus:

Otin jälkiehkäsyn vuorokauden sisällä yhdynnästä, mutta sen jälkeen vasta hauskuus alkoi.

Aloin iksennella ja olin muutenkin erittäin kipeänä, oletin näiden kuuluvan asiaan.

Kuukauden jälkeen soitin lääkärille, että koska nämä oireet oikein ottavat loppuakseen.
      Sanoi, että niiden ei edes kuulu kestää niin kauaa, joten kipin kapin labraan.

Maksa.arvoni olivat nousseet suhteettoman paljon, ja siitä sitten seurauksena kielto jälkiehkäsy pillereille.

Kaikille ne eivät vain sovi.
      Kuten eivät edes pillerit.

Vahingosta viisastuneena, olen sit ollut sen jälkeen jopa överi tarkka kondoomin kanssa.

Voi kuulostaa tyhmältä, mutta vältän jopa sitä seksiä miesten kanssa, omin käsin onneen..

• Nimetön

luulen, että tuosta pilleristä edelleen. Jos olet 3 testiä tehnyt ja kaikki negaa. Sanoisin, että odota seuraavat kuukautisesi. Nekin voivat tulla hieman myöhässä. Ainakin minulle aina niin käy.

• ottanut

Moikka,

Olisinkin kiinnostunut juuri tuosta miten jälkiehkäisy on sotkenut kiertoa. Itselleni kävi vuodenvaihteessa niin, että menkat loppuivat tiistaina ja torstaina harrastin seksiä, kumi hajosi.(ovulaatio ei ollut lähelläkään)(lopetin pillerit puoli vuotta sitten 14 vuoden jatkuvan käytön jälkeen, alkoi olla jatkuvaa päänsärkyä jne.) perjantaina otin eli n 12h päästä jälkkärin. Tästä meni viikko, jolloi alkoi tulla sellaista mustaa tahmeaa vuotoa, joka kirkastui normaaliksi vuodoksi, tätä kesti 5 päivää. Normaalin kierron mukaan menkat olisivat pitäneet alkaa 2päivää sitten ei kuulu.Miten teillä menkat tulleet pillerin oton jälkeen? Myöhässä, paljon?

• need_help
        ottanut kirjoitti:

Moikka,

Olisinkin kiinnostunut juuri tuosta miten jälkiehkäisy on sotkenut kiertoa. Itselleni kävi vuodenvaihteessa niin, että menkat loppuivat tiistaina ja torstaina harrastin seksiä, kumi hajosi.(ovulaatio ei ollut lähelläkään)(lopetin pillerit puoli vuotta sitten 14 vuoden jatkuvan käytön jälkeen, alkoi olla jatkuvaa päänsärkyä jne.) perjantaina otin eli n 12h päästä jälkkärin. Tästä meni viikko, jolloi alkoi tulla sellaista mustaa tahmeaa vuotoa, joka kirkastui normaaliksi vuodoksi, tätä kesti 5 päivää. Normaalin kierron mukaan menkat olisivat pitäneet alkaa 2päivää sitten ei kuulu.Miten teillä menkat tulleet pillerin oton jälkeen? Myöhässä, paljon?

mulla sama tilanne ja pelottaa aivan sairaasti!!miten sulla kävi?mulla menkat nyt päivän myöhässä;30.päivä meni.kierto yleensäki väh.29 päivää.apuaaaa..

• ..............

Mulla kävi silleen, et otin jälkiehkäisyn ja sitte jonku 5 päivän jälkeen tuli sellasta pientä veristä vuotoa. Nyt sen jälkeen ollu monta viikkoa just kaikkia noita ihme oireita jotka on vähänniinku menkka/raskaus oireita, mutta olen tehny jo 6 testiä jotka on kaikki näyttäny negatiivista. Eli en usko että olen raskaana mutta vähän huolestuttaa kuitenkin kun kuukautiset on yli 3 viikkoa myöhässä ja alavatsa ja rinnat kipeenä aika usein.

• huolestunt

Mulla on ollu samaa! Vatsassa nippailee ja oksettaa vaikka pillerin otosta on kolme viikkoo.Mullakin tuli veristä vuotoo noin viikon jälkeen.En oo tehnyt testiä ja pelottaa,että olen raskaana.Miten sulla kävi?

• Mitä tämä on?
        huolestunt kirjoitti:

Mulla on ollu samaa! Vatsassa nippailee ja oksettaa vaikka pillerin otosta on kolme viikkoo.Mullakin tuli veristä vuotoo noin viikon jälkeen.En oo tehnyt testiä ja pelottaa,että olen raskaana.Miten sulla kävi?

En usko, että saat vastausta melkein 3 vuotta sitten kirjoittaneelta, mutta itsellä sama homma. Otin je:n 3 viikkoa sitten noin 24h päästä vahingosta ja edelleenkin on vatsa kipeä sun muuta, pahoinvointia ei sentään ole. Yhden testin olen tehnyt, näytti negaa, mutta saatoin tehdä sen myös liian aikaisin, siksi toinen testi odottelee jo, mikäli menkat eivät ala muutaman päivän sisään. En vain jaksa uskoa olevani raskaana, koska edelliset menkatkin alkoivat samana päivänä kun otin pillerin ja kestivätkin sitten sen viikon. Mielessäni olen kauhistellut jo kohtutulehduksenkin, mutta mistä sellainen yleensä on lähtöisin? Eli toivon, että olisi je:n tekosia nämä kivut tai vaikka sitten raskauden, muttei mitään tulehduksia. Ja sinun kannattaa nyt tehdä se testi, harvoin raskaus ajatuksia lukemalla selviää.

• pelokas_

En usko että olet raskaana kun negaa on näyttänyt. Itse otin JE:n 19 tuntia yhdynnästä, mutta siitä huolimatta tulin raskaaksi. Tein positiivisen testin (kaksi kpl) jo kun menkat oli viikon myöhässä. Nyt siitä on kulunut viikko eteenpäin ja ens viikolla lekuriin juttusille laittamaan seuraava prosessi nopeasti liikkeelle. En saanu sen pillerin jälkeen oireita, vatsaa nippaili pari kertaa, mutta ei muuta. Ei mitään vuotoja tms.

Eli uskon että sullakin näkyisi jo testissä, jos nappula ei olisi tehonnut.

• Kuule......

Aikaisessa vaiheessa, se on ihan se ja sama viemäröityykö sinne menkkojen, je:n seurauksena vai viikkoa myöhemmin abortin seurauksena. Kumma, kun se elämän arvostuksesi ei näy näissä aiemmissa vaiheissa... Sama elämänodote siinä menetetään joka vaiheessa.

• kummaa...
        Kuule...... kirjoitti:

Aikaisessa vaiheessa, se on ihan se ja sama viemäröityykö sinne menkkojen, je:n seurauksena vai viikkoa myöhemmin abortin seurauksena. Kumma, kun se elämän arvostuksesi ei näy näissä aiemmissa vaiheissa... Sama elämänodote siinä menetetään joka vaiheessa.

kuinka vaikea se on myöntää että aborttivaiheessa se tapettava lapsi on jo varmuudella olemassa ja kuolee niihin myrkkyihin..

Missä muuten olinkaan suosinut jälkiehkäisyä (hedelmöityksen estävien) ehkäisyjen jatkeeksi ja jättänyt arvostamatta niitä mahdollisia elämiä?

• Neiti 12
        kummaa... kirjoitti:

kuinka vaikea se on myöntää että aborttivaiheessa se tapettava lapsi on jo varmuudella olemassa ja kuolee niihin myrkkyihin..

Missä muuten olinkaan suosinut jälkiehkäisyä (hedelmöityksen estävien) ehkäisyjen jatkeeksi ja jättänyt arvostamatta niitä mahdollisia elämiä?

Moikka...Kuukautiset alkoi 7pvä 1 ja loppui 13pvä...Olin yhdynnässä sitten 16,20,22,23,ja 27pvä otin pillerin Ma eli 24pvä ja oireet on mitä kamalimmat,hikoilua,rinnat kipeenä,väsyny,sattuu alavatsaan,pää kipeä...Mutta...Voinko olla raskaana ? Miten tuo pilleri sitten vaikuttaa vauvaan? ...

• randome
        Neiti 12 kirjoitti:

Moikka...Kuukautiset alkoi 7pvä 1 ja loppui 13pvä...Olin yhdynnässä sitten 16,20,22,23,ja 27pvä otin pillerin Ma eli 24pvä ja oireet on mitä kamalimmat,hikoilua,rinnat kipeenä,väsyny,sattuu alavatsaan,pää kipeä...Mutta...Voinko olla raskaana ? Miten tuo pilleri sitten vaikuttaa vauvaan? ...

Jos menkkoja ei kuulu edes viikkoa myöhässä, kannattaa tehdä testi. Oireet voi olla hyvinkin pilleristä, vaikuttaa joihinkin naisiin todellakin kovasti. Pillerin ei olla huomattu vaikuttaneen mitenkään lapseen, jos kuitenkin tullut raskaaksi pillerin oton yhteydessä. :)

• HuolestunutMamma

Otin 26.9.2015 Norlevon. Menkkojen ois pitänyt alkaa 5.10. ja ei vieläkään kuulu. No mut huomenna lääkäri.. ja about 10kpl testejä tehnyt, viimeksi aamulla yhden ja kaikki näyttää negaa. Positiivinenkaan tulos ei haittaisi, kumpa olisin tiennyt tuolloin ennen myrkkyjen ottoa.

• Tarvitsenvastauksia

Help! Eli eilen yöllä olin yhdynnässä joskus 1 aikaan yöllä ja otin norlevon jälkiehkäisyn seuraavana päivä kahen aikaan päivällä. Nyt on huonoa oloa ja pää kipua. En kai ole raskaana? Onko kellään muulla näitä oireita?

• heihaloooo

Raskaus ei voi alkaa 1-2 vuorokaudessa! Lisäksi pitäs olla tismalleen sopivat päivät kierrosta että ois mahdollista. Oireet alkais aikasintaan viikon päästä hedelmöityksestä kun alkio on kiinnittyny.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      450
      6486
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      176
      3860
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      108
      2506
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1989
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      128
      1382
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1285
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      67
      1134
    8. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1085
    9. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      77
      1039
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      44
      1003
    Aihe