Ylävatsa/selkäkipu

Nimetön

Olen kärsinyt vatsavaivoista n.5kk. Ensiksi alkoi pistävä/vihlova kipu (ei hirveän kova)vähän vesemmalla navasta ylöspäin 5cm. Sitten 2kk sen jälkeen vatsa alkoi kouristella ja möyriä (ei hirveen kipee). Nyt lisäksi on tullut selkäkipua joka säteilee vasemmalle puolelle lapaan välillä se säteilee myös ylemmäs, alemmas ja jopa kylkeen. Välillä olen tuntenut myös lievää pahoinvointia. Illalla kun saa itseni rauhoiuttumaan saan unesta kii, melkein kaikki kivutkin rauhoittuu ja aamulla vaivat alkavat udestaan heti ylösnousun jälkeen. Olen käynyt lääkärissä, verikokeet otettu 2 kertaa, ei mitään, vatsa on tähystetty, todettu palleatyrä. Nyt odottelen ultraan pääsyä. Minulla todettiin palleatyrä jo n.4 vuotta sitten, joka aiheuttaa koviakin närästysvaivoja, siihen syön Nexiumia ja Zolttia yms. ne auttaa. Onko jollain ollut saman laista vikaa ja jos niin löytykö selitys? Voiko esim. tyrä aiheuttaa tämän tyyppisiä vaivoja. Lääkärit ei osaa sanoa mitään, arvailevat vain, että se vois olla närästys tai vatsan toimintahäiriö tai jne.

5

7488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Voisiko kipusi olla lihasperäistä, jännitätkö ylävatsalihaksia? Onko ryhtisi hyvä?

      • Nimetön

        Olen pohdiskellut sitäkin asiaa, mutta ei tämä tunnu lihasperäiseltä, vaikka jonkin verran tulee treenailtuakin, paitsi nyt kun tämä kipu on läsnä. Huomenna pääsen onneksi ultraan, toivottovasti saan jotain positiivista palautetta.


    • Aito lääkäri

      sinulla on refluksitauti.

      • Nimetön

        Tiedän, että minulla on refluksi tauti, mutta voiko se aiheuttaa selkäkipua? Lääkärit joiden luona olen käynyt tietävät oireistani, mutta silti tutkimuksia jatketaan. Tänään kävin ultrassa, missä tutkittiin maksa, haima, sappirakko/kivet ja perna. Tutkimuksissa ei näkynyt mitään poikkeavaa. Seuraavaksi ilmeisesti on vuorossa peräpään tähystys.


    • Anonyymi

      Minulla refluksi joka johtuu palleatyrästä , saman tyyppiset vaivat !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe