@ Mallorca v. 1987 Rokkivävyjen matkatarina

Bueno, Senor finlandes

Ajat muuttuvat, niin muutumme mekin mutta muistot elävät..

Tämä on vaan matkatarina kun lähdettiin kaverin kanssa reissuun ja millainen paikka tuo Espanja oli v. 1987 näin turisti/matkamiesten näkökulmasta. Saatiin hassen matkatoimistosta äkkilähdöt, ja ei kuin Espanjaan amigo. Lähtö kaverin kanssa 3 viikon aurinko lomalle Mallorcalle ja jo ensimmäisenä tuntina perillä ollessa kengänkiillottajat huijas meiltä monta sataa kun sanoivat että on erikois-vahaa mitä laittoivat meidän kenkiin, ei jaksettu jäädä kinaamaan. Vielä samana iltana lähdettiin juomaan, sammuin hotellihuoneeseen ja kaveri toikkaroi jossain kaduilla, ne iski sitä suurella halolla keskelle takaraivoa ja se heräs jostain sivukujalta uusi valkonen paita ihan veressä, toinen tennissukka vaan jalassa. Hitto mitä porukkaa?

Seuraavana iltana kun oltiin discossa en tiedä laittoko baarimikko jotain juomaan ilmeisesti? mulla meni lanttu ihan sekasin heräsin taas hotellista ja ilta oli täysin pimeä,..

Aamupäivällä vuokrattiin mopot ja ajeltiin ympäri saarta, bensa loppui jossain keskivälissä saarta toisesta moposta. Siinä oli lähellä joku maja ja siellä joku tumma heppu soitteli kitaraa ja nojaili seinään kun ne näki meidät ne lähti tulee kyselemään ilmeisesti tarviiko apua? Kyseli jonkun aikaa ja nosti mun frendin ilmaan ja laitto puukon kurkulle,..oli sen verran ihme tilanne, mulla oli kello ja jotain seteleitä taskussa annettiin ne ja ne häipy.. otti kummaltaki vielä kengät jalasta. Sama se meillä oli kenkiä ja rahaa hotellissa. Ei ollu mitään väliä viekööt..

Noista mopoista me tajuttiin vasta matkan jälkeen että toimisto otti takuu-rahaa 500? jotain pesetoita mitä se nyt oli? ja ne ei ikinä palauttanu sitä rahaa? vuokrattiin joku 10 kertaa niitä vehkeitä siitä samasta toimistosta?

Kun tultiin silloin mallorcalle ihan ensimmäinen ulkomaanmatkani muuten? Oli samassa lentökentältä tulevassa bussissa suomalais-heppu joka huusi ja räyhäsi koko bussimatkan ajan matkatoimisto-virkailijalle. Emme tieneet mistä rähinä oli? mutta kun päästiin hotellille ja oltiin kaverin kanssa aulassa kirjoittamassa nimiä hotelli-buuking listaan tuli sisään joku espanjalainen heppu naama veressä se suomalainen oli repiny tämän espanjalaismiehen auton oven irti saranoineen päivineen ja lyönyt Pacon naaman verille ei edes kerennyt viemään matkatavaroita huoneeseen. pari päivää tämän tapahtuman jälkeen hänen vaimonsa joka sai huoneen samasta kerroksesta meidän kanssa yritti hypätä viina-höyryissään parvekkeelta alas se vietiin autolla johonkin hoitoon? minne lie? oli niin vaaraksi itselle ja muille. Kuultiin myöhemmin kun oltiin lähdössä 3 viikon päästä pois, että se suomalaismies oli vielä istumassa linnassa ja ei pääsisi sieltä puoleen vuoteen ainakaan pois. Sinne se jäi espanjaan kun me palattiin suomeen..

Oltiin yhtenä iltana taas juomassa, ja otettiin taksi ja sanottiin että taksikuski veisi meidät johonkin hyvään diskoon keskustaan tai johonki kun ei tiedetty mestoja? Se ajo meidät semmoseen jakomäkeä muistuttavaan lähiöön ja hoki että tässä,..tässä? ulkopuolella oli kaksi vanhaa naista toisella ei ollut kunnon hampaita suussa kun me jäätiin kyydistä pois vähän niinku häkeltyneinä että missä ollaan? Samassa se hampaaton alko viemään mua eteenpäin? me ei vastusteltu ja yritettiin olla ystävallisiä. Kuuluko tää niinku maan tapoihin? viedä perille
johonkin diskoon?... joo ei ollu? me mentiin johonkin rappukäytävään jossa seinät oli sellaset niinku kauhuleffoissa ja puulattia sellanen märkä ja mätä joka kukki hometta. Sen hampaattoman naisen silmät kiilu ikävästi ja se alkoi ihan suoraan kaivaa taskuja.. olin että mitä hemmettiä sä kotka oikein käyt kopeloimaan ja jollain konstia se sai setelinipun mun taskusta kun olin juonu kuitenkin olutta ja en ollu voimissani, pidin nipusta kiinni ja se alkoi pärskiä vihreää mätää limaa suusta ulos ja huutaa sellasella korisevalla äänellä " Mamaaa" Mamaa"..Polis!..Polis!..
Se väänsi ja väänsi seteleita ja mä irrotin käteni setelinipusta mietin että parempi häipyä pitäkööt vaivaiset setelit hotellissa on lisää jos tarvii en viitti ruveta ämmän kanssa mitään tappelee kun ylhäältäkin rapusta alko samassa kuulua jotai ihme kolinaa ja ovien availu ääniä? Ja hitto ku siellä rapussa haisi? ja se näinen pörräs siinä ihan kiinni ja oli taas kenkien kimpussa? Mikä näissä ihmisissä on kun niillä on kumma vietti toisten ihmisten kenkiin? Tuli fiilis että nyt tämä Amigo häipyy. Lähdin ulos ja siellä oli jostain tullu tummaa sakkia aika läjä. Yks isompi heppu oli myös Afrikanmaasta kotoisin. Ne ei kattonu mua niin ystävällisesti että poistuin aika lujaa silloin paikalta. Kulman taakse verkkainen kävely loput juosten. Mietin että miten se mun frendi pärjää? Tunne oli että kyllä se selviää aina se oli selvinny. Rahaa sillä oli ja eiköhän sillä pärjää maassa kuin maassa ja oikeessa olin. Kun itse menin hotellille otin taksin ja ajoin perille hain hotellin turvasäiliöstä rahaa ja maksoin taksin meni noin 30 min. ja kaveri tuli perässä. Sama homma taksikuskille pesetoita ja se häipy. Mentiin kaverin kanssa ottamaan oluet ja miettimään tilannetta? se kerto että toinen nainen oli vieny sen johonkin huoneeseen, ja kun se alkoi tutkimaan kaverini taskuja, oli hän töninyt ämmää pois, jolloin nainen alkoi huutaa "Mama"..."Mama".. Iso metalli ovi auksei ja sieltä valui sisään lihava afrikkalainen nainen kavereineen, ja siinä tilanteessa koko porukka oli jo kaverini taskuilla,..
Sinne meni,..kumma maa tämä espanja täällä on tosiaankin aika hankalaa joskus normaalilla tavalla tutustua ihmisiin? Naurettiin kaverin kanssa ja otettiin aulabaarissa huurteista lisää janoon. Vielä oli yli 2 viikkoa lomaa jäljellä espanjassa,...

Paloin aika hyvin rannalla lopuksi kun en tajunnut käyttää rasvoja. Mun kaveri taas oli sellanen naamasta ruskea ja kun otti paidan pois oli kaulasta alaspäin täysin valkoinen kuin sellainen kuivunu ruumis. Kaulassa sillä oli niinku sellanen ruskea rinkula. Ihme vatsatautikin meillä oli kummallakin tullessa suomeen mulla se oli pahempi, menin sellaseen sikiöasentoon kun ei pystyny nukkua kärsin
ja kärsin ja koko ruumis kun oli vielä pahasti palanu. Nukuin öisin niinku sellasessa rasva-kalvossa. Lakanat oli niin rasvassa että kun niihin meni niin niissä niinu "liuku"?.... en viittiny mennä lääkäriin..

joo,..mukavia nuo matkat kyllä on ja matkakuumettakin on nyt taas törmäsin tohon kaveriin taas ja juteltiin jos lähettäis uudestaan reissuun mut nyt johonki toisen mestaan. Siellä on vissiin hyvä säpinä tuolla Malagassa?..

3

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v.1987

      ....jatka unia!

    • Mikä paikka?

      Yritin ymmärtää storystasi, mikä paikka oli kyseessä, mutta luultavasti joku menomesta Palman lähellä. Saari on hieno, mutta jos vetää perseet olalle alvariinsa, monta mestaa jää näkemättä. Jos tarina on tosi, hyvä että henki sentään säästyi.

      Onko noi sulle hyviä muistoja? Ei täälläkään lasiin syljetä, mutta jos meinaa että teillä v. -87 meni jotakuinkin lujaa, olette jo sen ikäisiä äijiä, että pientä säätöä voitte harkita.

      Malagasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta kovasti on kehuttu.

      • hyvä reissu

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe