En tiedä olenko miljoonas joka on samasta aiheesta raapustellut tänne, mutta olen tosiaankin ehkä epätoivoisin.
Minulla on psoriasis, jota ei ole diagnosoitu, koska en ole koskaan käynyt lääkärillä.
Psoriasikseni on hiusten alla, nyt lisääntynyt korvan taakse, sekä kulmakarvojen alle. On ollut jo 2 vuotta. Hilseilee mielettömästi, läikkiä on tullut vain lisää. Hiusrajalla oleva läikkä senkun suurenee. Öisin raavin niitä ja ne on kokoajan verisiä. Sattuu perkeleesti esim. pään peseminen. Olen nainen, pitkätukkainen.. Joudun väkisinkin joka toinen pvä pesemään tukkaani.
Nyt on nimettömän kynsi melkein irti. Hauras, kellertävä.. Ensin oli kynnen keskellä täplä, joka sitten levisi, ja nyt on puolet kynnestä: irti.
En tiedä mitä tekisin. Lääkärille en mene, sillä ystäväni joka on itsekin lääkäri sanoi että hoidoista saattaa olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä. Eli, pointti on oppia elämään taudin kanssa. Great. Eniten nyppii se että sattuu kokoajan. Sillä en osaa nukkua kädet sidottuina, vaikka yritin sitäkin.
Onko kellään vastaavia kokemuksia??? Tuntuu kuin olisin ainoa psoriaatikko jota ketuttaa ja pahan kerran!
Alkaa pikkuhiljaa ketuttaa!
9
1575
Vastaukset
- yksi vain
jollet halua hakea apua, niin pitää varmaan sitten kärsiä vaan nahoissaan.
Luulisimpa, et lääkäristä saisit apua asiaan. - Ruokavalio
Entä millaista ruokavalioa sinä käytät, syötkö tomaattia, paprikaa, vaaleaa leipää, vehnää, perunaa yms... Entä happamia tms...
Jos alkaa kiinnostamaan niin kurkkaa keskustelua "Sekavaa", siellä on jotain linkkejä tuosta puolesta. - kutinapois
se kutina on aivan hirveää joskus,mutta itse sain senpois omegoilla,niiden käyttöönoton jälkeen ei ole tarvinnut raapia,ja muutenkin iho on paljon pehmeämpi,paremmassa kunnossa.Nyt on kekeiluna merisuolahoito,eli lilluttelen merisuolavedessä 1/2 tuntia kerrallaan,ja annan sen jäädä ihoon,en siis pese lilluttelun jälkeen ihoani.mutta kokeile noita omegoita ,saat varmasti apua ainakin kutinaan.ps liian usein tukanpesua?miksi?
- Psoriaatikko
Psorin oireita voidaan huomattavasti lievittää ja jopa poistaa joksikin aikaa,vaikkei parantavaa hoitoa vielä olekaan. Mieletöntä kynsiä itseään tuskaisena kun apua on saatavilla,ymmärrät sen itse kun olet hoidon aloittanut! Kuinka hölmöjä ihmiset voi olla? Itselläni psori ollut jo 20 vuotta ja ihan varmasti on kannattanut hoitaa ja pitää lomaa taudista.
- tyttö lääkäriin
Itselläni on psori koko kropassa ja päänahassakin.Alussa ihmettelin ja kärsin sitten menin lääkäriin ja sai apua jotta pärjään.Ei kannata uskoa kaikkia jotka tietävä miten joku tuttu sai "hömpänpömpästä"apua.Käy ihotautilääkärillä ne osaavat hoitaa yleislääkärit eivät tuputa muuta kuin kortisonia ilman kunnon hoitoohjeita.Terveisin.Psoriaatikko jo 17votta. Ps.MENE IHOTAUTILÄÄKÄRILLE
- Psorkku
muutaman vuoden vanha keskustelu tältä palstalta mutta siitä voi löytyä hyviä vinkkejä:)
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000467&posting=22000000007541754- Kettuuntunut
Taidan sittenkin varata ajan yksityiseltä. Enhän pääsisi kunnalliselle edes kuukaudessa sisään. Minulle on vain aina kerrottu ettei hoitoa ole, ja että jos on niin ne on jotain öljyjä/voiteita jotka on jätettävä tukkaan, ja koska hiukset on megaohuet, niin voitte vaan arvata miten kivaa on olla töissä joka päivä näyttäen siltä kuin ei olisi samppoota nähnytkään. En tiedä, olen nuori, kokematon, ilmeisen tyhmä kun valitan vaikka voisin edes yrittää tehdä jotain..
Olen kihloissa, kivaa kun ihmiset ihailevat sormustani, ja huomauttelevat rumasta kynnestä. Joku taannoin kertoi ettei kannata lakata sitä kynttä... Mene ja sitten tiedä pitääkö tuokin paikkaansa. ..
Kiitos kuitenkin että vaivauduitte vastaamaan... - oireeton
Kettuuntunut kirjoitti:
Taidan sittenkin varata ajan yksityiseltä. Enhän pääsisi kunnalliselle edes kuukaudessa sisään. Minulle on vain aina kerrottu ettei hoitoa ole, ja että jos on niin ne on jotain öljyjä/voiteita jotka on jätettävä tukkaan, ja koska hiukset on megaohuet, niin voitte vaan arvata miten kivaa on olla töissä joka päivä näyttäen siltä kuin ei olisi samppoota nähnytkään. En tiedä, olen nuori, kokematon, ilmeisen tyhmä kun valitan vaikka voisin edes yrittää tehdä jotain..
Olen kihloissa, kivaa kun ihmiset ihailevat sormustani, ja huomauttelevat rumasta kynnestä. Joku taannoin kertoi ettei kannata lakata sitä kynttä... Mene ja sitten tiedä pitääkö tuokin paikkaansa. ..
Kiitos kuitenkin että vaivauduitte vastaamaan...Mene ensin ihotautitilääkärille ja vaadi pääsyä ihotautiklinikalle. Turhaan pitkität kokeilemalla kortisoneja, jotka eivät auta kaikille.
Tee ruoka- ja elämäntaparemontti (tri Paganon dietti).
Lakkaa vain kyntesi, tunnet itsesi huolitelluksi ja kynnet näyttävät lähes normaaleilta.
Ota merisuolakylpyjä (ohjeet kirjassa).
Kirjan saat kirjastosta.
Olen saanut oman, osittain vereslihalla olleen psoriakseni muuten pois, mutta joissakin kynsissä vielä ongelmaa, sillä ne kasvaa niin hitaasti, mutta voiton puolella ollaan.
Minäkin syön Omega3 ja pidän muutenkin huolen vitamiini- ja hivenaineista.
Myös henkinen puoli on tärkeää. Hienoa, että Sinulla on kihlattu, joka ei syrji sinua. Nauti elämästä, tee vain "pakolliset" hommat, jotta ei tule stressiä. - oireeton
oireeton kirjoitti:
Mene ensin ihotautitilääkärille ja vaadi pääsyä ihotautiklinikalle. Turhaan pitkität kokeilemalla kortisoneja, jotka eivät auta kaikille.
Tee ruoka- ja elämäntaparemontti (tri Paganon dietti).
Lakkaa vain kyntesi, tunnet itsesi huolitelluksi ja kynnet näyttävät lähes normaaleilta.
Ota merisuolakylpyjä (ohjeet kirjassa).
Kirjan saat kirjastosta.
Olen saanut oman, osittain vereslihalla olleen psoriakseni muuten pois, mutta joissakin kynsissä vielä ongelmaa, sillä ne kasvaa niin hitaasti, mutta voiton puolella ollaan.
Minäkin syön Omega3 ja pidän muutenkin huolen vitamiini- ja hivenaineista.
Myös henkinen puoli on tärkeää. Hienoa, että Sinulla on kihlattu, joka ei syrji sinua. Nauti elämästä, tee vain "pakolliset" hommat, jotta ei tule stressiä.Välitä viesti tuttavalääkärillesi: lääkärin tulee hoitaa ja motivoida hoitoon, ei estää parantumista. Jotkut lääkärit ovat niin suuria asiantuntijoita, että omalla vähättelyllään pilaavat muiden elämän. Onko tällainen ihminen ystävyyden arvoinen? Saman olen kokenut itsekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279