Akvaario ollut meillä 1,5 v. koko 120 l. Kaloja partaimumonni, musta-aavetetroja 6 kpl, kirsikkabarbi 4 kpl, neontetroja 5, kardinaalitetroja 5 ja täplämonninen.
Huomasin jonkin aikaa sitten että neontetroja oli laskujeni mukaan hävinnyt 3 kpl ja nyt huomasin aamulla että 2 kpl täplämonnisia on hävinnyt !!! Noita kardinaalitetroja ostin 5 kpl neontetrojen lisäksi kun huomasin hävikin. Täplämonnisia oli siis alunperin 3 kpl.
Muutama viikko sitten meillä oli vielä kääpiörihmakaloja 2 kpl, mutta toinen heitti henkensä ja toinenkin näytti huonokuntoiselta joten armahdin hänet...
Mikähän pielessä akvaariossamme ja mikä hävittää kalojamme...
Kaloja häviää akvaariosta.?!!!
5
1537
Vastaukset
- ei pysty näillä!
Vesiarvot ja hoitorutiinit niin saattaisi apuja löytyäkin?!
- alkurnv
Vaihdan pohjalapolla puolet vedestä 2-3 viikon välein ja puhdistan suodattimia samalla, vesiarvot ovat olleet ihan ok kun olen tarkastanut, tosin nyt ihan vasta en ole niitä tsekannut...Muut kalat ovat kyllä oleet ihan ok.
Kotilot ovat viime kuukausien aikana kyllä hävinneet lähes kokonaan, mitä nyt muutama yksittäinen silloin tällöin tulee lasiin. - kala
alkurnv kirjoitti:
Vaihdan pohjalapolla puolet vedestä 2-3 viikon välein ja puhdistan suodattimia samalla, vesiarvot ovat olleet ihan ok kun olen tarkastanut, tosin nyt ihan vasta en ole niitä tsekannut...Muut kalat ovat kyllä oleet ihan ok.
Kotilot ovat viime kuukausien aikana kyllä hävinneet lähes kokonaan, mitä nyt muutama yksittäinen silloin tällöin tulee lasiin.VIIKOTTAIN Vaihda 30 - 40 % akvaarion vedestä. Satunnaiset unohdukset eivät haittaa, mutta viikoittaisesta rutiinista kannattaa pitää kiinni! Muista aina vedenparannusaineen (AquaSafe) käyttö ja käytä vaihtoon saman lämpöistä vettä, kuin akvaariossa on. (Noudata muiden aineiden lisäyksessä meiltä saamiasi akvaariokohtaisia ohjeita.). Lasit kannattaa pyyhkiä samalla, niin levää ei pääse kertymään.(helsingin akvaariokeskus)http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/hoito-ohjeet/perushoito.htm
- Jannica
alkurnv kirjoitti:
Kotilot ovat viime kuukausien aikana kyllä hävinneet lähes kokonaan, mitä nyt muutama yksittäinen silloin tällöin tulee lasiin.Käsittämätöntä?? Meiltä kanssa pieniä kaloja katoaa toisinaan. Kissat eivät niitä saa ongittua, kun on lasit tietenkin.. Toiset varmaankin niitä syövät, koska raatojakaan en ole löytänyt koskaan.
- Anonyymi
Hei . Meillä sama juttu? Tässä tuskin on syypäänä aqua safe tai nitriittiarvot yms. Ne eivät kadota kaloja. Hapot voisivat, mutta... Meillä aiemmin ahvenet söivät kaiken pienemmän, joten ahvenet lähti. Hommattiin 11 Kardinaalitetraa ja nyt niitä on 7 :o Ihan käsittämätöntä. Suodattimeen ne eivät takuulla pääse (tupla verkot ja sihti), akvassa myös kansi. Mistään niitä ei löydy hengettömänä?? Akvassa kiekkoja, lehtisiä, plekuja ja kuparimonneja. Voiko kotilot ja monniset hoitaa noin pienen kalan putsauksen yön aikana jos se menehtyy? Mutta 4 fisua 1kk aikana. Vesiarvot ja muut on kiekoille asetettuja, joten luulisi kaikilla muuten pyyhkivän hyvin. Onko joku havainnut tetrojen teleporttaavan, vai mihin ne livistää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566849Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313986Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1101938- 611876
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1911438- 821436
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731081- 48979
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213974Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947